23 Ноември, 2020 11:59 4 745 37

Mercedes-Benz R-Klasse се завръща като електрически ван с над 1000 коня

  • mercedes-benz-
  • r-klasse-
  • eqr-
  • електромобил

През 2025 г. Mercedes-Benz ще пусне в продажба наследник на R-Klasse, съобщава Car Magazine. EQR, както най-вероятно ще бъде наречен миниванът, ще стане най-мощният електромобил в историята на марката.

Новата R-Klasse ще бъде оборудвана с уникална силова установка с три 250-киловатови електромотора със съвкупна мощност 1 020 к.с. и въртящ момент 1 350 Нм. Единият от тях ще задвижа предните, а другите два - задните колела, през двустепенна предавателна кутия като в Porsche Taycan.

С Mercedes-Benz EQR ще дебютира и ново поколение графенови батерии с течно охлаждане и пиков капацитет 125 кВтч. Те ще поддържат зарядни устройства с мощност 350 кВт.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бесен Язовец

    28 17 Отговор
    Сбрали един кашон батерия и направили 1000 коня и 5000 да направят ограничението е 140 км на магистралата.

    Коментиран от #28, #37

  • 2 интересна

    25 7 Отговор
    работа .
    Това хилядата конски сили за нищо ги нямат вече . Интересното ми е какво представлява 250 киловатов електромотор , защото 7 киловатов електромотор на фуражомелка е голям като малко прасе и като го натовариш топи жиците.

    Коментиран от #6, #8, #22, #23

  • 3 реалистъ

    13 8 Отговор
    Почна се с простотиите пак.
    Преди два турбокомпресора, сега три електромотора. Поредното недоразумение.

    Коментиран от #7

  • 4 Така твърдят

    5 8 Отговор
    Швабите, но до тогава Тесла ще го направят на 100%!
  • 5 ФЕН

    7 8 Отговор
    А дано ...ама на дали!!!Китаците през 2025 веч есъс самолети ще летят на ток пак тези семеини ванове ще правят!! От 20 г. са се не разбрали се не чули ,че идват нова епоха на тоците !!! Лежат на на стара слава и застаряващо общество в стара Европа ...но идват млади хора с друго мислене и други нужди ......
  • 6 Хахахаха

    25 7 Отговор

    До коментар #2 от "интересна":

    Явно инженерите от Мерцедес не са виждали твоята фуражомелка и са на път да допуснат грешка.

    Коментиран от #9

  • 7 реалистъ

    9 4 Отговор

    До коментар #3 от "реалистъ":

    Немските умници май са решили да заменят всеки цилиндър с електромотор. Много еко. Колко ли ток хаби това чудо и колко са батериите? След време ще напълнят гробищата като дизелите.
  • 8 Цаца (ама от едрата)

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "интересна":

    250 киловатовият е колкото малък 🐘.
  • 9 интересно

    7 5 Отговор

    До коментар #6 от "Хахахаха":

    Явно и ти не си виждал електромотор на живо. На циркуляр поне виждал ли си ?

    Коментиран от #13, #15

  • 10 пилот на Ферари

    7 1 Отговор
    Както са тръгнали нещата - след 10 години , 10 хиляди конски сили !
    Да има само кой да плаща данъците.

    Коментиран от #36

  • 11 само питам

    7 2 Отговор
    Въпрос за един лев . Колко киловата може да издържи електрическата мрежа в жилището ви преди да се стопи:
    5 киловата ?
    10 киловата ?
    20 киловата ?
  • 12 2323

    1 5 Отговор
    Електрическите коли нямат светло бъдеще, освен ако не измислят някаква батерия която се прави от резиклирана пластмаса или нещо което се рециклира.
  • 13 един от село

    7 5 Отговор

    До коментар #9 от "интересно":

    Айде хора от фермата да не умуват около ел. колите, че замириса!
  • 14 Хи хи

    7 5 Отговор
    Добре че българия се топи и изчезва че такива дбили само биха били пречили на човешкият прогрес
  • 15 Хахахаха

    8 5 Отговор

    До коментар #9 от "интересно":

    Явно познаваш само един тип елекртомотори. Я виж електромотора на Тесла, има ли нещо общо с този на фуражомелката. Открий разликите и пиши пак.

