Първоначалният засилен интерес и отличните продажби, на които се радват "близнаците" Toyota GT 86 (горната снимка ) и Subaru BRZ (долната снимка) може да не продължи дълго. Причината е, че много от клиентите на тези два нови спортно ориентирани автомобила имат сериозни проблеми с тях.
От съвсем скоро Toyota GT86 се продава и на нашия пазар, като цената й съвсем не е ниска. Базовата версия стартира от 64 550 лева и съвсем не съответства на множеството жалби от собственици на модела по света. Основните оплаквания на този етап са предимно от американци.
Много от притежателите на Toyota GT 86 и Subaru BRZ се оплакват, че двигателят не работи равномерно гасне на празни обороти. Японците излязоха с официално становище по проблема, като според тях това се дължи на електрониката и е съвсем нормално в първите километри на автомобила.
Жалбите обаче продължиха и Toyota и Subaru прибегнаха до нов прийом. Те започнаха пренастройка на електронния блок на колата или замяната му с нов, което зависи от това на колко километра е автомобилът. Проблемът обаче не беше решен и продължава да е на дневен ред.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Dr. Dick
А отделно от темата сега се очаква едно 100-200 прости, хейтърски коментари на маймуница .
Коментиран от #3, #20
11:24 08.10.2012
2 gosho
Eiiii
golqama ranota si ti
11:31 08.10.2012
3 на дошо брат му
До коментар #1 от "Dr. Dick":
японската здравина не е мит а си е реалност. Един куп тестове за надеждност го показават. А за проблеми в новите коли да не започваме темата защото японците поне си правят сервизни акции като хората, а не като други европеиски производители да си траят и да се натискати да обясняват, че това било нормално (не споменавам марки за да не излезне че съм хейтър)Коментиран от #4
11:36 08.10.2012
4 SpaS
До коментар #3 от "на дошо брат му":
„Японците излязоха с официално становище по проблема, като според тях това се дължи на електрониката и е съвсем нормално в първите километри на автомобила.“Е тези не се ли опитват да минат с номера, че е нормално !?
11:40 08.10.2012
5 Иван Вълчев
Даже и примерно когато VW първо пробват новите платформи върху Сеат и Шкода преди да ги внедрят на VW , Audi и т.н.
11:50 08.10.2012
6 520 zender
11:53 08.10.2012
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 шофeр
12:02 08.10.2012
9 Сър Джон
12:09 08.10.2012
10 бен тен
12:14 08.10.2012
11 никсън
12:34 08.10.2012
12 оня
12:34 08.10.2012
13 хи хи хи
12:43 08.10.2012
14 Japoneze
12:46 08.10.2012
15 Никола Първанов
btw сега взех да се замислям от къде иде израза "Сега работи по-добре от като беше нова"
Коментиран от #19
12:46 08.10.2012
16 известен паралия
12:47 08.10.2012
17 АФП
Коментиран от #26, #46
13:36 08.10.2012
18 The Best
14:17 08.10.2012
19 Радо Белчев
До коментар #15 от "Никола Първанов":
Автомобила не е Турбо агрегат Никола Първано, а е обикновен атмосферен боксер който е форсиран ;) да си прегледат стъпковите моторчета :)14:33 08.10.2012
20 Гост
До коментар #1 от "Dr. Dick":
Е то и според Фолксваген фабричните пукнатини в главите на дизелите им са нещо нормално, дори едва ли не нарочно ги правели така :-)14:35 08.10.2012
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Дошо
Коментиран от #31
15:17 08.10.2012
23 мале то отзад като BMW Z4
15:22 08.10.2012
24 Hammett
17:07 08.10.2012
25 John Doe
17:54 08.10.2012
26 Japoneze
До коментар #17 от "АФП":
Eй,шшш.... АФП-внимавай някой да не те...!Ти изобщо наясно ли си с техниката:
Rotating high boxer engine
The heart of the GT is the compact boxer engine for the brand heralding the all-new FA-Series engine. He turns straight up to 7400 rev / min, and the six-speed transmission with its short shift a masterpiece of precision and ease. Subaru has presented a classic sports engine, according to the given performance provides good, but not outstanding performance: The sprint from 0 to 100 km / h takes 7.6 seconds, while the top, depending on the tires at 230 or 226 km / h ...
Test drive Subaru BRZ: Pure driving pleasure - weiter lesen auf FOCUS Online: http://www.focus.de/auto/fahrberichte/probefahrt-subaru-brz-pures-fahrvergnuegen-_aid_727658.html
18:28 08.10.2012
27 БМВ фен
@18 Да не вземе да се окаже, че маздата ти е безпроблемна щото е шаси форд фокус и двигател пежо (ако е дизел)? Хахаха....
19:06 08.10.2012
28 Евстати
20:43 08.10.2012
29 Евстати
20:46 08.10.2012
30 Celica
21:11 08.10.2012
31 Фена
До коментар #22 от "Дошо":
Микра с десен волан !Звучи жестоко !
Автомобил за истински разбирачи .
21:13 08.10.2012
32 МНОГО ЯСНО!
21:27 08.10.2012
33 драйвър
21:44 08.10.2012
34 Barba
Искрено се забавлявам на коментарите ви момчета и момичета!
Също така обожавам "новините" без източник - дали автора си го е съчинил, или го е срам да цитира?
Аман от тролове в тоя интернет!
