През 2005 година Chrysler представи седана 300C, който набра своята популярност в САЩ поради луксозното си излъчване и сравнително ниската си цена. Американците дори се пробваха да наложат седана и в Европа, но тук той не породи голям интерес, макар срещането му по улиците да бе интересно за незапознатите с модела.
Сега, след близо 20 години на пазара, Chrysler 300C ще бъде свален от поточната линия, а компанията реши да отбележи това със специална версия с 6.4-литров HEMI V8. В последния си път, седанът може да се похвали с 492 конски сили и максимален въртящ момент от 644 нютон метра. Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 4.3 секунди, а класическото драг разстояние от 402 метра отнема 12.4 секунди.
Трансмисията е автоматична с осем предавки, а въртящият момент се предава към задните колела. Отзад е монтиран и диференциал с ограничено приплъзване, а на четирите колела откриваме спирачки Brembo с червени апарати. Активната изпускателна система пък може да „заглушава“ звука на осмака при нужда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 този
Коментиран от #2
15:30 15.09.2022
2 Случаен
До коментар #1 от "този":
Здрава, здрава, колко да е здрава? Мерцедес 210 сглобен от мексиканциКоментиран от #4
15:50 15.09.2022
3 Само Хебър
15:54 15.09.2022
4 този
До коментар #2 от "Случаен":
Колко да е здрава, до толкова, че частите са като на W211 (не W210), но ценово доста по-надолу.Второ - двигателят (за V8 говоря) е доста по-опростен и ЕВТИН за обслужване от мерцедесите.
и те така :)
Коментиран от #5, #6
15:57 15.09.2022
5 Случаен
До коментар #4 от "този":
Първо проучи за какво става въпрос, после се прави на многознайко. Точно на 210 е базиран. А двигателите са от 50-те, затова и харчат 20 на 100. Иначе може да ги питаш америте колко са доволни от надеждността им.Коментиран от #8, #24
18:27 15.09.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 налюдател
До коментар #5 от "Случаен":
братле, ако можеш да си купиш 6,4 и мислиш колко харчи, значи не си за такава кола. Кеф цена нямаКоментиран от #9, #10, #11
19:20 15.09.2022
9 Случаен
До коментар #8 от "налюдател":
Какъв му е кефа на тоя коптор с давност 30 години? И двигател от 50-те...Като искаш надежден осмак, има тойота, лексус, инфинити.
5.6 и 5.7 хич не са малки. И двете не вървят, ама ако искаш и да върви, отиваш на мерцедес и ауди...
Коментиран от #12, #14
19:27 15.09.2022
10 Случаен
До коментар #8 от "налюдател":
Та те даже не могат да ги сглобят правилно...19:31 15.09.2022
11 Случаен
До коментар #8 от "налюдател":
Ау, какъв кеф, чисто нова кола с 2 различни фара...19:32 15.09.2022
12 Смех
До коментар #9 от "Случаен":
Баш ако искам мощна кола ще отида на немски дараци дето всичко им е консуматив хилави алуминиеви блокове лабави гарнитури и кашкавалено турбо ако са с таковаКоментиран от #15
19:46 15.09.2022
13 Класика
Ще чакаме Тръмп да освободи поне някаква нормална свободна зона за нормалните!, и Бог да пази в тази територия да няма добитък и послушковци!
20:28 15.09.2022
14 Гост
До коментар #9 от "Случаен":
Е заради това, 3.0 CRDI, чист немски дизел, 6 так, и си свиркаш!Коментиран от #17
20:47 15.09.2022
15 Гост
До коментар #12 от "Смех":
И какво ще си купиш? Просветли ни!Коментиран от #16
20:51 15.09.2022
16 Факт
До коментар #15 от "Гост":
Зависи колко пари имам попринцип мощно се купува само АмериканскоКоментиран от #19, #21
21:37 15.09.2022
17 Случаен
До коментар #14 от "Гост":
Кое му е немското на тоя VM Motori A630?Коментиран от #20
23:39 15.09.2022
18 Случаен
Коментиран от #35
23:45 15.09.2022
19 Случаен
До коментар #16 от "Факт":
Мощно се купува само европейско! Самите американци ако могат си купуват мерцедес, бмв, ауди и производните им.23:46 15.09.2022
20 Гост
До коментар #17 от "Случаен":
За протокола, двигателя е ОМ 642 на Мерседес на първата генерация, а цитирания от теб се вгражда след 2011 моделите.Коментиран от #25
10:10 16.09.2022
21 Гост
До коментар #16 от "Факт":
Може и така, по евтино е. Но не винаги мощността е свързана със скоростта! Американските на кубатура и коне са ‘догодени’, но не са толкова бързи и стабилни колкото европейските, и за това примери много.Коментиран от #22, #27
10:13 16.09.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 4.4
11:08 16.09.2022
24 този
До коментар #5 от "Случаен":
Те затова са надежни, защото са с опростен дизайн и разтоварени. Да кусурът им е, че са по-неикономични, но пък може да разчиташ. Купи си един съвремен мерцедес с 3.5 или нещо подобно и какво става - вериги 3-4 броя, зъбни колела на валове и т.н. и т.н. и като теглиш чертата кой е прее ан?11:12 16.09.2022
25 Случаен
До коментар #20 от "Гост":
Статията е за второ поколение, от 2011, за чий ми пише за първо?11:15 16.09.2022
26 Случаен
2. Кога си карал и обслужвал нова немска кола с нещо повече от 2.0?
3. За тия километри след които може би ще ти се наложи да правиш нещо по двигателя, ще си спестил от гориво като за цял нов двигател, не за ремонт.
Коментиран от #28
11:24 16.09.2022
27 Име
До коментар #21 от "Гост":
Затова ли световният рекорд на 400м се държи от Курветт дето бие и електеическият РимацКоментиран от #31
12:10 16.09.2022
28 този
До коментар #26 от "Случаен":
Говорех за М272 , M276 мотор, който е с обем 3.5л.Но добре, мога да ти дам пример с 3.0 TDi на ауди, от 2012г, както и 3.0sd M57 на БМВ, което е с две турбини. И двете коли, ако смениш само едно масло и филтрите, да излиза сравнително евтино около 300лв.
Двигателно обслужване - вериги, плъзгачи, водна помпа и т.н. 2500-3500лв. Да не се впускам в подоробности за сменени части.
Коментиран от #29
13:04 16.09.2022
29 Случаен
До коментар #28 от "този":
Какви М57, какви 272, какви 276?Нали съвременни двигатели?
Коментиран от #33
14:09 16.09.2022
30 Случаен
Ти даде за пример M57, дай да видим за N57 какви са цените:
-водна помпа -216лв
-маслен филтър - 26лв
М276:
-водна помпа 250-260лв
-маслен филтър - 25лв
Споменатия в статията 6.4:
-водна помпа 276лв
-маслен филтър 20лв
Добре, айде осмак с осмак да сравним, N63
-водна помпа - 220-240лв
-маслен филтър 29лв
ЕА824:
170-220лв
24лв
Нещо не виждам голяма разлика?
Вериги - пак питам - кога се сменят?
14:29 16.09.2022
31 Случаен
До коментар #27 от "Име":
И после идва оризарника гтр на AMS с 2000 коня и го отвява...Коментиран от #32
14:31 16.09.2022
32 Име
До коментар #31 от "Случаен":
Значи едно е оризарник и то хтр доказан боец друго е рейн вестфалиевско недоразумение15:21 16.09.2022
33 този
До коментар #29 от "Случаен":
Според теб, HEMI-то е с технология от 50-те, аз дадох пример с технологии от преди 10години. Добре, като искаш сравни 5.7 със 4.0V8 на Мерцедес или 4.4 на БМВ от 2020-та да кажем. Колко излиза поддръжката на единия и другия?Второ "кога сменяш вериги?"
На БМВ преди да удари 200к км, че после ще сменяш и други работи :D
На горепосочения американски кога сменяш? На 400к мили ако има нужда ;)
До тук говоря за поддръжка само, но ще кажеш за вървежа. Така е тези двигатели вървят повече, заради принудителното пълнене, харчат по-малко,факт. Но в крайна сметка, ние като потребители втора ръка гледаме как ще ни е на джоба, не само като разход на гориво.
Коментиран от #34
16:15 16.09.2022
34 този
До коментар #33 от "този":
Забравих да допълня за водната помпа, понеже това сподели като мнение:Колко пари е електрическата водна помпа, която се слага на по-съвременните бензинки?
16:21 16.09.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.