    Коментиран от #16

  • 16 интересно

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Хахахаха":

    Електротехника учил ли си ? Колко типа електромотори познаваш и колко начина на свързване ?

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Хахахаха

    6 5 Отговор

    До коментар #16 от "интересно":

    Прочети малко бе човек. Не ме изпитвай. Това няма да е първият електромобил.

    Коментиран от #19

  • 18 МВР

    1 4 Отговор

    До коментар #16 от "интересно":

    А ти ? Я кажи.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 интересно

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Хахахаха":

    Принципите на електротехниката не се променят. Там също важат законите .
    Електродвигатели с вътрешен постоянен магнит (IPM)
    При IPM (Interior Permanent Magnet Motor) технологията за изграждането на магнитния ротор се ползват стандартни магнитни елементи. Тези електромотори се отличават с висока плътност на мощността и могат да поддържат висока ефективност в голяма част от работния си диапазон.

    Индукционните (асинхронните) мотори
    имат висок пусков момент и осигуряват висока надеждност. При тях обаче плътността на мощността и цялостната ефективност са по-ниски в сравнение с електродвигателите с вътрешен постоянен магнит (IPM).

    ЕДГ с променливо магнитно съпротивление (Switched Reluctance Motor, SRM)
    представляват лесно и сравнително евтино за производство решение в сферата на електрическите задвижвания. Тези мотори обикновено разполагат с усилена конструкция, която може да издържа на високи скорости на въртене и работни температури.

    Коментиран от #27

  • 20 интересно

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "МВР":

    Май повече от тебе.
  • 21 интересно

    9 1 Отговор

    До коментар #18 от "МВР":

    Ако един конвенционален двигател с вътрешно горене изразходва под 6 литра бензин, според днешните стандарти той не замърсява околната среда повече, отколкото една малка градска кола "Тесла". Една от причините за това е тежащата около един тон батерия на електроавтомобилите.

    Милиони електрически автомобили означава също и милиони батерии. Това от своя страна означава, че ще са ни необходими редки суровини като литий и най-вече кобалт, които се вграждат в батериите. А откъде идва кобалтът? Основно от Конго - една разтърсвана от гражданска война и проядена от корупцията страна. Още по-лошо дори: в добива на кобалт в Конго са заети основно деца. А без кобалт от Конго няма да излезе нищо от прекрасните планове за електромобилност.

    При производството на батерии се отделят отровни вещества и фини прахови частици, както и тонове въглероден двуокис. А когато им свърши животът на всички тези милиони и милиони батерии, те трябва да бъдат адекватно съхранявани или рециклирани, иначе се превръщат в специален отпадък.

    Коментиран от #24, #25, #26

  • 22 Като ти е интересно

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "интересна":

    Вземи пак провери как изглежда този електромотор? Нито е тайна, нито пък е нещо, което не съществува. След 5 секундно търсене попаднах на този клип, който беше интересен дори за мен, защото показва как за около час два, можеш да си направиш основен ремонт на двигателя, като минеш планираните един милион километра до първото обслужване, което се изразява в смяна на лагерите.

    Ако не ти се гледа целия клип, на шестата минута и половина, пича сваля електродвигателя с голи ръце и го оставя на масата. Колко пък да тежи? Вероятна твоя на фуражомелката е по-тежък.

    Коментиран от #29, #30

  • 23 Изчезнало е видеото

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "интересна":

    Обърках кода и видеото го няма. Втори опит.

  • 24 Да да

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "интересно":

    Основно кобалт, да! А кобалт в новите батерии на Тесла, не се използва! Ееееее, едни и същи опорки!
  • 25 Хайде стига лъжи

    3 3 Отговор

    До коментар #21 от "интересно":

    Разбира се, че батериите се рециклират. Също е пълно с видеа как става това. Освен материалите, както ще видиш във видеото, дори остатъчния ток в батериите се използва и се връща в мрежата.

