Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

СБА: Регистър за школите на катастрофиралите шофьори

По-важен e контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите

Публикувана: 10 Юли, 2019 17:49
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1590
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Съюзът на българските автомобилисти (СБА) категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи. Позицията на съюза е изготвена след проведена анкета сред членовете му.

От съюза поставят като проблем самия изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС, който бил решаващият етап. Затова според СБА е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите.

Преподавателите инструктори от СБА смятат, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа, а използването на симулатори, но не повече от 4 часа и предлагат часовете по теория да се намалят с 1/3, както и да се намери възможност за онлайн обучение по теория.

От СБА също така предлагат публичност за успеваемостта на всеки инструктор и школа, като и да се публикува информация за ПТП на техни курсисти.

В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата, смятат от СБА и искат да се даде повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит.

Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа.

Освен това от СБА посочват и че за същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ал та фанах Атаопънах
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Дали не смятате че е по-подходящо да направите така че хората да минават ИЗОБЩО курсове, защото стана по-лесно направо да си купиш книжката а със сегашното ви увеличение на цените може да стане и по-евтино.

Коментиран от #9


Оценка:
-1 +11

Vinetutkata
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Измества се фокуса на дискусията!
Проблемът е корупцията в ДАИ. Ако са обективни на изпита, няма да има неподготвени шофьори с книжка. Ако не са подготвени шофьорите на изпита, ще карат допълнителни часове, след всеки неуспешен изпит така че да се подготвят достатъчно добре.
Задължително се късат се всички със забавени рефлекси, заплеси, агресори, тези които не знаят ляво и дясно, ръка и крак... и т.н.

Коментиран от #5


Оценка:
-0 +12

гост
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Регистър на ДАИ-джиите дали книжки на катастрофирали шофьори трябва!

Оценка:
-0 +8

Димов
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Има резон да се знае, коя школа подготвя кадърни шофьори и коя просто раздава книжки. Малко е субективно, но все пак е нещо.

Оценка:
-0 +5

Димов
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #2 от "Vinetutkata":


И като ги скъсат, отиват и си купуват Тесла, която кара вместо тях и пак са на пътя ;)

Оценка:
-3 +0

Шофьор
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Книжките ги дават от ДАИ. Както и да се обучаваш, от ДАИ преценяват качествата на водача и тяхна е отговорността. Да има регистър на инспекторите, които са дали книжка на катастофиращите!

Оценка:
-0 +7

Кой68
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Писах преди че инструкторите са в основата на некачественото обучение..Тях кой и как контролира,школите имат ли всяка полигон и колко са тия школи?

Оценка:
-2 +1

Куку-руку
(гост)

Неутрално
8 Отговор
И школите правят фиктивна подготовка на шофьорите, така както пунктовете за технически прегледи правят фиктивни прегледи.

Оценка:
-1 +3

Ррр
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":


Трябва да се разреши обучение с автомобил който не е учебен но убозначен по подходящ начин от водач с 5 години стаж след успешно положен изпит по теория и някъкав минимум часове по практика с учебен автомобил подобно на обучението в Англия.

Оценка:
-1 +1

333
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Мен ако питате, дори и тия без книжките знаят, че не се кара с 200, ама карат. И проблема не в курсовете. Контролът е нулев. Като излезнат от границата всички са много примерни. Дали е от обучение или от липса на контрол? Санкциите ни са колкото в половин Европа вече, особено за скорост. Ама не вършат работа, защото няма контрол. И да вдигат глобите, и да направят курсовете най-сложните в света, все си е тая. Докато няма контрол, всеки ще си кара както иска. #20заплати ако поне спират разни нарушители да им правят устна забележка, ще има по-голям ефект, отколкото сега. Като видят някой, че прави нарушение често се обръщат на другата страна.

Коментиран от #12


Оценка:
-0 +1

0000
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Най-добре е тази паразитна организация сба да се ликвидира.и без това нищо не правят,а тежат и те на бюджета.курсовете да са държавни с дебелите катаджии за инструктори на жигулита,газки и зилове.така ще станат шофьори разни педалчета обезкосмени и разни татуирани и инжектирани миндили

Коментиран от #14


Оценка:
-0 +1

gvdff
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #10 от "333":


Разбирам, че искаш да кажеш- искат 50% повече часове, искат 50% по-високи глоби, но реалното намаление на катастрофите ще е до 10%. Реално много вложения, резултат минимален. Идеята е да се търси проблема другаде. От толкова години, толкова повече мпс и ппс на пътя, а инфраструктората не е адекватна, актуална, подобрена. Добавям лошия асфалт- неравности, дупки, сух хлъзгав асфалт (измито-мокър е по-добре. Добавяме лоша маркировка и знаци.
От цялата статия подкрепям симулатора, като такъв може да се инсталира на личен компютър и/или смартфон, все ще върши някаква работа.

Оценка:
-0 +1

Бай Благой
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Да ви кажа, че всякакви тиквеници станаха "инструктори".
Пожарникари, СОТ-аджии, които работят на смени заработват допълнително като "автоинструктори". Отделно - караш 40 мин пишат ти 2 часа взел....отделно няма полигон и много курсисти не могат да карат назад примерно, за паркиране да не говорим....
Ама какъвто ни народа такава ни е и цялата система изобщо - ПОРОЧНА!!

Оценка:
-0 +1

Бай Шиле
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #11 от "0000":


Грешиш,че СБА не правят нищо.Правят такива печалби,че ти е бедна фантазията.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Корнелия Нинова
Лидерът на БСП Корнелия Нинова коментира миналото на премиера Бойко Борисов.
Когато Борисов говори за БКП да си вади партийната книжка"

Още бисери