24 Октомври, 2023 17:35 31 470 28

Защо е по-добре да купите употребявана кола със сервоусилвател на волана, а не с електрически

  • серво-
  • сервоусилвател на волана-
  • електически усилвател на волана-
  • съвети-
  • употребявани автомобили

Когато избират употребявана кола, малко хора мислят за вида на монтирания усилвател на волана, но с този възел можете да имате доста проблеми по-късно

Защо е по-добре да купите употребявана кола със сервоусилвател на волана, а не с електрически - 1

От известно време производителите на автомобили започнаха все повече да използват т.нар. електрическо сервоуправление (EPS) вместо стандартния сервоусилвател на волана. Тези единици имат по-малко тегло и са по-прости като дизайн. Все предимства, но до момента, в който усилвателят откаже. Това почти винаги се случва след изтичане на оригиналната гаранция на автомобила. Следователно неговият собственик трябва сам да се справя с възникващите проблеми.

Накратко, почти всяка част от хидравличния усилвател може да бъде ремонтирана - както хидравлична, така и механична. Което прави връщането на възела към живот относително евтино от гледна точка на финансови разходи. С електрически бустер обаче всичко е много по-сложно. Казано по-просто, той се състои от електродвигател, контролен блок, кормилна рейка и няколко сензора. Хидравличният усилвател представлява помпа, задвижвана от двигател, система маркуч-клапан и хидравличен силов цилиндър.

Поради спукани уплътнения мръсотията и влагата попадат върху всякакъв тип устройство. Те провокират повишено износване и корозия на зъбите и резбите му. „Почукването на волана“ идва от там. Но докато кормилната рейка може да бъде шлайфана, регулирана и върната към живот, в случай на електрически усилвател обаче, ремонтът по правило не е предвиден и ще трябва да закупите нова част. Която никак не е евтина.

Има и такова нещо като блок за управление на електрически сервоусилвател на волана. Често се монтира на самото устройство. И обикновено не е предпазен по никакъв начин от предмети, летящи изпод колелата. Ако камъче излети в пластмасовия му капак, това е всичко: влага, корозия и... „здравей нова електроника". Лечението в по-голямата част от случаите е закупуването не само на нов блок, но и допълнителни части.

Често срещан случай на повреда на електрическото управление на молана е попадането на влага в лагера на електродвигателя с последваща корозия. Тя се обявява със силен вой на този структурен елемент. Този проблем може да бъде „поправен“ по два начина: чрез инсталиране на нов електродвигател с контролен блок или чрез подмяна на целия комплект с нов. И това заради един единствен лагер!

Защо е по-добре да купите употребявана кола със сервоусилвател на волана, а не с електрически

Електрическият усилвател има още една коварна част, наречена сензор за въртящ момент. Сам по себе си той не се разваля много често. Но ако това се случи, то той просто се заменя с нов - ако това е структурно възможно на конкретния модел електрически усилвател. Ако не, стигаме отново до смяна на целия модул...

Можем да продължим списъка с ESD повредите, които не са никак малко, но по-мажното е, че могат да бъдат елиминирани само чрез скъпа „подмяна на голяма част от възлите и агрегатите в тази система“. На този фон хидравличният усилвател е много по-поправимо нещо и следователно за употребявана кола е по-малко опасно за портфейла на собственика на колата.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 варненски пенсионер

    51 22 Отговор
    най-добро си е новото. шлайф-млайф е ала-бала !!!
  • 2 Коцето

    23 42 Отговор
    Защото нямате пари и пиете самогон ?

    Коментиран от #13, #14

  • 3 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    91 17 Отговор
    Всичко ново е много временно и нетрайно.От ново строителство до нова жена и кола!!запомнете това,чада от Дядо си Димитър!
  • 4 ДрайвингПлежър

    49 28 Отговор
    Съгласен съм, щото почвам да го гледам тоя филм.. между 3 и 4 хил ремонт ми обяви дилъра - обаче с худравлика отиваме на мнооого стара кола. Някъде 2010та почнаха масово да монтират електрическото сервоуправление. Ако следваме препоръката говорим за 15 годишна кола - а на бас, че ще има повече изненади от единия електрически усилвател и ще хвърчат повече пари за нея.

