15 Септември, 2022 15:04 4 890 35

Америка се сбогува с Chrysler 300C

  • chrysler-
  • 300c-
  • финална версия

Финалната версия на седана разполага с близо 500 конски сили

Америка се сбогува с Chrysler 300C - 1

През 2005 година Chrysler представи седана 300C, който набра своята популярност в САЩ поради луксозното си излъчване и сравнително ниската си цена. Американците дори се пробваха да наложат седана и в Европа, но тук той не породи голям интерес, макар срещането му по улиците да бе интересно за незапознатите с модела.

Америка се сбогува с Chrysler 300C

Сега, след близо 20 години на пазара, Chrysler 300C ще бъде свален от поточната линия, а компанията реши да отбележи това със специална версия с 6.4-литров HEMI V8. В последния си път, седанът може да се похвали с 492 конски сили и максимален въртящ момент от 644 нютон метра. Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 4.3 секунди, а класическото драг разстояние от 402 метра отнема 12.4 секунди.

Америка се сбогува с Chrysler 300C

Трансмисията е автоматична с осем предавки, а въртящият момент се предава към задните колела. Отзад е монтиран и диференциал с ограничено приплъзване, а на четирите колела откриваме спирачки Brembo с червени апарати. Активната изпускателна система пък може да „заглушава“ звука на осмака при нужда.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 този

    28 2 Отговор
    Решиха да пенсионират още една доказала се здрава и евтина за поддръжка кола. Сега ще направят място да почнат със електрокарите, защото видиш ли всички ги търсели и искали.

    Коментиран от #2

  • 2 Случаен

    10 17 Отговор

    До коментар #1 от "този":

    Здрава, здрава, колко да е здрава? Мерцедес 210 сглобен от мексиканци

    Коментиран от #4

  • 3 Само Хебър

    1 9 Отговор
    Само Хебър !
  • 4 този

    23 2 Отговор

    До коментар #2 от "Случаен":

    Колко да е здрава, до толкова, че частите са като на W211 (не W210), но ценово доста по-надолу.
    Второ - двигателят (за V8 говоря) е доста по-опростен и ЕВТИН за обслужване от мерцедесите.
    и те така :)

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Случаен

    6 8 Отговор

    До коментар #4 от "този":

    Първо проучи за какво става въпрос, после се прави на многознайко. Точно на 210 е базиран. А двигателите са от 50-те, затова и харчат 20 на 100. Иначе може да ги питаш америте колко са доволни от надеждността им.

    Коментиран от #8, #24

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 налюдател

    16 2 Отговор

    До коментар #5 от "Случаен":

    братле, ако можеш да си купиш 6,4 и мислиш колко харчи, значи не си за такава кола. Кеф цена няма

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 9 Случаен

    3 10 Отговор

    До коментар #8 от "налюдател":

    Какъв му е кефа на тоя коптор с давност 30 години? И двигател от 50-те...
    Като искаш надежден осмак, има тойота, лексус, инфинити.
    5.6 и 5.7 хич не са малки. И двете не вървят, ама ако искаш и да върви, отиваш на мерцедес и ауди...

    Коментиран от #12, #14

  • 10 Случаен

    1 4 Отговор

    До коментар #8 от "налюдател":

    Та те даже не могат да ги сглобят правилно...

  • 11 Случаен

    3 6 Отговор

    До коментар #8 от "налюдател":

    Ау, какъв кеф, чисто нова кола с 2 различни фара...

  • 12 Смех

    15 5 Отговор

    До коментар #9 от "Случаен":

    Баш ако искам мощна кола ще отида на немски дараци дето всичко им е консуматив хилави алуминиеви блокове лабави гарнитури и кашкавалено турбо ако са с такова

    Коментиран от #15

  • 13 Класика

    9 5 Отговор
    В Европа джендърите и скопените и робите и стадото и заешките душички са пренаселили континента и затова не са го харесали!!!.... Но сега покрай Байдън и неговия диктат и в Америка ще получат правомощията обратеняците и там дори ще забраняват такива коли!!!..
    Ще чакаме Тръмп да освободи поне някаква нормална свободна зона за нормалните!, и Бог да пази в тази територия да няма добитък и послушковци!
  • 14 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Случаен":

    Е заради това, 3.0 CRDI, чист немски дизел, 6 так, и си свиркаш!

    Коментиран от #17

  • 15 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Смех":

    И какво ще си купиш? Просветли ни!

    Коментиран от #16

  • 16 Факт

    4 5 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Зависи колко пари имам попринцип мощно се купува само Американско

    Коментиран от #19, #21

  • 17 Случаен

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Кое му е немското на тоя VM Motori A630?

    Коментиран от #20

  • 18 Случаен

    3 0 Отговор
    Аха, толкова са хилави алуминиевите блокове, че RS6 масово са по 1000 коня... И E63 ги има на по 200-300 хил км...

    Коментиран от #35

  • 19 Случаен

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Факт":

    Мощно се купува само европейско! Самите американци ако могат си купуват мерцедес, бмв, ауди и производните им.
  • 20 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Случаен":

    За протокола, двигателя е ОМ 642 на Мерседес на първата генерация, а цитирания от теб се вгражда след 2011 моделите.

    Коментиран от #25

  • 21 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Факт":

    Може и така, по евтино е. Но не винаги мощността е свързана със скоростта! Американските на кубатура и коне са ‘догодени’, но не са толкова бързи и стабилни колкото европейските, и за това примери много.

    Коментиран от #22, #27

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 4.4

    2 1 Отговор
    Зависи какво гониш. Един такъв Chrysler 300c с 5.7V8 си върви бая прилично като ускорение и усещане. Разликата идва, че всеки я сравнява видиш ли от 0-100 колко вдига 5-ца Е60 (или някъв друг нуник), който бил с 2 турбини и с не знам си какво. Разликата идва от там, че БМВ-то може да е по-бързо но колко му е обслужванто 2000-3000?? На тоя "двигател от 50-те" както някой по-нагоре писа обслужването е 1000лв с най-скъпите части, но пък важно е като спреш пред блока да те видя нали ;) ;)
  • 24 този

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Случаен":

    Те затова са надежни, защото са с опростен дизайн и разтоварени. Да кусурът им е, че са по-неикономични, но пък може да разчиташ. Купи си един съвремен мерцедес с 3.5 или нещо подобно и какво става - вериги 3-4 броя, зъбни колела на валове и т.н. и т.н. и като теглиш чертата кой е прее ан?
  • 25 Случаен

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Статията е за второ поколение, от 2011, за чий ми пише за първо?
  • 26 Случаен

    1 1 Отговор
    1. 3.5 няма нито мерцедес, нито бмв, нито ауди. Имат няколко 2.0, 3.0 и 4.0(и 1.6, 1.8)
    2. Кога си карал и обслужвал нова немска кола с нещо повече от 2.0?
    3. За тия километри след които може би ще ти се наложи да правиш нещо по двигателя, ще си спестил от гориво като за цял нов двигател, не за ремонт.

    Коментиран от #28

  • 27 Име

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Затова ли световният рекорд на 400м се държи от Курветт дето бие и електеическият Римац

    Коментиран от #31

  • 28 този

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Случаен":

    Говорех за М272 , M276 мотор, който е с обем 3.5л.
    Но добре, мога да ти дам пример с 3.0 TDi на ауди, от 2012г, както и 3.0sd M57 на БМВ, което е с две турбини. И двете коли, ако смениш само едно масло и филтрите, да излиза сравнително евтино около 300лв.
    Двигателно обслужване - вериги, плъзгачи, водна помпа и т.н. 2500-3500лв. Да не се впускам в подоробности за сменени части.

    Коментиран от #29

  • 29 Случаен

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "този":

    Какви М57, какви 272, какви 276?
    Нали съвременни двигатели?

    Коментиран от #33

  • 30 Случаен

    0 0 Отговор
    Пък дай да сравним.
    Ти даде за пример M57, дай да видим за N57 какви са цените:
    -водна помпа -216лв
    -маслен филтър - 26лв

    М276:
    -водна помпа 250-260лв
    -маслен филтър - 25лв

    Споменатия в статията 6.4:
    -водна помпа 276лв
    -маслен филтър 20лв

    Добре, айде осмак с осмак да сравним, N63
    -водна помпа - 220-240лв
    -маслен филтър 29лв

    ЕА824:
    170-220лв
    24лв

    Нещо не виждам голяма разлика?
    Вериги - пак питам - кога се сменят?
  • 31 Случаен

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Име":

    И после идва оризарника гтр на AMS с 2000 коня и го отвява...

    Коментиран от #32

  • 32 Име

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Случаен":

    Значи едно е оризарник и то хтр доказан боец друго е рейн вестфалиевско недоразумение
  • 33 този

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Случаен":

    Според теб, HEMI-то е с технология от 50-те, аз дадох пример с технологии от преди 10години. Добре, като искаш сравни 5.7 със 4.0V8 на Мерцедес или 4.4 на БМВ от 2020-та да кажем. Колко излиза поддръжката на единия и другия?
    Второ "кога сменяш вериги?"
    На БМВ преди да удари 200к км, че после ще сменяш и други работи :D
    На горепосочения американски кога сменяш? На 400к мили ако има нужда ;)
    До тук говоря за поддръжка само, но ще кажеш за вървежа. Така е тези двигатели вървят повече, заради принудителното пълнене, харчат по-малко,факт. Но в крайна сметка, ние като потребители втора ръка гледаме как ще ни е на джоба, не само като разход на гориво.

    Коментиран от #34

  • 34 този

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "този":

    Забравих да допълня за водната помпа, понеже това сподели като мнение:

    Колко пари е електрическата водна помпа, която се слага на по-съвременните бензинки?
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.