Last news in Fakti

14 Юни, 2023 11:19 2 718 27

Британци показаха спортен електромобил, който се зарежда за 6 минути

  • lotus-
  • nyobolt-
  • elise-
  • батерия-
  • зареждане

Колата може да измине до 250 километра 

Британци показаха спортен електромобил, който се зарежда за 6 минути - 1

Британската компания Nyobolt показа своя нов проект, представящ ни модерна интерпретация на Lotus Elise с изцяло електрическо задвижване и изключително бързо зареждане. Технологията е дело на учени от Университета Кеймбридж, а зареждането на колата се осъществява за само шест минути. Това е рекордно време, а от компанията казват, че технологията може да бъде приложена и към по-големи превозни средства – трактори и камиони.

Акумулаторите са с капацитет от 35кВтч, а пробегът с едно зареждане достига 250 километра. От компанията споделят, че са тествали над 2000 цикъла на зареждане и разреждане на батерията и тя не е показала никакви слабости. От компанията са си партнирали и с дизайнера на Lotus от 90-те години на миналия век – Джулиан Томсън, който прави дизайна на колата.

Тя прилича изключително много на оригиналния Lotus Elise, но с модернизирани светлини и изцяло карбоново купе. Джантите са 19-цолови, а размерите на колата са малко по-големи от тези на оригиналния Elise, но със 100мм по-голяма ширина и 150мм по-голяма дължина.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 и как са тествали 2000 разряда

    6 13 Отговор
    Изминали са 500 000 километра ли? Тоест за обилколили земята 12 пъти? Кога?

    Коментиран от #3, #5

  • 2 макони

    8 8 Отговор
    Заблуда на противника с това бързо зарядно батерията има много по кратък живот
  • 3 Мхм

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "и как са тествали 2000 разряда":

    Симулация му се вика
  • 4 12343211

    6 6 Отговор
    Нещо за умора на материала на батериите... Рано е природата да се лъже.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Потурко

    7 2 Отговор
    Да се обадят на Президента за тази ала-бала новина!
  • 7 Механик

    6 9 Отговор
    Дрън, дрън, ярина.
    Я сметнате какъв ток трябва да мине за да заредиш тридесет и пет ХИЛЯДИ вата за 6 мин.
    Кабела по който трябва та мине тоя ток, ще да е дебел като топола.
    Съременните батерии, не могат да се зареждат с такъв ток. Нямаме все още батерия от такъв клас.
    Когато бъде намерена технологията за такива батерии, когато бъде решен въпроса малкия пробег и малката трайност на батериите, тогава може и да имаме електромобили. За сега това си остават префърцунени играчки за самоповярвали си нови-модерни жиндърляци.
    Няма по-смешно нещо от това да видиш мъж на тротинетка.

    Коментиран от #11

  • 8 Ученик

    10 5 Отговор
    Некоректно представени данни.
    Бързият заряд, ще доведе до проблеми в ифрастуктората до зарядните станции и в самите зарядни. По данни от статията на ниво на напрежението 12 волта имаме 2916 ампера заредени. За един час зарядния ток е 48 ампера, за 6 минути е 486 ампера. Това води до нарастване сеченията на проводниците в случая над 90 кв. см. мед. Как ще се опъват доколата - проблем.
    При стотици автомобили, как ще става преноса на енергия при тези бързи заряди на батерии си е задача.
    По истинско изглежда батериите да се унифицират и подменят на станции.

    Коментиран от #9, #10, #12

  • 9 Учител

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Ученик":

    Слаб 2. Пробвай пак!
  • 10 Директора

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ученик":

    Гледам че учителите и те като тебе неграмотни и са ти наслагали плюсове. Затова виж колко е дебел кабела на една зарядна станция за 615 ампера, която е малко мощничка за тази батерия, защото е способна да зарежда по 10 kWh на минута, ако батерията може да ги поеме и ще зареди тези 35 kWh за 3,5 минути, а не за 6 минути. За 6 минути може да зареди 60 kWh с които се минават над 300 км градско с електромобил 1000 коня.

    Но дори тази станция е маломощна, защото тези за камионите зареждат два пъти по-бързо от нея, защото имат два пъти по-голяма мощност.

    Така че за зарядните кабели не се притеснявай, вече са по улиците и се ползват. Батериите още ги няма.

