Натовската ни армия е на път да се сбогува с единствения си център по авиомедицина заради липсата на двете основни съоръжения – барокамера и центрофуга. Това са двата основни уреда, през които трябва да преминат пилотите, за да се установи дали са годни да летят, бие тревога ТВ7.
Барокамерата, с която разполагаме в момента, е на 60 години и не работи. Приблизително на толкова е и центрофугата и също не работи. Заводите, които са ги произвели, отдавна не съществуват, затова те не могат да бъдат ремонтирани и за тях няма резервни части. Така се получава, че нито един от българските пилоти, включително и от най-висшето ръководство на Военновъздушните сили, няма легитимна годност да управлява изтребители, хеликоптери и самолети в съответствие със стандартите на натовската армия, независимо че в съответните документи пише точно обратното.
Затова след инцидента на авиобаза "Граф Игнатиево", където тежко пострадаха двама пилоти, бе отменена и българо-американската летателна подготовка "Тракийска звезда". В окаяно състояние е и авиомедицинската евакуация, чиито действия видяхме по време на трагедията в Лясковец, откъдето по спешност бяха извозени тримата ранени командоси.
От 2006 г. лекарите от центъра по авиомедицина алармират всички военни министри за огромния проблем пред българските пилоти. Предишният военен министър Аню Ангелов дори е разпоредил закупуването на нова барокамера и центрофуга, но заповедта му не е изпълнена. Сегашният военен министър Ангел Найденов като опозиционен депутат също се е опитвал да постигне решение на проблема.
В крайна сметка в авиомедицинския център са останали само трима специалисти, но те не са в състояние да определят годни ли са нашите пилоти, заради липсващата апаратура.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА