Как се справя Golf „двойка“ според днешните стандарти за безопасност

26 Август, 2025 10:45 4 598 21

  • vw-
  • volkswagen-
  • golf-
  • mk2-
  • dekra

Колата не е особено безопасна, споделят експерти

Как се справя Golf „двойка“ според днешните стандарти за безопасност - 1

Независим краш тест, проведен от германската организация за безопасност Dekra, ясно демонстрира огромния напредък в автомобилната безопасност през последните няколко десетилетия. Организацията тества Volkswagen Golf от 1989 година от второ поколение срещу неговия съвременен наследник, модел от осмо поколение от 2024 година, в челен сблъсък.

Golf „двойката“. беше подложен на тест за челен сблъсък с бариера при 60 км/ч, процедура, подобна на тази, която Euro NCAP използваше до 2020 година. Резултатите бяха мрачни: пътническото отделение на автомобила бе унищожено напълно и експерт от Dekra заяви, че пътниците биха имали „малки шансове да оцелеят“ поради проникването на компоненти от автомобила и удара върху волана.

Как се справя Golf „двойка“ според днешните стандарти за безопасност

За разлика от това, Golf VIII от 2024 година беше тестван при същите условия и резултатът беше коренно различен. Пътническото отделение остана непокътнато и пътниците вероятно ще се отърват само с леки наранявания благодарение на цялостен набор от функции за безопасност, включително въздушни възглавници, предпазни колани и ограничители на силата и по-твърда структура на каросерията.

Освен краш теста, Dekra проведе и редица други сравнения, за да подчертае напредъка. Модерният Golf се нуждаеше от 30% по-малко разстояние, за да спре напълно при тестовете за спиране, и беше в състояние да завърши безопасно маневрен тест при 75 км/ч в сравнение с едва 65 км/ч за модела от 1989 година. Стандартните LED фарове на новия автомобил също бяха оценени като „в съвсем друга лига“ в сравнение с халогенните лампи на предшественика му, а LED задните светлини и задължителната трета спирачна светлина значително подобриха видимостта за другите шофьори.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    13 9 Отговор
    Интересно ми е на Голфа от 1989 година колко метал, който не се е превърнал в ръждив прах, е останал по купето и гредите?

    Коментиран от #9

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Голем смех

    17 14 Отговор
    А при ладите как е ? :) хахахахахахахахаа

    Коментиран от #7, #10

  • 7 Варна 3

    10 12 Отговор

    До коментар #6 от "Голем смех":

    Гниещи и опасни (особено по-старите модели). И това не са лади, а пресъздадени от Запада коли, дето са сложили емблема на Лада като руските шизота!
  • 8 така

    15 15 Отговор
    Като сложим липсата на климатик и вероятно хидравлик, анемичното моторче, гниещото купе, високия разход, продължавайте да хвалите старите превозни следства.
  • 9 Съдията Дред

    9 6 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    То, и да няма ръжда/което е изключено/, явно тия не са чували за умора на метала. Но наистина новите коли са по безопасни по конструкция.
  • 10 ВАЗ 2108

    12 9 Отговор

    До коментар #6 от "Голем смех":

    Аз карам ,,Лада Самара " 2108 1,3 мотор двувратка ...1990 г. набор...с оригинал боя и без ръжда отдолу...
    Като самолет е дори и вървяща на LPG (7-7.5/100)

    Коментиран от #14

  • 11 Пешо Волгата - 4 хилядник

    13 9 Отговор
    Нормално, колата е спряна от производство преди 35 години. И въпреки всичко, "двойката" е далеч по- сигурен автомобил от руските таралясници, като разни лади, москвичи и волги, които са дори по-стари модели от голфа, но ги произвеждаха до преди десетина години. Например Лада 2107 и дериватите и се произвеждаше от 1982 до 2014 г., а всъщност е една модифицирана Жигула от 1970 г., която на свой ред е копие на Фиат 124 от 1964 г.

    Коментиран от #15, #17

  • 12 Типичният българин

    8 0 Отговор
    Зле, как. Ферарио Спасов затова си отиде
  • 13 Сзо

    3 2 Отговор
    Да бе. Независима.
  • 14 Караш я ако правиш 10 000 км на година

    11 5 Отговор

    До коментар #10 от "ВАЗ 2108":

    Иначе само я притежаваш и ѝ плащаш масрафите.

    Голф двойките изгниха. Тук-там някой циганин или голям мераклия ги ползва. За времето си бяха добри - спор няма.

    Коментиран от #19

  • 15 Не си прав

    12 9 Отговор

    До коментар #11 от "Пешо Волгата - 4 хилядник":

    Виждал съм как с 50 км в час москвич се блъсна в бетонен ограничител на скоростта на тротоара. Загуби управление и се нацепи под 45 градуса в него. Спря, но бетонния блок беше счупен на две в основата и беше под автомобила. Спука радиатора, перката почна да стърже по метал, но като се осифериха от колата запалиха и тръгнаха. Та в тоя тест май може да се окаже друго.

    Коментиран от #21

  • 16 Тинтириминтири

    1 14 Отговор
    Значи изводът е, че доходите в България трябва рязко да скочат, така че хората да имат възможност да си купят нови, а старите автомобили над определена възраст да бъдат забранени за ежедневно ползване по улиците. В края на краищата с новите промени в закона, дори и да не си виновен за ПТП, то в съда може да изтълкуват, че си карал с несъобразена скорост и поради това не си предотвратил ПТП-то, за което другия водач е виновен. Да, ама другия, ако се вози в антика като Голф 2-ка и си счупи ръката заради липсата на системи за безопасност, то ти може да го лежиш това негово счупване 5 години. Така че, за да не се стига до там, колите трябва да имат някакъв допустим праг за ползване по обществената пътна мрежа, тъй като при същия удар няма да се стигне до счупване, ако вместо Голф 2 се е возил в Голф 8.
  • 17 ВАЗ 2108

    18 4 Отговор

    До коментар #11 от "Пешо Волгата - 4 хилядник":

    За 50 години стаж съм изминал над 2 млн. км със СССР автомобили...без колани (тогава) без аерберги и всякакви системи...600 000 само с ,,Москвич 2140/412" и всички модели на ВАЗ от 2101....2107...21083... ,като с последната кръстосвах Европа още през 1991/3/- та година...
    Зиме,лете,денем нощем...
    Не ми бяха нужни ни колани,ни еърбеци,ни АВС системи,защото БЯХ ...РАЗУМЕН,ИНТЕЛИГЕНТЕН въпреки,че бях млад и темпераментен...
    Катастрофи не съм допускал,както у нас,така и в чужбина!
    Странно ЗАЩО ми вдигат нивото за Задължителната ГО?
  • 18 Пцдр;зрц;зр

    22 1 Отговор
    Интересно, дали след 35 години ще има все още движещи се Голф 8, както има все още 2-ки по пътищата...
  • 19 ВАЗ 2108

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "Караш я ако правиш 10 000 км на година":

    За съжаление си прав...
    Дори и 10 000 не и въртя на година,а много по- малко...карам на газ LPG и надали повече от 500 лв за година изгарям...
    НО с данъци,СВИНЕТКИ,ГТП и ГО плащам повече...
    Странно тия застрахователи защо не отчитат това...
    Какъв риск има една кола минаваща 5-10 000 км/годишно от една фирмена въртяща по 100-150 000 км/годишно?
    Защо се плаща ГО за МПС след ,като нито то е ГРАЖДАНИН,нито то може да носи каквато и да е...ОТГОВОРНОСТ?
    Защо не се отчита човешкият фактор на водача,който го управлява?
    Много въпроси,но кой да ти отговори...
  • 20 Име

    4 1 Отговор
    Има един клип с удар между рено модус и волво 940, резултатът е много интересен. Има подобни и с рейндж Роувъри.
  • 21 Съдията Дред

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Не си прав":

    В практиката съм имал немалко дела с ПТП със загинали. Няколко челни удара между нова/сравнително нова кола, а другата жигула или стар таралясник, например Мазда 626 . В новата - ожулвания, порязвания, дребна работа. Отсреща - един или двама загинали. Включително и челен удар със сумарно по малко 120 кмч скорост на двете коли общо. Дори и при разлика в теглото - нов Ситроен тройка, срещу доста по тежка Мазда 626 от 80-те години.