През изминалите дни изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск проведе кратка обиколка с медиите в строящата се фабрика на марката близо до Берлин. Както най-вероятно ви е известно, заводът е почти завършен, но документални проблеми пречат на Tesla да стартира производството там.
„Надяваме се да получим разрешение за направата на първите коли, може би през октомври, ако имаме късмет“, заяви Мъск пред репортери на Reuters. По план фабриката трябваше да заработи през месец юли тази година, но това така и не се случи.
Последните сведения бяха, че Gigafactory Берлин няма да стартира поне до месец януари 2022 година, но изглежда, че това може да се промени. Мъск неведнъж е критикувал германската бюрокрация, като в един от своите редовни постове в Twitter, сподели, че „Някой път има чувството, че изобретяваното на нещо е технологично по-лесно от премахването на бюрокрацията в Германия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й ‼️
13:04 15.08.2021
2 Turbo
Коментиран от #65
13:05 15.08.2021
3 Гост
13:06 15.08.2021
4 Гост
Коментиран от #17
13:08 15.08.2021
5 ХХХ
Но не и притежанието на Тесла, ставаш роб на
фирмата на Мъск, не може да пипаш нищо по
колата освен ако не е оторизиран а и чакането на
техните спецове може да продължи с месеци.Каква е
тази не знам ама не ми харесва, уж си собственик на
нещо а не можеш да го пипаш и ако все пак го
пипнеш ти или пък някой неоторизиран търпиш
санкции.Да имам пари за 100 Тесли пак няма да си
купя от тях, сега VW, GMC, Ford пускат на пазара
модели с ток даже и по-добри без тия рестрикции
при след гаранционното обслужване.
13:22 15.08.2021
6 турбо дизел
Коментиран от #7
13:36 15.08.2021
7 Хахахаха
До коментар #6 от "турбо дизел":
И от 2024 започват кражбите! Абе те знаят от къде да бягат!13:40 15.08.2021
8 Айде
13:43 15.08.2021
9 Драг
14:17 15.08.2021
10 Драг
14:19 15.08.2021
11 Драг
Коментиран от #12
14:24 15.08.2021
12 Драг
До коментар #11 от "Драг":
Исках да дам данните за продажбите на ЕВ в Германия и Норвегия за юли по марки, но нещо на факти не им работи платформата. Всеки може да си ги провери.Коментиран от #13
14:28 15.08.2021
13 😂😂😂
До коментар #12 от "Драг":
Виж продажбите в Норвегия на Тесла Модел 3! Най-продавания автомобил от всички марки (не само електрически) до сега за годината! Нали ти пишеше, да не се гледа само по месец за месец?Коментиран от #14, #72
14:36 15.08.2021
14 Драг
До коментар #13 от "😂😂😂":
Хайде дай статистика да видим??? Аз бих дал, но се отказвам понеже тази платформа има опция за качване на снимки а не работи. Чакам данни Януари-Юли.Коментиран от #18
15:22 15.08.2021
15 Госあ
Коментиран от #26
15:22 15.08.2021
16 Хо хо хо
15:23 15.08.2021
17 франкофон✌🏻🇫🇷
До коментар #4 от "Гост":
Американски кр🤙🏻тен от Африкански🤘🏿 произход какво очаквяш от такъв?!😝🤣Коментиран от #19
15:25 15.08.2021
18 😂😂😂
До коментар #14 от "Драг":
Януари - юни Тесла Модел 3 - 6270 бр., Тойота Рав 4 - 5316 бр. Това са първите две! За първите 6 месеца!Коментиран от #21
15:32 15.08.2021
19 Госあ
До коментар #17 от "франкофон✌🏻🇫🇷":
Добре че франсетата заедно с оня в куфара взеха и хибридните технологии от Япония, че беха се потънАли с тия електрокари 🇯🇵Коментиран от #20
15:34 15.08.2021
20 франкофон✌🏻🇫🇷
До коментар #19 от "Госあ":
Е то добре че е и руският газ 🇷🇺 че без него немчугите и пръчка за тъпан не могат да сделат.15:37 15.08.2021
21 Драг
До коментар #18 от "😂😂😂":
Ааааа не така Януари-Юли опитай пак. Тесла за юли е продала 4 коли повтарям 4 коли в Норвегия.Коментиран от #22
15:40 15.08.2021
22 😂😂😂
До коментар #21 от "Драг":
Добре! 6274 коли януари-юли! Друго?Коментиран от #23, #25
15:55 15.08.2021
23 Драг
До коментар #22 от "😂😂😂":
Друго??? Сравнение с едно число не бях правил досега, а ти?Коментиран от #73
16:05 15.08.2021
24 😂😂😂
Коментиран от #27
16:10 15.08.2021
25 Turbo
До коментар #22 от "😂😂😂":
Продажбите на Тесла в Норвегия вървят надолу хахахахаха защо ли? Сигурно са много доволни от Тесла хахахахахахаКоментиран от #29, #30
16:13 15.08.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Драг
До коментар #24 от "😂😂😂":
Ама нали сравняваш минимум 2 коли???? Тоест трябва да добавиш поне и броиките за тойотата а също да бъде напъшно обективно и на 3тият, 4тият.....Коментиран от #33
16:16 15.08.2021
28 Драг
До коментар #26 от "гост":
Хайде пак това не е вярно!!!!Това е за юни. Е да ама за юли 4 бройки в Норвегия, в Германия пак мизерни бройки, Франция същото. Та в германия за юли 3 от 5 коли ЕВ са на ФВ!!! Има данни в нета виж ги. Аз исках да ги кача но факти са бъгави.
