20 Ноември, 2018 10:31 8 003 34

От сметките на КФН: Примерният шофьор ще продължава да кара 15-годишни таратайки

  • кола-
  • автомобил-
  • гражданска отговорност-
  • бонус-малус

Системата „бонус – малус“ не решава, а задълбочава проблемите

От сметките на КФН: Примерният шофьор ще продължава да кара 15-годишни таратайки - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

В България автомобилният парк е в параметрите на 15+ години. Предлаганата от Комисията за финансов надзор система за „бонус-малус“ не решава, а ще задълбочи проблемите.

Всеизвестен факт е, че шофьорите в България обикновено купуват коли втора ръка около 7-10 години.

От сметките на КФН излиза, че един примерен шофьор ще трябва да кара една и съща кола поне 7-8 години, за да ползва пълният бонус от „Гражданската отговорност“. Причината е, че примерните шофьори няма да тръгват веднага с бонусите,

а ще трябва да чакат поне една година, за да получат някаква отстъпка.

Така КФН индиректно ще принуди шофьорите да карат по-дълго закупената кола, за да не изгубят бонуса.

Абсурдно е един човек със "златен талон" да тръгва от същата основа, както и друг, който има нарушения. Въвеждането на „бонус-малуса“ се забавяше, за да се свържат системите на застрахователите с МВР. Отделно се предвиждаше и самите застрахователи да обменят информация за своите клиенти.

От предложенията на КФН излиза, че "златният" талон не означава нищо. Горко за тези водачи, които не са имали нарушения през последните 6 години. Намалението всъщност ще настъпи чак след няколко години.

Както казват зевзеци от автомобилните форуми при развод човек има шанс да получи по-голям бонус, отколкото от предложенията на КФН. И както казва един колега - бонусите за застрахователите, малусите - за нас.

Корупцията ще стърчи като фалос!

Предлаганата санкция от 400% поскъпване на „Гражданска отговорност“ за джигитите само ще засили корупцията. Публична тайна е, че МВР все още не може да се справи с корупцията в своите редици, въпреки иновационните камери, закачени на униформите на полицаите.

Най-пресният пример идва от Плевен. Там почти всички служители на полицията си извадили инвалидни свидетелства, за да могат да паркират безплатно в „синята зона“ на града.

Или да припомним Търговище, където пияният служител от съдебна охрана помля двама младежи, но беше задържан едва след като населението се възмути публично.

Създава се един парадокс. Наказват се водачи за превишена скорост - веднъж ще плащаме акт или фиш, втори път ще платим висока „Гражданска отговорност“, трети път ще платим обезценка на автомобила.

Всеки един от тези джигити ще предпочете да плати на подкупен служител пред заплахата застраховката му да скочи четири пъти. Изкушението е голямо 300 лв. на ръка вместо 1200 лв за "Гражданска отговорност".

До момента се замита под килима един проблем. Преди година средната стойност на „Гражданската отговорност“ беше около 180 лева. В момента тя е около 300 лв. и няма никакви индикация, че поскъпването ѝ ще бъде спряно.

Системата "бонус-малус" беше очаквана от 15-20 години в България. Сега е на път да се въведе на принципа фалос за шофьорите, а бонусите...

P.S. Експертите ще продължат да се тюхкат, че българите карат коли на 15 години, които са смятани за част от предпоставките за катастрофите, а да не говорим колко повече замърсяват околната среда.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Майстора

    51 15 Отговор
    НЯМА ТАКОВА НЕЩО КАТО "15 годишни таратайки"

    Кам по себе си такова "мнение" говори за количеството ум на изреклия го в много негативна посока!!
  • 3 666

    78 5 Отговор
    След ГЕРБ и потоп.
  • 4 боцмана

    101 1 Отговор
    Че то си е така , фалоса за водачите , бонуса за лапачите (застрахователите) и комисион за управата.
  • 5 Гост

    9 40 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Всеки един от тези джигити ще предпочете да плати на подкупен служител пред заплахата застраховката му да скочи четири пъти. Изкушението е голямо 300 лв. на ръка вместо 1200 лв за "Гражданска отговорност".
    Това е голяма глупост! И колко пъти ще платиш на полицая, за да ти излязат сметките!? Застраховката е за календарна година. Ако платиш 4 пъти, което за джигит е в рамките на тримисична експлоатация на автомобила, тези 1200 лв. са отлетяли.
    Отделно:Публикувано във факти.бг: Създава се един парадокс. Наказват се водачи за превишена скорост - веднъж ще плащаме акт или фиш, втори път ще платим висока „Гражданска отговорност“
    Едното няма общо с другото: Първото е административно наказание за нарушение на ЗДП, а второто е оценка на риска от страна на Застрахователя! Тъпо е да се смесват двете неща, да оставим настрана факта, че в нормалните държави е така. Даже ти променят стойността на застраховката веднага след констатиране на нарушението, а не те чакат да ти изтече тази застраховка и да ти я повишат на следващата година.
  • 6 гост

    101 0 Отговор
    Най-абсурдното нещо е застраховката да е обвързана с колата и да се пише на нея. Това е разковничето. Абсурдно е един шофьор с купчина актове да е равен на един с 15г. безупречен стаж. Никой не обяснява защо гражданската се вдигна от 180лв на 300лв? Повишили се обезпеченията на жертви, ами това какво ме засяга мен, нека си търсят парите от причинителите, а не от мен, всяка застраховка си има лимит?
    Бонус-малус е отлична система, само че у нас е побългарена с един фалос. Навсякъде по света колата определя само един процент от стойността на застраховката, защото кола с 5звезди е по-сигурна при инцидент от такава с 2звезди, или мощно купе е по-рисково от малолитражна колица. Защо просто не го прекопират ами правят простотия след простотия?
  • 7 Читател

    34 10 Отговор
    Венциславчо, тези думи ".. а да не говорим колко повече замърсяват околната среда", показват колко си неграмотен в техническо отношение. Съгласен съм 14 годишното ми CRV да го тествам с всеки нов "негазифициран" автомобил, от подобен клас, по отношение на замърсяване. Особено пък с/у дизел от ЕВРО 6 :)
  • 8 Стамат

    53 1 Отговор
    Никога бонусите не са били за гражданите а винаги за добре плащащите олигарси и кръгове.От луната се вижда че този закон за застраховките е лобистки.И няма как ако законът е такъв той да е полезен за хората . Чудно ми е този път КФН И МЕНТА за колко се продадоха и кой още ще опъне БОНУСИ от застрахователите.Хаха сещам се за един десет годишен милиардер в офшорки

    Коментиран от #23

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ицо Багера

    6 63 Отговор
    Не знам къде ги виждате тези 15 годишни автомобили. В моя град автомобилите са масово до 6 -7 години, даже понякога играем в колата кой ще види по - стар автомобил по пътя.В град с 35 000 души, имаме дори Тесла и Астон Мартин.И сме град с уж висока безработица.Българина е свикнал да се оплаква ама скатава тук - там.

    Коментиран от #12, #24

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Мислещ

    32 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ицо Багера":

    Отговорът се съдържа в поста ти. Малък град с необичайно количество луксозни коли - явно, че е примамлив за богаташите. А тези с Теслата и Астън Мартин-а нали се сещаш, че също са "безработни" и не не робуват на някого на договор.
  • 13 радикализиращ се

    32 0 Отговор
    КФН са лобисти на мутрите-застрахователи, а не защитници на интересите на застрахованите! Това отдавна е така, но се надявахме, че като махнаха някои лица това ще се промени! Уви!
  • 14 Гост

    14 1 Отговор
    Вместо да "умуваме" тек, пред клавиатурата, имаме възможност да го кажем ясно и точно, където трябва. Справка: https://fakti.bg/bulgaria/344154-na-312-obshtestveno-obsajdane-na-sistemata-bonus-malus

    Коментиран от #15

  • 15 Мислещ

    22 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Голямо обсъждане, все едно да те питат "Ще те ** когато не искаш. Кога искаш?". Аз като смятам, че по принцип подобна система е обирджийска и не трябва да я има, какво правим? Същото се отнася и за задължителната "Гражданска отговорност" (Защо все гледаме от чуждите държави лошото? Ето застраховката пък не е навсякъде задължителна), а не чувам изобщо някой да говори за това.

    Коментиран от #31

  • 16 Ivan S

    20 0 Отговор
    При развод никой няма да иска колата.... Е сега да видите как фразата " Карана е от една баба" вдига цената... И до №10 Ицо Багера- Св. Влас ли имаш в предвид? или Несебър? :)
  • 17 3121

    43 0 Отговор
    Продавам кола с изрядно досие.
    Всичко друго е за смяна....
  • 18 брашнян чувал

    26 1 Отговор
    да ги направят колкото си искат тия застраховки, но да не са задължителни - от къде накъде застраховка ще е задължителна ( и Ментата да не се прави на луд - като имаш газово естествено, че няма да караш на бензин защото е 2 пъти по-скъпо)
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Крепостен

    24 0 Отговор
    Банките и застрахователите не са ви приятели! Все ще измислят някакъв пиниз да приберат парите ви!
  • 21 Ядеитн

    3 17 Отговор
    Както и преди съм казвал, кат няма пари народа да оди пеша. За кво са му дадени ногите? За цървулете данок и застраховка засга нема.
  • 22 Мартин

