Last news in Fakti

8 Октомври, 2012 11:09 17 306 49

Сериозни неизправности в новите Toyota GT 86 и Subaru BRZ

  • toyota-
  • gt 86-
  • subaru-
  • brz

Първоначалният засилен интерес и отличните продажби, на които се радват "близнаците" Toyota GT 86 (горната снимка ) и Subaru BRZ (долната снимка) може да не продължи дълго. Причината е, че много от клиентите на тези два нови спортно ориентирани автомобила имат сериозни проблеми с тях.

От съвсем скоро Toyota GT86 се продава и на нашия пазар, като цената й съвсем не е ниска. Базовата версия стартира от 64 550 лева и съвсем не съответства на множеството жалби от собственици на модела по света. Основните оплаквания на този етап са предимно от американци.

Много от притежателите на Toyota GT 86 и Subaru BRZ се оплакват, че двигателят не работи равномерно гасне на празни обороти. Японците излязоха с официално становище по проблема, като според тях това се дължи на електрониката и е съвсем нормално в първите километри на автомобила.

Жалбите обаче продължиха и Toyota и Subaru прибегнаха до нов прийом. Те започнаха пренастройка на електронния блок на колата или замяната му с нов, което зависи от това на колко километра е автомобилът. Проблемът обаче не беше решен и продължава да е на дневен ред.

Потърпевши се оплакват, че въпреки смяната на електронния блок загасването на мотора продължава и настояват, че проблемът е механичен. На този етап обаче двете японски марки не променят становището си и твърдят, че механична неизправност в двигателя няма.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Dr. Dick

    1 7 Отговор
    Много неприятно! Още веднъж митът за японската "здравина" е разбит. За пръв път чувам за "напълно нормално" нова кола да глъхне на празен ход.
    А отделно от темата сега се очаква едно 100-200 прости, хейтърски коментари на маймуница .

    Коментиран от #3, #20

  • 2 gosho

    0 1 Отговор
    xaxaxa :))
    Eiiii

    golqama ranota si ti
  • 3 на дошо брат му

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "Dr. Dick":

    японската здравина не е мит а си е реалност. Един куп тестове за надеждност го показават. А за проблеми в новите коли да не започваме темата защото японците поне си правят сервизни акции като хората, а не като други европеиски производители да си траят и да се натискати да обясняват, че това било нормално (не споменавам марки за да не излезне че съм хейтър)

    Коментиран от #4

  • 4 SpaS

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "на дошо брат му":

    „Японците излязоха с официално становище по проблема, като според тях това се дължи на електрониката и е съвсем нормално в първите километри на автомобила.“
    Е тези не се ли опитват да минат с номера, че е нормално !?
  • 5 Иван Вълчев

    1 1 Отговор
    Всички коли страдат от детски болести. Така е било и ще бъде.
    Даже и примерно когато VW първо пробват новите платформи върху Сеат и Шкода преди да ги внедрят на VW , Audi и т.н.
  • 6 520 zender

    2 4 Отговор
    Оффффффф,писна ми все с тия неизправности било то за бмв или японската сила.Неразбрахте ли -всички коли се чупят или имат заводски неизправности.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 шофeр

    1 0 Отговор
    Бързането да се пусне нов модел на пазара води до дефекти. Сега в автомобилните производители думат имат търговците и маркетинг мениджърите, а не инженерите. Инженерите са под натиск да работят бързо и да внедряват търсят най-евтините материали - в резултат, колите станаха консуматив шир-потреба, със среден живот без сериозно сервизиране 5 години.
  • 9 Сър Джон

    1 0 Отговор
    Като не са сигурни да не ги пускат на пазара.Да си ги тестват докъто спра да създават проблеми.Сега всеки бърза да хвърли нов модел на пазара без да са изчистени дефектите.Не може никой от двете компании да не го е забелязал.Нали с това се гордеят Японците,че изпипват деталите до край.
  • 10 бен тен

    15 3 Отговор
    Това ли са прехвалените японци хахах
  • 11 никсън

    3 8 Отговор
    ами защо ги отавят да работят на празни обороти , всеки знае че спортна кола се кара в червения сектор а там явно няма проблем !!!!
  • 12 оня

    1 0 Отговор
    А се подиграваха на ВАЗ ???Сега ще станете Вие за таш.к .
  • 13 хи хи хи

    3 1 Отговор
    и моят 20годишен голф гаснеше при празни обороти но вчера като го настъпих 200 в магистралата се оправи но тези японски играчки няма да се оправят ха ха ха
  • 14 Japoneze

    2 9 Отговор
    Кухи Янки-лигльовци,това е високо оборотна резачка-направена за кеф ,угаснала му,сигурно-дай те ги тия дето гаснат ама на половин цена -няма да гаснат при нас!!!
  • 15 Никола Първанов

    1 6 Отговор
    Това не е кой-знае какъв проблем, на повечето така или иначе ще им сменят компютрите и турботата и така на сетне.
    btw сега взех да се замислям от къде иде израза "Сега работи по-добре от като беше нова"

    Коментиран от #19

  • 16 известен паралия

    0 2 Отговор
    еми аз на някои хора казах вземете ауди R8 но те неме послушаха сега да си блъскат главите
  • 17 АФП

    1 1 Отговор
    Ох... направо не знам какво може да се отговори на повечето коментари на тази т.нар. "новина". Ето например Japoneze - според тоя "разбирач", това била "високооборотна резачка". Какво ли може да се отговори на подобен пост! Не си виждал ти високооборотна спортна резачка! 2.0 литров боксер, който във вариант с автомат, дава макс. скорост 210 км.ч. и ускорение от 0 - 100 км.ч. 8.2 секунди. Това било "високооборотна спортна резачка", на която й било простено да глъхне и да гасне. Що? Щото е много спортна ли? И кое по-точно й е спортното. Има 1.4 литрови турбомашини в момента с по 30 к.с. по-маломощни от въпросната японска ч...я, които имат по-добра динамика и са с по 20 хиляди лева по-евтини. И работят равномерно и не гаснат и едва се чуват и със сигурност и горят по-малко. И Фолксваген имат такива, и Алфа Ромео имат, и Опел имат и всички имат... А за същите пари, дето й искат на тая бънгия, допреди месеци се продаваше в промоция Лансер Еволюшън, дето ще я засрамва по магистрала или планински път, където я хване. И е 300 к.с. с двулитров мотор и нито гасне, нито глъхне. Ама какво говоря, бе! Има дизеларки с не много по-големи обеми, дето са с по-добра динамика...Та, фенове на Тойота и Субару, я ...

    Коментиран от #26, #46

  • 18 The Best

    1 1 Отговор
    Винаги когато се бърза да се пусне даден автомобил на пазара, независимо каква марка е проблемите започват. А още по-лошо е когато производителя започне да се ослушва и да замаже положението. Да не си коректен с потребителите е директен автогол. Дано се стегнат и да предприемат сервизна акция. А относно японската прецизност ... моята Мазда 3 никога не е влизала в сервиз освен за смяна на масло и филтри ... тоест все още е в сила.
  • 19 Радо Белчев

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Никола Първанов":

    Автомобила не е Турбо агрегат Никола Първано, а е обикновен атмосферен боксер който е форсиран ;) да си прегледат стъпковите моторчета :)
  • 20 Гост

    1 6 Отговор

    До коментар #1 от "Dr. Dick":

    Е то и според Фолксваген фабричните пукнатини в главите на дизелите им са нещо нормално, дори едва ли не нарочно ги правели така :-)
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Дошо

    1 2 Отговор
    Абе сладури не виждате ли че някой голфаджия уф тия голфаджии брадясали и с космати крака правят мръсно на японските коли всички тук много добре знаем че най-добри са японските автомобили естествено, начело с Нисан имал съм лилава Хонда Сивик сега карам розова Микра с десен волан и какво да ви кажа толкова са здрави че дори гумите им не съм помпил никога а карам сериозно

    Коментиран от #31

  • 23 мале то отзад като BMW Z4

    1 1 Отговор
    мале то отзад като BMW Z4
  • 24 Hammett

    1 1 Отговор
    Айде фенове.. плюхте по БМВ и другите немски марки, а сега нищо не казвате. Сега видяхте ли, че и на японките качеството не е толкова добро колкото го изкарвате.
  • 25 John Doe

    1 1 Отговор
    И въпреко това много ми харесва.
  • 26 Japoneze

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "АФП":

    Eй,шшш.... АФП-внимавай някой да не те...!
    Ти изобщо наясно ли си с техниката:
    Rotating high boxer engine
    The heart of the GT is the compact boxer engine for the brand heralding the all-new FA-Series engine. He turns straight up to 7400 rev / min, and the six-speed transmission with its short shift a masterpiece of precision and ease. Subaru has presented a classic sports engine, according to the given performance provides good, but not outstanding performance: The sprint from 0 to 100 km / h takes 7.6 seconds, while the top, depending on the tires at 230 or 226 km / h ...
    Test drive Subaru BRZ: Pure driving pleasure - weiter lesen auf FOCUS Online: http://www.focus.de/auto/fahrberichte/probefahrt-subaru-brz-pures-fahrvergnuegen-_aid_727658.html
  • 27 БМВ фен

    1 0 Отговор
    Хаха...японско "качество"...цъцъ...
    @18 Да не вземе да се окаже, че маздата ти е безпроблемна щото е шаси форд фокус и двигател пежо (ако е дизел)? Хахаха....
  • 28 Евстати

    0 1 Отговор
    ами ти наясно ли си батка?че си наясно с "copy-paste"-овете на някои текстове разбрахме всички.дори труда не си си направил да го преведеш-поне можеше да го пуснеш на Google преводача та да разберем и ние "необразованите" за какво иде реч.
  • 29 Евстати

    0 0 Отговор
    до коментар #26 от "Japoneze" :

  • 30 Celica

    1 0 Отговор
    Карам вече 5-та година Celica последния модел. Тя имаше този проблем на празен ход да гасне - поддържа много ниски обороти 750. Интересно е ,че гаснеше , задавя се когато е загряла. Мисля ,че проблемът е наследен от 7-ма серия Селика.!
  • 31 Фена

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Дошо":

    Микра с десен волан !
    Звучи жестоко !
    Автомобил за истински разбирачи .
  • 32 МНОГО ЯСНО!

    0 1 Отговор
    Многооооо ясно,че ще се прави мизерии "жълтия" кенеф!!! А най-смешното е,че казали че било нормално-.а.ти смешковците! Още не съм вадил кола от магазина,но половината ми приятели си купиха-френски,италиански,немски и на никой не му гасне!!! Последния случай при мой приятел е с чисто нова МАЗДА 2,която купи на майка си-колата няма и година и счупи кормилна рейка-ето това е здрава японска сила хохохохохо,.а.ти смешните японски коли!!! Айде стига сте писали к'ви здрави били,че сте толкова смешни...поне да имахте опит,да сте карали,виджали,поддържали че да знаете! БАЛЪЦИ,приличате на Къци!!! Ако някой от вас . не вярва за великата японска сила-Мазда 2,да попита в представителството на марката във Варна,колата е автоматик с всички възможни екстри,плати я 30 000лв,колко му говорих да не взема тоз "жълт" колзет,ама не! Догодина сигурно кутията ще гръмне! И последно да отбележа-колите са само едни-немските!!! Няма да уточнявам марки,но само такива карам и не ми гаснат!
  • 33 драйвър

    1 0 Отговор
    Това са т.н."детски болести" при всеки нов модел , бързо ще намерят проблема и продажбите ще си тръгнат нагоре . Иначе колата изглежда страхотна , а и не е чак пък толкова скъпа за това ,което предоставя .
  • 34 Barba

    1 0 Отговор
    Мухахахахаха!
    Искрено се забавлявам на коментарите ви момчета и момичета!
    Също така обожавам "новините" без източник - дали автора си го е съчинил, или го е срам да цитира?
    Аман от тролове в тоя интернет!
    Best Regards
  • 35 истината

    1 0 Отговор
    Типично по немски. Никъде не става на въпрос за гасене на ДВГ и подобни измислици. В английските и немски медии пишат за нестабилна работа на ДВГ на празен ход. За никакво гасене и сериозни проблеми не става на въпрос. Проблем е най-вероятно софтуерен и ще бъде решен в най-скоро време. Ама какво от това, като трябва от мухата да се направи слон. Та нима този проблем е толкова сериозен, като пукането на глави на ДВГ, блокиране на ДВГ, на СК, по-честа смяна на окачване отколкото на накладки, а турбото да ти бъде като консуматив и повече от 100 000 км да не издържа. И всичките тези неща да са ти, като бонус към смешната 2-годишна гаранцийка, която като свърши и започва голямото цакане. Те за това собствениците на немски талиги са богати копИлета, щото могат да си ги позволят скъпите, прескъпи ремонти., а „бедняците“ караме коли, които сервиза го виждат само, когато се сменят консумативи.

    Коментиран от #37

  • 36 Станимир Христов

    1 0 Отговор
    Според мен заглавието "сериозни нейзправности" не е най-удачното защото както всички знаем тук все се прейначават някои неща. Иначе според мен колата си е много добра и си носи подходящият спортен дух.
  • 37 истината1

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "истината":

    Истината е че това са японски недосмислици които изобщо не трябваше да се появяват.Прочети внимателно.Собтвениците на горепосочените возила са се оплакали че двигатела неравномерно гасне на празни обороти.Това може да се случи само на нов японски кощник и никога на германско возило.Тия двата близнака вече направиха по 1 година поне откакто са на пазара.Като се грижат Тойота и Субару за клиентите си защо не си привикаха машините в сервизна акция ами чакат собствениците им да почнат да се оплакват от неизправности?Истината е че японската продукция не става за нищо.
  • 38 Japoneze

    1 1 Отговор
    Нека хвърлим малко повече светлина върху "сериозните неизправности":

    (Превода по долу)

    The manufacturers say that the problem is caused by a fault with the ECU, which, within the first 160 km (100 miles) after the car has been bought learns and adapts to the driver’s style. After the said distance has been passed, the information is burnt into the ECU itself, storing the driving parameters, in order to ensure a better and more personalized driving experience. If the car has done less than the specified 160 km, then the ECU can simply be rewritten, while if the car has passed that number of kilometers, it needs to be replaced with a fresh unit. However, owners disagree, saying that the suggested fix is not accurate, and that the problem lies with the variable valve timing system.

    The official response is: “It does involve the variable valve timing, but it does not involve a mechanical repair,” Lyons said. He said the rough idle is the result of the ECU’s attempting to work around its detection of the anomaly, rather than what is triggering the fault code. The reflash “broadens the tolerance of detection [. . .] This is not a mileage-dependent condition. No replacement of the ECU is needed at any mileage to rectify the issue. The ECU re-flash is the fix. There is not a defect concerning the ECU.”

    Производителя казва че проблема е причинен от грешка в ЕCU,което в продължение на първите 160 км след като колата е била купена "изучава" и се адаптира към стила на шоьфиране на водача.След като спомената дистанция е била измината,информацията се записва в самото ECU,запазвайки параметрите от пробега,катто по този начин да осигури едно по-добро и съобразно личния стил шьофиране.Ако колата е изминала по малко от определените 160 км,тогава ECUто може просто да бъде репрограмирано,но ако колата е подминала тези км,то ECUто трябва да бъде подменено с ново.
    Въпреки това собствениците не са съгласни,като твърдят че предложения метод за поправка не е акуратен,и че проблема е във системата за променливо газоразпределение(VVT).

    Eто официалния отговор:
    "Проблема засяга VVt системата,но не изисква механичен ремонт",казва Лиънс.Той твърди че нестабилния празен ход е резултат от опитите на ECUто да се справи със засечената аномалия,
    а не да реши какво е активирало код Грешка.Рефлаша " разширява толеранса при отчитане....Това не е състояние зависещо от пробега.
    Не е нужна подмяната на ECU при каквито и да било километри,за да се изчисти проблема.Рефлашване на ЕCUто е решението.Това не е дефект на ЕCUто."

