Consumer Reports публикува рейтинг на автоматизираните системи за контрол на автомобилите. Той включва 12 автопилота от различни производители, които са тествани в продължение на няколко месеца на тестовата площадка и на градски и извънградски пътища. Въпреки многото възторжени отзиви, Tesla е след средата на този списък. Електрониката на Hyundai и Volvo се представя най-зле от всички, а тази на Ford и General Motors - най-добре.
Преди да се задълбочим в нюансите на работата на различните автопилоти, е необходимо да разберем методологията, използвана от Consumer Reports (CR) за съставяне на рейтинга. Списъкът съдържа само онези превозни средства, чиито системи позволяват едновременното използване на адаптивен круиз контрол и асистент за смяна на лентата. Следователно списъкът не включва например Mazda. Моделите Jaguar Land Rover, Porsche, Stellantis и Subaru също не бяха включени в списъка, тъй като по време на тестването няма такива автомобили в автопарка на CR.
Тестовете се провеждат в Auto Test Center в Кънектикът и по маршрут по конвенционални пътища от септември до декември миналата година. Има общо 40 отделни теста: шофиране, контрол на скоростта, безопасност и участие на водача и други. Крайният резултат е сумата от резултатите за всички тестове. Колкото по-висока е оценката, толкова по-добре се представя автоматизираната система за управление.
Първото място в рейтинга CR неочаквано бе заето от автопилота Ford BlueCruise , известен още като Lincoln ActiveGlide. Системата получава високи оценки за функционалност и ангажираност на водача. Все пак има и за какво да се упрекне. Например автопилотът е труден за използване (това е проблем за всички тествани ADAS системи), а в случай на авария той не спира колата, а просто намалява скоростта.
Jim's Super Cruise и Driver Assistance от Mercedes-Benz също стигнаха до челната тройка . Германците бяха единствените, които получиха 10 точки от 10 за работата на помощната електроника. В същото време UX им куца и не винаги е ясно в какви граници системата може да работи безопасно. Нещата са още по-лоши за Tesla: нейният прословут автопилот заема едва седмо място, пред Volkswagen Travel Assist .
Затварянето на списъка се пада на системите на Honda/Acura, Volvo/Polestar и Hyundai. Те отбелязват съответно 58, 53 и 47 точки, докато BlueCruise на Ford събира цели 84, а Tesla 61. Преди да купите автомобил с автономна система, от агенцията препоръчват предварително да разберете всички тънкости, за да няма неприятни изненади.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Е то
Коментиран от #3
16:39 26.01.2023
2 Когато фактите говорят
Очевидно, колкото и да са добри автопилотите на останалите автомобили според класацията, шофьорите не им се доверяват.
16:43 26.01.2023
3 Я попитай
До коментар #1 от "Е то":
Онези с теслите, които вече са се забили в спрели патрулки и пожарни на автопилот, дали подкрепят мнението ти, че е по-добре само да намалят преди да се блъснат в патрулката вместо направо да спрат преди сблъсъка?16:44 26.01.2023
4 даже му е много
16:45 26.01.2023
5 Съдта
17:04 26.01.2023