Шефът на VW призна, че компанията е „лежала на стари лаври твърде дълго“

2 Юни, 2025 14:03 1 412 7

  • vw-
  • volkswagen-
  • оливър блуме-
  • блуме

Блуме не скри разочарованието си

Шефът на VW призна, че компанията е „лежала на стари лаври твърде дълго“ - 1

В забележително откровено интервю за германския вестник Süddeutsche Zeitung главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливер Блуме признава, че автомобилният гигант е „лежала на стари лаври твърде дълго“. Ръководителят обрисува картина на компания, обременена от инерция, която не успява да се адаптира достатъчно бързо към променящите се изисквания на клиентите и разчита твърде много на минали успехи, докато световният автомобилен пазар претърпява бързи трансформации.

„Нашият бизнес модел в продължение на десетилетия беше, че ние разработваме и произвеждаме тук [в Германия] за целия свят“, заяви Блуме. „Твърде късно осъзнахме, че светът се е променил.“ Макар че шефът на Volkswagen запази забележително мълчание по отношение на нарастващата значимост на китайското сглобяване и разработване, той беше категоричен за новите предизвикателства, породени от нарастващото господство на електрическите превозни средства и сложния софтуер.

За Volkswagen тази ситуация ескалира до критична точка, като Блуме призна, че концернът е изправен пред „огромни проблеми“ именно с разработването на своя софтуер. Той посочи, че изходът от тази криза ще изисква непопулярни мерки, включително значително съкращаване на работната сила с 35 000 работни места до 2030 година.

Отделно от това Оливър Блуме разгледа спорния въпрос за митата, особено тези, наложени от администрацията на Тръмп. Топ мениджърът подчерта, че подобни политики пречат на конкурентоспособността на Volkswagen в Съединените щати, като правят германските продукти по-малко привлекателни. Въпреки това той разкри, че компанията участва в преки и „абсолютно честни и конструктивни дискусии“ с Министерството на търговията на САЩ. Volkswagen, заяви Блуме, е готов да инвестира значително в северноамериканската индустрия, но в замяна очаква благоприятни условия.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БОЗА

    25 3 Отговор
    Инженерите бяха заменени от менажери и резултата не закъсня...не е народен автомобил отдавна...алчността докъде доведе... ;-)
  • 2 българина

    19 9 Отговор
    бизнес модела беше колониален, евтини ресурси от Русия, скъпа сглобка в ес, продажба на другите колонии, защото имахте ноу хауто Сега нямате нито ресурсите, а китай няма нужда от вашето ноихау..... а колониите си внасят коли откъдето искат по добро качество и цена. Отделно напълнихте фабриките в ИНЖЕНЕРИ ОТ ЮГ И ИЗТОК. та вашия модел приключи както ссср, чака ви перестройка на целия ес, с преход към китайски социализъм, който сега плюете

    Коментиран от #5

  • 3 Оли пак се прави на умряла лиса

    2 13 Отговор
    Чакаме нови таратайки от любимата марка.Ще си го вземем пак на старо на реални 250 хиляди...Щот са здрави, не за друго.
  • 4 пенсионер

    5 2 Отговор
    Прав е
  • 5 Стр

    8 7 Отговор

    До коментар #2 от "българина":

    Опазил ни господ от китайски социализъм.
    Първо рам няма никакъв социализъм. Яка експлоатация и мизерен живот за повечето китайци. Социални точки( следени са на всяка крачка). То е по - скоро олигархичен псевдокапитализъм, но не и социализъм.
  • 6 Васил

    7 2 Отговор
    Ще се сетят!
  • 7 Тоз

    1 2 Отговор
    Ама тези стари слави, прекалено стари са. Някъде на 30-40 години.
    Тези имаха един единствен, добре изглеждащ модел за всички времена - Артеон и взеха, че го спряха. Не че е важен дизайна, но поне беше изпипан, техниката е ясна.