13 Февруари, 2023 16:37 3 551 25

Драстичен спад в продажбата на ел.коли след намаляване на субсидията в Германия

  • германия-
  • субсидия-
  • електромобили-
  • автомобили на ток-
  • продажби

Германия отбеляза 13.2 процента по-малко сделки за автомобили на ток 

Драстичен спад в продажбата на ел.коли след намаляване на субсидията в Германия - 1

Продажбите на електрически и хибридни модели в Германия намаляха драстично през първия месец на тази година, след като властите в страната намалиха субсидията за тези автомобили с 50 процента. През януари месец 2023 година са отбелязани с 13.2 процента по-малко продадени автомобили на ток в сравнение със същия период на вече изминалата 2022 година.

Драстичен спад в продажбата на ел.коли след намаляване на субсидията в Германия

В същото време продажбите на хибридни модели са се свили с 6.2 процента, докато бензиновите и дизеловите коли отбелязват ръст с 3.5 процента. Вероятно основната причина за това е намаляването на субсидията за покупка на електромобил до 40 хиляди евро наполовина. В момента тя е 4500 евро, след като до края на миналата година тя беше 9000 евро. За хибридните автомобили вече не се предлага никаква финансова помощ, след като преди това властите даваха до 6750 евро при покупна цена под 40 хиляди евро.

Драстичен спад в продажбата на ел.коли след намаляване на субсидията в Германия

Според Асоциацията на автомобилната индустрия в Германия, продажбите на хибриди и електромобили няма да възстанови нивата си от 2022 година и дори напротив. Експертите очакват продажбите на електрифицираните коли да се свият с до 8% спрямо нивата от предходните 12 месеца.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Леля Гошо

    53 5 Отговор
    ДВГ е изместил конската тяга защото е по добър, а не защото правителствата са давали субсидии за да се купува.
  • 2 браво

    9 14 Отговор
    Сега така трябва, че запалиха и те въглищата. Като се мине на зелен ток тогава има смисъл от електрички.

    Коментиран от #16

  • 3 байХЪ

    30 4 Отговор
    Кви електрически коли ,кви пет лева
  • 4 Смех 😆🤡🤣

    27 3 Отговор
    Е как бе нали немците са най зелените хора на планетата и как милят за природата руй Въглишни централи туй в12 двигатели туй дизелови лакомативи ета абсалютная невазможнага 🤣👊
  • 5 Смех 😆🤡🤣

    21 3 Отговор
    Е как че оставят дизела немците
  • 6 Яяяяя

    40 4 Отговор
    и швабите взеха да поумняват. Електричката си е за градско и никога няма да е кола за далеко. Как швабата да мине 600-1000 километра за ден! Това не е България. То и тук трудно ще стигнеш от София до Варна и обратно. Колко зарядни станции и каква мощност ще трябва, ако всичко е на ток. Всичко е добре, ако джиткаш из града и вечер ръгнеш в контакта. Другото е умрял кон!
  • 7 Сатана Z

    26 9 Отговор
    Нищо подобно,новината е лъжлива както винаги.Просто в Германия нямаш сметка да притежаваш електричка а оглед скъпия ток ,бавното зареждане и недостатъчно терминали.
    Основната причина обаче е спирането на безплатното зареждане на колата както беше досега.

    Немецът няма пари вече ,а държавата е обран хамбар.Всичко замина за Украина и мигрантите

    Z

    Коментиран от #9

  • 8 Пръц

    26 2 Отговор
    Зимата като пуснеш парното ,фаровете,музиката и попаднал в километричното задръстване на аутобана след работа и батерията се разрежда
    за бройки .
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ДрайвингПлежър

    26 3 Отговор
    Колкото и нескромно да прозувчи говоря ви го от години - единственото (заедно с плашенето и рестрикциите), което държи електрическата дивотия жива!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ДрайвингПлежър

    20 7 Отговор

    До коментар #9 от "Така е":

    Не знам къде гледаш за вренето и кипенето на германската икономика, ама днес другарето европейци публикуваха данни за икономическия ръст за 2023 - швабистан 0.2% ръст и то свръх оптимистични дадени от ЕС. Освен това другара Улав Шолц набълбука швабето с огромни дългове от 70% спрямо БВП скочиха на дълг от 90% като за 23та година ще подмине 100%, и то се очаква да е с много - влизайки в елитната група 100+ наравно с Италия, Испания и т.н. Фирмата в която работя сме спрели да изнасяме за Германия преди повече от 6 месеца като партньорите ни казват не е въпрос на цена - колкото и да я свалите вече няма кой да купува потреблението се срина.

    А нека не забравяме, че нещата за Германия ще стават още по-лоши. Те убиха златната си автомобилостроителна кокошка. Убиха един от най-големите си пазари Руския масейки политика с икономика и сега Китай ще ги доубие... и честно казано вече не виждам защо да давам чувал пари за Мерцедес, павен в Индия по китайски вкус вместо да купя Китайка... и швабате не вижда той винаги е бил прагматик, видяхме го и по начина по който посрещнаха Шкода и Дачия. Германия ще стане поредната китайска територия...

