Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Шофьорските курсове поскъпват рязко

В сряда ще бъде гласувано задължителните часове по кормуване за бъдещите шофьори да се увеличат от 31 на 45

Публикувана: 9 Юли, 2019 08:07
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3063
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Шофьорските курсове ще поскъпнат рязко, съобщи "Нова телевизия". В сряда ще бъде гласувано задължителните часове по кормуване за бъдещите шофьори да се увеличат от 31 на 45. Бизнесът вече пресмята, че това вероятно ще доведе до поскъпване на обучението с 300 лв.

Промените са на Министерството на образованието и в сряда те ще бъдат гласувани окончателно от работна група. За да влязат в сила е нужен само подпис на образователния министър. Реалната промяна ще се случи от края на август или в началото на септември, когато ще се промени и цената на курса.

Целта на увеличаването на часовете е да се гарантира по-добро обучение на бъдещите шофьори и по-малко инциденти на пътя.

С тази цел на следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите.

Повече кормуване и по-малко обучение на теория – това предвиждат промените. „Ще бъдат включени по-голям брой часове за шофиране в извънградски условия. Времето за шофиране по магистрала също ще се увеличи. Ще има задължително шофиране през нощта, както и в трафик”, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

Колко по-малко ще са часовете по теория, тепърва ще се уточни.

Вътрешните изпити също ще отпаднат. Цената на обучението обаче със сигурност ще скочи. Ако в момента се заплаща между 650 и 800 лв., след промяната сумата ще скочи с между 250 и 300 лв.. На следващ етап от промените, в курсовете вероятно ще влязат и симулаторите за кандидат-водачите.

„Симулаторите са навлезли в почти целия Европейски съюз преди повече от 10 години и са се наложили като успешен модел за обучение”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

За част от инструкторите симулаторите не са добра идея и се заканват, че ако бъдат принудени да ги купуват, ще започнат протестни действия.

„Поредната налудничава идея. Този тренажор не може да намери реално място в обучението. Измеренията, усещането, навиците, които се придобиват, след това не намират абсолютно никакво приложение”, посочи автоинструкторът Красимир Георгиев.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Правило 1
(гост)

Неутрално
1 Отговор
1. Книжка на лица без средно образование - забранено!

Коментиран от #6, #8, #33


Оценка:
-4 +78

инструктора
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Засичат се две коли на кръстовище едната е учебна.Излиза водача на едната, излиза и инструктора на другата и започват да се карат-Инструктора-Кой ти даде на теб книжка, не виждаш ли че си в нарушение ? Другия от другата кора-Ми вие ми я дадохте аз при вас изкарах курсовете за шофьор... и те такаааа :) !

Оценка:
-0 +35

Мордекай
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Айде , айде телефони по 1500 лв си ги купуват да си начешат крастата , като иска книжка ще се бръкне защото аз искам да може да кара , аман от камикадзета.Живота няма цена.

Коментиран от #11


Оценка:
-7 +35

куку руку ку
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Публикувано във факти.бг: Времето за шофиране по магистрала също ще се увеличи."... На магистрала и маймуна може да кара. Трябва да се учат в градският трафик. Който се научи да кара в града, може да кара навсякъде. А цената се вдига само от алчност.

Коментиран от #7, #13


Оценка:
-4 +27

Гост
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Струва ми се по добре самия изпит да е много стриктен и безкомпромисен,той кандидата и 1000 часа да навърти,ако е некадърник пак няма се научи да кара,чувал съм в някои държави може да не караш курс,ако тати например те е научил да караш може директно се явиш на изпит,ама тука пак всичко за пари...

Оценка:
-0 +26

Къртев 🐓
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #1 от "Правило 1":


Що бе? Даже и висше! Образованието не е пречка да караш кола, пречка е неправилното обучение и всеобщото мнение, че всеки има право да стане водач. Но, както е в природата не всяка гъба е ядлива, просто някои хора не стават, ако ще и 450 часа да се обучават и 3 висши образувания да имат.

Оценка:
-4 +20

КозЗа Ноздра
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #4 от "куку руку ку":


Ти верно си куку-руку. Който се научи на магистрала как да шофира правилно, то тогава може да шофира навсякъде.. ама ти си куха лейка, откъде да ги знаеш тези неща

Коментиран от #17, #22


Оценка:
-10 +3

Пенчо
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #1 от "Правило 1":


Я па го тоя лешпер!

Оценка:
-7 +5

Правило 1
(гост)

Неутрално
9 Отговор
@ Къртев 🐓
Поне ще може да си прочете листовките, пък ако не става на работа - няма да мине курса изобщо. Шофирането не е право, а привилегия.

@Пенчо
Дай си доводите неграмотни и необразовани индивиди да се качват и да управляват ППС-та

Коментиран от #10


Оценка:
-0 +8

А инстукторите,
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #9 от "Правило 1":


С какъв ценз, образование са? И те са неграмотни! Първите са с двуседмичен курс!

Оценка:
-3 +2

И 500 часа да са
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #3 от "Мордекай":


Ефект нема да има щот тва е лош материял чалгарски е затва

Оценка:
-1 +12

бай Данчо
(гост)

Неутрално
12 Отговор
В цял свят са въведени симулатори само в България не искали.Е как да искат като трябва да си бръкнат в джоба,пък и друго е да се вози инструкторчето в колата на свален прозорец и палаво да гледа късата поличка,крачето и подрусващите се гърдички на младата курсантка.

Оценка:
-3 +13

262
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #4 от "куку руку ку":


Явно само маймуни карат по магистралите, с всички тези верижни катастрофи и преобърнали се тирове! Миналото лято всяка седмица имаше блокирани магистрали.

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +3

Бръм
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Мутрата като купи книжка на ***** (да не псувам), какво като уж е карала КУРсовете?

Оценка:
-1 +6

Димов
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Сигурно, защото рязко вдигнаха качеството на шофьорите, които обучават. Не познах ли?

Оценка:
-1 +3

Краси
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Да, станат 2000 Евро и между 3 и 6 месеца като в Германия и тогаз ще се оправят донякъде нещата...

Оценка:
-2 +4

куку руку ку
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #7 от "КозЗа Ноздра":


Карал ли си курс за шофьор и преди колко десетилетия си го карал? Кое е трудното за всеки начинаещ, когато за всяко нещо все още се мисли и не е станало инстинктивно действие? Да те "открехна" малко... боравенето с автомобила, превключване на предавки, потегляне, потегляне на наклон с ръчна спирачка, спиране "по устав", т.е. спиране с връщане на предавки, следене на околните участници в движението и водене на автомобила в нужното направление, без да забърсваш коли, дървета и други. И колко от тези неща ги има при магистрално каране?

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +10

куку руку ку
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #13 от "262":


Това не е от неумелост, а от надценяване на собствени възможности и възможности на автомобила, т.е. когато всеки се мисли поне за Фитипалди, а колата за болид от Ф1.

Оценка:
-0 +3

FtF
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Малко са! Един курс трябва да е от порядъка на 1700 лв. , но за сметка на това да има теоретична подготовка с вътрешен изпит и който не е взел теорията да не се допуска до кормуване. Защо трябва да се намалява теорията за сметка на кормуването? И как ще започнеш кормуване след като не си научил правилата за движение и после да се чудим, защо газят наред пешеходци по пешеходните. Средното образование да е задължително за желаещите , защото шофирането е и задължение към околните , а за хора където им е трудно да си напишат името трудно могат да го проумеят това. За другото се знае, до сега 1000 от утре по 1500 за рушвета- инфлация, а и инструкторите искат на море в БГ :-)

Оценка:
-4 +1

Безкомпромисно
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Понеже не останаха деца, сега се чудят как да се налапат от последните рожби на клета майка българица и да им приберат парите. Затва е целият панаир.

Оценка:
-1 +4

Jdje
(гост)

Неутрално
21 Отговор
И мислите че ако дигнета цената и няма на има по пътищата птп мн сте в грешка е тогава ще има още повече има куп причини за който стават птп и някой ти знае но за по лесно да дигат цената на курсовете думата Реакция Рефлекс да ви говори нещо поне 6000000 ги няма та тези неща

Оценка:
-1 +3

gvdff
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #7 от "КозЗа Ноздра":


какви умения придобиваш при движение с постоянна скорост. Да, научаваш се да даваш газ до 140, учиш да влизаш и излизаш от магистрала. Но магистралните умения как ще ти помогнат по планински път с много завои и постоянно боравене с всички контроли на машината? Или при градско каране, както каза Куку-то. По темата с курсовете- приветствам симулатора, много е добре.