    После клетките минават през шредера за да ги надроби на парчета в азотна среда, за да няма възможност да се запалят, а веднага след това, при много ниска температура се вакумират, което "изпарява" електролитът който се отделя от твърдите вещества, като го кондензират обратно в течност.
  • 26 Литий

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "интересно":

    А най голям смях предизвиква твърдението, че в батериите има много литий. Всъщност той е само 2% - два процента от теглото на батерията.

  • 27 А най-интересното е

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "интересно":

    Четири такива малки двигателчета от Тесла модел 3, ще задвижват и 40 тонния камион на Тесла, като му позволяват да ускори до 100 с пълно тегло от 40 тона само за 20 секунди. Освен това ще е по-бърз от дизеловите камиони и ще може да продължи по пътя си, дори ако 2 от четирите двигателя откажат.

    Нищо не каза за сравнението с твоя мотор за фуражомелката. Кой от двата двигателя е по-голям?
  • 28 Случаен

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бесен Язовец":

    Тук да, там не
  • 29 мотора с управляващият блок

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Като ти е интересно":

    Са 70 кг.(УПРАВЛЯВАЩИЯТ БЛОК Е КЪМ 30)
  • 30 по лек е от торба с цимент

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Като ти е интересно":

    проблема са батериите. Новите са страхотни, и много по-евтини, но ще ги слагат от 2021 моделите. А след две години казаха,че ще паднат цените до 60 долара за киловат. В момента са 100
  • 31 само дето една кола с 1100 коня

    3 2 Отговор
    Колкото е новата Тесла Плейд И с резервоар позволяващ на същият автомобил, да се движи 860 км(Колкото е новият пакет батерии), И с техническите характеристики и комфорта на Теслата, дали ще гори 6 литра на сто. Според мен ще гори над 35 на сто и ще струва 5 пъти повече, като за изработването на безбройните сложни движещи части, са изразходвани от машини такова количество енергия, че с него тази Тесла, няма да може да изразходва никога. А тези части, масла, филтри, консумативи, че се сменят на от 10 до 15 хиляди километра, и пак е изразходвана енергия и ресурс за изработване, доставяне, монтиране, какво за нея.
    Според мен, хората неподкрепящи електрификацията на МПС са финансово обвързани и зависими с индустрията на ДВГ автомобилите. Дали са в сферата на резервните части, горивата, ремонтите или друга обвързана дейност е без значение. Или са собственици на бизнес който е застрашен от това или са просто работници в такъв, но те са основната спънка, ние да живеем по-добре, да намалим разходите си и да спрем да се тровим.
  • 32 Японеца

    0 1 Отговор
    За 2025 могат и 1000км пробег да обещаят! Лъжливи немци!
  • 33 ПушАрникар

    4 1 Отговор
    Прави сметка това чудо на ХИ-ТЕЧА ако се запали,повярвай ми тези 125 кВтч. трябва отряда на Н.Ю.Ф.Д. да идват да го гасят!Със Смолет!😂

    Коментиран от #34

  • 34 новите не се палят

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "ПушАрникар":

    но чак от средата на 2021 ще започнат да ги слагат
  • 35 Назадничаво мислене

    3 1 Отговор
    Вари ги, печи ги, стогодишните не могат да си променят мисленето и да избягат от скоростните кутии. За какво им е скоростна кутия на електромобил, освен ако не е сложена от мениджърите, за да доят клиентите?

    Как точно се прави скоростна кутия на три двигателя, като се има предвид, че единият двигател е на предните гуми, а всяка от задните гуми има собствен двигател? Три скоростни кутии ли ще слагат? Скоростните кутии намаляват ефективността, което ще рече по-малък пробег с едно зареждане при добавяне на скоростна кутия.
  • 36 ShadoW

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "пилот на Ферари":

    Заинтересувай се малко повече... Електрическите коли са освободени от данъци,и могат да паркират безплатно във синя й зелена зона..
  • 37 ShadoW

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бесен Язовец":

    Е й? Ясно е какъв шофьор си. Сигурно караш във лява лента със 140... И те изпреварват от дясно