  • 11 Добруджанец

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    Абе те зарядните са на 800v че може и повече.
  • 12 бай Даньо

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ученик":

    Ученика , батериите на електрическите коли са по 400 Волта , не 12. Не се заигравайте с оранжевите кабели по елекетричките и хибридите ( дори те са с по 200 Волта батерии), забравете за миене на двигателя на автомивка и пароструйки че 400 В DC ще те прехвърли през улицата ... 35кВч означава батерия с 400 В да дава 88 Ампера ток за един час. Ако целия капацитет на батерията трябва да мине (напред или назад) за 10 пъти по малко време (6 мин) това са 880 Ампера. Зле ама не толкова . Между другото и днес съществуват литиево полимерни батерии ( например за радиоуправляеми модели) които са по 10С или държат на разреждане с 10 пъти над номиналния ток , но зареждане е най много 2С .... По американски стандарт за 300 А ток се полага кабел с 11 мм диаметър или "0000 гейдж" . За 900 А минаваме на нестандартни размери от 30 мм диаметър... Понеже насреща имаме Мъск ще направим компромис с 15мм за да има печалба и фойерверки ...

    Коментиран от #13

  • 13 Първокласник

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    Пробвай да сметнеш същите неща с 1000 v зареждане и 615А като на зарядната станция от клипа. Тогава сметките може и да ти излязат.

    Коментиран от #14

  • 14 бай Даньо

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Първокласник":

    Пробвай същите сметки с високоволтовия електропровод 110 килоВолта който захранва мъскстанцията и ще сметнеш един малък ток който не може да убие и мъскова зомби... Какво да смятам и защо след като батерията е 400 Волта!? Каквото и да правиш и струваш я зареждаш с 400 Волта от какъвто и волтаж да тръгнеш.

    Коментиран от #15

  • 15 Първокласник

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "бай Даньо":

    Как реши че не може повече от 400V? Я изгледай зареждането на тези 4 автомобила?

    Както виждаш аудито се зарежда с най-малък, ток но с най-голяма мощност. При 260kW мощност тока беше само 340A. Докато при Теслата при ток 600 ампера, мощността само 247 kw. А когато токът на теслата стана равен на този на Аудито 340 ампера, мощността беше 147kW.

    Ще обясниш ли на съучениците защо се получава така? Нали уж напрежението на батериите на абсолютно всички електромобили били максимум 400 волта и не може ли да поемат дори един волт повече?

    Коментиран от #16

  • 16 бай Даньо

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Първокласник":

    The other solution is to change the electrical architecture of an EV from 400V to 800V.
    Това е извадка от бърз интернет търсене. Разбираш ли не просто тая или оная кола е на 400в цялата инфраструктура е!?

    Първокласник , какво точно ви измъчва в кръжока "С батерийка и крушка" !? Пробвай да вдигнеш напрежението на батерия за 3.7В на 5 волта от раз да видиш ефекта. Под въпрос какъв ток ще протече!? Зарядния ток на една батерия по закона на Ом е равен на разликата между зарядния волтаж и тоя на батерията делено на вътрешното съпротивление на батерията. За пример 18650 батерия има 0,1 Ом вътрешно съпротивление, ако в момента на включване на заряд има 3,7В за да я зареждаш с номиналния ток от около 3 А ( както е правилно) ти трябва само 0,3В по високо напрежения. Дори е по малко но използвам удобни цифри за примера.... Отново как зареждаш 400В батерия с 800 волта!? Защо си нахвърлил тия цифри!? Всички електромобили който знам са за 400В батерия. Това е индустрия и всички работят с едни и същи доставчици и никой не иска да бъде екзотичен и да търси доствчик на кабелаж за 600 В да кажем ... Точно заради проблема който обсъждаме се обсъжда 800 В , вероятно камионите ще са там първо. 400В не е избрано случайно защото електрониката на инвертора трябва да работи на тоя волтаж. А стандартно IGBT транзисторите ( или по модернитe силиkон карбайт MOSFET) който са в инвертора и в зарядното са стандартно за 600 В , следващите са за 1200 В . Сещаш се 800 В б

    Коментиран от #20

  • 17 бай Даньо

    1 1 Отговор
    . Сещаш се 800 В батерии ще вървят с 1200В IGBT ... Kакво е IGBT ли? Друго какво те интересува? Много сте любопитни в кръжока но тук имаш хардуерен инженер, който на всичко отгоре е проектирал електомобили ...

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Първокласник

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "бай Даньо":

    Я кажи с какво напрежение е батерията на Аудито при 10% заряд и колко клетки литиево-йонни батерии са свързани последователно за да бъде постигнато това напрежение? Като инженер трябва ли да ти обясня къде точно трябва да гледаш? Риторичен въпрос, разбира се! Ако знаеше, въобще нямаше да изпишеш всичко това!