    29 0 Отговор
    Колата дали е на 10 или 20 години няма значение! Има значение как е поддържана и дали е поддържана. Относно замърсяването една голяма част от старите коли на газ или метан са в пъти по-екологични от новите коли, затова че има ли вписана такава уредба трябва да има данъчно облекчение. Другото са празни приказки.
  • 23 Бат Сали

    19 0 Отговор

    До коментар #8 от "Стамат":

    Много точно казано,и следва протести до дупка ,на маймуни ни направиха ,а най а големия цинизъм на Мента е и газовите коли да плащат ,като ни баламосват че всичко било в името на чистия въздух ,освободете колите на газ от налози, и се чудя с какви очи се истапанват по медиите, и ни баламосват , и на най големия малоумник му стана ясно че сте подкупени от задколисието ,и не ви пука за хората ДОВИЖДАНЕ.
  • 24 гост

    14 7 Отговор

    До коментар #10 от "Ицо Багера":

    И аз така тръгнах от столицата към Пловдив и всяка втора кола беше джип или лимузина за средно 100х.лв, нови модели, които не се търгуват за 15-20х.лв втора ръка. После върви обяснявай, че хората нямали пари, че карали стари коли. Да, карат, ама не е разбираемо защо се движат ауди Кю7 за 150х.лв наред с голф 2 за 500лв, и двамата безработни, и двамата не плащат данъци, и на двамата данъка им е един и същ, защото джипа е писан като товарен. Това щом се случва и всеки го знае, но не възроптава срещу наглостта и измамата, то всичко си е заслужено. Ако ти знаеш и гледаш, че съседа ти е крадец, измамник, той не го крие и дори се хвали с това, а ти не сигнализираш, тогава нямаш право да исакш нищо повече от държавата. Ти бездействаш, а се оплакваш, че дъжавния апарат бездействал, защо? Нали си същия? Хора, ако искате по-добро бъдеще се замислете какво вие правите. Ако не бяха протестите на хората и днес щяхте да заредите на 2.35лв, а не на 2.05лв. Не е ли вярно това?

    Коментиран от #30

  • 25 Примерния

    15 0 Отговор
    ТОВА СИ Е ЗА ПРОТЕСТ !
  • 26 vasik atanasova

    12 1 Отговор
    значи ако колата ти е 2004 г е таратайка
    макар и маркова
    а какво да кажем на хората които карат коли които са над 25 години
  • 27 ТМВ

    25 0 Отговор
    Kак така в Румъния не може да подкупиш техен пътен полицай а в България продължава да е порочна практика...?
    Мен за превишена скорост в населено място само с 4 км. ми съставиха предупредителен протокол.
    Като ме спряха двама техни млади спретнати полицаи се представиха и единият от тях ме попита говоря ли английски.
    А тук нашите разпасани с мазни непрани униформи и с голямо самочувствие и не знаят бъкел чужди езици...!
    Кажете каква е причината за тази очебийна разлика..?!
  • 28 Светлан

    8 0 Отговор
    Гражданската отговорност трябва да се прави на водача, а не на автомобила, които иска да кара плаща, дали е трабант или мерцедес няма значение, щетите са едни и същи. Бонос трябва да се дава на шофира. Всичко останало е далавера..
  • 29 Светлан

    0 3 Отговор
    Държавата като е загрижена за екологията, да даде срок в които старите автомобили да бъдат приведени към новите еко норми. Неизправните да бъдат спряно от движение. Тогава всеки ще си направи сметка да ремонтира или да бракува. Иначе това си е индулгенция... С една дума далавера.
  • 30 Ицо Багера

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Напълно подкрепям мнението.До коментар # 12 - аз по принцип не се занимавам с хората и честно казано не се интересувам какво правят, но в предвид погледнато върху цялостната ситуация - нещо не се връзва...но да имаме много нови лица в града, които определено са пришълци и е възможно.И да определено има хора, които завъртат някоя сделка, доколко е законна това е пълно инкогнито.
  • 31 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Мислещ":

    И къде в Европейският съюз не е задължителна?! Би ли ни осведомил, ако обичаш?! Явно си по-осведомен от нас, давай, сподели!
  • 32 нация на хазартните игри

    1 1 Отговор
    Какво се учудвате, че са се появили нови коли.По телевизиите и по будките само хазартни игри и награди коли.нормално е почти всеки ден да раздават по десетина коли за 10години може спокойно да се разхождат около 40-50 хиляди нови автомобила.Иначе с тези заплати няма да е скоро придобиването на ново МПС.А да и престъпна дейност още толкова и готово 100 000 нови авто-крокомодебили.
  • 33 Борисов

    0 0 Отговор
    Наталия Кумпикова е по-подкупна от всеки мафиот!
  • 34 Иван Пенчев

    0 0 Отговор
    Наталия Кумпикова е змия!