През 2025 г. Mercedes-Benz ще пусне в продажба наследник на R-Klasse, съобщава Car Magazine. EQR, както най-вероятно ще бъде наречен миниванът, ще стане най-мощният електромобил в историята на марката.
Новата R-Klasse ще бъде оборудвана с уникална силова установка с три 250-киловатови електромотора със съвкупна мощност 1 020 к.с. и въртящ момент 1 350 Нм. Единият от тях ще задвижа предните, а другите два - задните колела, през двустепенна предавателна кутия като в Porsche Taycan.
С Mercedes-Benz EQR ще дебютира и ново поколение графенови батерии с течно охлаждане и пиков капацитет 125 кВтч. Те ще поддържат зарядни устройства с мощност 350 кВт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бесен Язовец
Коментиран от #28, #37
12:03 23.11.2020
2 интересна
Това хилядата конски сили за нищо ги нямат вече . Интересното ми е какво представлява 250 киловатов електромотор , защото 7 киловатов електромотор на фуражомелка е голям като малко прасе и като го натовариш топи жиците.
Коментиран от #6, #8, #22, #23
12:04 23.11.2020
3 реалистъ
Преди два турбокомпресора, сега три електромотора. Поредното недоразумение.
Коментиран от #7
12:05 23.11.2020
4 Така твърдят
12:08 23.11.2020
5 ФЕН
12:08 23.11.2020
6 Хахахаха
До коментар #2 от "интересна":
Явно инженерите от Мерцедес не са виждали твоята фуражомелка и са на път да допуснат грешка.Коментиран от #9
12:10 23.11.2020
7 реалистъ
До коментар #3 от "реалистъ":
Немските умници май са решили да заменят всеки цилиндър с електромотор. Много еко. Колко ли ток хаби това чудо и колко са батериите? След време ще напълнят гробищата като дизелите.12:10 23.11.2020
8 Цаца (ама от едрата)
До коментар #2 от "интересна":
250 киловатовият е колкото малък 🐘.12:11 23.11.2020
9 интересно
До коментар #6 от "Хахахаха":
Явно и ти не си виждал електромотор на живо. На циркуляр поне виждал ли си ?Коментиран от #13, #15
12:14 23.11.2020
10 пилот на Ферари
Да има само кой да плаща данъците.
Коментиран от #36
12:16 23.11.2020
11 само питам
5 киловата ?
10 киловата ?
20 киловата ?
12:20 23.11.2020
12 2323
12:22 23.11.2020
13 един от село
До коментар #9 от "интересно":
Айде хора от фермата да не умуват около ел. колите, че замириса!12:39 23.11.2020
14 Хи хи
13:09 23.11.2020
15 Хахахаха
До коментар #9 от "интересно":
Явно познаваш само един тип елекртомотори. Я виж електромотора на Тесла, има ли нещо общо с този на фуражомелката. Открий разликите и пиши пак.Коментиран от #16
13:17 23.11.2020
16 интересно
До коментар #15 от "Хахахаха":
Електротехника учил ли си ? Колко типа електромотори познаваш и колко начина на свързване ?Коментиран от #17, #18
13:30 23.11.2020
17 Хахахаха
До коментар #16 от "интересно":
Прочети малко бе човек. Не ме изпитвай. Това няма да е първият електромобил.Коментиран от #19
13:45 23.11.2020
18 МВР
До коментар #16 от "интересно":
А ти ? Я кажи.Коментиран от #20, #21
13:53 23.11.2020
19 интересно
До коментар #17 от "Хахахаха":
Принципите на електротехниката не се променят. Там също важат законите .Електродвигатели с вътрешен постоянен магнит (IPM)
При IPM (Interior Permanent Magnet Motor) технологията за изграждането на магнитния ротор се ползват стандартни магнитни елементи. Тези електромотори се отличават с висока плътност на мощността и могат да поддържат висока ефективност в голяма част от работния си диапазон.
Индукционните (асинхронните) мотори
имат висок пусков момент и осигуряват висока надеждност. При тях обаче плътността на мощността и цялостната ефективност са по-ниски в сравнение с електродвигателите с вътрешен постоянен магнит (IPM).
ЕДГ с променливо магнитно съпротивление (Switched Reluctance Motor, SRM)
представляват лесно и сравнително евтино за производство решение в сферата на електрическите задвижвания. Тези мотори обикновено разполагат с усилена конструкция, която може да издържа на високи скорости на въртене и работни температури.
Коментиран от #27
13:56 23.11.2020
20 интересно
До коментар #18 от "МВР":
Май повече от тебе.13:57 23.11.2020
21 интересно
До коментар #18 от "МВР":
Ако един конвенционален двигател с вътрешно горене изразходва под 6 литра бензин, според днешните стандарти той не замърсява околната среда повече, отколкото една малка градска кола "Тесла". Една от причините за това е тежащата около един тон батерия на електроавтомобилите.Милиони електрически автомобили означава също и милиони батерии. Това от своя страна означава, че ще са ни необходими редки суровини като литий и най-вече кобалт, които се вграждат в батериите. А откъде идва кобалтът? Основно от Конго - една разтърсвана от гражданска война и проядена от корупцията страна. Още по-лошо дори: в добива на кобалт в Конго са заети основно деца. А без кобалт от Конго няма да излезе нищо от прекрасните планове за електромобилност.
При производството на батерии се отделят отровни вещества и фини прахови частици, както и тонове въглероден двуокис. А когато им свърши животът на всички тези милиони и милиони батерии, те трябва да бъдат адекватно съхранявани или рециклирани, иначе се превръщат в специален отпадък.
Коментиран от #24, #25, #26
14:06 23.11.2020
22 Като ти е интересно
До коментар #2 от "интересна":
Вземи пак провери как изглежда този електромотор? Нито е тайна, нито пък е нещо, което не съществува. След 5 секундно търсене попаднах на този клип, който беше интересен дори за мен, защото показва как за около час два, можеш да си направиш основен ремонт на двигателя, като минеш планираните един милион километра до първото обслужване, което се изразява в смяна на лагерите.Ако не ти се гледа целия клип, на шестата минута и половина, пича сваля електродвигателя с голи ръце и го оставя на масата. Колко пък да тежи? Вероятна твоя на фуражомелката е по-тежък.
Коментиран от #29, #30
14:11 23.11.2020
23 Изчезнало е видеото
До коментар #2 от "интересна":
Обърках кода и видеото го няма. Втори опит.14:12 23.11.2020
24 Да да
До коментар #21 от "интересно":
Основно кобалт, да! А кобалт в новите батерии на Тесла, не се използва! Ееееее, едни и същи опорки!14:17 23.11.2020
25 Хайде стига лъжи
До коментар #21 от "интересно":
Разбира се, че батериите се рециклират. Също е пълно с видеа как става това. Освен материалите, както ще видиш във видеото, дори остатъчния ток в батериите се използва и се връща в мрежата.После клетките минават през шредера за да ги надроби на парчета в азотна среда, за да няма възможност да се запалят, а веднага след това, при много ниска температура се вакумират, което "изпарява" електролитът който се отделя от твърдите вещества, като го кондензират обратно в течност.
14:39 23.11.2020
26 Литий
До коментар #21 от "интересно":
А най голям смях предизвиква твърдението, че в батериите има много литий. Всъщност той е само 2% - два процента от теглото на батерията.14:44 23.11.2020
27 А най-интересното е
До коментар #19 от "интересно":
Четири такива малки двигателчета от Тесла модел 3, ще задвижват и 40 тонния камион на Тесла, като му позволяват да ускори до 100 с пълно тегло от 40 тона само за 20 секунди. Освен това ще е по-бърз от дизеловите камиони и ще може да продължи по пътя си, дори ако 2 от четирите двигателя откажат.Нищо не каза за сравнението с твоя мотор за фуражомелката. Кой от двата двигателя е по-голям?
15:24 23.11.2020
28 Случаен
До коментар #1 от "Бесен Язовец":
Тук да, там не17:42 23.11.2020
29 мотора с управляващият блок
До коментар #22 от "Като ти е интересно":
Са 70 кг.(УПРАВЛЯВАЩИЯТ БЛОК Е КЪМ 30)17:59 23.11.2020
30 по лек е от торба с цимент
До коментар #22 от "Като ти е интересно":
проблема са батериите. Новите са страхотни, и много по-евтини, но ще ги слагат от 2021 моделите. А след две години казаха,че ще паднат цените до 60 долара за киловат. В момента са 10018:01 23.11.2020
31 само дето една кола с 1100 коня
Според мен, хората неподкрепящи електрификацията на МПС са финансово обвързани и зависими с индустрията на ДВГ автомобилите. Дали са в сферата на резервните части, горивата, ремонтите или друга обвързана дейност е без значение. Или са собственици на бизнес който е застрашен от това или са просто работници в такъв, но те са основната спънка, ние да живеем по-добре, да намалим разходите си и да спрем да се тровим.
18:13 23.11.2020
32 Японеца
19:35 23.11.2020
33 ПушАрникар
Коментиран от #34
00:11 24.11.2020
34 новите не се палят
До коментар #33 от "ПушАрникар":
но чак от средата на 2021 ще започнат да ги слагат01:55 24.11.2020
35 Назадничаво мислене
Как точно се прави скоростна кутия на три двигателя, като се има предвид, че единият двигател е на предните гуми, а всяка от задните гуми има собствен двигател? Три скоростни кутии ли ще слагат? Скоростните кутии намаляват ефективността, което ще рече по-малък пробег с едно зареждане при добавяне на скоростна кутия.
07:55 24.11.2020
36 ShadoW
До коментар #10 от "пилот на Ферари":
Заинтересувай се малко повече... Електрическите коли са освободени от данъци,и могат да паркират безплатно във синя й зелена зона..10:45 24.11.2020
37 ShadoW
До коментар #1 от "Бесен Язовец":
Е й? Ясно е какъв шофьор си. Сигурно караш във лява лента със 140... И те изпреварват от дясно10:46 24.11.2020