Точно когато автомобилният свят сякаш вече е безвъзвратно отдаден на електрическото бъдеще, китайският автомобилен производител Great Wall Motor направи изненада на автомобилното изложение в Шанхай, доказвайки, че привлекателността на двигателя с вътрешно горене с голям работен обем далеч не е мъртва. GWM представи чисто нов би-турбо V8 силов агрегат, смело изявление, насочено директно към оспорване на утвърдените западни луксозни марки.
Наричан от GWM „шедьовър на китайските двигатели с голям работен обем“ и потенциално „тайно оръжие на луксозните пазари“, изцяло алуминиевият V8 се отличава с конфигурация „hot-vee“. Този интелигентен дизайн поставя двата турбокомпресора в 90-градусовата форма на двигателя, като ги позиционира стратегически по-близо до всмукателните колектори. Предимствата на това оформление включват намалено турбозакъснение за по-бърза реакция и по-компактна широчина на двигателя, което спомага за поставянето в автомобила.
Макар GWM да разкрива 4.0-литровия обем на двигателя, компанията остава в тайна относно точните стойности на мощността и въртящия момент. Ръководител на автомобилния производител обаче намекна пред Drive, че V8 е специално проектиран за plug-in хибридни приложения, което предполага стратегическо съчетание на мускули от старата школа и модерна електрификация.
За заклетите ентусиасти на V8 има потенциална уловка: изглежда, че тези хибридни задвижвания са проектирани така, че да дават приоритет на електрическото задвижване при нормални условия на шофиране. Звучният V8 вероятно ще бъде запазен за случаи, изискващи значителна мощност, като например теглене на тежки товари или извършване на бързи маневри за изпреварване. Можем само да се надяваме, че инженерите на GWM са включили режими на шофиране, които позволяват на водачите да разгърнат пълното преживяване на V8 по желание, наслаждавайки се на класическия осемцилиндров грохот.
Интересно е, че този мощен V8 е предназначен да застане начело на новата луксозна марка на GWM, наречена сполучливо „Confidence“. Освен в това ново премиум начинание, V8 е предвиден и за вграждане в някои от внушителните SUV-та Tank на GWM, включително Tank 700, което е сигнал за ангажираност към високоефективни варианти с двигатели с вътрешно горене в по-широкото портфолио от автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
Коментиран от #8
11:46 25.04.2025
2 метавселена
Коментиран от #5, #7
12:04 25.04.2025
3 СЗО
13:33 25.04.2025
4 Кетайски извращения
14:35 25.04.2025
5 гост
До коментар #2 от "метавселена":
за авомобилния свят е много важно твоето мнение гн еКсперт22:34 25.04.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Ганю
До коментар #2 от "метавселена":
а ха ха, бил карал................ и кво? Кой беше ти?19:04 26.04.2025
8 паци
До коментар #1 от "Някой":
Кой производител инвестира в ДВГ вече. Всичко отива на Ел. Вадят последните разработки от преди години и ги пускат. ДВГ не може да покаже повече ефективност от това в момента според AI, може да се изкарат още 3% ефективност ако двигателя е моделиран от него. Особено в страни като нашата където всеки прави злоупотреба с горива, работата е ясна.20:34 26.04.2025