Екип инженери от Mercedes-Benz начело с Юрген Еберле представи прототип на електрическия кросоувър EQC, подготвен за сериозен офроуд. Това е третият модел от серията 4x4² след G-Klasse и E-Klasse All-Terrain.
Всъдеходният EQC има ново окачване с портални мостове, значително разширена колея и 20-цолови джанти от Mercedes-Benz R-Klasse, обути в гуми 285/50. Каросерията е получила пояс от небоядисана пластмаса, която добавя 200 мм към широчината на автомобила.
Клиренсът е увеличен на 293 мм, което е с 58 мм повече от просвета на стандартната G-Klasse. Предният ъгъл на атака е 31.8 градуса, а задният - 33. EQC 4x4² може да гази на дълбочина до 400 мм.
Силовата установка не е пипана и развива 408 к.с. и 765 Нм. Максималната скорост е ограничена на 180 км/ч, а акумулаторът с капацитет 80 кВтч осигурява обсег от 420 км без презареждане.
Засега EQC 4x4² съществува в единствен екземпляр, а планове за серийно производство няма. G500 от същата серия бе пуснат в ограничен тираж, а комбито E-Klasse All-Terrain си остана прототип.
-32 +12
-8 +42
Коментиран от #4, #5, #10
-7 +22
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й":
Ами пробегът на Тесла не с три , а с 7-8 годишни акумулатори вече е над 90% от този с нови и то със старото поколение акумулатори , а новите са по-добри в пъти !! Също така зимния пробег пада точно с толкова , с колкото се вдига и разхода на петролките в същите условия , така че и тая опорка вече не хваща дикиш !! И накрая като видиш сметката за ток и за бензин и "обслужване" и единственото което ти остава е да си метнеш въжето , хахаха !!!
-11 +14
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й":
И накрая за десерт не забравяй , че по баир , когато пушилникът ти на бавни гори 25-30 на сто , електромотора не се напъва въобще , тоест харчи ток колкото ако се движи с 40-50 на равно , а при спускане дори връща ток в акумулатора !! Та да не стане накрая , че барабар с тубите пушилника ще свърши нафтата , а не тока на електричката , хаха !!
Коментиран от #6, #8, #9
-13 +11
До коментар #5 от "гост":
Като има съпротивление по баира, електромотора не се напъва? И се движи, както като се движи на равен път? Ей, много падна нивото на образованието напоследък. И нали знаеш, че един нормален автомобил, не ъпче, харчи поне 20-25 киловата на 100 км. И от там някой друг киловат нагоре за офроуд, за климатик, за фарове, за студено време и т.н. . Нали знаеш, че на зарядните станции тока не струва 20 стотинка, като на нощната в къщи? И нали знаеш, че ако има повече ел. автомобили цената ще стане още по-висока. А и нещо много важно, за да го заредиш вместо за 5 минути, на бързи зарядни пак ще висиш 1 час и то ако няма друг преди тебе. При средната заплата за София, този час загубено време струва 15-20 лева, а както знаем цената на тези автомобили означава ,че загубеното време на собственика струва поне 100-200 лева на час.
Коментиран от #14
-8 +22
-2 +1
До коментар #5 от "гост":
ГОСТ , ти май си ходил само нагости по физика - без домашни !
-5 +7
До коментар #5 от "гост":
Сега , ако напишеш и как при 90км/ч и при 150км/ч електричките харчат еднакво май ще търся въже !
Коментиран от #12
-5 +9
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й":
По правило най-босите по темата винаги са най-акривни. Хал хабер си няма, нито се е качвал, нито карал, нито зареждал, обаче е с диплома по електроавтомобилостроене степен доцент.
Коментиран от #11
-2 +8
До коментар #10 от "TSLA":
Обутия, я ме светни ! Кое от написаното е от нямащ хал хабер по темата !!!!!!!!!!
-3 +2
До коментар #9 от "БАЙ Х@Й":
Точно обратното е, електричките харчат доста повече при 150 км в час, отколкото при 90 километра в час при всички положения, защото имат една единствена предавка.
Само че един офроудър, първо може да не може да вдигне 150 км в час, а дори и да може, със сигурност ще гори много повече при 90 км в час, отколкото при 150 км в час, ако в първия случай си включил на бавни предавки, на каквито обикновено се кара при офроуд на тежък терен. Само си помисли
Електричката кара на същата предавка и при най-тежките условия и при магистрално каране.
На електричката никога няма да и се наложи превключване на по-ниска предавка при изкачване на хлъзгав терен, което обикновено е свързано със загуба на сцепление.
-2 +3
-0 +3
До коментар #6 от "123":
При тесла ако колата е купена с абонамент за зарядните им станции зареждаш безплатно докато се ползва колата. Може да си 5-ти собственик, и пак зареждаш без пари
Айде сметни някой който върти 50-80 хиляди на година колко ще спести от гориво
-1 +0
-1 +3
-1 +2
-1 +2
Коментиран от #19
-0 +1
До коментар #18 от "За фотошоп не си ли чувал?":
:)) ааа ок
-0 +0
-0 +0
-0 +0