    Брайън Лиънс( Говорител на Тойота).

    Е,извода е ясен-ако не караш бързо отиваш и ти рефлашват ЕCUто и готово.Толкова за "сериозните неизправности".
    Ех, представям си удоволствието от шьофирането на тази кукла!

    Коментиран от #39

  • 39 520 zender

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Japoneze":

    Стига ве пич.За първи път чувам или по-точно прочитам и научавам за такова оправдание и обяснение.В статията много ясно е написано че въпреки твоите разяснения проблема не е решен и продължава да е на дневен ред.Това е.Същото е както с проблемите на новото БМВ М5.Има ли проблем-Иииииима.Какво означава това-недооглеждане и ниско качество.Вероятно и в двата случая неизправностите ще се изчистят но факта си е факт-от ден на ден качеството пада при всички автомобилни производители Това е.
  • 40 монти

    0 1 Отговор
    Това е сериозен провал за моделите , и обясненията на производителите са направо комични . Клиентите на такива коли по правило имат познания над средното ниво и много точно усещат и виждат че нещо не е наред . Порше защо не гасне например .
  • 41 JDM

    1 0 Отговор
    електрониките на тойота и на субару се правят от едни и същи фирми - главно TOSHIBA, HITACHI, DENSO, UNISIA JECS, BOSCH - и обикновено това което се дъни е бош :) по-скоро проблемът е в това, че американците не могат да боравят с ръчни скорости - оплакванията са най-вече от тях :)
  • 42 520 zender

    0 0 Отговор
    Е стига де-това е несериозно.Дори и циганите боравят добре със ръчния скоростен лост.

    Коментиран от #44

  • 43 Клаус

    0 0 Отговор
    Гигантът Тойота съобщи, че ще изтегли от световния пазар колосалните 7,43 млн. леки коли заради риск от пожар вследствие на дефект в системата на електрическите стъкла.

    Решението е пореден удар по реномето на японския производител, който изтегли милион други возила през последните няколко години. То ще засегне моделите "Корола" и "Камри"
  • 44 Polaris

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "520 zender":

    Много от американците не знаят, че съществуват ръчни скорости. Всичките им превозни средства са автоматици.
  • 45 LEXUS

    0 0 Отговор
    Коментарът в статията че цената не е ниска е некоректна и субективна. Не е място в този тип статия да се коментира цена при липса на каквато и да е допълнителна и уточняваща информация.
    Моля обърнете внимание какво е стандартното оборудване и това че обслужването е безплатно 5 години. Вземете за пример BMW 1-ва серия с близка по мощност версия 125i и добавете поне около 10 екстри допълнително за да получите базовото оборудване на Тойота и каква цена ще се калкулира - много по висока от "скъпата" Toyota GT86!
  • 46 анастас анастасов

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "АФП":

    много си прав колега особено за лансера-пепел е и си бие импреза wrx-sti когато и където я набара /.гатти и прахосмукачките са тея субарута

    Коментиран от #47

  • 47 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "анастас анастасов":

    Ами не точно, да не каже не съвсем. Можеш да гледаш да гледаш сравненията от Best Motoring между различните генерации lancer-и и impreza. Субаруто излиза по-бързо в повечето ситуации. Лансера изобщо не е лоша кола никак даже. По-популярна е от импрезата в тунинг средите, просто защото е по-евтина и доста по-лесно се модифицира.

    Коментиран от #48

  • 48 520 зендер

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Име:":

    Защо се модифицира по-лесно Лансера-не,не се бъзикам-нищо не зная за японските коли и тяхната доработка.Ще ми е интересно да ми драснеш два-три реда инфо.

    Коментиран от #49

  • 49 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "520 зендер":

    Щото е с редовак мотор. При боксера е малко по-пипкава работата. Пък и има повече афтар маркет тунинг части за от които да избираш.