Best Regards
22:44 08.10.2012
35 истината
Коментиран от #37
11:17 09.10.2012
36 Станимир Христов
11:34 09.10.2012
37 истината1
До коментар #35 от "истината":
Истината е че това са японски недосмислици които изобщо не трябваше да се появяват.Прочети внимателно.Собтвениците на горепосочените возила са се оплакали че двигатела неравномерно гасне на празни обороти.Това може да се случи само на нов японски кощник и никога на германско возило.Тия двата близнака вече направиха по 1 година поне откакто са на пазара.Като се грижат Тойота и Субару за клиентите си защо не си привикаха машините в сервизна акция ами чакат собствениците им да почнат да се оплакват от неизправности?Истината е че японската продукция не става за нищо.13:06 09.10.2012
38 Japoneze
(Превода по долу)
The manufacturers say that the problem is caused by a fault with the ECU, which, within the first 160 km (100 miles) after the car has been bought learns and adapts to the driver’s style. After the said distance has been passed, the information is burnt into the ECU itself, storing the driving parameters, in order to ensure a better and more personalized driving experience. If the car has done less than the specified 160 km, then the ECU can simply be rewritten, while if the car has passed that number of kilometers, it needs to be replaced with a fresh unit. However, owners disagree, saying that the suggested fix is not accurate, and that the problem lies with the variable valve timing system.
The official response is: “It does involve the variable valve timing, but it does not involve a mechanical repair,” Lyons said. He said the rough idle is the result of the ECU’s attempting to work around its detection of the anomaly, rather than what is triggering the fault code. The reflash “broadens the tolerance of detection [. . .] This is not a mileage-dependent condition. No replacement of the ECU is needed at any mileage to rectify the issue. The ECU re-flash is the fix. There is not a defect concerning the ECU.”
Производителя казва че проблема е причинен от грешка в ЕCU,което в продължение на първите 160 км след като колата е била купена "изучава" и се адаптира към стила на шоьфиране на водача.След като спомената дистанция е била измината,информацията се записва в самото ECU,запазвайки параметрите от пробега,катто по този начин да осигури едно по-добро и съобразно личния стил шьофиране.Ако колата е изминала по малко от определените 160 км,тогава ECUто може просто да бъде репрограмирано,но ако колата е подминала тези км,то ECUто трябва да бъде подменено с ново.
Въпреки това собствениците не са съгласни,като твърдят че предложения метод за поправка не е акуратен,и че проблема е във системата за променливо газоразпределение(VVT).
Eто официалния отговор:
"Проблема засяга VVt системата,но не изисква механичен ремонт",казва Лиънс.Той твърди че нестабилния празен ход е резултат от опитите на ECUто да се справи със засечената аномалия,
а не да реши какво е активирало код Грешка.Рефлаша " разширява толеранса при отчитане....Това не е състояние зависещо от пробега.
Не е нужна подмяната на ECU при каквито и да било километри,за да се изчисти проблема.Рефлашване на ЕCUто е решението.Това не е дефект на ЕCUто."
Брайън Лиънс( Говорител на Тойота).
Е,извода е ясен-ако не караш бързо отиваш и ти рефлашват ЕCUто и готово.Толкова за "сериозните неизправности".
Ех, представям си удоволствието от шьофирането на тази кукла!
Коментиран от #39
13:26 09.10.2012
39 520 zender
До коментар #38 от "Japoneze":
Стига ве пич.За първи път чувам или по-точно прочитам и научавам за такова оправдание и обяснение.В статията много ясно е написано че въпреки твоите разяснения проблема не е решен и продължава да е на дневен ред.Това е.Същото е както с проблемите на новото БМВ М5.Има ли проблем-Иииииима.Какво означава това-недооглеждане и ниско качество.Вероятно и в двата случая неизправностите ще се изчистят но факта си е факт-от ден на ден качеството пада при всички автомобилни производители Това е.13:49 09.10.2012
40 монти
15:41 09.10.2012
41 JDM
20:06 09.10.2012
42 520 zender
Коментиран от #44
20:11 09.10.2012
43 Клаус
Решението е пореден удар по реномето на японския производител, който изтегли милион други возила през последните няколко години. То ще засегне моделите "Корола" и "Камри"
09:55 10.10.2012
44 Polaris
До коментар #42 от "520 zender":
Много от американците не знаят, че съществуват ръчни скорости. Всичките им превозни средства са автоматици.16:41 10.10.2012
45 LEXUS
Моля обърнете внимание какво е стандартното оборудване и това че обслужването е безплатно 5 години. Вземете за пример BMW 1-ва серия с близка по мощност версия 125i и добавете поне около 10 екстри допълнително за да получите базовото оборудване на Тойота и каква цена ще се калкулира - много по висока от "скъпата" Toyota GT86!
22:23 10.10.2012
46 анастас анастасов
До коментар #17 от "АФП":
много си прав колега особено за лансера-пепел е и си бие импреза wrx-sti когато и където я набара /.гатти и прахосмукачките са тея субарутаКоментиран от #47
23:04 10.10.2012
47 Име:
До коментар #46 от "анастас анастасов":
Ами не точно, да не каже не съвсем. Можеш да гледаш да гледаш сравненията от Best Motoring между различните генерации lancer-и и impreza. Субаруто излиза по-бързо в повечето ситуации. Лансера изобщо не е лоша кола никак даже. По-популярна е от импрезата в тунинг средите, просто защото е по-евтина и доста по-лесно се модифицира.Коментиран от #48
21:59 11.10.2012
48 520 зендер
До коментар #47 от "Име:":
Защо се модифицира по-лесно Лансера-не,не се бъзикам-нищо не зная за японските коли и тяхната доработка.Ще ми е интересно да ми драснеш два-три реда инфо.Коментиран от #49
19:55 12.10.2012
49 Име:
До коментар #48 от "520 зендер":
Щото е с редовак мотор. При боксера е малко по-пипкава работата. Пък и има повече афтар маркет тунинг части за от които да избираш.21:46 13.10.2012