Коментиран от #31, #34
16:20 15.08.2021
29 гост
До коментар #25 от "Turbo":
И в Норвегия и в цяла Европа Тесла е внос от Китай , а в Шанхай се работи по тоя график първия месец и половина от тримесечието за износа , след това следващия месец и половина за вътрешния пазар !! Съответно първите доставки в Европа идват началото на втория месец и основните третия месец от тримесечието !! Та по-добре си трай , че после ще ревеш със глас !! И само гледай какъв "спад ще гледаш като тръгне местното производство !!Коментиран от #32, #35
16:21 15.08.2021
30 😂😂😂
До коментар #25 от "Turbo":
Не разбрах къде вървят надолу? Аз написах, че е най-продаваната кола в Норвегия от всички марки и модели!Коментиран от #37, #39
16:22 15.08.2021
31 гост
До коментар #28 от "Драг":
Ами не , не е за юни , а за януари юни , преживей го , хахаха !!!16:24 15.08.2021
32 Грета Тунберг
До коментар #29 от "гост":
Май ти ще ревеш скъпи,ако не се появиш скоро с Теслата.Излезе за Виагра и не се върна.Коментиран от #50
16:25 15.08.2021
33 😂😂😂
До коментар #27 от "Драг":
Ясно ти е, че всеки ден няма да ти водят класациите на продажби! Написах ти периода, за половин година! Статия за половин година плюс юли и 20 дни от август, няма! В края на годината, Тесла ще има пак най-много продажби от електрическите в Норвегия! 8200 бройки Модел У са вече в Европа и можеш да се сетиш, къде отива една голяма част, нали?16:25 15.08.2021
34 😂😂😂
До коментар #28 от "Драг":
Вземи бройките за половин година, а не за юли! Или така ти изнася? Половин година, не е месец за месец, нали?Коментиран от #38
16:27 15.08.2021
35 Драг
До коментар #29 от "гост":
ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ бла бла бла бла.16:37 15.08.2021
36 😂😂😂
16:47 15.08.2021
37 Драг
До коментар #30 от "😂😂😂":
Не е от всички марки а от всички мидели. А 2020 не беше ли? Разликата с другите електрички намалява в Норвегияа в Европа вече я няма. В Китай също ФВ напредва. В САЩ Форд и ФВ. Всичко тече всичко се променя.Коментиран от #40
17:17 15.08.2021
38 Драг
До коментар #34 от "😂😂😂":
Е хаиде де и аз това чакам давай Януари-Юли?Коментиран от #44
17:18 15.08.2021
39 Turbo
До коментар #30 от "😂😂😂":
Има спад в продажбите на Тесла в Норвегия и Нидерландия хахахахахаКоментиран от #41
17:19 15.08.2021
40 😂😂😂
До коментар #37 от "Драг":
Остави я разликата, разликата не е важна! Пазарът на електрички расте, а Тесла не може да произведе всички! Продажбите на Тесла растат и това се има предвид, а това че и другите ще продават много електрички е ясно. Всички тези милиони продажби на ДВГ, трябва да се заменят с електрически, нали?17:21 15.08.2021
41 😂😂😂
До коментар #39 от "Turbo":
Къде това? Кога е спада? Вчера ли? Нали ти написах, че януари - юни е най-продавана кола! Или вчера, нямат продажби?Коментиран от #42, #43
17:24 15.08.2021
42 Драг
До коментар #41 от "😂😂😂":
А Януари - Юли?17:26 15.08.2021
43 Драг
До коментар #41 от "😂😂😂":
Да те питам нещо ако за 6 месеца в един месец си продал 40 процента от колите това какво означава? А когато следващият месец 4 коли?Коментиран от #45
17:28 15.08.2021
44 😂😂😂
До коментар #38 от "Драг":
Януари - юни има, до юли няма защото никой няма да ти качва месец за месец продажби! Какво е от януари до юли? Полугодие ли е? Или тримесечие? За какво да се води статистика от януари до юли? Ако искаш и за 20 дни от август? Написах ти статистиката за полугодие! Ако виждаш 4 продажби за юли, прибави ги към полугодието!17:29 15.08.2021
45 😂😂😂
До коментар #43 от "Драг":
Ами означава, че в този месец, нямат доставки! И нямат налични, защото всичко е разпродадено! Нямат на склад! Това означава! А, ти как го обясняваш това - никакви продажби два месеца и изведнъж 3 хиляди? И пак след това няма? Ако имаше на склад, защо щяха да чакат кораб, да им достави 3 хиляди, а нямаше да си купят веднага? Айде обясни?Коментиран от #46
17:32 15.08.2021
46 Драг
До коментар #45 от "😂😂😂":
Означава че го правят за такива като теб да видят полугодие и да кажат уаааааау. Това е изкривена статистика. За юли има данни за много държави, навсякъде Тесла е с мизерни продажби почти 0. Даже и в Китай продажбите са мизерни сравнени с ФВ.Коментиран от #47, #48, #49, #51
17:39 15.08.2021
47 😂😂😂
До коментар #46 от "Драг":
Не е така! Написах ти! Защо хората, чакат доставка от няколко месеца, ако могат да си купят веднага? Отговори? Аз, ще ти кажа! Не могат, защото няма, няма на склад! Всичко е разпродадено! Ето за това, чакат кораба по няколко месеца! Разбра ли?17:44 15.08.2021
48 😂😂😂
До коментар #46 от "Драг":
А и какво да изкривят статистиката! Тези коли след като са регистрирани в първо полугодие, те са поръчани също в този период, нали? Какво изкривяват! Изкривяват всъщност в тези месеци, където ти ги пишеш, за 4 продажби! Поръчките не са 4, ако се сещаш! Но доставката идва на веднъж! Така, че взимаш първо полугодие и разделяш на месеците средно! 6200 коли за 6 месеца, е по над 1000 коли средно на месец! А не 4! Понимаеш?Коментиран от #52
17:53 15.08.2021
49 😂😂😂
До коментар #46 от "Драг":
Но и естествено има малко изкривяване, защото всъщност поръчката сега на Модел 3 се доставя ноември! И се получава така, че не попада в статистиката за този месец, а чак за ноември! Това е разликата от другите производители, които имат коли на склад и колата се регистрира в същия месец и ти дава точна статистика! Но в момента поръчка на Модел 3 в Европа е с доставка, ноември!17:57 15.08.2021
50 гост
До коментар #32 от "Грета Тунберг":
Купих виагра скъпа,идвам.17:59 15.08.2021
51 Такива като мен
До коментар #46 от "Драг":
Хайде сега кажи кое е по-важното за един производител, да продаде най-много автомобили за първото и за второто полугодие или да продаде най-много автомобили само през юли? Ако Тесла е продала само четири коли през юли а някой друг производител продава всеки месец четири пъти повече отколкото Тесла предлага през юни тоест по 16 автомобила месечно, той по-добре ли ще е от Тесла?Коментиран от #55
18:18 15.08.2021
52 Драг
До коментар #48 от "😂😂😂":
Това се нарича стъкмистика или още лизане на подметки😄😄😄.Коментиран от #54
18:19 15.08.2021
53 незнайко
18:22 15.08.2021
54 😂😂😂
До коментар #52 от "Драг":
Защо да е стъкмистика? Тесла за сега не произвежда в Европа и доставките не могат да стават всеки ден! Карат се с кораби и е така! Но поръчките са направени преди доставките и регистрациите!Коментиран от #56
18:26 15.08.2021
55 Драг
До коментар #51 от "Такива като мен":
Казах ти ако искаш реална статистика трябва да дадеш Януари-Юли или ако искаш за полугодие Февруари-Юли. Вие обаче кълвете трохи които ви се подават спомням си като даваше за юни после експолираше до деквмври😄😄😄Е хайде сега давай пак. Ако юни са 3000 а юли 4 то тогава за август колко - 2000???😄.18:26 15.08.2021
56 Драг
До коментар #54 от "😂😂😂":
Сериозно ли поръчките са преди доставките??? А при ФВ първо ти доставят колата после я поръчваш😄😄😄😄. Това е като тока дето искаш да продаваш без никой да ти го иска😄😄😄.Коментиран от #59
18:29 15.08.2021
57 Ей такива стъкмистики обичам
Коментиран от #58
18:32 15.08.2021
58 Драг
До коментар #57 от "Ей такива стъкмистики обичам":
Добре де а Януари-Юли как е пак питам? Дай да видим за Европа?Коментиран от #60, #61
18:41 15.08.2021
59 😂😂😂
До коментар #56 от "Драг":
Ами значи трябва да се взима статистиката, точно когато пристигне кораба! Защото това са поръчани и доставени. А, защо гледаш месеци, когато няма доставки? Това не означава, че няма поръчки! Разбра ли?18:44 15.08.2021
60 Това твоето е стъкмистика.
