Второто поколение на Toyota Mirai не успя да се наложи на пазара, като донякъде това се дължи на липсата на цялостна мрежа за зареждане с водород. Въпреки това, компанията показа ангажираността на марката към тази технология. Сега обаче Toyota призна, че предвид липсата на популярност на Mirai, тя пренасочва фокуса си върху водородните технологии към лекотоварните автомобили.
По време на изказване на провеждащото се в момента в Токио изложение Japan Mobility Show техническият ръководител на Toyota Хироки Накаджима отбеляза, че създаването на мрежа за зареждане с водород на търговски превозни средства ще бъде по-лесно, отколкото за автомобил като Mirai.
"Опитахме с Mirai, но не постигнахме успех", каза той пред Autocar. "Водородните станции са много малко и са трудни за реализиране, затова Mirai е по-малко. За средните камиони е лесно да се достави [мрежа за зареждане], тъй като тя е предимно от точка А до точка Б. Огромен брой камиони се движат от А до Б, така че можете да управлявате станциите с по-голяма стабилност. Търговските превозни средства са най-важната област, в която трябва да се опитаме да продължим с водорода."
Toyota не се отказва напълно от водородните леки автомобили. Накаджима отбеляза, че автомобилният производител търси начини да намали компонентите на водородния си задвижващ агрегат, за да могат да се използват в различни модели. Той също така предположи, че може да има пазар за водородни пикапи, но не каза дали фирмата активно разработва такива.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 умен
Коментиран от #3
14:37 27.10.2023
2 тъй шъй
Сега царят е хибридът. Пак само от Тойота и никой друг. Новият цар може да е елкола с безопасни батерии и с опростена система за поддръжка на температурата на батерията, или липса на такава система. Нищо чудно и това да е Тойота.
Коментиран от #4
15:11 27.10.2023
3 Академик
До коментар #1 от "умен":
1. Колко струва кило водород?2. Колко струва една водородна станция спрямо бързо зарядна DC станция за коли на ток с мощност 350 кВт?
3. При колко атмосфери и минус колко градуса се съхранява водорода в течно състояние?
4. Какъв композит трябва за бутилките, за да издържат налягането и температурата?
5. Колко съседни сгради рухват когато гръмне? Има ли оцелели в самата кола?
6. Колко 160 хил. км е ресурсът на горивните клетки и по-скъпа ли е подмяната от тока за 10 години?
7. Знаеш ли че "водородната кола" е електромобил с добавени горивни клетки, бутилки за водород и още много чаркове, които тежат, заемат място и създават проблеми?
8. Колко ток заминава в производството на кило водород и защо този ток да не се зареди директно в ел.кола?
9. Откъде ти дойде това "безплатно"? Ти като ходиш на работа безплатно ли им работиш?
Хайде първо отговори на основните въпроси и после да коментираме как водорода ще биe електричките. В близкия век - само през крив макарон, ако питаш хората в час.
Коментиран от #5
16:16 27.10.2023
4 Трифонов
До коментар #2 от "тъй шъй":
Абсолютно нищо никога не е било Тойота! Първият експериментален хибриден автомобил с горивна клетка е създаден през 1997г. в резултат от сътрудничеството между Рено и Нисан. След това и до момента, над 37 автомобилни производители работят в областта на тази технология, като БМВ и Тойота действително са сред тях, но работят независимо. Тойота нямат регистрирани защитени патенти в областта, така че нищо не са продавали на БМВ. Между двете компании наистина има споразумение за сътрудничество от около 10-тина години, което беше сключено на базата на взаимноизгодно сътрудничество - БМВ получава готови хибридни решения, за да може да изведе на пазара незабавно хибридни автомобили и така бързо да подобри фирмения въглероден отпечатък, а в замяна на това Тойота получава хубави ДВГ, както и know how за това как се правят добри спортни коли. Супрата например е изцяло БМВ Z4. Но освен редовият 6 цилиндров бензинов мотор, Тойота получи и по-малки 4 и 3 цилиндрови, турбомотори. Сътрудничество в областта на горивната клетка е възможно да има, но то не е акцент в това споразумение. Вземи прочети туй-онуй. Или ти не си по тая част!?Коментиран от #6
06:24 28.10.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 тъй шъй
До коментар #4 от "Трифонов":
Толкова абсурдна компилация от неистини, объркани термини и неточности, скоро не бях чел. Добри качества за лош български политик.10:20 28.10.2023
7 Няма начин
Дори малкото които останаха да зареждат безплатно на бързите зарядни на Тесла, в 90% от случаите си зареждат автомобилите вкъщи защото им е по-удобно, въобще да не ходят на зарядни станции.
Как си представяш зареждане на водород в гаража? Във всеки гараж и на всяко паркомясто пред блока? Такава ще е реалността в бъдеще. Само по магистралите ще има бързи зарядни станции защото в града ще са безсмислени. Кой ще си губи цели пет минути да виси и да чака да се зареди батерията на бърза зарядна станция, ако може да си изгуби само пет секунди след като е паркирал на работното място или пред блока плюс още пет секунди на тръгване, когато батерията ще се е заредила до горе.
В по-далечно бъдеще даже ще се плаща за това че си включил батерията в контакта и си помогнал на мрежата, въпреки че на всяко тръгване в ежедневния си график батерията ти е пълна. Изкуственият интелект ще я държи заредена, въпреки че може да я е източил обратно в мрежата и заредил няколко пъти докато ти свърши работното време или се наспиш.
На практика ще е необходимо да си изгубиш пет минути на бърза зарядна само ако някакво непредвидено обстоятелство ти наруши графика и тръгнеш с недостатъчно заредена батерия. Тогава ти ще трябва да платиш за зареждането, а няма да ти платят защото си заредил.
Сега вероятно ви изглежда като на
11:41 28.10.2023
8 Няма начин
И всичко това захранвано от батерия и носено в джоба на почти всеки пенсионер или хлапе днес. Толкова подигравки щяхте да отнесете, че не е истина!
Коментиран от #9
11:42 28.10.2023
9 То па голем келепир...
До коментар #8 от "Няма начин":
...като ги носиш тия екстри в джоба си! Лаптопа ми стои в гардероба и го пускам колкото да не му умре батерията 3-пъти в месеца. Интернет на телефона си не ползвам...мина ми мерака за 1 месец, освен това като го нося в джоба ми събува дънките(тежи) и не мога да се обадя с една ръка ако другата ми е заета или недай си боже съм сакат. Може да съм ренегат, ама и новите коли са същата изгъзица. И по-добре, че няма да съм жив още дълго време...когато всички станете безполови и ви обслужва многополов изкуствен интелект. Не искам да го виждам това...просто късате връзката с човешката същност и природа.13:03 02.11.2023