9 Юли, 2019 08:07 3 980 34

Шофьорските курсове поскъпват рязко

  • шофьорски курс-
  • цена-
  • учебна кола

В сряда ще бъде гласувано задължителните часове по кормуване за бъдещите шофьори да се увеличат от 31 на 45

Шофьорските курсове ще поскъпнат рязко, съобщи "Нова телевизия". В сряда ще бъде гласувано задължителните часове по кормуване за бъдещите шофьори да се увеличат от 31 на 45. Бизнесът вече пресмята, че това вероятно ще доведе до поскъпване на обучението с 300 лв.

Промените са на Министерството на образованието и в сряда те ще бъдат гласувани окончателно от работна група. За да влязат в сила е нужен само подпис на образователния министър. Реалната промяна ще се случи от края на август или в началото на септември, когато ще се промени и цената на курса.

Целта на увеличаването на часовете е да се гарантира по-добро обучение на бъдещите шофьори и по-малко инциденти на пътя.

С тази цел на следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите.

Повече кормуване и по-малко обучение на теория – това предвиждат промените. „Ще бъдат включени по-голям брой часове за шофиране в извънградски условия. Времето за шофиране по магистрала също ще се увеличи. Ще има задължително шофиране през нощта, както и в трафик”, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

Колко по-малко ще са часовете по теория, тепърва ще се уточни.

Вътрешните изпити също ще отпаднат. Цената на обучението обаче със сигурност ще скочи. Ако в момента се заплаща между 650 и 800 лв., след промяната сумата ще скочи с между 250 и 300 лв.. На следващ етап от промените, в курсовете вероятно ще влязат и симулаторите за кандидат-водачите.

„Симулаторите са навлезли в почти целия Европейски съюз преди повече от 10 години и са се наложили като успешен модел за обучение”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

За част от инструкторите симулаторите не са добра идея и се заканват, че ако бъдат принудени да ги купуват, ще започнат протестни действия.

„Поредната налудничава идея. Този тренажор не може да намери реално място в обучението. Измеренията, усещането, навиците, които се придобиват, след това не намират абсолютно никакво приложение”, посочи автоинструкторът Красимир Георгиев.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Правило 1

    79 4 Отговор
    1. Книжка на лица без средно образование - забранено!

    Коментиран от #6, #8, #33

  • 2 инструктора

    36 0 Отговор
    Засичат се две коли на кръстовище едната е учебна.Излиза водача на едната, излиза и инструктора на другата и започват да се карат-Инструктора-Кой ти даде на теб книжка, не виждаш ли че си в нарушение ? Другия от другата кора-Ми вие ми я дадохте аз при вас изкарах курсовете за шофьор... и те такаааа :) !
  • 3 Мордекай

    36 7 Отговор
    Айде , айде телефони по 1500 лв си ги купуват да си начешат крастата , като иска книжка ще се бръкне защото аз искам да може да кара , аман от камикадзета.Живота няма цена.

    Коментиран от #11

  • 4 куку руку ку

    28 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Времето за шофиране по магистрала също ще се увеличи."... На магистрала и маймуна може да кара. Трябва да се учат в градският трафик. Който се научи да кара в града, може да кара навсякъде. А цената се вдига само от алчност.

    Коментиран от #7, #13

  • 5 Гост

    26 0 Отговор
    Струва ми се по добре самия изпит да е много стриктен и безкомпромисен,той кандидата и 1000 часа да навърти,ако е некадърник пак няма се научи да кара,чувал съм в някои държави може да не караш курс,ако тати например те е научил да караш може директно се явиш на изпит,ама тука пак всичко за пари...
  • 6 Къртев 🐓

    20 4 Отговор

    До коментар #1 от "Правило 1":

    Що бе? Даже и висше! Образованието не е пречка да караш кола, пречка е неправилното обучение и всеобщото мнение, че всеки има право да стане водач. Но, както е в природата не всяка гъба е ядлива, просто някои хора не стават, ако ще и 450 часа да се обучават и 3 висши образувания да имат.
  • 7 КозЗа Ноздра

    3 10 Отговор

    До коментар #4 от "куку руку ку":

    Ти верно си куку-руку. Който се научи на магистрала как да шофира правилно, то тогава може да шофира навсякъде.. ама ти си куха лейка, откъде да ги знаеш тези неща

    Коментиран от #17, #22

  • 8 Пенчо

    5 7 Отговор

    До коментар #1 от "Правило 1":

    Я па го тоя лешпер!
  • 9 Правило 1

    8 0 Отговор
    @ Къртев 🐓
    Поне ще може да си прочете листовките, пък ако не става на работа - няма да мине курса изобщо. Шофирането не е право, а привилегия.