До коментар #58 от "Драг":
При положение, че знаеш цикличността на доставките, всяко излизане от цикъла е стъкмистика.Все едно да знаеш че един производител продава по 1000 автомобила всеки месец, а друг продава по 10000 всеки юни и декември и да питаш за продажби от януари до Ноември. Кой производител продава повече според тебе?
Коментиран от #68
18:47 15.08.2021
61 Ако ще правим стъкмистика
До коментар #58 от "Драг":
Кажи продажбите от март до юни включително?Коментиран от #69
18:57 15.08.2021
62 Надежда всяка тука остави
Пак фалшиви надежди! Немската бюрокрация ще го бави поне още половин година, докато не намерят начин правилните хора да си вземат рушвета.
19:09 15.08.2021
63 Да повторя за Турбо
Това всеки го знае, само Турбо обяснява, че Тесла не може да завърши строителството на завода до 2022 година, защото завод не може да се построи за по-малко от две години.
Коментиран от #67, #74
19:14 15.08.2021
64 Стига с този google преводач!
Това нито е казано в Туитър нито го е казал Илон Мъск, това са думи на лидерът на Християндемократическия съюз (ХДС) Армин Лашет, един от фаворитите за наследник на Ангела Меркел като канцлер на Германия след федералните избори през септември. Казал ги е пред репортери застанал до Илон Мъск.
Тоест проблемите с бюрокрацията са известни и се признават публични от политици от най-високо ниво, за разлика от някои коментиращи тук, които твърдят че нямало такова нещо в Германия.
Коментиран от #66
19:20 15.08.2021
65 Хайл
До коментар #2 от "Turbo":
2551 година ЕВЕНТУАЛНО19:27 15.08.2021
66 Хайл
До коментар #64 от "Стига с този google преводач!":
Ама пъпчивия фен на мъск каза ги е казал той и е готов да спори,изчислява,"АКО" "ЩЕ" и още множество бръщолевения19:30 15.08.2021
67 Turbo
До коментар #63 от "Да повторя за Турбо":
Времето за построяване на един обект,се смята от първата копка и разчистването на терена до началото на производството.Заводът Гига Берлин може да е построен,но сигурно има пропуски.Докато не ги отстранят,няма да получат разрешение за експлоатация.Грешките при строителството са си на Тесла,защо търсят вината в немската бюрокрация.19:50 15.08.2021
68 Драг
До коментар #60 от "Това твоето е стъкмистика.":
А другите нямат ли цикличност😄😄😄. Ти като си поръчаш кола веднага ли ти я доставят щото аз чакам. Каквото за единия такова и за другия айде сега давай Януари-ЮлиКоментиран от #70
19:54 15.08.2021
69 Драг
До коментар #61 от "Ако ще правим стъкмистика":
За къде? Аз се изгубих вече за къде говорим. Света, Европа, Норвегия, Германия😄😄😄. Щом включваш юни би трябвало да включваш максимално повече месеци щото той изкривява статистиката. А причината е че от юли субсидиите в Европа намалват.Коментиран от #71
20:00 15.08.2021
70 Изплюй камъчето де
До коментар #68 от "Драг":
Знаеш какви са продажбите за Юли дай ги! Ще ги съберем с тези до юни и ще получим крайния резултат. Какво толкова ги криеш тези цифри?Коментиран от #75
20:02 15.08.2021
71 Ами давай
До коментар #69 от "Драг":
Давай за година назад. Или две назад?20:04 15.08.2021
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Гост
До коментар #23 от "Драг":
Той с едно число цяла статистика вади хахахахахахах20:12 15.08.2021
74 Turbo
До коментар #63 от "Да повторя за Турбо":
Парцелът е купен декември 2019 г.Начало на строежа януари 2020.Октомври 2021 г са 22 месеца.По вероятно е да започнат производство началото на 2022 г,а това са 24 + месеца хахахахаха.Може ли Тесла да построи Гига Берлин за по малко от 2 години ?Ако Тесла спазва всички строителни стандарти и изисквания на строителния контрол,не може да построи работещ завод за по малко от 2 години.Коментиран от #79, #80
20:12 15.08.2021
75 Драг
До коментар #70 от "Изплюй камъчето де":
За къде?Коментиран от #76
20:15 15.08.2021
76 За където искаш
До коментар #75 от "Драг":
За Европа или в световен мащаб или пък и двете. За каквото имаш информация. За разлика от вас, аз се интересувам от цифрите от чисто любопитство и не влагам емоции.20:31 15.08.2021
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 😂😂😂
До коментар #72 от "Хайл":
Ей не обиждай! Не знаеш с кого спориш?Коментиран от #87
20:36 15.08.2021
79 Браво!
До коментар #74 от "Turbo":
Първото дърво отсечено на 20-ти февруари, по твоите думи, но иначе строежът започнал януари!Ако съм си купил парцел 2010 година, през 2015 година го вкарам в регулация и го нивелирам и не съм стъпвал оттогава там, през 2018 година подам документи за строеж, а днес направя първа копка за основите, колко време е отнел строежа, ако го приключа до края на годината? Кога според тебе е началото на строежа?
Коментиран от #81, #82
20:41 15.08.2021
80 Тъкмо си почнал
До коментар #74 от "Turbo":
Дай същите данни и за строежа в Китай и Тексас? Колко време е отнел строежа там?20:42 15.08.2021
81 Гост
До коментар #79 от "Браво!":
Дърветата отсечени, коли няма произведени.Коментиран от #86
20:51 15.08.2021
82 Turbo
До коментар #79 от "Браво!":
Спора е за Гига Берлин.За начало на строежа се смята датата на издаването на разрешението за строеж и разчистването на терена.Всяко разрешение за строеж си има срок на валидност.Ако срока на разрешението за строеж изтече,плащаш и си вадиш ново.Коментиран от #83
21:11 15.08.2021
83 Давай де
До коментар #82 от "Turbo":
Дал съм ти всички необходими данни. Разрешителното е за три години до започване на строежа и пет години до завършване на груб строеж, така че всичко е в срок.Ако на 31 декември 2021 година завършва строежа, колко време е отнело построяването?