    Коментиран от #14, #22

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Така е

    8 17 Отговор

    До коментар #12 от "ДрайвингПлежър":

    Голям мерак имате да се срине Европа. И Азиатските ви приятели да са някакъв фактор. Скоро няма да стане. Но има и една приказка -да не си пожелаваме нещо, защото може и да се сбъдне. Тогава какво ще се случи с територията ни, не ми се мисли.

    Коментиран от #15

  • 15 ДрайвингПлежър

    15 4 Отговор

    До коментар #14 от "Така е":

    Бъркаш се нещо! Аз не искам - аз предупреждавам какво ще се случи ако Европа рязко не поумнее и не прогледне каква точно е реалността! Европа (или така наречения западен свят) загуби всичките си предимства, които обуславяха водещата му роля. Ако не се приемат тези нови реалности и не се вземат мерки Азия ще ни премаже и ще се молим ЕС да просъществува поне като регионална сила, за да не започнат междуособици за териториални промени.
    Аз предупреждавам, че с простотиите на Брюксел това е бъдещето - вие го приемайте както искате. Някои хора просто си умират да имат партия, и първи, които да им казват - давайте така и да видим до къде ще е!

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    7 15 Отговор

    До коментар #2 от "браво":

    Голяма радост , голямо нещо ! След намаление на субсидията със 50% продажбите паднали с 13 % , хахаххахахах !! Ми просто който е имал намерение са купува през януари- март , го е направил през декември , да не ги имате за малоумни германците !! При тях тия неща се обявяват половин една година предварително , а не като при нас от неделя за понеделник !! А на бас , че най-късно април продажбите ще са възстановени и до края на годината ще минат предната и то с МНОГО , поне 50 % , щото миналата бяха повече от толкова !

    Коментиран от #21

  • 17 гост

    0 7 Отговор

    До коментар #15 от "ДрайвингПлежър":

    И за теб коментар 16
  • 18 гост

    4 12 Отговор
    Между другото последна новина от Раша , почнала е поголовна разпродажба на коли ДО 3 години и то на безценица , по причина липса на части , което води до вдигане колата на трупчета при всяка елементарна повреда , а втора ръка просто НЯМА за такива коли !! Има практически нови коли на по 5-6 месеца и то със стотици бройки !! Голяма част се купуват именно за разглобяване , а по-богатите руснаци направо поръчвали по две еднакви във представителствата , втората за части , ххахахахахахах !!
  • 19 нино

    6 0 Отговор
    Естесвено, ще намалеят дори никой няма да купува - като няма и безплатни станции за зареждане вече, като са изначално скъпи и като минават 300-400км макс без парно ...
  • 20 Турбо

    5 1 Отговор
    Без субсидиите няма продажби, електроенергията още ще поскъпва.Дойчовците не им се дават двойно повече пари за електромобили.
  • 21 ТеслАта

    6 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Тесла сектанта пак ли се появи. Като ти обяснявах, че ЕДИНСТВЕНАТА причина да се купуват ел. коли са субсидиите и другите отстъпки ти не, та не. Сега когато ФАКТИТЕ го показват, ама те спаднали с малко, ама това било за момента дрън, дрън. И да те"светна" в бизнеса 13% не е спад а СРИВ.

    Коментиран от #24

  • 22 ИдЕоти,сър

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "ДрайвингПлежър":

    Мерцедес къде правен?Абе тези приказки пред панелния блок още ли вървтят бре?Семки,бира и някой друг лаф,той денят минал…направо най-добре си поръчай новия Моксквич,хем “сделан” в Китай,хем “евтин и качествен”
  • 23 Ракета Пейтриът

    0 3 Отговор
    В България трябваха 11 години за 4000 коли, а в последната една са купени близо 3. Една платформа за всичко. Не можеш да биеш това.

  • 24 900% какво са?

    2 6 Отговор

    До коментар #21 от "ТеслАта":

    Според KBA, германското министерство, натоварено с проследяването на регистрираните превозни средства, Tesla е продала 4241 превозни средства през първия месец на годината, което е ръст от над 900% в сравнение с януари 2022 г. KBA отбелязва, че през януари Tesla представлява 2,4 процента от цялостния пазар на превозни средства.

    С Giga Berlin, достигаща 3000 единици на седмица от производството на Model Y, Tesla е в крак с търсенето на своите автомобили. Тъй като автомобилният производител вече отговаря на изискванията за пълната програма за стимулиране в Германия, продажбите трябва да продължат да се увеличават през останалата част от годината.
  • 25 ивелин

    2 0 Отговор
    Тези Евро....гейове вият като стадо бесни песове , в един глас като подканват и други да се включат в стадото за да има по- голям ефект. В 2000 година особено дизеловият беше толкова хвален.Сега изведнъж ДВГ го обявиха Враг Номер -1 и производството им трябва да бъде спряно и то веднага ( ако питат чакалите от Брюксел още сега от следващата седмица ). В същото време въведоха Електроцентралите на въглища които бяха спрени ( имам предвид Англия, Франция) които многократно замърсяват околната среда.