15 Февруари, 2023 14:16 3 831 11

Спортната кола на Toyota и Suzuki ще бъде с… 1.0-литров двигател

  • toyota-
  • suzuki-
  • спортна кола-
  • mr-2-
  • daihatsu

Очаква се мощността да е 120 конски сили

Спортната кола на Toyota и Suzuki ще бъде с… 1.0-литров двигател - 1

В края на 2021 година Toyota представи концептуален модел с името Sports EV, който както може да предположите показва спортен модел на японската марка с изцяло електрическо задвижване. Феновете на марката бързо определиха двувратия модел като духовен наследник на MR2, като откриха и някои прилики в дизайна и структурата на колите.

От тогава насам не сме чували повече за този автомобил, но с поред информация от Япония, Toyota все още иска да покаже подобен на MR2 модел. В разработката на спортната кола са се включили още две японски компании, а именно Suzuki и Daihatsu. Трите японски бранда ще си партнират за разработката и направата на все още неназования модел, сочат от Best Car.

Същото издание цитира и информация от свои източници според която спортният модел ще разполага със средноразположен бензинов двигател с обем от 1000 кубика и три цилиндъра. Мощността му ще бъде близо 120 конски сили, а максималният въртящ момент да достига 200 нютон метра. Вероятно ще видим и помощно захранване от 48-волтов стартер генератор.

Въпреки, че мощността съвсем не е висока за спортна кола от това десетилетие, то целта на разработката е тя да не надвишава 1000 килограма. Очаква се размерите ѝ да достигат дължина от 4.2 метра, ширина от 1.72 метра и височина от 1.22 метра. Окачването в предната част ще бъде взето от Yaris, а от Suzuki ще се занимаят с разработката на двигателя. Daihatsu ще се погрижи за стайлинга.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смех

    6 4 Отговор
    30 гоини след Ситроен Секси ве те ес
  • 2 Дистрибутора

    14 2 Отговор
    Екстра, ще взема две-три за разнос на закуски
  • 3 Гост

    11 2 Отговор
    При добро съотношение между маса, мощност и въртящ момент, може и да стане. Такива подобни автомобили от края на 90-те и началото на 2000-та има доста! Що пък не…
  • 4 мани мани

    6 3 Отговор
    и ще е за джуджета
  • 5 Българин

    13 0 Отговор
    1000куб. в спортен автомобил, що пък не, аз имам Вартбург 353 и той е 992куб. см. и се усеща доста спортно ако го натиснеш, ама след 120 км. е мъртвец.

    Коментиран от #6, #11

  • 6 друг

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Българин":

    Ти си имал Вартбург. В момента ще е експонат, който не може да се поддържа за активна експлоатация. Моят отлетя за скраб.
  • 7 Лично мнение

    8 0 Отговор
    За тези килограми и конски сили, тази спортна кола ще върви колкото нормална кола с около 180-200коня.Нещо, като да имаш спортна бегачка за всекидневна употреба.

    Коментиран от #8

  • 8 Много точно казано

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Лично мнение":

    както и да добавя ускорението от 0-100 ще е около 7-8 сек.

    Коментиран от #9

  • 9 Шакарон

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Много точно казано":

    Мойто слонче 1.5т с 3000 кубика атмосфера ги прави за толкова.
    Та тоя дзверо ще върви пак толкова с 3 пъти по-малък двигател.
  • 10 Знайко

    0 0 Отговор
    Би могло да се получи с добра аеродинамика, ниско тегло и минимум финтифлюшки. Ако цената е ниска , хората ще я купуват. На всички им писна от еднотипни 2-тонови паркетници приличащи на джипки, харчещи като камион и струващи колкото апартамент в Драгалевци!
  • 11 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Българин":

    ...и на 120 ако рекнеш да завиваш наляво се накланяш надясно за да компенсираш накланянето на купето....единственото хубаво нещо беше фрайлайф ситемата за смяна на предавки без съединител
    .