    Това е 12 секунда от клипа долу в ляво, където пише 700V, а после това напрежение расте до 837 в края на зареждането.

    Аз като първокласник бих заложил на 200 броя последователно, заредени до 4,2V.

    А се учудвам как някой който се прави на спъциалист не е чувал за constant current и constant voltage зареждане, а говори за омове, при това да е толкова далече от истината, защото вътрешното съпротивление на клетките се измерва в милиома, а на цялата батерия, която се състои от групи успоредно свързани клетки е още по-ниско.

    Все елементарни неща дори за първокласник!

    Коментиран от #21, #22

  • 21 бай Даньо

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Първокласник":

    Адски глупости теслар . Ауди етрон е с 400 волта батерия, факт. И няма какво да се учудваш други освен 400 волтови коли няма .Черното не е бяло . За 400 волта батерия имаш около 100 клетки серино, съпротивление нараства 100 пъти , за 80кв имаш около 10 в паралел съпротивление намаля 10 пъти. Ефект от цялата работа вътрешното съпротивление на цялата батерия е около 10 пъти това на отделна клетка. Няма такова нещо съпротивление на цяла батерия , но обяснявам като за кръжока. В кръжока е важно да знаете още че съпротивлението на отделна клетка не е постоянно.
  • 22 бай Даньо

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Първокласник":

    Казвам, литиево йони батерии са номинално 3.7 волта и се експлоатират между 4.2 до 3 . Ако искаш повече цикли се намаля от 4.1 до 3.3, тоест батерията със 100 клетки от заредена 410 волта до разредена 330 . Къде видя 800 волта ? Друго да питаш? Да внимавате в кръжока с тия високи напрежения че гледам за нищо ги нямате...
  • 23 Първокласник

    2 2 Отговор
    Ти въобще изгледа ли клипа в коментар 15?

    Ето ти още един клип с други автомобили. Понеже аз съм още ученик и не ги разбирам тези неща, ще прочетеш ли на клипа колко е напрежението на аудито и поршето?

    Че аз доколкото виждам при 10% заряд аудито има 705 волта напрежение на батерията, а поршето 750 v, а до края на клипа зареждат до 820-830 волта.

    Но аз може и да бъркам за това държа ти да ми потвърдиш или отречеш тази информация, като ми кажеш истинските цифри, които виждаш на клипа за напрежението на батерията?

    Разбира се това е съвсем нова информация защото клипа е само от преди две години и вероятно все още не е стигнала до специалист който се занимава професионално на тази тематика. Вероятно затова не знаеш че както audi така и porsche ползват 800 волтова архитектура от много години насам. Вероятно си се занимавал с електромобили по време на комунизма и знанията са ти от тогава.

    Версия 4 на supercharger зарядните на Тесла поддържат до 1000 волта и 615 А. Това е защото пикапа на тесла ще е на 1000 v архитектура, а ти можеш да заравяш главата в пясъка и да отричаш съществуването на такава технология или да стоиш да гледаш клипа точно както вуте стоял пред клетката на жирафа и казвал на всички останали епа такова животно е невъзможно да има.

    Та и за тебе повече от 400 волтова архитектура може и да не съществува, дори да я гледаш с очите си снимана преди две-три години и след стотици и хиляди публикации в която се говори за 800 волто

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 бай Даньо

    0 1 Отговор
    Миcира Ганьо Ганев е теслара на фатките!? Никой не му трие коментари, винаги му минават видеотата в коментарите , където никога не са пуснали мое видео .... Много познавам нали бе тъпaнaр !?

    Коментиран от #26

  • 26 Първокласник

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "бай Даньо":

    аз доколкото виждам при 10% заряд аудито има 705 волта напрежение на батерията, а поршето 750 v, а до края на клипа зареждат до 820-830 волта.

    Но аз може и да бъркам за това държа ти да ми потвърдиш или отречеш тази информация, като ми кажеш истинските цифри, които виждаш на клипа за напрежението на батерията?

    А за да не те или редактират, спокойно можеш да напишеш името на клипа в youtube а аз ще го намеря и без да пишеш линка в полето за youtube.

    Ти можеш да прочетеш например статията

    Most Of The EV Industry To Shift To 800 Volts By 2025, Report Says
    Out of the wide range of EVs available today, most run on 400 volts and only a handful have an 800-volt system.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.