Оценка:
-1 +4

Дедо
(гост)

Неутрално
23 Отговор
То до сега при всяко второ ПТП има водач без книжка!Сега само ще станат повече!По нашите пътища контролът е само на приказки с измислянето на поредният "орган"!Те и преминаващите румънци карат у нас като джигити ама в Гърция са изрядни щофьори!

Оценка:
-0 +4

Истината е
(гост)

Неутрално
24 Отговор
В сряда се внася договора за Ф-16 на стойност 3.4 млрд. Явно с нещо трябва да се разсейва народа, за да мине кражбата за МИЛИАРДИ.

Оценка:
-0 +13

ванката
(гост)

Неутрално
25 Отговор
абе това управление как все неможе да намери решение на проблеми решени от деуги страни преди много много години толкова ли е трудно да се проверяват законите по умствено-развитите страни ??? то не един и два примера а стотици за решение на стотици проблеми един компютър да сложиш да управлява ще го направи по-добре!!!

Оценка:
-0 +0

Боб
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Първо трябва да се проумее , че книжката не е даденост за 1000 лв., а набор от умения и отговорност. И второ- след като се закупи автомобил то следва той да се обгрижва и следи за неговото изправно състояние. Половината катастрофи са с неизправни автомобили, карат без гуми, светлини,застраховка, преглед... Ми като нямате пари да го ремонтирате ще пътувате в автобуса. Излизат като камикадзета на пътя и после се вайкат. И слабият и коромпиран контрол. Как всички /българи, турци, румънци.../ като карат в България са като подивели, ноооо излязат ли от Наша територия стават най-примерните ? Значи могат да карат и нормално, но контрола е калпав у Нас.

Оценка:
-0 +1

Този
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #17 от "куку руку ку":


Колега това също е важно.. Ама нали се сещаш, че тия обучаващи се пешлемета, кандидат гъзари с БМВ 318, са шофирали през 90% от курса си с максимална скорост 50 защото тук, таме се срещат булеварди с разрешена по висока скорост.. Та те тия като станат истински гъзари с БМВ 318 и започнат да развиват едни умопомрачителни скорости от 160-180 км с бараките си които изобщо не знаят как да шофират скоростно, обират мантинели, стълбове, табели, бордюри , а в града , спирки, майки, деца, старци и изобщо всичко което се изпречи на пътя им. Най важното което не се преподава в България е да се научиш да усещаш автомобила и да го владееш, да знаеш как би реагирал на всяко докосване на педала и волана.. Те това е от мен. Чао и хубав ден

Коментиран от #30


Оценка:
-0 +1

Зевс
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Кой и как ще следи за квалификацията на инструктора защото там е основния проблем?Ще имат ли школите задължително полигон както бе преди?Колкото и да увеличавате часовете и цената обучението няма да е по-качествено.

Оценка:
-1 +2

Bubbles
(гост)

Неутрално
29 Отговор
Бе ако ще и 1000 часа да е обучението, след като повечето получават книжка срещу "почерпка" какъв е смисъла?

Оценка:
-1 +0

куку руку ку
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #27 от "Този":


Тези съм ги описал в коментар #18

Оценка:
-0 +0

ДДРОнег
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Никаква няма да е ползата от добро обучение, ако после няма контрол, ама яко контрол !!! А ако има качествен контрол на движението по пътищата, то тогава всеки ще бъде принуден да се научи да шофира безопасно, щото финансовият съветник е най-добър !!!

Оценка:
-0 +0

НЕКОЙ
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Образованието не шофира. По улиците и пътищата има прекалено много висшити некадърни в управлението, защото са некадърни и в живота, но с образование. Или както се казва: След като знам какъв съм инженер ме е страх да отида на лекар. Трябва да се засили подготовката при кандидат-водачите и да се увеличат часовете поне на 120.

Оценка:
-0 +0

гост
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #1 от "Правило 1":


Абе ти дипломата или СУМПС си слагаш на предна лява седалка да кара

Оценка:
-0 +0

Правило 1
(гост)

Неутрално
34 Отговор
@33
Дипломата е средство за филтрация на потенциални убийци. Ако не можеш да завършиш 12-ти клас с 3 поне, ако не можеш да си прочетеш или напишеш името - какъв к** дириш на предната лява седалка?

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Валери Симеонов
Вицепремиерът коментира атаките срещу себе си пред БНТ
Има хора, които искат да ме удавят в капка вода"

Още бисери