10 Декември, 2011 15:43 1 325 0

БГ ученици откриха нов астероид

• астероид-
  • марс

Младежите направиха ще над 20 открития на небесни обекти

Учениците от клуба по астрономия към Варненската астрономическа обсерватория "Николай Коперник" откриха нов астероид, съобщи БНТ. Става въпрос за астероид в пояса Марс Юпитер.

Откритието е в рамките на първата българска кампания за търсене на астероиди по международна програма на НАСА, в която се включиха седем екипа от страната.

Близо два месеца младежи от Варна, Шумен и София са обработвали астрономически изображения, правени с три големи телескопа на Хаваите. При лошо време в Съединените щати обаче засеченият астероид няма как да бъде проследен.

В подкрепа на младите астрономи се включила Националната обсерватория на връх Рожен. Успехите на младите астрономи не закъснели.

Младежите са направили още над 20 открития на небесни обекти, които предстои да бъдат потвърдени.
Досега в международния проект на НАСА са участвали над 240 училища от 26 страни, като учениците са открили повече от 250 астероида.