    @Пенчо
    Дай си доводите неграмотни и необразовани индивиди да се качват и да управляват ППС-та

    Коментиран от #10

  • 10 А инстукторите,

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Правило 1":

    С какъв ценз, образование са? И те са неграмотни! Първите са с двуседмичен курс!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 бай Данчо

    14 3 Отговор
    В цял свят са въведени симулатори само в България не искали.Е как да искат като трябва да си бръкнат в джоба,пък и друго е да се вози инструкторчето в колата на свален прозорец и палаво да гледа късата поличка,крачето и подрусващите се гърдички на младата курсантка.
  • 13 262

    3 4 Отговор

    До коментар #4 от "куку руку ку":

    Явно само маймуни карат по магистралите, с всички тези верижни катастрофи и преобърнали се тирове! Миналото лято всяка седмица имаше блокирани магистрали.

    Коментиран от #18

  • 14 Бръм

    7 1 Отговор
    Мутрата като купи книжка на ***** (да не псувам), какво като уж е карала КУРсовете?
  • 15 Димов

    4 1 Отговор
    Сигурно, защото рязко вдигнаха качеството на шофьорите, които обучават. Не познах ли?
  • 16 Краси

    5 2 Отговор
    Да, станат 2000 Евро и между 3 и 6 месеца като в Германия и тогаз ще се оправят донякъде нещата...
  • 17 куку руку ку

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "КозЗа Ноздра":

    Карал ли си курс за шофьор и преди колко десетилетия си го карал? Кое е трудното за всеки начинаещ, когато за всяко нещо все още се мисли и не е станало инстинктивно действие? Да те "открехна" малко... боравенето с автомобила, превключване на предавки, потегляне, потегляне на наклон с ръчна спирачка, спиране "по устав", т.е. спиране с връщане на предавки, следене на околните участници в движението и водене на автомобила в нужното направление, без да забърсваш коли, дървета и други. И колко от тези неща ги има при магистрално каране?

    Коментиран от #27

  • 18 куку руку ку

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "262":

    Това не е от неумелост, а от надценяване на собствени възможности и възможности на автомобила, т.е. когато всеки се мисли поне за Фитипалди, а колата за болид от Ф1.
  • 19 FtF

    1 5 Отговор
    Малко са! Един курс трябва да е от порядъка на 1700 лв. , но за сметка на това да има теоретична подготовка с вътрешен изпит и който не е взел теорията да не се допуска до кормуване. Защо трябва да се намалява теорията за сметка на кормуването? И как ще започнеш кормуване след като не си научил правилата за движение и после да се чудим, защо газят наред пешеходци по пешеходните. Средното образование да е задължително за желаещите , защото шофирането е и задължение към околните , а за хора където им е трудно да си напишат името трудно могат да го проумеят това. За другото се знае, до сега 1000 от утре по 1500 за рушвета- инфлация, а и инструкторите искат на море в БГ :-)
  • 20 Безкомпромисно

    5 1 Отговор
    Понеже не останаха деца, сега се чудят как да се налапат от последните рожби на клета майка българица и да им приберат парите. Затва е целият панаир.
  • 21 Jdje

    3 1 Отговор
    И мислите че ако дигнета цената и няма на има по пътищата птп мн сте в грешка е тогава ще има още повече има куп причини за който стават птп и някой ти знае но за по лесно да дигат цената на курсовете думата Реакция Рефлекс да ви говори нещо поне 6000000 ги няма та тези неща
  • 22 gvdff

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "КозЗа Ноздра":

    какви умения придобиваш при движение с постоянна скорост. Да, научаваш се да даваш газ до 140, учиш да влизаш и излизаш от магистрала. Но магистралните умения как ще ти помогнат по планински път с много завои и постоянно боравене с всички контроли на машината? Или при градско каране, както каза Куку-то. По темата с курсовете- приветствам симулатора, много е добре.
  • 23 Дедо

