Независим краш тест, проведен от германската организация за безопасност Dekra, ясно демонстрира огромния напредък в автомобилната безопасност през последните няколко десетилетия. Организацията тества Volkswagen Golf от 1989 година от второ поколение срещу неговия съвременен наследник, модел от осмо поколение от 2024 година, в челен сблъсък.
Golf „двойката“. беше подложен на тест за челен сблъсък с бариера при 60 км/ч, процедура, подобна на тази, която Euro NCAP използваше до 2020 година. Резултатите бяха мрачни: пътническото отделение на автомобила бе унищожено напълно и експерт от Dekra заяви, че пътниците биха имали „малки шансове да оцелеят“ поради проникването на компоненти от автомобила и удара върху волана.
За разлика от това, Golf VIII от 2024 година беше тестван при същите условия и резултатът беше коренно различен. Пътническото отделение остана непокътнато и пътниците вероятно ще се отърват само с леки наранявания благодарение на цялостен набор от функции за безопасност, включително въздушни възглавници, предпазни колани и ограничители на силата и по-твърда структура на каросерията.
Освен краш теста, Dekra проведе и редица други сравнения, за да подчертае напредъка. Модерният Golf се нуждаеше от 30% по-малко разстояние, за да спре напълно при тестовете за спиране, и беше в състояние да завърши безопасно маневрен тест при 75 км/ч в сравнение с едва 65 км/ч за модела от 1989 година. Стандартните LED фарове на новия автомобил също бяха оценени като „в съвсем друга лига“ в сравнение с халогенните лампи на предшественика му, а LED задните светлини и задължителната трета спирачна светлина значително подобриха видимостта за другите шофьори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #9
10:50 26.08.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Голем смех
Коментиран от #7, #10
10:57 26.08.2025
7 Варна 3
До коментар #6 от "Голем смех":
Гниещи и опасни (особено по-старите модели). И това не са лади, а пресъздадени от Запада коли, дето са сложили емблема на Лада като руските шизота!11:10 26.08.2025
8 така
11:25 26.08.2025
9 Съдията Дред
До коментар #1 от "Зевс":
То, и да няма ръжда/което е изключено/, явно тия не са чували за умора на метала. Но наистина новите коли са по безопасни по конструкция.11:39 26.08.2025
10 ВАЗ 2108
До коментар #6 от "Голем смех":
Аз карам ,,Лада Самара " 2108 1,3 мотор двувратка ...1990 г. набор...с оригинал боя и без ръжда отдолу...Като самолет е дори и вървяща на LPG (7-7.5/100)
Коментиран от #14
12:19 26.08.2025
11 Пешо Волгата - 4 хилядник
Коментиран от #15, #17
12:32 26.08.2025
12 Типичният българин
12:34 26.08.2025
13 Сзо
13:33 26.08.2025
14 Караш я ако правиш 10 000 км на година
До коментар #10 от "ВАЗ 2108":
Иначе само я притежаваш и ѝ плащаш масрафите.Голф двойките изгниха. Тук-там някой циганин или голям мераклия ги ползва. За времето си бяха добри - спор няма.
Коментиран от #19
13:34 26.08.2025
15 Не си прав
До коментар #11 от "Пешо Волгата - 4 хилядник":
Виждал съм как с 50 км в час москвич се блъсна в бетонен ограничител на скоростта на тротоара. Загуби управление и се нацепи под 45 градуса в него. Спря, но бетонния блок беше счупен на две в основата и беше под автомобила. Спука радиатора, перката почна да стърже по метал, но като се осифериха от колата запалиха и тръгнаха. Та в тоя тест май може да се окаже друго.Коментиран от #21
13:36 26.08.2025
16 Тинтириминтири
14:36 26.08.2025
17 ВАЗ 2108
До коментар #11 от "Пешо Волгата - 4 хилядник":
За 50 години стаж съм изминал над 2 млн. км със СССР автомобили...без колани (тогава) без аерберги и всякакви системи...600 000 само с ,,Москвич 2140/412" и всички модели на ВАЗ от 2101....2107...21083... ,като с последната кръстосвах Европа още през 1991/3/- та година...Зиме,лете,денем нощем...
Не ми бяха нужни ни колани,ни еърбеци,ни АВС системи,защото БЯХ ...РАЗУМЕН,ИНТЕЛИГЕНТЕН въпреки,че бях млад и темпераментен...
Катастрофи не съм допускал,както у нас,така и в чужбина!
Странно ЗАЩО ми вдигат нивото за Задължителната ГО?
14:48 26.08.2025
18 Пцдр;зрц;зр
16:37 26.08.2025
19 ВАЗ 2108
До коментар #14 от "Караш я ако правиш 10 000 км на година":
За съжаление си прав...Дори и 10 000 не и въртя на година,а много по- малко...карам на газ LPG и надали повече от 500 лв за година изгарям...
НО с данъци,СВИНЕТКИ,ГТП и ГО плащам повече...
Странно тия застрахователи защо не отчитат това...
Какъв риск има една кола минаваща 5-10 000 км/годишно от една фирмена въртяща по 100-150 000 км/годишно?
Защо се плаща ГО за МПС след ,като нито то е ГРАЖДАНИН,нито то може да носи каквато и да е...ОТГОВОРНОСТ?
Защо не се отчита човешкият фактор на водача,който го управлява?
Много въпроси,но кой да ти отговори...
20:04 26.08.2025
20 Име
00:14 27.08.2025
21 Съдията Дред
До коментар #15 от "Не си прав":
В практиката съм имал немалко дела с ПТП със загинали. Няколко челни удара между нова/сравнително нова кола, а другата жигула или стар таралясник, например Мазда 626 . В новата - ожулвания, порязвания, дребна работа. Отсреща - един или двама загинали. Включително и челен удар със сумарно по малко 120 кмч скорост на двете коли общо. Дори и при разлика в теглото - нов Ситроен тройка, срещу доста по тежка Мазда 626 от 80-те години.12:26 27.08.2025