Последното обновление на сайта на Tesla, донесе новината, че желаещите да получат своят Cybertruck няма да имат късмет и през тази година, но освен това изглежда, че от марката са коригирали и част от цените на някои от моделите си. В това число влиза Model S и по-специално Long Range версията, чиято цена е нараснала с 4260 евро (5000 долара).
Припомняме, че преди едва няколко седмици отново имаше подобно увеличение на същия модел със същата сума, което означава, че в рамките на няколко седмици, електрическата кола е отбелязала увеличение с над 8 хиляди евро (10 хиляди долара). По този начин за базов Model S Long Range сега ще трябва да платите поне 76 хиляди евро (89 990 долара).
От компанията не дават обяснение защо това се случва, но според Autoweek, това е опит на хората на Мъск да максимизират печалбите от Model S, тъй като се очаква в близко бъдеще продажбите да намалеят във връзка с новите модели, които се очаква да навлязат по-сериозно на пазара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Вълкът
Коментиран от #72
11:55 10.08.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Пурко
Коментиран от #6, #17
11:56 10.08.2021
4 омъскаряване
11:57 10.08.2021
5 Драг
Коментиран от #10, #12
12:01 10.08.2021
6 Гост
До коментар #3 от "Пурко":
Теслжийте всеки ден ни ибеждават тука, че Тесла щяла да поевтинява всеки момент и скоро щяла да струва колкото един стар Голф. В действителност Тесла поскъпва вече няколко пъти, но теслажийте не спират да си вярват и да ни убеждават.Коментиран от #11, #15, #16
12:04 10.08.2021
7 Гост
Коментиран от #14
12:06 10.08.2021
8 допйхъ
12:13 10.08.2021
9 Ти очакваше друго
До коментар #2 от "Гост":
В статията пак са се опитали да разсъждават без особен успех, защо се е вдигнала цената.Аз вече писах в съседната тема каква е причината. Тези които са си направили заявките преди десетина дни, са получили предполагам срок за доставка февруари март 2022 година. Затова вдигнаха цената с 5000 долара миналата седмица, за да ограничат заявките. Обаче вместо това, само за 8 дни заявките са се увеличили с производственият капацитет за цял месец и вече очаквания срок за доставка е март април 2022 година. Затова сега вдигат цената с още 5000 долара. Това упражнение го правиха и с модел 3 и модел У вече 6 пъти тази година, но заявките продължават да валят, а другите марки свалят цените но не могат да си увеличат продажбите.
Тоест запиши си, това няма да е последното увеличение на цената - април е след осем месеца! Още ли се чудиш защо вместо да започват производството на пикапа, бързат да си увеличат производствения капацитет на настоящите модели?
Сега си представи, ако цената преди 10 дни е била на печалба, Какво пита се случи с печалбите, като увеличиха цената с 10 000 долара? А защо няма толкова заявки за два пъти по-евтините модели на конкуренцията?
Коментиран от #20, #74
12:14 10.08.2021
10 Дрън-дрън
До коментар #5 от "Драг":
Този автомобил не попада в категориите за субсидии а повечето държави, а в родината си никоя Тесла не получава субсидии от две години, дори и най-евтините, за разлика от автомобилите на Volkswagen да речем, които получават 7500 долара субсидия за всеки продаден автомобил.Въпреки това Тесла вдигна цените шест пъти от началото на годината, но продажбите лавинообразно растат, за разлика от тези на Volkswagen и конкуренцията. Точно обратно на твоята логика.
Коментиран от #21
12:18 10.08.2021
11 Дрън-дрън
До коментар #6 от "Гост":
Точно обратното е. Вие постоянно се опитвате да обяснявате как никой не искал да купува Тесла и останалите вече за взимали пазара с многото си модели.Вече в десета статия ти обяснявам, че Тесла ще продължава да вдига цените за да ограничи търсенето до производствените възможности, а чак когато производството превиши търсенето, ще нормализира цените. Набий си го в главата. Това няма да е последното увеличение на цените! Цените ще паднат в чак когато започне производството в новите фабрики. Тогава и себестойността ще падне заради новите производствени практики, тоест печалбата ще се увеличи, въпреки по-ниските цени които ще увеличат търсенето. Честито на 100-годишните, който и към момента продават електромобилите си на загуба, а Тесла продава повече от тях на високи цени с високи надценки и огромна печалба. 1 милиард печалба от 200 хиляди продадени автомобила - сам смятай, като се увеличи печалбата! Май ще продължи да им продава и квоти на всичкото отгоре.
Коментиран от #22
12:25 10.08.2021
12 небрежнев
До коментар #5 от "Драг":
Всички опции за Long Range са: 21' джанти, червена боя и пълно автономно управление. С тях цената в Европа (представителството в Румъния) е 107 070 евро с всички данъци, такси и стимули по програмата Rabla (включен ДДС за прибл. 18 532,18; вкл. такса за доставка и подготовка на документи, възлизащи на 980 EUR.)Все пак имайте предвид, че това е кола с ускорение от 3.1 сек до 100 км/ч и макс. скорост 250 км/ч (електронно ограничена).
Няма кола с ДВГ, която на тази цена да постига параметрите на Тесла. Единствен проблем пред електричките е неизградената зарядна мрежа. Дотогава Тесла остава за градска или втора кола.
Коментиран от #26, #54
12:33 10.08.2021
13 gost
12:37 10.08.2021
14 И това ще стане
До коментар #7 от "Гост":
Като се има предвид че цените на тока в момента са 50 стотинки за киловатчас да ги заредиш от контакта, при тези цени 8000 лв са ти само 160 цикъла зареждане на батерията от фотоволтаиците, за да ползваш тази енергия когато не пече слънце. Да ти припомня ли, че дори старите батерии имат 2000 цикъла живот, а за новите се очакват 5000?А евтиният ток не е задължително да е през нощта. Така е само при регулираните цени, който само след две години ще останат в историята, заедно с ТЕЦ Марица Изток 2. Като почнеш да плащаш тока на 50 стотинки дори през нощта, и сам ще се замислиш за фотоволтаици и батерии.
Коментиран от #28, #75
12:43 10.08.2021
15 4334
До коментар #6 от "Гост":
Автомобилите на "Tesla" не са за хора, които се интересуват от цените на стар "Golf". На хората, които мога да си позволят нова "Tesla", са им се увеличили доходите повече, отколкото колата е поскъпнала, така че въобще няма да го забележат. Ако нямаш пари да си я купиш, и с 10 000 евро да бяха я намалили, пак нямаше да можеш да си я купиш...Коментиран от #76
12:45 10.08.2021
16 Аха
До коментар #6 от "Гост":
И е точно така пичага! Тесла Шанхай за пореден път свали цената на Модел 3 СР+! Американските качват цените, а китайските свалят цените!Коментиран от #18
12:53 10.08.2021
17 Въпросче
До коментар #3 от "Пурко":
Това, че за десетина дни Тесла два пъти вдигат цените на Тесла модел S за да ограничи търсенето, защото заявките ще се изпълняват до април месец 2022 година дали е добра или лоша новина за защитниците на Мъск? На тебе може да ти изглежда лоша новина, но всъщност е супер новина!Въобще няма да се учудя да започне да строи следващия нов завод за да посрещне повишеното търсене.
12:54 10.08.2021
18 Пазарна икономика брат
До коментар #16 от "Аха":
Като намаля търсенето в Китай заради черния пиар и политическите действия, намали цените и възвърна търсенето. Въпреки това - милиард печалба за тримесечието.Коментиран от #19
12:56 10.08.2021
19 Пурко
До коментар #18 от "Пазарна икономика брат":
От продадените квоти за парниковите и вредни емисии обаче!!!!Коментиран от #23
13:07 10.08.2021
20 Статистика
До коментар #9 от "Ти очакваше друго":
И колко Тесли С продадоха досега от новата я да видим?Не могат Етрона да минат за САЩ смях :).
Коментиран от #25
13:11 10.08.2021
21 Драг
До коментар #10 от "Дрън-дрън":
И колко Тесла С са продадени дай да видим статистиката да и се порадваме :).Коментиран от #27
13:14 10.08.2021
22 Драг
До коментар #11 от "Дрън-дрън":
Да бе много ясно Тесла печели пък другите на загуба :)). Заблудените овце на Мъск:)). Дай да видим колко Ски Мъск е продал :)). Щото конфекцията 3 и У всеки може да продава ето ФВ за този месец дори в Китай набират скорост 6000 автомобила, бавно бавно растът а в Европа са наравно с Тесла.А в Китай що ги свалят нали имат много поръчки???:).
13:17 10.08.2021
23 Дрън-дрън
До коментар #19 от "Пурко":
Това важеше за предишните тримесечия, но последното тримесечие имат над милиард печалби от които почти милиард чиста печалба без да броим квотите. Но и да ги броим - квотите се купуват от тези, които не са успели да си продадат своите електромобили, защото потенциалните им клиенти са предпочели да си купят Тесла. Като гледам тенденцията само се задълбочава и дълго време ще им се налага да си купуват квоти. А печалбата си е печалба и се дължи на добрата преценка на Илон Мъск за бъдещето. А само преди три-четири години, всички които сега му дават милиарди на готово му се смееха, че е заложил на грешен кон.Коментиран от #30
13:20 10.08.2021
24 каква доставка бе момче
Коментиран от #31
13:20 10.08.2021
25 Ще видим де
До коментар #20 от "Статистика":
Ама в края на месеца или тримесечието. Не забравяй че производството беше спрямо декември миналата година и започна преди няколко седмици.13:21 10.08.2021
26 Драг
До коментар #12 от "небрежнев":
Хе Хе ще дам 210 хил лева ще стоя в кашон сравнено с за тези пари и ще ми пука че правила 0-100 за 3 сек :)). Някоя друга тъпотия не измисли ли :)). Че то едно порше за тези пари и хем ще ти е удобно хем може да го караш на пистата. Ти на светофара като ускориш за 3 сек колко майки с колички ще пометеш???Коментиран от #29
13:21 10.08.2021
27 Да ти отговоря и на тебе
До коментар #21 от "Драг":
Продал е всичко което ще произведе до април месец 2022 година. Този отговор устройва ли те? Другите марки с автомобили за 100 000 евро по колко поръчки имат или колко са продали? Накрая да не стане така, че за последното тримесечие на годината да продадат повече отколкото Volkswagen id3?Коментиран от #32
13:25 10.08.2021
28 Драг
До коментар #14 от "И това ще стане":
Ето ти ги циклите заповядай :)След 20 000 мили първо 10 пъти посещава сервиза щото колата дрънчи и е некачествена и накрая батерията умира, та за 20 000 мили колко цикъла са???:)).
Коментиран от #37
13:28 10.08.2021
29 Егати майките?
До коментар #26 от "Драг":
Всяка една Тесла ускорява до 50 км в час за около секунда. Каква ще е тази майка която ще успее да излезе на платното по-бързо за да ти засече пътя? Мислете малко! Ако блееш и не си гледаш пътя, ще блъснеш майката и с Volkswagen polo с 40 живи коня.Коментиран от #33
13:28 10.08.2021
30 Драг
До коментар #23 от "Дрън-дрън":
Тоест другите нямат печалба :))). А провери ли? Печалбата дойде първо от емисиите и второ от силният юни. Да на Мъск номерата ги знаем очакваме Q3 и пак ще говорим. За юли продажбите на Мъск са символични :)). Но ти гост като видя юни и получи ере кция е хайде де хайде даи продажбите за юли да видим какво чакаш?13:32 10.08.2021
31 Драг
До коментар #24 от "каква доставка бе момче":
Гунчо гунчо ти нали си секретарка на Мъск :))) Така и не разбра че дори и да живееш в Калифорния пак плащаш 1200 долара транспорт и документи!!!!! Това е задължителна сума която се плаща и не подлежи на ревизия. Дори и транспорта да е 1 км плащаш 1200 долара!!!!Коментиран от #35
13:34 10.08.2021
32 Драг
До коментар #27 от "Да ти отговоря и на тебе":
Не не ме устроива искам данни за месец юли.Коментиран от #36
13:36 10.08.2021
33 Драг
До коментар #29 от "Егати майките?":
Ти сериозно ли го говориш това, в града стъпвал ли си или живееш на село :).Коментиран от #34, #77
13:37 10.08.2021
34 Абе в полето живея
До коментар #33 от "Драг":
Ама веднъж гледах клип на едно кръстовище в град. Разправят че като на тебе ти светне зелено, обикновено както на пешеходната пътека пред тебе, така и на пешеходната пътека на отсрещния тротоар след кръстовището, светофара свети червено на майките. Тесла ускорява до 50км/ч още в кръстовището. Къде точно ще блъснеш майката, че не мога да се сетя? По средата на кръстовището? Дори да е тръгнала на червено, ще го видиш още при тръгването и дори да не намалиш, тя няма да може да измине и два метра, за времето от което ти ще тръгнеш и ще минеш покрай нея.Коментиран от #38, #39, #73
14:04 10.08.2021
35 ок, значи повече се интересуваш
До коментар #31 от "Драг":
по темата от мен. Явно си притеснен от електричките. Или имаш сервизче, в което до няколко години ще сменяш само накладки и кормилни накрайници или си от хилядите мързеливи собственици на бензиностанцийки, дето ни късате джобовете с надутите цени на разреденото ви гориво. За твое сведение каквото и да дрънкате, аз и тея около мен си продаваме сега кочините и си вземаме електрокари. А и вие скоро-също. Няма как да бягате срещу прогреса.Коментиран от #40
14:06 10.08.2021
36 За кой петък
До коментар #32 от "Драг":
От юли искаш статистиката за продажбите и на какъв цвят автомобил? А не искаш ли и статистиката за продажбите на клиенти с имена които започват с буквата А?Нали се сещаш, че корабите са пристигнали през юни, но са тръгнали през май и май месец е имало производство, но не е имало продажби? Същото е и през юли. Товарят корабите за продажбите през средата на тримесечието. Затова са важни тримесечните продажби, а не месечните и седмичните. Както виждаш за всички модели, производството е разпродадено за няколко месеца напред и липсата на продажби няма нищо общо с липсата на търсене, а има друго разумно обяснение - времето за доставка. Точно затова е важна фабриката в Европа, която освен че ще намали времето за доставки, ще освободи и много финансови средства - стотиците милиони долари, които са изхарчени и са блокирани по корабите за седмици, преди клиентът да ги плати на Тесла. Сумите за транспорт също не са малки. Тоест печалбите ще са още по-високи при започване на работа на новите заводи, а доставките ще са по-равномерни всеки месец.
Коментиран от #41
14:12 10.08.2021
37 оффф
До коментар #28 от "Драг":
аз мога да ти намеря сто клипа за обратното Кой каквото търси, това намира в нета. Времето ще покаже. Гледам по европата какви олигофрени с пари има. Някакви супер глупави мултимилионери, си изгарят парите, в глупави инвестиции в хиляди зарядни станции. Как може да не слушат майсор "ДРАГ" каква набутвация е всичко, ами си пилеят парите на вятъра. Що нне инвестират в неговото турбинирано, нитро супер гъзарско бензинче, за да ги къса тъпите електрички по светофарите и да дрифти на кръговото. Сарказъм бебчо14:12 10.08.2021
38 допълвам
До коментар #34 от "Абе в полето живея":
ускорява толкова бързо, само ако го искаш. Иначе можеш да поссържаш скорост и половин километър в час, а дори и по малкоКоментиран от #78
14:16 10.08.2021
39 Драг
До коментар #34 от "Абе в полето живея":
Теслата не завива надясно :))). Тя нали е левашка кола кара само направо и ляво :)). Продължавай да гледаш клипове, но никога не карай кола на пътя, моля.Коментиран от #43
14:16 10.08.2021
40 Драг
До коментар #35 от "ок, значи повече се интересуваш":
ХеХе аз нямам проблем срещу електричките а само срещу промитите мозъци. Нямам никакви предразсъдаци което ми е по-удобно него ще купя и карам . Ти му мисли щото трябва да си търсиш точно тесла с която ще ходиш до Амстердам на сервиз :))).Коментиран от #42
14:22 10.08.2021
41 Драг
До коментар #36 от "За кой петък":
Добре бе философ дай ми статистиката за полугодието ама за С-ки :))). Сега ще писнеш амааааа те не се произвеждат няколко месеца :)) Е ти знаеш ли какво искаш дай ми за тази година каквото искаш ама за С-ка!!!!Коментиран от #44, #47
14:24 10.08.2021
42 не бате грешка
До коментар #40 от "Драг":
ще купувам КОНА. Новата. Щото карам и блъскам. Поне има сервиз.Когато тесла направяттакава мрежа за поддръжка, чааааак тогава ще сменям коня.Коментиран от #45
14:24 10.08.2021
43 Ти да видиш!
До коментар #39 от "Драг":
Казваш ще ускориш за секунда и половина при десен завой до 50 км в час! Майстор си, признавам те! Както ти казах ако решиш, че ще блъскаш майката, ще я блъснеш и с полото с 40 полу живи коня. Ако завиваш надясно, дори да си решил да ускоряваш бързо, ще го направиш след като изправиш волана, което по някаква случайност се пада точно след като си минал пешеходната пътека. Дори наляво да завиваш, пак ще имаш достатъчно време за реакция. Мачкането на майки е напълно измислен сценарий. А както по-горе ти казаха, бързото ускорение е само опция, а не задължение. Най-редовно разни голфове "изпреварват" расови бегачки по светофарите. Може да обърне какви автомобили обикновено се напъват по светофарите.Коментиран от #46
14:31 10.08.2021
44 Изплю камъчето
До коментар #41 от "Драг":
Значи искаш нагласена статистика, тоест стъкмистика. Какво точно искаш да докажеш с това че някой не е продал нещо което не е произвел? По същата логика можеш да ме питаш за статистика колко банички са продали от Тесла и да кажеш, че баничките на Тесла не струват и затова нямат продажби.Ще ти напиша отговора на абсолютно всички въпроси които се опитваш да зададеш с големи букви.
ТЕСЛА ПРОДАВА АБСОЛЮТНО ВСИЧКО КОЕТО МОЖЕ ДА ПРОИЗВЕДЕ, НО ВЪПРЕКИ ТОВА ЗАЯВКИТЕ СА ЗА НЯКОЛКО МЕСЕЦА НАПРЕД.
