Съюзът на българските автомобилисти (СБА) категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи. Позицията на съюза е изготвена след проведена анкета сред членовете му.
От съюза поставят като проблем самия изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС, който бил решаващият етап. Затова според СБА е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите.
Преподавателите инструктори от СБА смятат, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа, а използването на симулатори, но не повече от 4 часа и предлагат часовете по теория да се намалят с 1/3, както и да се намери възможност за онлайн обучение по теория.
От СБА също така предлагат публичност за успеваемостта на всеки инструктор и школа, като и да се публикува информация за ПТП на техни курсисти.
В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата, смятат от СБА и искат да се даде повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит.
Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа.
Освен това от СБА посочват и че за същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #9
17:55 10.07.2019
2 Vinetutkata
Проблемът е корупцията в ДАИ. Ако са обективни на изпита, няма да има неподготвени шофьори с книжка. Ако не са подготвени шофьорите на изпита, ще карат допълнителни часове, след всеки неуспешен изпит така че да се подготвят достатъчно добре.
Задължително се късат се всички със забавени рефлекси, заплеси, агресори, тези които не знаят ляво и дясно, ръка и крак... и т.н.
Коментиран от #5
17:57 10.07.2019
3 гост
18:28 10.07.2019
4 Димов
19:04 10.07.2019
5 Димов
До коментар #2 от "Vinetutkata":
И като ги скъсат, отиват и си купуват Тесла, която кара вместо тях и пак са на пътя ;)19:05 10.07.2019
6 Шофьор
19:26 10.07.2019
7 Кой68
20:52 10.07.2019
8 Куку-руку
22:06 10.07.2019
9 Ррр
До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":
Трябва да се разреши обучение с автомобил който не е учебен но убозначен по подходящ начин от водач с 5 години стаж след успешно положен изпит по теория и някъкав минимум часове по практика с учебен автомобил подобно на обучението в Англия.22:07 10.07.2019
10 333
Коментиран от #12
00:30 11.07.2019
11 0000
Коментиран от #14
01:34 11.07.2019
12 gvdff
До коментар #10 от "333":
Разбирам, че искаш да кажеш- искат 50% повече часове, искат 50% по-високи глоби, но реалното намаление на катастрофите ще е до 10%. Реално много вложения, резултат минимален. Идеята е да се търси проблема другаде. От толкова години, толкова повече мпс и ппс на пътя, а инфраструктората не е адекватна, актуална, подобрена. Добавям лошия асфалт- неравности, дупки, сух хлъзгав асфалт (измито-мокър е по-добре. Добавяме лоша маркировка и знаци.От цялата статия подкрепям симулатора, като такъв може да се инсталира на личен компютър и/или смартфон, все ще върши някаква работа.
10:11 11.07.2019
13 Бай Благой
Пожарникари, СОТ-аджии, които работят на смени заработват допълнително като "автоинструктори". Отделно - караш 40 мин пишат ти 2 часа взел....отделно няма полигон и много курсисти не могат да карат назад примерно, за паркиране да не говорим....
Ама какъвто ни народа такава ни е и цялата система изобщо - ПОРОЧНА!!
15:10 12.07.2019
14 Бай Шиле
До коментар #11 от "0000":
Грешиш,че СБА не правят нищо.Правят такива печалби,че ти е бедна фантазията.15:17 13.07.2019