Last news in Fakti

10 Юли, 2019 17:49 2 486 14

СБА: Регистър за школите на катастрофиралите шофьори

  • книжка-
  • учебна кола-
  • шофьор

По-важен e контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите

Съюзът на българските автомобилисти (СБА) категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи. Позицията на съюза е изготвена след проведена анкета сред членовете му.

От съюза поставят като проблем самия изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС, който бил решаващият етап. Затова според СБА е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите.

Преподавателите инструктори от СБА смятат, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа, а използването на симулатори, но не повече от 4 часа и предлагат часовете по теория да се намалят с 1/3, както и да се намери възможност за онлайн обучение по теория.

От СБА също така предлагат публичност за успеваемостта на всеки инструктор и школа, като и да се публикува информация за ПТП на техни курсисти.

В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата, смятат от СБА и искат да се даде повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит.

Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа.

Освен това от СБА посочват и че за същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ал та фанах Атаопънах

    11 1 Отговор
    Дали не смятате че е по-подходящо да направите така че хората да минават ИЗОБЩО курсове, защото стана по-лесно направо да си купиш книжката а със сегашното ви увеличение на цените може да стане и по-евтино.

    Коментиран от #9

  • 2 Vinetutkata

    12 0 Отговор
    Измества се фокуса на дискусията!
    Проблемът е корупцията в ДАИ. Ако са обективни на изпита, няма да има неподготвени шофьори с книжка. Ако не са подготвени шофьорите на изпита, ще карат допълнителни часове, след всеки неуспешен изпит така че да се подготвят достатъчно добре.
    Задължително се късат се всички със забавени рефлекси, заплеси, агресори, тези които не знаят ляво и дясно, ръка и крак... и т.н.

    Коментиран от #5

  • 3 гост

    8 0 Отговор
    Регистър на ДАИ-джиите дали книжки на катастрофирали шофьори трябва!
  • 4 Димов

    5 0 Отговор
    Има резон да се знае, коя школа подготвя кадърни шофьори и коя просто раздава книжки. Малко е субективно, но все пак е нещо.
  • 5 Димов

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "Vinetutkata":

    И като ги скъсат, отиват и си купуват Тесла, която кара вместо тях и пак са на пътя ;)
  • 6 Шофьор

    7 0 Отговор
    Книжките ги дават от ДАИ. Както и да се обучаваш, от ДАИ преценяват качествата на водача и тяхна е отговорността. Да има регистър на инспекторите, които са дали книжка на катастофиращите!
  • 7 Кой68

    1 2 Отговор
    Писах преди че инструкторите са в основата на некачественото обучение..Тях кой и как контролира,школите имат ли всяка полигон и колко са тия школи?
  • 8 Куку-руку

    3 1 Отговор
    И школите правят фиктивна подготовка на шофьорите, така както пунктовете за технически прегледи правят фиктивни прегледи.
  • 9 Ррр

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Трябва да се разреши обучение с автомобил който не е учебен но убозначен по подходящ начин от водач с 5 години стаж след успешно положен изпит по теория и някъкав минимум часове по практика с учебен автомобил подобно на обучението в Англия.
  • 10 333

    1 0 Отговор
    Мен ако питате, дори и тия без книжките знаят, че не се кара с 200, ама карат. И проблема не в курсовете. Контролът е нулев. Като излезнат от границата всички са много примерни. Дали е от обучение или от липса на контрол? Санкциите ни са колкото в половин Европа вече, особено за скорост. Ама не вършат работа, защото няма контрол. И да вдигат глобите, и да направят курсовете най-сложните в света, все си е тая. Докато няма контрол, всеки ще си кара както иска. #20заплати ако поне спират разни нарушители да им правят устна забележка, ще има по-голям ефект, отколкото сега. Като видят някой, че прави нарушение често се обръщат на другата страна.

    Коментиран от #12

  • 11 0000

    1 0 Отговор
    Най-добре е тази паразитна организация сба да се ликвидира.и без това нищо не правят,а тежат и те на бюджета.курсовете да са държавни с дебелите катаджии за инструктори на жигулита,газки и зилове.така ще станат шофьори разни педалчета обезкосмени и разни татуирани и инжектирани миндили

    Коментиран от #14

  • 12 gvdff

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "333":

    Разбирам, че искаш да кажеш- искат 50% повече часове, искат 50% по-високи глоби, но реалното намаление на катастрофите ще е до 10%. Реално много вложения, резултат минимален. Идеята е да се търси проблема другаде. От толкова години, толкова повече мпс и ппс на пътя, а инфраструктората не е адекватна, актуална, подобрена. Добавям лошия асфалт- неравности, дупки, сух хлъзгав асфалт (измито-мокър е по-добре. Добавяме лоша маркировка и знаци.
    От цялата статия подкрепям симулатора, като такъв може да се инсталира на личен компютър и/или смартфон, все ще върши някаква работа.
  • 13 Бай Благой

    1 0 Отговор
    Да ви кажа, че всякакви тиквеници станаха "инструктори".
    Пожарникари, СОТ-аджии, които работят на смени заработват допълнително като "автоинструктори". Отделно - караш 40 мин пишат ти 2 часа взел....отделно няма полигон и много курсисти не могат да карат назад примерно, за паркиране да не говорим....
    Ама какъвто ни народа такава ни е и цялата система изобщо - ПОРОЧНА!!
  • 14 Бай Шиле

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "0000":

    Грешиш,че СБА не правят нищо.Правят такива печалби,че ти е бедна фантазията.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове