Honda планира да използва двигатели с вътрешно горене в колите си поне до 2040 г. Такова изявление направи изпълнителният директор на японската марка Тошихиро Мибе по време на посещение в производствения комплекс в Мерисвил.
В същото време, въпреки думите на топ мениджъра, приоритетни направления на марката, както и преди, са електрификацията на моделната гама, както и разработването на перспективни горивни клетки.
Ще припомним, че Тошихиро Мибе заяви веднага след назначаването си, че Honda ще се откаже напълно от двигателите с вътрешно горене. Сега ръководителят на марката обяви, че за някои категории транспорт, включително спортни автомобили, пикапи и камиони, инженерите ще продължат да използват класически двигатели още дълго време.
До края на това десетилетие гамата на Honda трябва да включва около 30 различни електрифицирани автомобила. За целта през 2024 г. японската компания ще започне производство на електрически кросоувъри Honda Prologue и Acura ZDX, които ще бъдат изградени върху архитектурата Ultium, в завода на General Motors в американския щат Тенеси.
След година марката, съвместно със специалистите на LG, ще пуснат в САЩ „гигафабрика“ за производство на батерии. През 2026-а компанията планира да създаде собствена електрическа платформа e:Architecture. Последният етап от разработката ще бъде друга платформа, на базата на която ще се произвеждат бюджетни модели на батерии за пазарите в Северна Америка и Китай.
В средата на февруари стана известно, че в страните от Европейския съюз от 2035 г. ще бъде забранена продажбата на автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Забраната обаче няма да засегне всички автомобилни производители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НЕ Е НА ПУК А КАКТО ВСИЧКИ ДРУГИ
Също както не продава и дизел в европа, защото двигателите им не отговарят на изискванията
Коментиран от #6, #8, #12
15:36 07.03.2023
2 МИУСУКАМАДОТО
15:37 07.03.2023
3 Петър
Коментиран от #5
15:38 07.03.2023
4 Мнение
Нищо, важното е да се изпълнява плана за емисиите от тези за които е предназначен!
15:42 07.03.2023
5 редник
До коментар #3 от "Петър":
Е, не е "глупост", но докато не се "случи" сериозен пробив за евтини и с голям капацитет батерии - няма да са за всеки...15:46 07.03.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Aлфа Bълкът
Коментиран от #10
16:00 07.03.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 срещу течението
18:44 07.03.2023
10 Така е
До коментар #7 от "Aлфа Bълкът":
Може би е най-голям производител на ДВГ ако се броят и косачките и мотопедите. Много са им добри всички мотори. Но малко е вероятно една много малка автомобилна фирма да произвежда огромно количество ДВГ и за други марки. Това е някаква деформирана статистика предполагам.Коментиран от #13
19:04 07.03.2023
11 Така е
19:14 07.03.2023
12 Минало
До коментар #1 от "НЕ Е НА ПУК А КАКТО ВСИЧКИ ДРУГИ":
Хонда...бешеДвата мотора са по 230 коня - казва пилотът - избирайте разумно.
Някога и Kodak решиха да си продължат с лентите и... днес младите даже не са ги и чували.
Коментиран от #14
23:50 07.03.2023
13 Хонда
До коментар #10 от "Така е":
Освен нещата които си изброил трябва да добавим самолети ,Хонда 🛩 ,Хонда Марин🛥,роботика,и че са фирмата която има най-много спечелени титли в моторният спорт!🥇🏆02:52 08.03.2023
14 хахахаха
До коментар #12 от "Минало":
Да добави и батерийте към електрика и тогава да правим сравнение. Електрическите мотори също имат охлаждане, маркучи, една камара кебли и тем подобни както за мотора така и за батерията, та тоя ел. мотор ми изглежда много гол.Коментиран от #15
07:48 08.03.2023
15 НАСТОЯЩЕ
До коментар #14 от "хахахаха":
С всичките му магарии, батерии и маркучи, пpъсна рекордите на F1..Коментиран от #16
12:22 08.03.2023
16 един от стадото
До коментар #15 от "НАСТОЯЩЕ":
а да идат на северния полюс със включено парно, десет фара от пред, зареждачки, външни печки за палатки и др по 24 часа в денонощието няколко дена. И да чупят там един някакъв си там рекорд на некви Тундри и подобни орживелици с ДВГета, Дори за пустинята не стават, а да бият рекорд на Париж- Дакар. Не ги чувам нещо. Батарейката си иска комфорта. Много под нулата и много над 0 лата са и като бич Божи01:46 09.03.2023