Alfa Romeo натиска спирачките на предварително обявеното си изцяло електрическо бъдеще, потвърждавайки, че двигателите с вътрешно горене ще останат важна част от гамата ѝ в обозримо бъдеще. Следващото поколение на Stelvio и Giulia ще предлага както хибридни бензинови, така и изцяло електрически задвижвания, което отразява по-прагматичен подход към електрификацията.
Съобщението, направено от главния изпълнителен директор на Alfa Romeo и Maserati Санто Фичили, разкрива, че Stelvio ще бъде водещ модел, който ще дебютира по-късно тази година, а продажбите му ще започнат през 2026 г. Giulia ще го последва, като и двата модела ще се произвеждат в Италия на платформа STLA Large, споделяща механични основи с новия Dodge Charger.
Това споделяне на платформата предполага, че Stelvio и Giulia могат да бъдат оборудвани с 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател „Hurricane“ с две турбини, който се намира в Dodge Charger Sixpack, наличен в конфигурации с 420 к.с. и 550 к.с.
Решението да се запазят двигателите с вътрешно горене е в съответствие с неотдавнашните намеци на бившето ръководство на Alfa Romeo, което предложи многоенергийна архитектура за предстоящите модели. Компанията осъзнава присъщите рискове от преминаването към чисто електрическа гама, особено като се има предвид настоящото състояние на внедряване на електромобили и съществуващите данни за продажбите на Alfa Romeo.
Фичели също така предостави информация за бъдещето на Giulia, като посочи отклонение от традиционния форм-фактор на седана. Новата Giulia ще приеме „нов дизайн и нов тип каросерия“, което предполага дизайн на лифтбек с висока седалка и пет врати, подобен на Citroën C5 X, Peugeot 4008 и DS N°8. Този подход, наподобяващ кросоувър, има за цел да разшири привлекателността на Giulia, като същевременно запази нейното ДНК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НВа
Понеже Стелвиото яко се купува ще вдигнат и тази.. Че е американски двигател ще и боднат. А са имали Busso...
Сложи и въздушно като на Citroen C5, ама имай една нормална кола. Сега рязко Хавал става по-интересен, джипки и спорт си е каруцарстване.
Коментиран от #8
13:31 18.03.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Аууу
13:59 18.03.2025
4 Пилот на Ферари
Макар че по принцип харесвам повече Maserati .
Коментиран от #12
14:25 18.03.2025
5 Ха ха ха
14:38 18.03.2025
6 Някой си
Коментиран от #11
14:45 18.03.2025
7 Жалко
14:56 18.03.2025
8 Вальо
До коментар #1 от "НВа":
Citroen C5 никога не е имал въздушно окачване. Всъщност Citroen поначало никога не е имал въздушно. Именно заради Citroen се създава "ваздушното". Използваната технология от Citroen e "Хидропневматично" окачване. Съчетава най-добрата възможна возия, най-евтината като консумативи и упорито смея да кажа по-надеждна от възглавниците. Единствения недостатък е течовете на тръбичките след многото години или километри. Което е неизбежно така иначе.15:50 18.03.2025
9 защо ли
16:20 18.03.2025
10 от алфа
19:13 18.03.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Виждал
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
си Мазерати на картинка ти….та да знаеш, какво хресваш повече….20:44 18.03.2025