    Коментиран от #7

  • 5 АБВ

    49 12 Отговор
    Аз имах Опел Корса 2000г. И беше с Ел усилвател колата замина за скраб но усилвателя му нямаше нищо сега карам ауди 2016г. Също с Ел усилвател и за сега нямам проблеми а колата е на 250000 км.
  • 6 стоян

    57 6 Отговор
    Тая статия я е писал някой лаик - петнадесет годишни рено клио са с електро и са без проблеми за други не знам
  • 7 Глупости

    45 0 Отговор

    До коментар #4 от "ДрайвингПлежър":

    За 15+ годишна ремонти по 3-4000 няма, части афтърмаркет и алтернативни сервизи бол

    Коментиран от #28

  • 8 Гошката

    46 12 Отговор
    При електрическите рейки електроника се разваля много рядко,а механиката е в пъти по-евтина от хидравличната по обясними причини - няма канали и т.н.
    С две думи,ремонт на хидравлична рейка = нова електрическа рейка без електроника.При ремонта на хидрвличната,я стане,я не стане....отделно електрическата е много по-комфортна и директна.
  • 9 Фен на Опел

    27 4 Отговор
    Корса 99 1.2 16V с Ел.усилвател до сега никакви проблеми......
  • 10 Претоплена манджа!

    57 11 Отговор
    Пълни глупости! Всички нови автомобили са с електрически усилватели за волана!Автора изглежда е фен на ретро автомобили!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 КОЛЮЮ

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Коцето":

    А ти ми пиеш директно от коженият чучур.
  • 15 Гостот

    21 3 Отговор
    Пълни глупости! В момента продаваните коли с хидравлично серво са екзотики като Макларън.
    Масовките от 20г са с електрически. Какъв дарак трябва да си купиш ако следваш малоумните съвети горе?
    А, за елктрическите вече може да се намерят и алтернативни.

    Коментиран от #27

  • 16 Бай Хуан

    17 0 Отговор
    Статията е пълна боза , а и на снимките са най-идиотските ел. усилватели.
    И както всеки път отдолу един куп коментари все от "много знаещи".
    Та да обобщим, нищо им няма на ел усилвателите и аз поне не съм видял още повреден, вероятно има.
    Но пък да плещиш, че хидравлика нямало и не се слагало пак не е вярно въпрос на производителя.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 12345

    15 3 Отговор
    Не съм съгласен. Карам кола, която е на 330 хил км. и няма проблеми с електрическата река. За разлика от нея предишната ми кола протече и трябваше да рециклирани хидравличната река.

    Коментиран от #19

  • 19 У сите дупки лютеница

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "12345":

    Гледай да се не удавиш у реката...пардон рейката.
  • 20 смешно

    13 2 Отговор
    бля бля, електрическите рейки са много пъти по надеждни от хидравличните. Не съм чувал никой никога да се е оплаквал от тях, за разлика от хидравликите които са тотал щета к няма кола която да не е страдала от този проблем.
  • 21 ГТЕ

    12 2 Отговор
    До вчера ну убеждаваха, че ЕА са много по-добри от ДВГ, защото са практически вечни и няма обслужване и нущо не им се чупи. Сега обаче, видите ли, електрическият усилвател на волана бил ненадежден и неремотопригоден. Ами това не е верно. Колкото пъти съм ремонтирал хидравлика, толкова пъти след ремонта се е налагола да си взимам изцяло нова хидравлика.
  • 22 Пламен

    2 0 Отговор
    За 182000км.веднъж смених четки на мотора. На Сузуки Игнис. Преди карах Ситроен. Семерина и лагер на реиката. После семерина и лагер на помпата. На 220 000км.го продадох друг да го стяга.
  • 23 Мдаааа

    11 3 Отговор
    Варбурга ми беше с рейка и без серво. Страхотен волан и управление. Сега само глезотии и всеки ден на ремонт.
  • 24 Джоган 157

    8 2 Отговор
    Един шофьор руски МАЗ се хвалел,че върти волана с един пръст.Ама защо? Защото същият волан му счупил останалите пръсти!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 бай Ставри

    4 0 Отговор
    На волана има идравлика. Серво е на спирачките
  • 27 механик

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гостот":

    алтернативата е крсйпътно дърво
  • 28 Човека

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Глупости":

    Мое па да кара 15год ферари :d