    4 0 Отговор
    То до сега при всяко второ ПТП има водач без книжка!Сега само ще станат повече!По нашите пътища контролът е само на приказки с измислянето на поредният "орган"!Те и преминаващите румънци карат у нас като джигити ама в Гърция са изрядни щофьори!
  • 24 Истината е

    13 0 Отговор
    В сряда се внася договора за Ф-16 на стойност 3.4 млрд. Явно с нещо трябва да се разсейва народа, за да мине кражбата за МИЛИАРДИ.
  • 25 ванката

    1 0 Отговор
    абе това управление как все неможе да намери решение на проблеми решени от деуги страни преди много много години толкова ли е трудно да се проверяват законите по умствено-развитите страни ??? то не един и два примера а стотици за решение на стотици проблеми един компютър да сложиш да управлява ще го направи по-добре!!!
  • 26 Боб

    2 0 Отговор
    Първо трябва да се проумее , че книжката не е даденост за 1000 лв., а набор от умения и отговорност. И второ- след като се закупи автомобил то следва той да се обгрижва и следи за неговото изправно състояние. Половината катастрофи са с неизправни автомобили, карат без гуми, светлини,застраховка, преглед... Ми като нямате пари да го ремонтирате ще пътувате в автобуса. Излизат като камикадзета на пътя и после се вайкат. И слабият и коромпиран контрол. Как всички /българи, турци, румънци.../ като карат в България са като подивели, ноооо излязат ли от Наша територия стават най-примерните ? Значи могат да карат и нормално, но контрола е калпав у Нас.
  • 27 Този

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "куку руку ку":

    Колега това също е важно.. Ама нали се сещаш, че тия обучаващи се пешлемета, кандидат гъзари с БМВ 318, са шофирали през 90% от курса си с максимална скорост 50 защото тук, таме се срещат булеварди с разрешена по висока скорост.. Та те тия като станат истински гъзари с БМВ 318 и започнат да развиват едни умопомрачителни скорости от 160-180 км с бараките си които изобщо не знаят как да шофират скоростно, обират мантинели, стълбове, табели, бордюри , а в града , спирки, майки, деца, старци и изобщо всичко което се изпречи на пътя им. Най важното което не се преподава в България е да се научиш да усещаш автомобила и да го владееш, да знаеш как би реагирал на всяко докосване на педала и волана.. Те това е от мен. Чао и хубав ден

    Коментиран от #30

  • 28 Зевс

    2 1 Отговор
    Кой и как ще следи за квалификацията на инструктора защото там е основния проблем?Ще имат ли школите задължително полигон както бе преди?Колкото и да увеличавате часовете и цената обучението няма да е по-качествено.
  • 29 Bubbles

    0 1 Отговор
    Бе ако ще и 1000 часа да е обучението, след като повечето получават книжка срещу "почерпка" какъв е смисъла?
  • 30 куку руку ку

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Този":

    Тези съм ги описал в коментар #18
  • 31 ДДРОнег

    0 0 Отговор
    Никаква няма да е ползата от добро обучение, ако после няма контрол, ама яко контрол !!! А ако има качествен контрол на движението по пътищата, то тогава всеки ще бъде принуден да се научи да шофира безопасно, щото финансовият съветник е най-добър !!!
  • 32 НЕКОЙ

    0 0 Отговор
    Образованието не шофира. По улиците и пътищата има прекалено много висшити некадърни в управлението, защото са некадърни и в живота, но с образование. Или както се казва: След като знам какъв съм инженер ме е страх да отида на лекар. Трябва да се засили подготовката при кандидат-водачите и да се увеличат часовете поне на 120.
  • 33 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Правило 1":

    Абе ти дипломата или СУМПС си слагаш на предна лява седалка да кара
  • 34 Правило 1

    1 1 Отговор
    @33
    Дипломата е средство за филтрация на потенциални убийци. Ако не можеш да завършиш 12-ти клас с 3 поне, ако не можеш да си прочетеш или напишеш името - какъв к** дириш на предната лява седалка?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове