Потвърдено: Деветото поколение на VW Golf ще запази класическия двигател с вътрешно горене

14 Септември, 2025 13:35 10 923 7

  • volkswagen-
  • vw-
  • golf-
  • mk9

Легендарният хечбек се завръща с хибридна технология

Потвърдено: Деветото поколение на VW Golf ще запази класическия двигател с вътрешно горене - 1

Volkswagen работи усилено върху деветото поколение на своя емблематичен модел Golf, а най-голямата новина е официалното потвърждение за появата на самозареждаща се хибридна версия (HEV). Това ще бъде първият път в историята на легендарния хечбек, в който той ще получи подобна система, което е директен отговор на основния му конкурент в този сегмент – Toyota Corolla.

Дълго време се спекулираше, че следващото поколение на Golf ще бъде изцяло електрическо и ще се откаже напълно от традиционните двигатели. Нови шпионски снимки обаче сложиха край на тези предположения. Деветото поколение на Golf ще запази класическия двигател с вътрешно горене, но ще го допълни с най-новата хибридна система, която ще му позволи да се движи на къси разстояния в електрически режим, благодарение на литиево-йонна батерия.

Технологични иновации и пазарна стратегия

По време на тестове в Южна Европа, журналисти успяха да заснемат първите прототипи на Golf 9. Инженерите използват каросерията на актуалната версия eHybrid за основа, но всъщност това не е plug-in хибрид (PHEV), а изцяло нова HEV технология. Този ход е част от стратегията на Volkswagen да разшири хибридната си гама и да навлезе в сегмент, където Toyota все още е безспорен лидер.

Според информация на Motor.es, под капака на бъдещия Golf HEV ще работи 1.5-литров TSI бензинов двигател с четири цилиндъра. Планирани са две модификации: базова със 136 к.с. и по-мощна версия със 177 к.с. И в двата случая автомобилът ще бъде с предно задвижване, а благодарение на хибридната система ще получи екологичен знак ECO, който предоставя редица предимства за собствениците в Европа.

Завръщане към корените

По този начин Volkswagen Golf 9 не само ще запази позицията си в сегмента на традиционните компактни модели, но и наистина ще може да се конкурира с Toyota Corolla на хибридния пазар. Това решение е изключително важно, тъй като потвърждава продължаващото съществуване на "класическия" Golf, след като доскоро се смяташе, че компанията ще се фокусира изцяло върху електрическите автомобили от серията ID.

Няма нужда обаче да бързаме с очакванията за пазарна премиера, тъй като Golf 8.2 беше пуснат наскоро. Производствената версия на Golf HEV се очаква не по-рано от 2027 година, когато Volkswagen планира да покаже на света деветото поколение на най-популярния си хечбек.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Винкело

    10 4 Отговор
    Перник празнува.
  • 2 Пилот на Ферари

    4 8 Отговор
    Стига с тия сапунерки бе . Само GT-R Годзила .
  • 3 Боко барселонски

    14 13 Отговор
    Тази марка не съществува за мен. Това е най-боклучавата компания. Едно време колите им бяха здрави и сравнително евтини. В момента всичко е леш. Нямат нито един добър двигател. Всичките са тотално маслояди. Да са само двигателите с мед да ги намажеш, но не са. Китайската електроника дава много проблеми. Окачването е кашкавалено и много скъпо за оправяне. За толкова години как не го оправиха не знам. Явно печелят повече от ремонти и резервни части. Кто гледам представителствата са им заринато с коли, които чакат за ремонт, както и коли, които са ползвани 1-3 г. и ги продават. Толкова са много, че няма място на паркингите за продажба и са ги наредили по съседни улици с обявите зад стъклата. Това е в Германия. Преди 5-6 г. не беше така, но в момента си личи, че нещо хората не искат да ги държат дълго. Имам познати и колеги върли фенове на марката, които се заричат, че и те повече ФВ няма да си вземат, а са карали през живота си само коли от тази марка. Гледам финансовите им резултати, че полека-лека затъват. Явно санкциите работят. Чувам, че пак искали да се връщат в Русия. Доста гръмко напуснаха руския пазар и си затвориха заводите там, а защо така тихомълком без много шум искат да се връщат не знам. Отидоха аслани и се върнаха насани.
  • 4 антрашпиц

    6 0 Отговор
    А, констана ве ? Нъл щеше да бъде ВЕЧЕ ЕЛ,без двг....
  • 5 Интелектуалец

    14 3 Отговор
    Електро балона се спука. ДВГ технологията се усъвършенства, хибридите ще продължат своя път напред. Германските производители отхвърлят идеята за пълната електрификация, батериите достигнаха своето ниво на развитие и идва наред тяхното рециклиране което скъпо и не на последно място ел захранването необходимо за зареждане.
  • 6 Хипотетично

    5 4 Отговор
    За да се продава деветото поколение, лобито в европарламента ще забрани автомобилите, произведени преди появата на осмото поколение.
  • 7 Щосе

    1 5 Отговор
    мъчат? Да направят едно партньорство с Тойота - купето Голф, мотор и хибрид Тойота.
    На 100% това ще ги измъкне от забравата, ама дали немците могат да преглътнат егото си?