Коментиран от #84
21:18 15.08.2021
84 Turbo
До коментар #83 от "Давай де":
Пак си измисляш пример,който няма нищо общо с Гига Берлин хахахахаха важното е примера да подкрепя твоята теза.Посочих ти клипове в you tube от 15 и 17 февруари 2020 г. на които се вижда разчистен огромен терен с изрязани дървета.Терена е купен декември 2019 г.Логично е да са започнали разчистването в началото на януари,защото на клипа от 15 февруари се вижда,че вече има разчистен от дървета огромен парцел,а това не става за ден два.За начало на строежа приемам началото на януари,когато е започнала подготовката на терена за строеж.Търсих клип за преместването на мравките хахахахаха сигурно са ги събрали с прахосмукачки или мравояди хахахахаха за змиите и гущерите сигурно са използвали таралежи хахахахахаКоментиран от #88
21:49 15.08.2021
85 Дрън-дрън
В такъв случай приемаш, че началото на строежа е 2015 година и строежа е продължил шест години, въпреки, че днес съм направил първа копка на основите, а след 4,5 месеца строежът е завършен? За всички нормални хора, времето за строеж е 4,5 месеца.
21:57 15.08.2021
86 Хайл
До коментар #81 от "Гост":
Еколога мъск изсече дърветата,продаде дървесината,строи върху основи без кофраж...галин ганев се кефи на глупости23:24 15.08.2021
87 Хайл
До коментар #78 от "😂😂😂":
С гаджето на Грета ли,дето имал тесла да ходи до аптеката за твърди презервативи ли????23:27 15.08.2021
88 Неудобен въпрос, а?
До коментар #84 от "Turbo":
Хайде още един, този път за Гига Берлин. Миналия месец обявиха, че ще започнат строежа на фабриката за батерии на същият терен, който разчистиха от дървета изравниха през януари месец 2020 година според тебе. Ако са направили първа копка на първи юли 2021 година и на първи юли 2022 година дадат за разрешителното заедно с това за производство на автомобили и двете производства започнат на тази дата, завода за батерии за една година ли е построен или за същото време за което е построен завод за производство на модел У - две години и половина?Коментиран от #89
23:27 15.08.2021
89 Гост
До коментар #88 от "Неудобен въпрос, а?":
Пак ли не си разбрал хахах колкото и да ти се обеснява пак няма да разбереш и ще продължиш да питаш.Коментиран от #90
07:54 16.08.2021
90 Повелителят на времето
До коментар #89 от "Гост":
Вече втора година турбо не може да схване времената за каквото и да става въпрос. Нали е повелител на времето! За него покупката на парцел означава започване на строеж. Заравняване на терен означава започване на строеж дори да не строиш никога нищо на този терен. Ако все пак след 15 години решиш да построиш нещо, то във времето за строеж на сградата трябва да включиш и 15-те години откакто си заравнил терена, дори да построиш съдове мама къща за 40 дни. За него къщата ще е построена за 15 години и 40 дни. Въобще не може да схване нищо, в което е включено време.Точно както 25 киловатчаса енергия от 2,5 литра дизел я превръща директно в 25 киловата мощност, без да го интересува времето за изгаряне на горивото. При него времето никога не влиза в сметките.
Коментиран от #92, #94
09:03 16.08.2021
91 Този път редактора прекали
09:05 16.08.2021
92 Гост
До коментар #90 от "Повелителят на времето":
Правиш си свободни съчинения по картинка хахах строежа започва с подготовката на строителната площадка и завършва с разрешение за ползване.Колко време ще се моташ си е твоя работа.Коментиран от #93, #96
09:36 16.08.2021
93 Ти адвокат на турбо ли си
До коментар #92 от "Гост":
Не питам тебе!Коментиран от #95
09:39 16.08.2021
94 Гост
До коментар #90 от "Повелителят на времето":
Пиши коментари за електричките,за Тесла и не прилагай закони от електротехниката в механиката.Приличаш ми на вица за оня месар,решил че щом има нож и реже месо е хирург и може да прави операции хахах мога да коментирам каквото аз си реша.Коментиран от #97
10:03 16.08.2021
95 Гост
До коментар #93 от "Ти адвокат на турбо ли си":
Турбо ми е приятел,няма да те оставя да го тролиш.10:04 16.08.2021
96 Хайде и на теб въпрос
До коментар #92 от "Гост":
Купуваш си 10 декара земя и първата година разчистваш един декар, в края на годината викаш фирма която за 40 дни ти построява сглобяема къща 100 квадрата до ключ и получаваш акт 16 до края на годината, но следващите три години продължаваш да за равняваш терена. За колко време си построил къщата? Заравняването на терена влиза ли във времето за строеж? Къщата за 40 дни ли е построена или за 4 години? Или за 1 година? Строителната площадка 100 квадрата ли е или 10 декара и кога започва работата по нея? Още в началото на годината или в края на годината, когато се изкопават основите на тези 100 квадрата?10:08 16.08.2021
97 Ножа си е нож
До коментар #94 от "Гост":
Законите на физиката за мощност и енергия не са валидни само за електромобилите или само за ДВГ, а са общовалидни. Дали ще изгориш тези 2,5 литра дизелово гориво в peugeot то или в нафтова горелка на парното или пък директно в нафтова печка, тези 2,5 литра съдържат точно 25 киловатчаса енергия и мощността на горене в киловати, ще е равна на енергията разделена на времето за изгаряне в часове. Дори да си ги изсипал в метална кофа и да ги изгориш, можеш да сметнеш каква топлинна мощност отделят като просто премериш времето за което изгорят. Въобще не ти трябва учебник по ДВГ, а само знания от 9-ти клас.Обаче вие турбо инженерите не се интересувате от времето и 2,5 литра гориво има само мощност и няма енергия, нали? Защото така пишело в учебника по ДВГ.
Коментиран от #99, #104
10:26 16.08.2021
98 Време е за трети Ник
Коментиран от #105
10:54 16.08.2021
99 Гост
До коментар #97 от "Ножа си е нож":
Ти да нямаш електромер на колата за да мериш мощност в киловатчаса,ставаш см€ш€н.Коментиран от #100, #101
11:46 16.08.2021
100 Енергия в киловати?
До коментар #99 от "Гост":
Все още не можете да направите разлика между мощност и енергия! Онова дето го меря в киловатчаса не е мощност, а енергия! 2,5 литра гориво няма мощност, която да измериш в киловати, както ви се иска на вас. Има енергия, която не се мери в киловати.Коментиран от #103, #106
11:59 16.08.2021
101 И не се измъквай
До коментар #99 от "Гост":
Чакам си отговора за колко време е построена онази къща? За 40 дни, за година или за 4 години? Каква е площта на строителната площадка? 100 квадрата или 10 декара?Коментиран от #102
12:18 16.08.2021
102 Гост
До коментар #101 от "И не се измъквай":
Проектът не е само строеж. Има много работа преди строежа. Кой ще я свърши? За строителя нещата започват и свършват със строежа. За собственика проектът започва от закупуването на терена.Коментиран от #108
12:51 16.08.2021
103 Гост
До коментар #100 от "Енергия в киловати?":
Енергия се мери в джаули бе пАнкАр. Поне в системата СИ. Ти да не си от Никарагуа?12:52 16.08.2021
104 Гост
До коментар #97 от "Ножа си е нож":
Литър нафта има една и съща енергия, но много зависи в какво съоръжение ще го изгориш за това, колко от енергията му ще впрегнеш в полезна работа. КПД на различните машини е различно, за това от един литър нафта в различна машина изгорено ще използваш различно количество от тази енергия за полезна работа. И в ТЕЦ да го изгориш той има 60% КПД, но има много загуби по трасето за доставка на топла вода и електричество. Клиентът и електромобилът получават много малко от тези 60%, точно заради загубите по мрежата.Коментиран от #110
12:56 16.08.2021
105 Гост
До коментар #98 от "Време е за трети Ник":
Това, че имаме работа, а ти нямаш, не означава, че се крием. Ние с жалките си дипломи работим. Ти с голямата си уста само пишеш тук коментари. Уж си голям специалист и много разбираш, а не си излизал от новините денем и нощем, семкажия.12:58 16.08.2021
106 Гост
До коментар #100 от "Енергия в киловати?":
Пак си в грешка. Систем си мери енергията в джаули. Други системи я мерят в киловатчаса и дори в калории. Невежество и претенции в едно са се събрали в теб.Коментиран от #109
12:59 16.08.2021
107 TSLA®
15:11 16.08.2021
108 Е така де!
До коментар #102 от "Гост":
Значи ако започна строежа на третата година от като съм купил парцела, като път започване на строежа говоря за подаване на документи и го завърша на четвъртата, значи съм строил четири години. Ако след 20 години реша да си построя и гараж, който завършва след още една година, значи строежа на гаража ми е отнел 21 години така ли? Как пък веднъж не отговорихте с цифра и с конкретен пример? Покупката си е покупка на парцел, заравняването на парцела си е заравняване на парцел, а строежа на сграда си е съвсем отделно действие.Пак питам ако започнат днес да строят завода за батерии и той започна работа заедно с завода за производство на модел У, двата завода за едно и също време ли ще бъдат построени?
16:03 16.08.2021
109 Е така де!
До коментар #106 от "Гост":
Всичките изброени мерни единици се отнасят за енергия на литър нафта. Не те видях да споменаваш за киловат мощност на литър нафта! Май само турбо измерва енергията на литър гориво в киловати и чак се подиграва на всеки който я измерва в киловатчаса.16:05 16.08.2021
110 Дрън-дрън
До коментар #104 от "Гост":
Литър нафта има едно и също енергийно съдържание независимо в какво ще я изгориш и с какво КПД. Също така, ако изгориш 2,5 литра дизел за два часа, както беше в примера с автомобила на Радев, тези 25 киловатчаса енергия на горивото, ще осигурят 12,5 киловата топлинна мощност, независимост за какво ще я използваш и дали я гориш в кофа или в двигател на peugeot 1,5 TDI. Хайде сега сметни колко е КПД на двигателя ако от 12,5 киловата топлинна мощност изкарва 23,45 kW механична мощност на изхода на двигателя в случая на Радев и колко е КПД на турбо при механична мощност 12 киловата?Коментиран от #111, #135
16:12 16.08.2021
111 Неграмотен
До коментар #110 от "Дрън-дрън":
Пълни пълни пълни глупости ти явно не си чувал за гориво-въздушна смес??? От къде ви намират такива от факултета ли?Коментиран от #112, #115
16:40 16.08.2021
112 Чувал съм и още как
До коментар #111 от "Неграмотен":
Само че не виждам връзката? Един грам дизел ще има точно същото енергийно съдържание независимо с какъв процент въздуха ще го смесиш. Гориво-въздушната смес може да повлияе само на КПД, тоест колко от топлинната мощност на горивото ще можеш да превърнеш в механична енергия, а не само в топлина, ако говорим за двигател. В кофата 100% от енергийното съдържание се превръща в топлина, без въобще да регулиращ гориво-въздушна смес.Поне така е според закона за запазване на енергията - енергията не може да бъде разрушена или създадена, само преминава от една форма в друга. Виж инженерите Радев и турбо не се съобразяват и създават допълнителна енергия, като от 12,5 киловата топлинна мощност от горивото, получават над 23 kW други видове мощности.
Коментиран от #113, #114
17:40 16.08.2021
113 Неграмотен
До коментар #112 от "Чувал съм и още как":
Айде бе, да си чувал мещо за САЖДИ??? Не това не са моркови които се съдят в градината!!!17:46 16.08.2021
114 Гост
До коментар #112 от "Чувал съм и още как":
Верно си от Никарагуа.Въздуха влияе на горенето.При недостиг на въздух имаш непълно горене и сажди.При пълно горене от литър нафта можеш да получиш 10 квт мощност от двигателя.Горивото няма мощност,мощност има двигателя.При непълно горене може да получиш и по малко от 10 квт мощност от двигателя.Коментиран от #118
17:56 16.08.2021
115 Грамотен
До коментар #111 от "Неграмотен":
Все пак остана отворен въпросът, 2,5 литра дали имат 25 киловата мощност както твърди турбо или аз съм прав, че имат 25 киловатчаса енергия?Специално за Гост, това са също 90Мегаджаула или 21496Килокалории или 90000000Ват секунди енергия, при тегло 2,125 килограма за тези 2,5 литра дизел, че нещо енергия във киловатчаса не го кефило. Нещо обаче и той не споменава за киловати на горивото? Явно и на него му дойде на акъла, че все пак има енергия, а само турбо остана да твърди, че има мощност в киловати и в никакъв случай в киловатчаса, защото нямало автомобил на който да мерят мощността в киловатчаса!
Коментиран от #116, #117
17:58 16.08.2021
116 Неграмотен
До коментар #115 от "Грамотен":
Ооооооо моля ти се стига с този инженер Радев, той стана най-известният човек във Факти. Като нещо объркаш и все започваш ама инженер Радев какво казал.Коментиран от #119, #120
18:09 16.08.2021
117 Гост
До коментар #115 от "Грамотен":
Ти т@п ли си или б@внозагряващ?Хората са измерили и изчислили от 1 литър нафта може да се получат 10 квт мощност от двигателя.Съставили са таблици за различни видове горива 1квт се добива от 0,107 куб. метан,0,085 кг нафта,0,083 кг бензин.18:16 16.08.2021
118 Е така де!
До коментар #114 от "Гост":
Енергията не се губи и не се създава! От 1 литър гориво с тегло 850гр можеш да получиш 10 киловатчаса топлинна енергия, ако цялата маса на горивото се превърне в топлинна енергия НО НИКОГА ПОВЕЧЕ ОТ ТОВА.А инженерите Радев и турбо получават повече и нарушават закона за запазване на енергията. В случая със саждите, част от горивото не е изгоряло напълно и се отделя във вид на маса, а останалата част в топлинна енергия, но тази топлинна енергия вече е ПО-МАЛКО от енергийното съдържание на горивото. Тоест закона за запазване на енергията не се нарушава, както при турбо и Радев.
Въпреки това, при пресмятане на КПД, за входяща енергия се приема пълното енергийно съдържание на горивото, съотнесена към енергията на изхода на двигателя за извършване на полезна работа, а саждите отиват в графа загуби, заради неефективното използване на потенциала на горивото.
Коментиран от #121
18:18 16.08.2021
119 Гост
До коментар #116 от "Неграмотен":
Инженера го направи за смях затово го мрази хахахКоментиран от #124
18:18 16.08.2021
120 Е как да спра с Радев
До коментар #116 от "Неграмотен":
Не виждаш ли колко адвокати има и продължават да го защитават, въпреки че той се е скрил от срам вече втора година? Сега спорът продължава с турбо и другият Ник Гост, които продължават да вярват, че горивото има мощност. И ти обаче избягваш въпроса, в една 2,5 литра бутилка от coca-cola пълна с дизелово гориво, дали са събрани 25 киловатчаса енергия или бутилката има 25 киловата мощност?Коментиран от #122, #125
18:23 16.08.2021
121 Гост
До коментар #118 от "Е така де!":
От 2,5 литра нафта инженера ти изкара 23 или 24 квт ,не помня точно.При 25 квт възможна мощност.Къде се нарушава закона?Коментиран от #123, #126
18:25 16.08.2021
122 Гост
До коментар #120 от "Е как да спра с Радев":
Инженера не се крие,има си работа и прави кинти с образованието,дипломата и знанията си бе пАнкАр.Ти сама дрънкаш с голямата си уста.Горивото няма мощност.Двигателя има.18:32 16.08.2021
123 Вярно ли има такива таблици?
До коментар #121 от "Гост":
Я се разбери със себе си, защото това май ти го писа:"Пак си в грешка. Систем си мери енергията в джаули. Други системи я мерят в киловатчаса и дори в калории. Невежество и претенции в едно са се събрали в теб."
Я погледни таблиците, Дали пък не мерят и те в джаули и калории за килограм или литър, което е мярка за енергия, а не за мощност?
Когато се измерва мощност с тези единици са джаула за секунда или калории за час. Я виж дали фигурират такива мерки в таблиците за калоричност на горивото щом измерват мощност на горивата? Цялата ти теория се гради на таблица публикувана в сайт за дрехи втора употреба с грешно изписано киловата вместо киловатчаса. Познах ли?
Коментиран от #127
18:36 16.08.2021
124 Неграмотен
До коментар #119 от "Гост":
Е да де ама доколкото четох в преден пост това било преди 2 години??? Аиде стига вече две години кошмари сънува от този човек.Коментиран от #128
18:40 16.08.2021
125 Неграмотен
До коментар #120 от "Е как да спра с Радев":
Не няма да участвам в спор от две години. Честно казано виждал съм жени да се сърдят две години, но за мъже??? Каквото има сте го изяснили, няма ли някой ден да погледнеш напред?18:42 16.08.2021
126 Кой инженер от всичките
До коментар #121 от "Гост":
Защото Радев при разход 2,5 литра в час и 50 километра в час, изкара че двигателят му работи с механична мощност 23,45 kW и като едно типично перпетомобиле дори при 50% КПД има само 5 киловата топлинни загуби. Тоест 28,45 обща мощност.Турбо инженера от своя страна изкара 12 киловата механична мощност и 12 киловата топлинни загуби при движение с тази скорост.
Следователно за изминаването на 100 километра с тази скорост, двигателя ще изхарчи 2,5 литра гориво с енергийна стойност при пълно изгаряне без сажди 25 киловатчаса, от които двигателя на Радев ще произведе 56,9 киловатчаса енергия, а двигателя на турбо инженера "само" 48 киловатчаса енергия. Перпетомобилета та дрънкат.
Не е лошо да схванеш че енергията, е равна на мощността по времето. А мощността е равна на енергията делено на времето. И времето винаги има значение!
Коментиран от #130
18:44 16.08.2021
127 Гост
До коментар #123 от "Вярно ли има такива таблици?":
Май си доста т@пич@к.Горивото има калоричност.При горенето се получава енергия.Тази енергия се превръща в механична мощност в киловати от двигателя,пАнкАрче.Коментиран от #129
18:44 16.08.2021
128 Той поне се усети
До коментар #124 от "Неграмотен":
И спря да пише от срам. Ама виж как продължават да му защитават перпетомобилето и даже се опитват да ме убеждават че нямало нищо странно един двигател с 25 kW часа енергия от горивото да работи два часа с мощност 28 kW или 24 киловата и да произведе два пъти повече енергия отколкото е вложено. Няма да спра да ги бъзикам докато и те не схванат и се скрият от срам.18:46 16.08.2021
129 Ахааа!
До коментар #127 от "Гост":
Поредният Бисер! Значи горивото има мощност, и при горенето тя се превръща в енергия! Ех ама ако почнат да раздават нобелови награди тук, ще ви затрупат, гениичетата на мама! Как ви роди такива умни!Я виж калорията дали е мярка за мощност или за енергия? А джаулът? След като са мерки за енергия, значи горивото има енергия, която се превръща в мощност при горенето и от един литър мощност може да получиш и 1000 киловата мощност, а не само 10 киловата както твърдиш!
Коментиран от #132
18:50 16.08.2021
130 Гост
До коментар #126 от "Кой инженер от всичките":
Двигателя преобразува енергията на горивото в мощност в киловати ,а не в мощност в киловатчаса хахах в киловатчаса си смятай електромерите,фотоволтоиците и Теслите.С този грешен начин на смятане перпетум мобиле ти е гарантирано.Коментиран от #133
18:55 16.08.2021
131 Да не съм луд?
Не виждаш ли че всяка спомената от тях цифра е Бисер. Вече съм си събрал стотина цитата с техни изказвания и си ги препрочитам, когато ми е скучно.
Както виждаш Гост сам потвърди че калоричността на горивата се измерва в калории и джаули, които са мерки за енергия и в следващият пост твърди, че горивата няма ли енергия, а мощност. Тоест сам доказва на себе си, че греши, но ще му трябва още седмица да се усети и да попрочете в Уикипедия какви глупости е писал на база на фалшива таблица в сайт за дрехи втора употреба. Турбо поне вече се усети и се покри, за разлика от Гост, който продължава да се излага и да ни забавлява, като обръща физиката с главата надолу.
18:57 16.08.2021
132 Гост
До коментар #129 от "Ахааа!":
Точно затова никой не спори с теб троле.Затова и инженера се отказа.Ти сляп ли си?Можеш ли да четеш?Горивото има калоричност,двигателя има мощност.Коментиран от #134
19:00 16.08.2021
133 Е така де!
До коментар #130 от "Гост":
Къде видя да меря мощност в киловатчаса? Колко енергия има в 2,5 литра гориво? Колко време се движи автомобила за да измине 100 километра, със скорост 50 км в час и разход 2,5 литра за 100?По-горе ти сметнах, че при тази скорост автомобилът ще се движи два часа, за да изхарчи 25 киловатчаса енергия на горивото за 100 километра. Следователно за да получиш мощността в киловати, трябва да разделиш 25 киловатчаса на два часа и получаваш пълна топлинна мощност 12,5 киловата. Всеки ват отгоре означава перпето мобиле. Практически винаги мощността е надолу, защото нищо не става със 100% КПД.
19:04 16.08.2021
134 Дрън-дрън
До коментар #132 от "Гост":
Разбира се, че горивото има мощност! Кофата в която горихме 2,5 литра дизел по-горе да не е двигател? Дори двигателя използва топлинната мощност на горивото, за да я превърне в механична енергия.Мощността зависи единствено от времето. Ако изгориш литър за час, мощността ще е 10 киловата, ако го изгориш за половин час, топлинната мощност вече е 20 киловата. За 15 минути става 40 киловата, а ако изгориш този литър за минута, мощността вече ще е 600 киловата. Даже няма значение в какво си го изгорил този литър, това ще са входящите топлинни мощности и за кофа и за двигател при тези времена за изгаряне на литър дизел.
Коментиран от #137
19:10 16.08.2021
135 Гост
До коментар #110 от "Дрън-дрън":
Пак глупости. Ако изгориш литър нафта в кофа няма да получиш почти никаква мощност. Ако го изгориш в нафтова печка за парен котел, ще изкараш повече мощност. Най-голяма мощност ще изкараш от литър нафта, ако го изгориш в ХДИ двигател под компресия. Там се освобождава взривна енергия, която прави машината с най-високо КПД. Точно затова по-новите технологии дизели имат повече КПД с повече мощност и по-малък разход, от старите обикновени дизели. Една и съща нафта горят, но различни мощности вадят.19:28 16.08.2021
136 Дизела
19:29 16.08.2021
137 Неграмотен
До коментар #134 от "Дрън-дрън":
Вие къртите момчета хайде Дрън-дрън разбери се с Да не съм луд? има ли горивото мощност или не??? Нали бяхте от един отбор?? Сега излиза че Дрън-дрън и турбо са от един отбор а Гост и Да не съм луд от друг?!? Прекратете го това нещо съвсем се объркахте. А къде е инженер Радев?Коментиран от #138
20:39 16.08.2021
138 Не е сложно
До коментар #137 от "Неграмотен":
Литрите гориво имат енергия. Тоест сипваш в резервоара енергия. Всеки 10 литра ти добавят в резервоара 100 киловатчаса енергия. Обаче според турбо, и Гост, като сипят 30 литра в резервоара, мощността на двигателя им се вдига с 300 киловата тоест добавят 400 коня към мощността на двигателя. Яко а! Според мен просто сипват 300 киловатчаса енергия. Съгласен ли си с мен или не?Коментиран от #139, #145
21:13 16.08.2021
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Дрън-дрън та пляс
Ако всички тези изброени са изгорили 1 литър дизел за шест минути, входящата мощност на всичките ще е точно 100 киловата. Колко ще е мощността на изхода на HDI двигател при входяща мощност 100 киловата?
Ако един нафтов кондензен котел има входяща мощност 100 киловата, топлинната мощност на изхода му ще е 104 киловата при определени условия. Дали двигателя ще изкара повече мощност от същото гориво? Като ви говоря че сте скарани с физиката и въобще всякакви науки, не ми вярвате!
21:42 16.08.2021
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Поправка
До коментар #141 от "Това също съм го писал аз":
"Ако не можеш да смъкнеш" да се чете "Ако не можеш да сметнеш"Редакторът пак е поправил след мен.
22:12 16.08.2021
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Да позная ли
До коментар #143 от "Неграмотен":
Сигурно с кракът натискаш педала на газта, който пък променя разходът на гориво литри в час, което от своя страна променя входящата мощност на горивото. Познах ли?Коментиран от #146
22:37 16.08.2021
145 Неграмотен
До коментар #138 от "Не е сложно":
Естестеено че са прави. Нали и в двста случая се движиш с 50 кмч два часа с КПД 50 процента и цялото гориво е изразходвано. За какво се изразходва тази енергия да ти топли ушите ли??? Само глупости говориш.22:41 16.08.2021
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Хайде сега ти познай
До коментар #143 от "Неграмотен":
Колко е била мощността на един консуматор, ако е изразходвал 20 киловатчаса енергия, като е работил с постоянна мощност в продължение на 2 часа? А ако е работил половин час и е изразходвал пак 20 киловатчаса енергия каква е била мощността? Едно и също ли е била при двата случая?22:42 16.08.2021
148 Е щом казваш, че се прави!
Само да уточним с това си съгласен нали?
"Обаче според турбо, и Гост, като сипят 30 литра в резервоара, мощността на двигателя им се вдига с 300 киловата тоест добавят 400 коня към мощността на двигателя. Яко а! "
Е щом и ти смяташ така няма какво да коментираме! Още един нобелов лауреат! Честито!
Коментиран от #150
22:47 16.08.2021
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Неграмотен
До коментар #155 от "Неграмотен си наистина":
Сега като се замисля не случайно те обвиняват че ти не правиш разлика между кв и квч :)). Коментар 134 го потвърждава, и не случайно ти се присмиват.Коментиран от #160
09:07 17.08.2021
159 Къде видя двигател
До коментар #157 от "Неграмотен":
В мнение 134? Говоря ти за електрически консуматор, който може да е от всякакъв вид и не съм го уточнил питам те само за мощността при използване на едно и също количество енергия, но за различно време.Инженер Радев твърди че след като си изразходил 25 киловатчаса енергия, значи мощността е 25 киловата независимо от времето за което си я използвал. Тоест, ако този двигател е изразходил 25 kW часа за два часа, той е работил 2 часа с мощност 25 киловата. Ако изразходи същите тези 25 киловатчаса за четири часа, според Радев и турбо, също ще е работил с мощност 25 kW. Ама и ти явно разбираш като тях, очевидно си поредния адвокатски Ник който са наели! Нали турбо? Изведнъж много работен стана заедно с Гост и оставихте адвоката да се оправя.
Другия пък ако не ви стига мощност на автомобила, хвърлете една 10-литрова туба в багажника на автомобила, за да му вдигне мощността със 136 коня!
Коментиран от #162
09:17 17.08.2021
160 Ти нали разбираш, още чакам отговор
До коментар #158 от "Неграмотен":
Колко е била мощността на един консуматор, ако е изразходвал 20 киловатчаса енергия, като е работил с постоянна мощност в продължение на 2 часа? А ако е работил половин час и е изразходвал пак 20 киловатчаса енергия каква е била мощността? Една и съща ли е била при двата случая?Коментиран от #164
09:20 17.08.2021
161 Ти колко гориво имаш в резервоара?
До коментар #156 от "Неграмотен":
Въобще знаеш ли някой който да има 2,5 литра резервоар, за да му свърши горивото за 100 километра при разход 2,5 литра на 100?Съвсем изтрещяхте, за да си оправдавате глупостите турбо госте Радев!
Коментиран от #166
09:25 17.08.2021
162 Неграмотен
До коментар #159 от "Къде видя двигател":
Хехе нищо не си разбрал затова хората се отказват да спорят с латерна. Колата се движи с 50 кмч и се движи 2 часа за да мине 100 км. Е ако за два часа изгориш 10 литра е едно а ако изгориш 20 е друго. Толкова е просто повече гориво защото има нужда от повече мощност явно има баир или вятъра духа насреща или тегли каравана все тая. То как да ти го обясни човек като не си ходил на училище :)). Престани да се излагаш че не мога да спра да ти се смея.Коментиран от #165
09:37 17.08.2021
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Неграмотен
До коментар #160 от "Ти нали разбираш, още чакам отговор":
Хехе ти сам се оборваш хайде сега този пример го обърни в примера който цитираш за Радев. Колата се движи с 50кмч за два часа в единият случай за два часа изразходва 10 литра в другият 40 литра къде мощноста е по-голяна :))). Явно имаш и шизофрения ли??? Сам себе си оборваш :)).Коментиран от #167
09:41 17.08.2021
165 Е така де!
До коментар #162 от "Неграмотен":
Въпросът е обратния обаче. Ако изгориш 10 литра гориво за два часа и 10 литра гориво за 5 часа, мощността една и съща ли ще е била? Все 100 киловата и в двата случая? Това твърдят инженерите тук.Коментиран от #168
09:42 17.08.2021
166 Неграмотен
До коментар #161 от "Ти колко гориво имаш в резервоара?":
Задачата е теоретична и ти много добре знаеш така че не се оправдавай с глупости :))). Имаш константна скорост 50кмч имаш изминати 100 км яво не знаеш закона : S=v*t e вярвай ми не те лъжа има такъв закон така че от там получаваш 2 часа!!!! Тогава в единият случай за 2 часа гориш 10 литра в другият за 2 часа 20 литра!!!А КПД си остава 50 процента. Пита се какво става с мощноста на ДВГто ???? :))))))). Ясно е за всеки ходил на училище :))).09:45 17.08.2021
167 Друг е въпросът
До коментар #164 от "Неграмотен":
Турбо твърди, че при един и същ разход 10 литра на 100, при движение с 20 км в час и притежание с 150 км в час, мощността е еднаква защото разходът е еднакъв -10 литра на 100 .09:46 17.08.2021
168 Неграмотен
До коментар #165 от "Е така де!":
Какви 5 часа предържай се към любимият ти инженер Радев който ти направи звезда!!!!!!! Каза колата се движи с 50 кмч!!!!!!! Тогава за 100 км по закона за разстоянието повярвай ми има такъв закон S=v*t имаме 2 часа и точка колата се движи 2 часа във двата случая, не се извъртай сега като малко червейче :))).Коментиран от #169
09:49 17.08.2021
169 Два часа де
До коментар #168 от "Неграмотен":
Ако един консуматор е изразходил за два часа 25 киловатчаса енергия, каква е била средната консумирана мощност за тези два часа? Според турбо и Радев 25 kW и времето не се включва в сметките, а според тебе?Според мен трябва да разделим енергията на времето за да получим мощността и изразходваната мощност ще е 12,5 киловата.
Коментиран от #170, #171
10:15 17.08.2021
170 Неграмотен
До коментар #169 от "Два часа де":
То времето е там ама ти не го виждаш :)))50 кмч за 100 км колко е времето. Айде стига това май се учеше в 5 клас, нека ти покажа: S=v*t, където S е изминатото разстояние тоест 100 км a с V се обозначава скороста тоест 50 кмч. Когато заместим имаме 100=50*t, и от там незнам дали си учил, но умножението преминато през равенството става деление тоест t=100/50. Така получаваме 2 часа. Тоест времето е там и за един инженер той няма нужда да ти обеснява тези неща, които аз ти правя аз го правя защото явно още не си се занимавал с физика, но инженера мисли че те се знаят и няма нужда да ти ги пояснява. Дано да съм ти бил полезен и поне да си научил какда намираш времето като знаеш пътя и скороста!
11:53 17.08.2021
171 Времето го намерих в началото
До коментар #169 от "Два часа де":
Инженерите Радев и турбо все още го търсят. На тях обяснявай.Кажи сега каква е консумираната мощност според тебе в тази ситуация? 12,5 киловата или 25 киловата от 25 киловатчаса за 2 часа? Очевидно това не можеш да го сметнеш!
Коментиран от #172
11:58 17.08.2021
172 Неграмотен
До коментар #171 от "Времето го намерих в началото":
Аз не мога да сметна :))) Та ти не знаеш една елементарна формула S=v*t, казваш ми че горивото ти имала въобразяема мощност която се получавала в момента в които си започнал да мислиш което не е сигурно:)), незнаеш какво е гориво-въздушна смес и защо е важна, смяташ мощност в квч и накрая аз да те уча и да си губя времето с теб да ти обеснявам разни неща. Разбирам какво му е било на инженер Радев когато говориш с образовани хора ти няма нужда да обесняваш всичко защото някои неща се подразбират , но при твоето ниво трябва да ти се разписва всичко и обеснява коя буквичка с какво обозначаваш каква дименсия използваш и т.н. Много е изморително. Намери си чатен учител да те учи, когато си на едно елементарно ниво пак ела.Коментиран от #173, #174
12:07 17.08.2021
173 Радев и турбо поне опитаха
До коментар #172 от "Неграмотен":
А ти не можеш да сметнеш. Това говори достатъчно. Тоест ти си поредния Ник на турбо, който преди това беше Радев. Знаеш че съм прав, но не искаш да го признаеш. И да се гърчиш като червей още две години, от 25 киловатчаса, не можеш да осигуриш мощност 25kw за два часа работа, следователно твърдиш, че караш перпето мобиле. Всяка мощност която спомняш над 12,5 киловата ще е перпето мобиле.12:15 17.08.2021
174 Споменеш
До коментар #172 от "Неграмотен":
Всяка мощност, която споменеш над 12,5 киловата ще е перпето мобиле.12:16 17.08.2021