Това отговаря ли достатъчно изчерпателно на всички въпроси? Единствения проблем на Тесла с продажбите е малкия производствен капацитет към момента. Иначе още тази година можеше да продадат над милион автомобила, но вероятно няма да успеят да ги произведат. Още догодина могат да продадат милион пикапа, освен останалите марки, но също няма да успеят да ги произведат. Ще закръглят милиона, ако успеят да подкарат производството на модел У в Тексас преди края на годината, което е твърде малко вероятно.
Коментиран от #48
14:40 10.08.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Драг
До коментар #43 от "Ти да видиш!":
Незнам незнам ти все даваш 0-100, 0-100, 0-100 вярно че аз на магистралата така карам спирам до 0 после качвам 100 после спирам 0 после качвам 100 :))).Коментиран от #62
14:53 10.08.2021
47 добре бе, господине
До коментар #41 от "Драг":
дай ти статистика да сравним сродни по характеристика модели. Дай пример за RS 8, mercedess SLR, ASTON MARTIN, Porshe 911 GT3 и т.н., да сравним продажби14:54 10.08.2021
48 Драг
До коментар #44 от "Изплю камъчето":
Не искам статистика за тази година за модел С. Ако искаш даи ми продажби за един ден или еидин час или дори секунда :)). Вдигам ръце каквото искаш ми дай но за С-ка:)))))Коментиран от #49
14:55 10.08.2021
49 е такава статистика
До коментар #48 от "Драг":
търсих, търсих, не намерих. Намерих само, че са произвели от януари до март 2180 S-ки и са доставени. Кога са купени не знам. Може и миналата година да са. А кога ще си получат колите тези които ги платят сега, пак никъде не пише. Но мой приятел си поръча рено меган РС трофи и го чака 8 месеца.Коментиран от #51
15:07 10.08.2021
50 Turbo
Коментиран от #67
15:08 10.08.2021
51 Драг
До коментар #49 от "е такава статистика":
Какво търсиш??? Нали си секретарка на Мъск не се ли сети да му звънниш един телефон? Аз ли да те уча как се прави?Коментиран от #52
15:13 10.08.2021
52 ми не се сетих
До коментар #51 от "Драг":
Тъп съм, за това си продавам бегачката и минавам леко на "еко". Аи ши са дръпнем на светофарчето. Ще съм с антифони и противогаз, за да не ме тровиш.Коментиран от #55, #57
15:16 10.08.2021
53 тъпото американско правителство
Коментиран от #58
15:23 10.08.2021
54 дада
До коментар #12 от "небрежнев":
гост мечтата ти за тесла стана химера вече.15:24 10.08.2021
55 дада
До коментар #52 от "ми не се сетих":
пишеш пълни глупости кой нормален се надбягва от светофар до светофар. Пък ако имаш или си купиш се моли да не изкочи нещо пред тая пласмасова кошница че ще има разхвърчана пласмаса за 200 000 лвКоментиран от #56, #59
15:28 10.08.2021
56 бе, каското нали е за това
До коментар #55 от "дада":
блъскаш и сменяшКоментиран от #60
15:30 10.08.2021
57 Драг
До коментар #52 от "ми не се сетих":
В автобуса ли ще бъдеш🙂🙂🙂?15:30 10.08.2021
58 Драг
До коментар #53 от "тъпото американско правителство":
Е той и Безон и Брансън си направиха ракета и отидоха в космоса. Който плаща той поръчва музиката.15:34 10.08.2021
59 ти ко смяташ,
До коментар #55 от "дада":
да ходя специално някъде вечер дето се сабират зиманетата, за да се дърпам ли..?!..Аз съм сериозен човек, на средна възраст. Вечер пия, шмърам и е 6 а. С глупости се занимават пикльовците. Ако не се дръпнем някъде из града през деня, няма къде. На магистралата на правото и кокошките могат да карат с 250. А за завойчета съм дърт и последните ми коли нямат ръчна спирачка.
15:36 10.08.2021
60 Драг
До коментар #56 от "бе, каското нали е за това":
Амо до доведен сервиз ли ще е??? Сервиз Амстердам🙂🙂🙂🙂. Или на ти 1000 лева направи си отливка на бронята🙂🙂🙂.Коментиран от #65
15:38 10.08.2021
61 Пак тоя с майките
Коментиран от #63
15:52 10.08.2021
62 Ускорението си е ускорение
До коментар #46 от "Драг":
Защо трябва да е от 0 километра в час? Като тръгнеш да изпреварваш някоя колона автомобили, от нула ли тръгваш? Много по-безопасно е да изпревариш някой ТИР с бърз автомобил. Ако си карал бавен автомобил някога, ще ме разбереш.Коментиран от #64
15:56 10.08.2021
63 Драг
До коментар #61 от "Пак тоя с майките":
Изгледай клипа в коментар 28, много неща ще ти светнат. Иначе съм убеден че майкста би се почувствала горда ако я смаже Тесла, каква превилегия само.Коментиран от #66
15:57 10.08.2021
64 Драг
До коментар #62 от "Ускорението си е ускорение":
Много по безопасно е да имаш акъл в главата. Ако си имал някога ще ме разбереш.15:59 10.08.2021
65 не бате
До коментар #60 от "Драг":
аз като мачкам винаги е тотал щета.16:11 10.08.2021
66 Няма какво да гледам
До коментар #63 от "Драг":
Злобата ти е очевидна. Преди време електричките ви бяха прекалено бавни. Сега пък ги изкарахте убийци. Всяка кола може да бъде убиец, в зависимост от задволанното устройство. При теб обаче има някакъв по дълбок проблем, защото ти злобееш само против Тесла. Тъй като премиум коли с подобни характеристики колкото щеш. Аз ти предлагам да отидеш на психотерапевт, имаш някакъв проблем16:11 10.08.2021
67 И за вас угода няма
До коментар #50 от "Turbo":
Когато продава на себестойност и няма печалба, каква била тази фирма която не печели. Когато вдигат цените и печели милиони, защо вдигала цените.Това че себестойността ще падне, когато започнат да правят шасито от три отливки и си произвеждат сами батериите, въобще не значи че автоматично ще намалят и продажните цени. Цени се намалят само когато започнат да ти остават непродадени бройки и се вдигат за да се ограничи търсенето. Както виждаш стогодишните продават електромобилите под себестойност, за да не им се налага да купуват въглеродни квоти от Тесла и въпреки това не могат да продадат такива количества като Тесла. Тоест цените не зависят дори от себестойността.
Коментиран от #68
16:16 10.08.2021
68 Драг
До коментар #67 от "И за вас угода няма":
Да наистина фолтсваген имат за полугодие 11.4 милиарда печалба понеже продават колите си на загуба🙂🙂🙂🙂.Коментиран от #69, #70
16:34 10.08.2021
69 Има разлика
До коментар #68 от "Драг":
Първо, че говорим за електромобили, а не за автомобили. Volkswagen продава електромобилите си на загуба. Второ, за полугодието са продали 5 милиона автомобила, което прави два пъти по-малка печалба от автомобил, въпреки че Тесла е инвестирала милиарди в строежа на три нови фабрики тази година, което да и удвои производственият капацитет за догодина. От Volkswagen направиха точно обратното - затвориха заводи и уволниха работници за да спестят разходи и да си увеличат счетоводната печалба в краткосрочен план, което ще им изиграе лоша шега за в бъдеще, защото си намалиха производствения капацитет. И след всички хвалби за два пъти повече продажби, за половин година цялата Volkswagen group не успя да продадете поне толкова електромобили, колкото Тесла само за първото тримесечие, при положение, че през второто имаше 15% повече продажби.Пак гледаш малка част от картината, но пропускаш голямата картина. Тесла бързо изпреварва продажбите на все по-голяма част от марките и моделите под шапката на Volkswagen group само със своите четири модела и два завода, а от догодина и заводите и моделите стават повече.
17:05 10.08.2021
70 Кеш
До коментар #68 от "Драг":
Volkswagen хубаво печели по толкова много, но важното е в какво реинвестира тези печалби. Тесла от година на година все повече разширява зарядната си инфраструктура, като именно затова е лидер на пазара. Всяка година има някаква технологична иновация, която все повече увеличава дистанцията с конкуренцията. Всяка година разширява пазарите си, като има дългосрочна цел за 50% среден годишен ръст на продажбите за 15 години напред и го спазва с изпреварващи темпове. Всяка година става все по вертикално интегрирана фирма, като изкупува други компании и прави джойнт-венчър с други, за да става все по-малко зависима от външни фирми и доставчици. Тоест ежегодно се развива и разраства лавинообразно за последните 10 години, въпреки че до миналата година постоянно имаше финансови проблеми и беше на ръба на фалита. Всеки долар се инвестираше в ръст и технологично развитие.Volkswagen освен печалби Какво друго прави? На практика от години лежи на стари лаври както и Toyota и освен за краткосрочни печалби за друго не мислят и нито се разрастват нито се развиват технологично.
17:57 10.08.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 TSLA®
До коментар #1 от "Алфа Вълкът":
Докато не се пробват да направят 1000 (ХИЛЯДА) драг старта без повреда. Не, не 8, а 1000. Дотогава 40 пъти е излязло някое бутало да види кой кара колата и още 200 пъти мотора е родил карантии и е попилял маслото по асфалта. Жалка история00:22 11.08.2021
73 някой
До коментар #34 от "Абе в полето живея":
Не съм много сигурен че имаш книжка02:53 11.08.2021
74 Гост
До коментар #9 от "Ти очакваше друго":
Причината не е била обект на спорове. Спорът винаги е бил ще поскъпнат или ще поевтинеят. Поскъпнаха. Защо, как, какво, кой, не сме спорили. Казвахте, че ще станат по-евтини от колите на нафта и пак сбъркахте.12:23 11.08.2021
75 Гост
До коментар #14 от "И това ще стане":
Вярно че фото панелите са безплатни хахахахахахаКоментиран от #79
12:25 11.08.2021
76 Гост
До коментар #15 от "4334":
Тогава защо онзи с многото различни имена ме убеждава да си взема Тесла? Да убеждава банкерите и кредиторите. Какво прави тук да убеждава нас, които караме коли за по 25 000?>12:27 11.08.2021
77 Гост
До коментар #33 от "Драг":
Той пада от Марс.12:31 11.08.2021
78 Гост
До коментар #38 от "допълвам":
Човек, по цял ден ламтящ само за ускорение и друго не знае, чакай да кара споловин километър в час.Коментиран от #80
12:32 11.08.2021
79 Не са безплатни разбира се
До коментар #75 от "Гост":
Вече хиляда пъти ви казвам, че всеки киловат мощност на фотоволтаична централа с малка мощност струва около 1000 лв, а при големи мощности по-малко.Тази инвестиция ти дава 1,3 мегаватчаса годишен добив в България, а гаранцията е че на 25-та година, панелите ще имат 80% от първоначалната си мощност. Това прави 30 мегаватчаса ток за 1000 лв инвестиция. Следователно киловатчас ти излиза 3 стотинки.
Тези дни тока струва 40 стотинки за киловатчас. Дали си заслужава да имаш фотоволтаици?
При 40 стотинки за киловатчас, ще си върнеш инвестицията само за две години и останалите 23 години ще черпиш абсолютно безплатен ток винаги когато пекне слънце. Ако така или иначе разполагаш с електромобил или можеш да си купиш на безценица стара батерия от електромобил, за да я инсталираш в къщи, дали ще си заслужава да го съхраниш за да не се налага да го купуваш на 40 стотинки, когато се скрие слънцето?
Докато не го направим в по-голям мащаб, монополистите ще продължат да вдигат цената на тока на своя глава, както правят в момента.
Коментиран от #83
12:46 11.08.2021
80 Бързите коли са скъпи
До коментар #78 от "Гост":
А всъщност Тесла промени точно това - можеш да си купиш много по-бърз автомобил от BMW M-ка на по-ниска цена. Не всеки търси бърз автомобил, но тези които търсят не са малко и избират Тесла.Други хора търсят най-икономичния автомобил, който харчи най-малко ток за километър. Тези също избират Тесла защото тя е най-добра в това отношение.
Трети решават, че не им се чака по зарядни станции и избират автомобила, който се зарежда най-бързо и за който има най-много зарядни станции. Опс, пак трябва да изберат Тесла.
За четвърти, сигурността е най-важна и избират най-сигурния автомобил на пазара. Опс пак Тесла.
За пети, пробегът с едно зареждане е най-важен, а няма по-добър от Тесла в това отношение.
Както виждаш какъвто и критерии да избереш, различен от равномерни фуги на вратите и много копчета в интериора, изборът винаги включва Тесла в началото на класацията.
Така че не ми говори само за ускорение. Това е нещо което идва бонус, неразривно свързано с ефективността, която задължително върви с голяма мощност на регенеративно спиране, което връща по-голямата част изразходена за ускорението на високото тегло на електромобила. За краткото време на спиране с малка мощност няма да върнеш почти нищо обратно. При електромобилите са важни ускоренията и в двете посоки.
Коментиран от #81, #82, #84
12:57 11.08.2021
81 Сравнение
До коментар #80 от "Бързите коли са скъпи":
Само дето Хюндай, Киа, ФВ вече по икономичнист са на същото ниво като Тесла а са по комфортни и по удобни. Въпрос на вкус.13:13 11.08.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Гост
До коментар #79 от "Не са безплатни разбира се":
Ти специално нищо не можеш да казваш. Всичките ти твърдения бяха многократно оборвани с новини в този раздел. Дори няма нужда някой от нас да спори с теб. Просто трябва да четеш и да си сравняваш новините с прогнозите си. От там нататък ще спориш със статиите.Коментиран от #86
14:30 11.08.2021
84 Гост
До коментар #80 от "Бързите коли са скъпи":
Аха, ти изкара, че всички избират Тесла. Тогава защо ти и гост продължавате да въртите манивелата на Сцениците си?Коментиран от #85
14:32 11.08.2021
85 Пропусна цената
До коментар #84 от "Гост":
Не са всички, засега само десетина процента които са решили да дават толкова пари за автомобил избират Тесла. И 30-тина процента от тези които са решили да си купуват какъвто и да е електромобил. Няма марка която да я избират всички, нито модел, нито ценова категория. За всеки влак си има пътници.15:59 11.08.2021
86 Е така де!
До коментар #83 от "Гост":
Едно по едно всичко което съм писал се сбъдва. Погледни цените на тока и кажи дали не съм познал, че заради мариците цената на тока ще се вдигне в небесата и ще стане непродаваем, което ще ги фалира защото никой няма да иска да им купува скъпия ток и ще е по-евтино, ако си го внасяме или произвеждаме от възобновяеми източници. От две години говоря, че ако не се вземем в ръце да си построим достатъчно фотоволтаични мощности, ще си купуваме евтиния ток от възобновяемите източници на съседите. От началото на месеца, ако си бяхме купували тока от Германия, щеше да е с 50% по-евтин. А в новините можеш да прочетеш че все повече предприятия си монтират фотоволтаици по покривите заради скъпия ток и си връщат инвестициите за четири-пет години. Ама вие не четете новини и си мислите, че тока е много евтин, тока от фотоволтаици е много скъп и никой не би си изградил фотоволтаична централа за собствено ползване, освен ако не продава токана левче за киловатчас за да обира бедния български народ.Коментиран от #87, #88, #94
16:05 11.08.2021
87 Turbo
До коментар #86 от "Е така де!":
Ако ти тесльо си изкарваше хляба с гадателство,щеше да си умрял от глад хахахахаха.Гига Берлин кога трябваше да отвори?Производството на пикапа и камиона кога трябваше да започне?Цените на Тесла щяха да вървят само надолу хахахахаха цената на тока щяла да бъде дори отрицателна хахахахаха колко станаха дотук грешните прогнози?Коментиран от #89
19:30 11.08.2021
88 Политика
До коментар #86 от "Е така де!":
Затова ли молят чак я омоляват държавната марица да работи? Тока е скъп заради фотоволтаиците и договорите подписани с тях както и частните марици и заради износа от АЕЦ. Естествено и заради Европа и глобите за въглеродни емисии. Всичко е политика.Коментиран от #90
20:19 11.08.2021
89 Всичките сметки са ти такива
До коментар #87 от "Turbo":
Я пак ми прочети коментарите? Навсякъде казвам че цените ще се вдигат до 2024 година, защото дотогава се очаква постоянен недостиг на батерии и материали за тях, а отскоро и на чипове. Май пак си скаран с времето, погледни си календара!За тока също пропусна времето. Наистина цените тази година ме изненадаха, но предвиждах до една-две години ТЕЦ марица-изток да фалира и заради недостиг на ток цените да изхвърчат нагоре, които да стимулират всеки който може да се инсталира някъде фотоволтаици да го направи, защото банките предлагат нулеви лихви, а фотоволтаика дори на предишните цени 25% годишен дивидент на вложената в тях сума, а при цените на тока от този месец - 50%. Вече няколко познати ме питат за подробности и в най-скоро време ще си инсталират и те фотоволтаици по покривите. Отрицателни цени се очакват, когато бъдат инсталирани поне три-четири гигавата в България. Пак въпрос на време, повелителю на времето, който винаги си мисли че каквото и да се говори се говори за днес и за моментни стойности. Думите тренд, тенденция, пазарни принципи със съответния ефект на махалото нищо не ти говорят, защото никога не слагаш времето в сметките.
20:39 11.08.2021
90 Дрън-дрън
До коментар #88 от "Политика":
Всичко което си написал е лъжа. Няма нито един факт в цялото ти мнение. От юли месец, надбавката за зелена енергия падна от миналогодишните 2,5 стотинки на 0,5 стотинки за киловатчас. Цената на нощната тарифа ти е 6 стотинки, а знаеш ли през това време държавата на колко изкупува тока от ТЕЦ Марица Изток две който е най-скъпия от всички централи - на 22 стотинки за киловатчас. На американските централи тока се изкупува на около 16 стотинки. Последните цени от фотоволтаични централи бяха през 2017-а година на 17 стотинки за киловатчас. Оттогава останалите са на пазарен принцип на борсата. Кой мислиш, че плаща разликата за "евтиния ток" между 5 стотинки и 22 стотинки? Трупат се милиарди дългове на държавната централа, който ще платят гражданите тоест ти и аз.Коментиран от #91, #95
20:45 11.08.2021
91 Политика
До коментар #90 от "Дрън-дрън":
Кое е грешно бе пъпчивец???1.Молят ли министъра да съдеиства да пуснат Марица 2 молят го.
2.Има ли договори с фотоволтаиците за определена цена има. На онея им е през оная работа за колко продават щото разликата държавата я плаща.
3.АЕЦ изнася ли ток, изнася.
Другият път вземи прочети машко преди да лъжеш!
21:28 11.08.2021
92 Така де
Коментиран от #96
08:13 12.08.2021
93 Фотоволтаици
08:32 12.08.2021
94 Гост
До коментар #86 от "Е така де!":
Засрами се! Точно ти , когато спорим за изгода от електромобили твърдеше, че токът ще става по-евтин. А когато спорим за изгода от слънчеви панели твърдеше, че щял да става по-скъп. В единият спор си син, в другият си червен. Което и да се окаже вярно, ти все си познал. Малко си като онова 4аве, което познавало дали ще вали или не.Коментиран от #97
11:40 12.08.2021
95 Гост
До коментар #90 от "Дрън-дрън":
Добавката ще падне, но монополистите ще ти измислят с какво увеличение да я компенсират. Ние ще плащаме по-скъпо. Това е целта, иначе техните джобове няма да се пълнят. Никой не ти гласи по-лесен живот. Проумей го най-накрая.Коментиран от #99
11:43 12.08.2021
96 Гост
До коментар #92 от "Така де":
И ти искаш всички да си сложим панели и да станем повече малки частни централи, които да се възползват от високата цена на тока, така ли? Ето че ти искаш да подхранваш тази неправда.Коментиран от #98, #100
11:46 12.08.2021
97 Дрън-дрън
До коментар #94 от "Гост":
Кога съм разграничил електромобилите от фотоволтаиците? Напротив! Навсякъде съм твърдял, че само в комбинация могат да имат успех. Фотоволтаиците произвеждат най-евтината към момента енергия, но няма особено голяма полза от евтина енергия, ако няма къде да я съхраниш. Батериите на електромобилите са чудесното средство, защото така или иначе си ги купил заради самия електромобил.12:36 12.08.2021
98 Пак обърка причина и следствие
До коментар #96 от "Гост":
Цената се вдигна на 30-40 стотинки за киловатчас, само заради липсата на едни 300-400 мегавата производство и създаден дефицит. А какво щеше да се случи, ако бяха отпаднали бюрократичните спънки и беше изграден 1000 мегавата допълнителни фотоволтаични мощности? Цената за същите дати щеше да е като в Германия - една-две стотинки за киловатчас. Тоест по принципа на махалото, високите цени сега, ще стимулират изграждането на фотоволтаични мощности, които ще свалят цената в бъдеще и високи цени няма вариант да се задържат задълго по абсолютно пазарни принципи, АКО ПОЛИТИЦИТЕ НЕ ИМ ПРЕЧАТ КАТО В БЪЛГАРИЯ.Коментиран от #109
12:42 12.08.2021
99 Разбира се че е така
До коментар #95 от "Гост":
Никой няма да ти построи АЕЦ Белене за да ти предлага евтин ток. Набий си го в главата. Не си ли сложиш сам централа за ток на покрива, за която няма как да ти начисляват такси и да ти определят цените отгоре, няма кой друг да помисли за тебе. Вече са ти взели 3 милиарда за Белене, но какво си получил срещу тях? 3 милиарда са три гигавата фотоволтаични централи, които щяха да предотвратят сегашните проблеми с високите цени, но кой мисли за тебе и за ниски цени? Не си ли поставиш цел да се откачиш от възможно най-много такси и данъци, целта на политиците е да те закачат и да те доят максимално.Коментиран от #102, #110
12:47 12.08.2021
100 Правда
До коментар #96 от "Гост":
Това че държавата купува тока от ТЕЦ марица-изток на 22 стотинки и ти го продава на тебе на шест стотинки правда или неправда е според тебе? Кой плаща разликата? Правилно ли е това?Коментиран от #101
12:54 12.08.2021
101 Политика
До коментар #100 от "Правда":
Стига лъга, не се спря Марица изток 2 продава само за борсата и то на печалба.14:04 12.08.2021
102 Политика
До коментар #99 от "Разбира се че е така":
Стига лъга ти или падаш от небето или са ти платили да лъжеш. Типичен пример за това е Германия много знаеха ама сега реват, добре че са богати. За всеки мегават зелена енергия трябва да построиш и компенсираща мощност, щото какво правим като няма слънце спираме заводите??? Смешно е как мислиш като първолак, така става още по-лошо щото правиш двоини мощности и не ги използваш.Коментиран от #111, #113
14:07 12.08.2021
103 Лъжата си е лъжа, дори да не знаеш
ТЕЦ „Марица-изток 2“ с квота за 1 млн. MWh електроенергия за регулирания пазар
ТЕЦ „Марица-изток 2“ ще разполага с обща годишна квота за производство на електроенергия в размер на 1 млн. мегаватчаса (MWh) за следващия регулаторен период 1 юли 2021 г. - 30 юни 2022 г., съобщават от пресцентъра на Министерството на енергетиката.
Енергийният министър Андрей Живков подписа заповед, с която се определя това количество за задължително изкупуване от обществения доставчик за регулирания пазар. Заповедта е мотивирана от решение на Народното събрание от 31 януари 2020 г., което задължава Министерски съвет да предприеме всички необходими мерки, за да не се допусне прекратяване или ограничаване на производствения капацитет на въглищните топлоелектрически централи от групата на „Български енергиен холдинг“ ЕАД (БЕХ).
Коментиран от #104
15:25 12.08.2021
104 Лъжата си е лъжа, дори да не знаеш
До коментар #103 от "Лъжата си е лъжа, дори да не знаеш":
Упс забравих да пиша и колко е цената, която няма как да е под 16 стотинки за киловатчас, дори ако въглищата са без пари, а на 2000 работника в централата не се плащаха по 4000 лв заплати, въпреки че блоковете към които са зачислени не работят. 16 стотинки струват само квотите, който се качиха до 50 евро за тон CO2, а за всеки произведен мегаватчас се отделят 1,3 тона, тоест само това струва 160 лв за мегаватчас. Да ти припомня, че себестойността на мегаватчас от фотоволтаици е 30 лв за мегаватчас.Ето и цената, която се коментира вече втора седмица, но ти падаш от небето:
"В своето решение за цената на тока от 1 юли 2021 г. от Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) определят цена от 220,83 лева за мегаватчас за ТЕЦ "Марица Изток 2". В последните три дни цените на БНЕБ са над това равнище."
Коментиран от #105, #112
15:42 12.08.2021
105 Политика
До коментар #104 от "Лъжата си е лъжа, дори да не знаеш":
А колко е на борсата я погледни, много знаеш ама изопачаваш фактите.Коментиран от #106
15:49 12.08.2021
106 Аз знам
До коментар #105 от "Политика":
А ти знаеш ли? Пак те питам, кой покрива разликата между пазарната цена и 5 стотинки за киловат часа/50 лв (25 евро) за мегаватчас, който плащаме за нощна тарифа?Защо при цена на борсата 400 лв за мегаватчас, ТЕЦ марица-изток не запали възможно най-много блокове, защото само един блок с мощност 200 мегавата, за денонощие ще произведе 4800 мегаватчаса и само от разликата от 200 лв за мегаватчас щеше да има по милион печалба за денонощие? А в момента работят пет блока, тогава само два. Това не е ли престъпление и умишлен саботаж ? Ако ти беше собственик на тази централа, ще се откажеш ли от два-три милиона печалба на ден и с каква цел ще се откажеш от тях? Дай една единствена логична причина защо трите блока не бяха запалени още преди няколко дни и да печелят луди пари, а въпреки това цената на тока да падне за нас потребителите?
Коментиран от #107
15:58 12.08.2021
107 Политика
До коментар #106 от "Аз знам":
Е нали ти не искаше да работят мариците, и такива като теб. Нали вече само фотоволтаици ще имаме, вие ги спряхте сега ние ще плащаме.Коментиран от #108
17:27 12.08.2021
108 Дрън-дрън
До коментар #107 от "Политика":
Май ти си тая която не знаеш какво иска и какво не иска. Никога не съм бил нито против мариците, нито съм бил само за фотоволтаици. Отдавна трябваше един по един, всеки от осемте блока на мариците да минат на газ и да се палят само при нужда.Тецовете на Топлофикация Пловдив и София да не би да са на въглища? Много по-логично е вместо толкова голяма мощност да се съсредоточава само в маришкия басейн, а топлинната енергия при производството на ток да се изхвърля и да топли Марица, новите газови централи да бъдат разпределени в големите градове, за да може топлинната енергия да се ползва за отопление и гореща вода. Тогава ще има смисъл от по-високите цени. Сега плащаме едни милиони за тоя дето духа и не получаваме нищо друго освен мръсен въздух от горенето на въглища. Ако тези милиони се влагат във фотоволтаици, освен чист въздух ще получим и по-евтин ток, поне когато пече слънце. Скъпият от газовите централи ще остане за студено и тъмно време. Разширения преносен капацитет ще ни позволи да си купуваме и продаваме ток и от съседите при нужда.
Коментиран от #114, #115, #116
18:08 12.08.2021
109 Гост
До коментар #98 от "Пак обърка причина и следствие":
Какво щяло, какво не щяло...... ако, мако и подобни..... Резултатите са ясни за всички - тока поскъпна. Тесла поскъпна. Защо, как, какво щяло да бъде, ако не било така, са приказки за кръчмата.18:19 12.08.2021
110 Гост
До коментар #99 от "Разбира се че е така":
И сто централи да си построиш на покрива и под покрива пак ще те доят. Ще измислят нов данък специално за теб. Просто още не сте клъвнали достатъчно б@л@ми и за сега само ви зарибяват. Трябва да си много гл0паф да си мислиш, че ще вземеш кокала на монополистите.18:21 12.08.2021
111 Гост
До коментар #102 от "Политика":
Този приятел отдавна убеждава хората да си купуват слънчеви панели. Няма да се учудя, ако е в бизнеса и ползва сайта за лични търговски цели.18:25 12.08.2021
112 Гост
До коментар #104 от "Лъжата си е лъжа, дори да не знаеш":
Себестойност на енергията, казваш, от панелите била 3 стотинки на киловат час, а те я изкупуват по 22. Къде им е кяра?Коментиран от #118
18:28 12.08.2021
113 Гост
До коментар #102 от "Политика":
Чакай малко! Ако за всеки мегават зелена енергия си длъжен да построиш и мегават алтернативна, значи цялото врякане за повече зелена енергия е просто за да има нужда от още алтернативни източници, като ТЕЦ, АЕЦ и ВЕЦ. Така монополистите печелят от зелената енергия. Вместо природосъобразни енергодобиви, излиза, че ние правим природосъсипващи такива.Коментиран от #117
18:30 12.08.2021
114 Гост
До коментар #108 от "Дрън-дрън":
Нали беше против централизираното отопление? Сега пък искаш ТЕЦ да топли? Нищо не ти се връзва в теориите.18:34 12.08.2021
115 Гост
До коментар #108 от "Дрън-дрън":
И теорията за повече ток от панели и вятър, а газта и въглищата само да допълват, беше предложена от един друг човек тук, но не се сещам кой. Ти спореше с него и не беше съгласен. Сега си обърна палачинката и представяш неговите твърдения за свои. Не ти прави чест, ама никак.Коментиран от #119
18:36 12.08.2021
116 Политика
До коментар #108 от "Дрън-дрън":
Абе момче първо в маришкият басеин има въглища а не газ. Този газ идва от Рудия. И второ как си представяш нещо да работи средно половин година и половин не, то винаги ще е на загуба. Идеите ти са мало_умни.Коментиран от #120
18:49 12.08.2021
117 Политика
До коментар #113 от "Гост":
Е много ясно провери в Германия кскво става!!! Не може просто да построиш ВЕИ щото като няма слънце или вътър трябва някой да го поеме. И така бухаш много юощности плащаш да ги изградиш пък половината не работят. Е как да не фалират еми като качат тока. Единдтвеното спасение наистина са батериите които могат да променят нещата. Но ето в Австралия катастрофа запалиха се. Все още батериите не са на необходимото ниво. А в Китай, Русия, Турция, Египет строят ядрени централи да им е сигурно.Коментиран от #121, #122
18:57 12.08.2021
118 Дрън-дрън
До коментар #112 от "Гост":
"Себестойност на енергията, казваш, от панелите била 3 стотинки на киловат час, а те я изкупуват по 22. Къде им е кяра?"Я си формулирай въпроса правилно? Кой я изкупува тази енергия? Аз тока от моите фотоволтаици не го продавам на никого. Ползвам го вместо да си го купувам на 25 стотинки. Предприятията които са си инсталирали фотоволтаици на покривите също не го продават, а си го ползват вместо да купуват на цена 50 стотинки и повече от мрежата.
Ако все пак разрешат на търговците да ни го купуват, вероятно ще подпиша на твърда цена около 10-15 стотинки за киловатчас, колкото е средната цена за годината. Търговците ще жънат печалби в дните като тези, когато цените са в небесата и всички ще сме доволни.
Към момента за инвестирани 1000 лв за всеки киловат, на година се пестят по 250-300 лв при крайна цена 25 стотинки за киловатчас с всички такси. Колкото е по-висока цената спестяванията ще са по-високи. Да ти казвам ли колко печелих докато тези пари стояха в банката? Продавам на 10 стотинки, ще печеля по 130 лв от 1000 инвестирани, което си е 13% годишна лихва - дивидент който ме устройва и бих разширил мощността.
Коментиран от #127
19:07 12.08.2021
119 Я пак, я пак?
До коментар #115 от "Гост":
Винаги съм твърдял, че само на панели и вятър не може. Я си припомни чия беше идеята за газови когенератори във всяка кооперация плюс фотоволтаици на покрива? Ето ти и децентрализирано производство на гореща вода, което обаче е за хора с по-разчупено мислене. Българин и кооператив малко не влизат в едно изречение.Коментиран от #128
19:10 12.08.2021
120 Котел имаш ли
До коментар #116 от "Политика":
Ако имаш котел или какъвто и да е отоплителен уред, защо си купил нещо което не се използват за цялата година? Много ясно че централите които произвеждат адски скъп ток ще се пускат само когато централите, които произвеждат адски евтин ток не могат да работят.Когато започнеш да им плащаш скъпия ток ще ти дойде акъла в главата. Сега още си облъчен с идеите от миналото. След десетина години ще разбереш за какво съм ти говорил днес.
Коментиран от #123
19:14 12.08.2021
121 Май забравяш нещо
До коментар #117 от "Политика":
Тези мощности така или иначе са били построени. Да не мислиш, че Германия е строила въглищни централи последните години? Въпреки това ще продължава да си ги ползва когато не пече слънце и не духа вятър. Само че точно когато при нас цените бяха най-високи, в Германия имаше отрицателни цени на тока ОТНОВО! Тоест по-важна е средната цена. През 2020 година, повече от 50% от енергията в Германия беше от възобновяеми източници. Тоест мощностите на горивните централи са били инсталирани, но не са работили през по-голямата част от годината. Просто си стоят за резерва.Коментиран от #124
19:18 12.08.2021
122 Батериите
До коментар #117 от "Политика":
Тази батерия в Австралия само след пет десет години ще ти се струва миниатюрна като капацитет. 100 мегаватчаса батерия всъщност е общия капацитет на само 1000 автомобила Тесла модел S.Сещаш ли се какъв е потенциалът на милиони батерии на електромобили?
1 милион електромобила само по 3,5 киловата мощност да връщат в мрежата към обикновен контакт шуко се равняват на мощността на АЕЦ Козлодуй и АЕЦ Белене взети заедно. От същия този контакт могат да поемат обратно тази мощност когато е излишна в мрежата. Да смятам ли за по-мощен контакт или зарядни станции?
Въпросът не е дали, а кога ще се натрупат достатъчно електромобили, за да може това да стане факт. Към момента в цял свят се произвежда от 3 милиона електромобила годишно, но след 20 години ще се произвеждат по 100 милиона. И вече ще има натрупани около милиард произведени батерии.
Коментиран от #125, #129
19:28 12.08.2021
123 Политика
До коментар #120 от "Котел имаш ли":
Хехе виждам какъв специалист си. Аз нямам уред който да използвам половин година.!!!А централата да не ти е колело като ти хрумне го захвърляш и нищо. Една централа има персонал, има подръжка, трябва да е непрекъснато в готовност това са пари. И накрая същата работа. Все едно да имаш апартамент в София и на Приморско. Къде ще вземеш повече пари.Коментиран от #130
19:32 12.08.2021
124 Политика
До коментар #121 от "Май забравяш нещо":
Тоест хвърлят пари за екстра мощности, които ме им трябват. Просто да могат да се похвалят. Тези отрицателни цени им излизат през носа на германците щото държавата плаща. И в българия е така ВЕИ имат договори за една цена като продадът евтино държавста им доплаща. Накрая скъп ток и милиони за доплащане и субсидии. Ама нали Германците са богати не им пука.Коментиран от #126
19:38 12.08.2021
125 Политика
До коментар #122 от "Батериите":
Ех каква идилия всички ще връщаме в мрежата и държавата ще плаща, супер. Може би МП ще вари компоти или лютеница.19:50 12.08.2021
126 Е така де!
До коментар #124 от "Политика":
Забравяш, че и сега в ТЕЦ марица-изток се поддържа 2000 човека персонал за осем блока, от които реално работят два през повечето време. Освен това се поддържат мини и какви ли не съоръжения в които работят общо 20 хиляди човека. При газовата централа персонала е много по-малко, стартирането на блок става много по-лесно и бързо и спокойно могат да се палят всяка нощ и да се гасят сутринно време - нещо което е технологично невъзможно за ТЕЦ на въглища.Когенератор на газ с мощност стотина киловата електричество и 200 киловата топлинна мощност, който може да захранва с ток и топлина огромен жилищен блок, може да се включва и изключва автоматично и дистанционно при нужда и влиза в работен режим за минути. Нуждае се от обслужване на всеки 100 хиляди часа и няма нужда от персонал.
Ако цените на тока се задържат подобни, дали всяко предприятие, болница и доста жилищни сгради няма да се сдобият с такива когенератори и дори да връщат ток в мрежата при подобни случаи?
Не забравяй, че всичко е до цената на производство!
Ето ти пример за студен резерв който може да се активира при нужда и има много по-голяма полза от въглищните централи, за които се плащат стотици милиони годишно за студен и горещ резерв, като се ползва само една трета от калоричността на изгореното гориво за производство на ток, а останалите две трети се изхвърлят както се изхвърлят и от АЕЦ Козлодуй, вместо да се използват за отопление на България. В такъв случай консумацията з
Коментиран от #131
19:55 12.08.2021
127 Гост
До коментар #118 от "Дрън-дрън":
Как да не го продаваш, като ни убеждаваше да го продаваме? Ако си го ползваш трябва да имаш и акумулатори, които се сменят на 8 години и не ти излиза сметката с икономията. Нещо много взе да лъжеш май.Коментиран от #132
20:05 12.08.2021
128 Гост
До коментар #119 от "Я пак, я пак?":
Идеята ще да е била на онзи, който е измислил тези когенератори. Едва ли ти си го измислил преди той да ги изобрети и пусне на пазара. Но на нас ни е ясно, че и това постижение ще си препишеш хахахахахаа20:07 12.08.2021
129 Гост
До коментар #122 от "Батериите":
И пожарът в Австралия ще ти се ствува като пламуче от свещичка, само след 5 до 10 години. По-голяма батерия ще гори повече и ще замърсява повече.Коментиран от #133
20:09 12.08.2021
130 Гост
До коментар #123 от "Политика":
Тоя преател си мисли, че може да пуска и спира електроцентралата като тостер, когато му кефне.Коментиран от #135
20:10 12.08.2021
131 Гост
До коментар #126 от "Е така де!":
Нали виждаш докъде я докарахме с тази централа, която има капацитет, но не работи на пълна мощност. Защо искаш да мултиплицираш проблемът в гигапроблем? Защо ли си губя времето с теб?Коментиран от #134
20:12 12.08.2021
132 Няма смисъл
До коментар #127 от "Гост":
При тези условия няма смисъл да продавам ток. Документите ще ми струват колкото струваше централата, а после всеки месец още и още документи защото щели да ми върнат 20 и 30 лв които не съм успял да ползвам. Когато си оправят бюрокрацията, може и да се възползвам.Иначе ти сметнах, че ползвам само 1000 киловатчаса годишно от 1300 произведени. Останалите отиват на вятъра неизползвани. Не си заслужава акумулирането, защото е нерентабилно.
Коментиран от #136
20:21 12.08.2021
133 Какви големи батерии
До коментар #129 от "Гост":
Говоря ти за по-голям капацитет от по-малки батерии. Или си мислиш че батерията на електромобил е по-голяма от тази в Австралия? Така или иначе са произведени и платени, тези батерии ще се ползват и за други предназначения.Коментиран от #137
20:23 12.08.2021
134 Ти да видиш!
До коментар #131 от "Гост":
Е нали твърдеше че възобновяемите източници били проблемен източник на енергия, а горивните централи били решението? Както виждаш ние имаме горивни централи, а нямаме възобновяеми източници, Германия добива 50% от енергията си от възобновяеми източници и въпреки това те имат отрицателни цени на тока, а нашите се вдигнаха с 250% в сравнение с миналата година заради Марица Изток 2, която според тебе би трябвало да реши проблема? А всъщност проблемът е, че нямаме достатъчно възобновяеми източници, които да свалят цената на тока поне през лятото.Коментиран от #149
20:37 12.08.2021
135 Политика
До коментар #130 от "Гост":
Явно сега щяла да работи само вечерна смяна. Ама също и като има облаци. Ама той котела ще го спираме като облаците се появят и пускаме като се разсеят. Пусни спри пусни спри то все едно запалка. И накрая от много пускане и спиране първо няма да е ефективен и второ дюзите ще се скапят и накрая пак скъпо.Коментиран от #150
20:41 12.08.2021
136 Политика
До коментар #132 от "Няма смисъл":
А за нас е суперрентабилно да продадеш на държавата 300 квч на година, и то не когато имаме нужда а само тогава когато те засърби лявото мъдо??? Я де разкарай на гърба на хората пари ще ми прави. Търговец ще става ама да не се регистрира, само за тарикати няма регистрация, а затвор.Коментиран от #138
20:46 12.08.2021
137 Политика
До коментар #133 от "Какви големи батерии":
Те сега на 20 000 мили батерията дава дефекти апък ако ще я ползваш за търговия със сигурност гаранцията ще падне. Супер за производителите на коли.Коментиран от #139, #140
20:49 12.08.2021
138 Прав си
До коментар #136 от "Политика":
Винаги е по-добре да си купуваш ток за 40 стотинки за киловатчас, като в България тези дни, отколкото за 10 стотинки, защото въглищния ток е много хубав и качествен, а фотоволтаичния който ще ти продам на четири пъти по-ниска цена е некачествен. Фотоволтаиците адски замърсяват докато работят, затова вместо тях е по-добре да работят въглищни централи за да пречиства замърсения от фотоволтаиците въздух. Въобще всичкото на въглищните централи им е по-хубаво!Я кажи какво точно се опитваш да ми кажеш? Знаеш ли търговеца колко го интересува от къде ще си купи тока? Купува най-евтината възможна енергия. Ако няма в България ще си купи от чужбина. Германия печели десетки милиарди годишно само от износа на ток.
Коментиран от #141, #151
21:33 12.08.2021
139 Как пък успя
До коментар #137 от "Политика":
Точно днес излезе статистиката, според която на 200 хиляди мили, капацитета на батериите на Тесла пада средно с 10% в сравнение с капацитета като нова.Коментиран от #142
21:48 12.08.2021
140 Извинявам се, излъгах без да искам
До коментар #137 от "Политика":
Явно съм прочел само заглавието, което е подвеждащо. В последния абзац има уточняващи подробности:Тази година той актуализира статистиката от своя парк S Model и Model X и твърди, че запазването на капацитета на батерията е приблизително 90% след 200 000 мили:
Данните също потвърждават реалните доклади, че деградацията е по-стръмна през първите 100 000 мили и след това се забавя и се стабилизира през следващите 100 000 мили.
Тесла вярва, че средно 200 000 мили са колите, които се бракуват средно:
„Батериите на Tesla са проектирани да надживеят автомобила. Смятаме, че едно превозно средство се бракува след приблизително 200 000 мили пробег в САЩ и приблизително 150 000 мили в Европа. "
Данните са само за Model S и Model X, които съществуват от по -дълго време, но Tesla твърди, че батериите от Model 3 са направени да издържат 500 000 мили, а производителят на автомобили се стреми следващото поколение батерии да издържи 1 милион мили.
21:50 12.08.2021
141 Политика
До коментар #138 от "Прав си":
Ехееее да си дойдем на думата. Продажните мекерета искат да станем васалия на Ердоган. Кажи си го Хасане да ти олекне, кажи си де трябва да купуваме ток от Турските централи щото миришел на босфор, продажници.21:58 12.08.2021
142 Политика
До коментар #139 от "Как пък успя":
Упппс аз на кого да вярвам???Коментиран от #143, #147
22:03 12.08.2021
143 Е как на кого ще вярваш
До коментар #142 от "Политика":
На този същия. Батерията му е сменена абсолютно безплатно, а през това време са му дали да кара пак абсолютно безплатно Тесла модел S от който е възхитен и казва че би си купил такъв автомобил, ако може да си го позволи.Също така казва, че единственият разход за тези 32 хиляди километра е смяната на гумите и доливане на течност за чистачки.
За 37 хиляди км откакто е купен автомобила е изразходвал 6610 киловатчаса, което излиза че е 18 киловатчаса за 100 километра. Понеже не разполага с домашна зарядна станция, всички зареждания са били на supercharger и не е виждал проблеми с намирането на зарядна станция. Ако беше заредил тази енергия на 14 стотинки за киловатчас нощна тарифа в България, щеше да му струва 925лв. Дизелов автомобил с разход 5/100 ще ти изгори 4000 лв за същите километри, а пича е платил ... НУЛА долара за гориво за малко повече от половин година притежание.
Ама хич не е доволен като го гледам пича!
Коментиран от #144, #152
22:53 12.08.2021
144 Политика
До коментар #143 от "Е как на кого ще вярваш":
Хехе ти явно не знаел английски. Нищо оставам на хората да изгледат клипа и да ти се посмеят.Коментиран от #146
22:56 12.08.2021
145 Понеже си Тома неверни
Нещо не ти вървят опорките май?
22:56 12.08.2021
146 Кажи сега
До коментар #144 от "Политика":
Кое от това което написах не е вярно? Забравих само да сметна, че ако си заредил този ток на нощна от марицата, ти ще платиш 925 лв сметка за ток, но държавата само на ТЕЦ Марица Изток 2 ще плати 1450 лева за предоставения ток. Не ми отговори дали смяташ това за нормално и правилно и защо е по-правилно, отколкото държавата да ми плати на мене 660 лева за същото количество енергия?Коментиран от #153
23:02 12.08.2021
147 Драгане
До коментар #142 от "Политика":
Пак ли тоя клип бе момче. Под всяка статия едни и същи глупости. Излекува ли старата болест с майките и децата? Остава сега да изкараш и панелите убийци хахаха, болно мозъче, едни и същи мантри всеки ден.00:54 13.08.2021
148 Понеже си Тома неверни
Нещо не ти вървят опорките май?
Пускам клипът пак, защото предния път никой не се е сетил да го одобри
08:25 13.08.2021
149 Гост
До коментар #134 от "Ти да видиш!":
Пак бъркаш с кого си говорил. Обясни какво означава отрицателни цени на тока? Плащат ти за да го ползваш ли?Коментиран от #158
10:34 13.08.2021
150 Гост
До коментар #135 от "Политика":
А персонала и него ли на повикване ще го събират? Днеска елате за два часа, утре почивайте. Тези хора да не са сигънски оркестър? Или ще ги държат на щат и на заплата постоянно, но ще работят от дъжд на вятър, само когато трябва допълнително ток от централата им?Коментиран от #159
10:39 13.08.2021
151 Гост
До коментар #138 от "Прав си":
Какво му е евтиното на тока от панели, като трябва да платя десетки хиляди левове за панели и още стотина хиляди за Тесла, че да ми съхванявала тока в батерията си, за да го търгувам, когато не го ползвам? Първоначалната инвестиция се равнява колкото ток ще изхабя за целият експлоатационен период на тези съоръжения, че дори може и да надхвърли цената. Или ти смяташ само, ако ти паднат от небето едни панели и една Тесла?10:43 13.08.2021
152 Гост
До коментар #143 от "Е как на кого ще вярваш":
Да платя 20 пъти по-скъпа кола, за да карам 4 пъти по-евтино гориво?!?!?!!?!? Нещо не ми се вижда на кяр.Коментиран от #160
10:47 13.08.2021
153 Гост
До коментар #146 от "Кажи сега":
Мда, ще ползваме много евтин ток, стига само да теглим по един заем до живот за 150 000 лв, че да си купим Тесла с голяма батерия и 20 панела за покрива. Ще ги изплащаме следващите 40 години, но ще вярваме, че токът ни е евтин.Коментиран от #157
10:50 13.08.2021
154 БОКОКРАД
10:58 13.08.2021
155 КАЖИ РЕЧИ
4260 евро (5000 долара) ---- КОГА ДОЛАРА СЕ ИЗРАВНИ С ЕВРОТО !
11:00 13.08.2021
156 КЪРЛЕЖ БОКО
11:02 13.08.2021
157 Грешни са ти сметките
До коментар #153 от "Гост":
Моите 10 панела заедно с инвертора и кабелите струват 3000 лв на година имат потенциала да произвеждат 4 мегаватчаса енергия, но аз успявам да използвам от тях само 3 мегаватчаса. Дори при днешните нереално ниски цени на регулирания пазар от 25 стотинки за киловатчас, годишно не плащам на енергото 750 лв на година, които ти плащаш. Ако цените се запазят толкова ниски, за 25 години ти ще платиш 20 000 лв за ток. Има една поговорка евтин за триците и скъп за брашното. Дори кредит да си изтегля, на четвъртата година ще го изпратя само от спестеното от тока и следващите 20 години ще имам абсолютно безплатен ток от фотоволтаиците, а не евтин.Фирмите с фотоволтаици ще си върнат още по-бързо инвестицията при тези високи цени на тока. Значи и оборката с 40 години изплащане кредит отпада, дори без да продаваш излишъкът, а го губиш безвъзвратно.
Ако продам излишъка по 10 стотинки ще спечеля 100 лв на година. Хайде Сега сметни за колко години ще си избия трите хиляди лева за документи които ми искат за да връщам ток? Те се доближават до онези 40 години които сметна. Предпочитам да го губя, но ако го изкупуват останалите ще спечелят повече, отколкото аз и всички останали които продават, защото цената на тока ще падне за тези които купуват.
Коментиран от #161, #162
11:38 13.08.2021
158 Точно това означава
До коментар #149 от "Гост":
При отрицателни цени ти плащат за да ползваш енергията. На тец-овете им е по-евтино да плащат на някой да им ползва енергията за няколко часа, отколкото да спрат централата и да я палят наново, което отнема денонощия. А като пекне слънце има излишък на енергия и дори при нулеви цени никой не я иска защото няма какво да я прави. Ако имаше достатъчно електромобили, които да се включат точно тогава, нямаше да има такива технически проблеми и толкова абсурдни икономически решения. Колкото повече регулиран товар има, толкова по-стабилни ще са цените.Коментиран от #163
11:42 13.08.2021
159 Персонал на повикване
До коментар #150 от "Гост":
Давам ти практически пример, а искам ти да кажеш това правилно ли е или не? Осем блока в една централа за които има 2000 човека персонал с средна заплата 4000 лв, тоест 8 милиона месечно - по един милион за всеки блок на месец само за заплати.През годината работят средно по 2 блока, но всичките 2000 човека ходят на работа ежедневно и им се плащат пълните 4000лв заплати. При положение, че товарът се знае на грубо за месеци напред защото са подписани дългосрочни договори за доставка на базов товар, с точност мощността се знае за 24 часа напред, заради търгуваните количества ден напред, дали е нужно всичките 2000 човека да ходят всеки ден на работа, при положение че е 100% сигурно, че няма какво да работят? 4000 лв за хора които не хващат работа в 10 месеца от годината, справедлива ли ти се струва за България?
За мен това е пладнешки нагъл и безочлив грабеж на българина! Това е престъпление! Това може да се случи единствено и само в държавна фирма. Ако ти си собственик на такава централа, така ли ще постъпиш? Много по-евтино ще им е, ако плащат 8000 лв заплата, но само когато блоковете работят. Дали ще си намерят персонал, който ще се съгласи да работи на 8000 лв заплата, но само през зимата?
Коментиран от #164
11:53 13.08.2021
160 Ами да видим?
До коментар #152 от "Гост":
Този си е купил автомобил за петдесет хиляди долара и за седем месеца е спестил 4000 лв за гориво. Тоест на година ще пести по 7000 лв. След три години ще я продаде за 40 хиляди долара и ще е спестил 20 000 лв от гориво.Тоест тези километри ще са излезли 10 000 долара.
Ако на тебе ти дадат за безвъзмездно ползване един автомобил за три години, само за гориво ще дадеш 20 000 лв без въобще да смятаме, колко ще изгубиш от падането на цената на автомобила. Ами хайде честито! Другия път не забравяй да смяташ и остатъчната стойност защото скъпия автомобил се купува на висока цена, но и продажната му е висока, автомобилите на Тесла, особено модел 3, губят много малко от цената си с времето.
Коментиран от #165
12:04 13.08.2021
161 Гост
До коментар #157 от "Грешни са ти сметките":
Сметнал си евтини панели с производителност като на топ марките. Сметките ти пак са криви. С 3000 лева не можеш да си направиш никакъв слънчев парк, да не говорим, че няма да изкараш и за сол с него. Миналата година съм платил 645 лева за ток - и тук си в грешка, завишил си ми разходите с едни 105 лева, за да звучиш много сериозно, но пак не ти се получи. И като смяташ изплащане на кредита за 40 години си пропуснал Теслата за 100 000 лева, която трябва да си купиш, за да ти съхранява тока. Поредният ти пропуск в недодяланите ти сметки. Сметнал си, че ще печелиш по 100 лева на година, сметни си сега, с тия 100 лева на година за колко време ще изплатиш Тесла и панели. По-добре с тия 3000 лева да си беше купил два декара земя, която да ти носи по 130 лева на година рента. Щеше да си увеличиш възвръщаемостта с цели 30%, икономисте.13:06 14.08.2021
162 Гост
До коментар #157 от "Грешни са ти сметките":
Cмeтнaл cи, чe щe пeчeлиш пo 100 лeвa нa гoдинa, cмeтни cи ceгa, c тия 100 лeвa нa гoдинa зa кoлкo врeмe щe изплaтиш Тecлa и пaнeли. Пo-дoбрe c тия 3000 лeвa дa cи бeшe купил двa дeкaрa зeмя, кoятo дa ти нocи пo 130 лeвa нa гoдинa рeнтa. Щeшe дa cи увeличиш възвръщaeмocттa c цeли 30%, икoнoмиcтe.13:07 14.08.2021
163 Гост
До коментар #158 от "Точно това означава":
ТЕЦ не плаща на хората. Все някой плаща тези пари и не е ТЕЦ. ТЕЦ винаги е на +. Трябва да си много 3ле за да вярваш в това, което си написал.13:09 14.08.2021
164 Гост
До коментар #159 от "Персонал на повикване":
Хората не могат да намерят сервитьори за сезонна работа, ти си щял да намираш енергетци за сезонна работа?! Н0рмален ли си?13:11 14.08.2021
165 Гост
До коментар #160 от "Ами да видим?":
Много си лъгал, а когато не си - си се обърквал. Тесла губи много от стойността си, имаше статия за това. Давам по 1500 лв за гориво на година, не по 20 000 както си си нагодил сметките. Сметнал си си спестеното от тока гориво но си изпуснал първоначалните разходи по закупуване на Тесла - 100 000 лева. От там вече си на загуба и спестеният ток се опитва поне малко да ти възтаноси загубите, но все пак не може. Сто бона си назад само при покупката. Аз ще трябва да карам 67 години, за да изгоря тези 100 бона.13:15 14.08.2021