Както вече ви информирахме, клиенти, закупили двата нови спортно ориентирани автомобила Toyota GT86 и Subaru BRZ, започнаха да съобщават за оплаквания, свързани с неравномерна работа на празен ход и с гаснене на двигателя. Ето и официалната реакция на Toyota и респективно на вносителя у нас Toyota Balkans Ltd за намиране на адекватно решение на проблема.
Според компанията производител проблемът е свързан с управлението на променливото газоразпределение (VVT). При определени комбинации на VVT-актуатора (възбудителя) и масления клапан (Oil Control Valves, OCV) е възможна неравномерна работа на празен ход, светване на индикатора за неизправност и в редки случаи изгасване на двигателя. Това състояние се причинява от комбинация от нормални механични променливи величини, които управляващия компютър следи постоянно. Проблемът не засяга всички автомобили от модела и неговите клонинги.
От август 2012 г. необходимите превантивни мерки вече са приложени в производството на двигателите. В същото време ако клиенти с вече доставени автомобили се сблъскат с проблема, е необходимо да се свържат с дилър на Toyota за преглед на автомобила. При необходимост дилърът гаранционно и безплатно ще замени следните части: VVT актуатор и маслен клапан (OCV), като през това време Toyota ще предостави на клиента безплатен заместващ автомобил. На този етап няма сведения за засегнати автомобили в България.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хонда
Коментиран от #6
15:51 12.10.2012
2 paco
16:16 12.10.2012
3 guza
16:25 12.10.2012
4 Marimba
Коментиран от #5
19:47 12.10.2012
5 service campaign
До коментар #4 от "Marimba":
Тези кампании са любими на БМВ , последно май викаха М серията защото двигателят може да блокира.А софтуерните бъгове даже не ги казват тихомълком ги замазват като отидеш в сервиза.Мерцедес и Ауди са същите.
Както каза колега това са тестове с колите на балъците които си плащат за това.даже наскоро един промит мозък каращ БМВ ми обясняваше че било нормално защото се чувствал като пилот от Формула 1 , влизал в бокса за най новите настройки.
00:20 13.10.2012
6 Japanese
До коментар #1 от "хонда":
1. Карам Хонда, но не съм толкова омаян като колегите по долу. Знам какво притежавам , но знам какво правят и другите компании.Системата VTEC на Хонда е легендарна, но малко хора знаят, че е взаимставана от БМВ. Т.е. БМВ са я измислили, а след това Хонда я разработват и подобряват.
2. Двигателят на тази кола НЕ е правен от Тойота, а е Субару, който не вярва да отвори предния капак и да види какво пише по отделните части.
3. Инжелциона D-4S е разработка на Тойота.
4. Проблема не е толкова генерален и може да се оправи лесно с Re-flash na ECU-то.
(http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=15577)
(http://www.autoweek.com/article/20121004/CARNEWS/121009939)
5. Това е првото поколение на напълно нов автомобил създаден от нулата. Не е базиран на никой преди него. Нормално е да се появят някакви “детски болести”.
05:30 13.10.2012
7 до: Japanese
Всеки може да напише в търсачката:
„променливо газоразпределение“
или на английски:
„variable valve“
и да се убеди сам, че глупостите, които пишеш не отговарят на истината.
12:39 13.10.2012
8 писнало му е
16:27 13.10.2012
9 Иван Вълчев
22:09 13.10.2012
10 диан
ии тъкмо свикнах с тоя
сега заместващ да карам докато го оправят
23:56 13.10.2012
11 рл4ж
- Fiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s,
- Honda's REV motorcycle engine employed on the Japanese market-only Honda CBR400F in 1983 provided a technology base for VTEC.
По-статията - Тойота напоследък все повече се ос..рат, говоря за европейското подразделение. Говоря от позицията на човек, който работи във фирма с гараж от 40 тойоти. Модели 2011-12 все по-често стоят по сервизите, вместо да са на пътя и да изкарват пари.
21:52 18.10.2012