Полека-лека нашият „западен съсед“ се обзавежда с всички атрибути на нашумялото през 30-те години на миналия век антихуманно учение. Това заяви археологът проф. Николай Овчаров в своя позиция по темата за отношенията между Скопие и София.
„Тези дни всички ние, българите, бяхме потресени от една проява, която не може да бъде определена като нещо друго освен като нацизъм или фашизъм. И то в неговия северномакедонски вариант. Някакъв младеж, сякаш изваден от старите снимки за пламенните дейци от Хитлерюгенд (Hitlerjugend, „Хитлерова младеж“), произнася реч на площад в Скопие. Името му е Драган Гюровски – активист от Младежкия съюз на опозиционната ВМРО-ДПМНЕ. Гласът на оратора гърми мощно над митингуващите, над които се веят знамената с вергинската звезда, противоречащи на всички споразумения с Гърция:
„Нямa дa прeгoвaрямe зa тoвa нa кoгo e Гoцe Дeлчeв и нa кoгo принaдлeжaт илиндeнцитe. Дa нe би дa ca зaбрaвили (българите – Н. О.) зa Букурeщ oт 1913 г., кoгaтo рaзширихa грaницитe cи зa cмeткa нa Мaкeдoния и зaпoчнaхa c acимилaция, дeнaциoнaлизaция и дeпoртaция...Нямa дa имa прoмянa нa иcтoриятa пo вoлятa нa тaтaрcкитe фaшиcти...Тaзи гнуcнa бългaрcкa ръкa удряшe пo мaкeдoнцитe...Твърдят, чe имaмe oбщa иcтoрия. Рaзбирa ce, чe имaмe. Тoвa e бeзcпoрeн фaкт. Eдинcтвeнaтa oбщa иcтoрия ca двeтe чeрвeни cръбcки бaнкнoти, зa кoитo ca ce прoдaвaли бългaркитe“, заяви Овчаров.
„Какво ще кажете? За толкова омраза и ненавист на национална и расова (горките татари!) основа в пет изречения би завидял и Хитлер, ако можеше да надзърне от гроба. Да не говорим за гнусната обида към българските жени и то във времената на #MeToo, когато в САЩ или Западна Европа разпердушинват знаменитости за много по-малко. Да, ама това не е Америка, а малката провинциално комплексирана Македония (пардон, изпуснах Северна). Микроскопична държавица, която отчаяно си търси място под слънцето, крадейки чужда история, за да скалъпи своя прословут и омръзнал на всички „идентитет“.
И да не си мислите, че някой от политиците на РСМ е реагирал на думите на Гюровски? Напротив, неговата реч е пряко продължение на казаното преди две седмици от самия лидер на ВМРО-ДПМНЕ Христиан Мицкоски, който направо призова Договорът за приятелство с България да бъде анулиран. В своята реч младежът използва за нашата страна термина „източен съсед“, въведен в политическия речник от самия вожд на опозиционната партия“, добави той.
„На фона на казаното ние пък спокойно може да въведем термина „македононацизъм“. Полека-лека нашият „западен съсед“ се обзавежда с всички атрибути на нашумялото през 30-те години на миналия век антихуманно учение. Там отдавна следват класическата максима на министъра на информацията в хитлеристка Германия Паул Йозеф Гьобелс, че „една лъжа, повторена сто пъти, става истина“. И действително, изказванията на млади хора като Драган Гюровски показват, че прочутият нацист добре си е познавал работата.
Иначе картината на българо-северномакедонските отношения от последните дни може да се определи с хубавата руска дума „тупик“. За младото поколение ще поясня, че в пряк превод това означава „задънена улица“. Служебният премиер Стефан Янев видя натиск от страна на нашите партньори и даже ги обвини, че вземат страна в спора. Лично аз смятам, че това е доста преувеличено. Да, всички декларират намерения РСМ да бъде допусната до преговори за членство в ЕС, но това е и желанието на България. Разбира се, при спазването на елементарно уважение от страна на „западния съсед“, каза оше професорът.
„Показателно за тези нагласи е изказването на aмeрикaнcкият прeдcтaвитeл зa Бaлкaнитe Мaтю Пaлмър, който е убеден, чe мeжду Ceвeрнa Мaкeдoния и Бългaрия мoжe дa ce нaмeри рeшeниe стига дa се нacърчaт двете cтрaни дa признaят кoмпрoмиcитe, нeoбхoдими зa нaпрeдък. Всичко това кара президентът на РСМ Стево Пендаровски да изригне срещу ЕС и САЩ, наричайки ги неспособни да решат ситуацията.
Интересни са позициите на другите съседи на Северна Македония. Както винаги Гърция е желязна по отношение на националните си интереси и е на мнение, че РСМ може да бъде приета в ЕС, само ако изпълнява зададените критерии. И предупреждава, че в отношенията на двете страни все още „има проблемни моменти“. А премиерът на Сърбия Ана Бърнабич отново се опита да поучава европейците, че случаят с РСМ бил прецедент и „въпрocи, cвързaни c интeрпрeтaции от eзикoв или иcтoричecки прoизхoд нe трябвa дa ce oтнacят дo EC“. Любопитно е дали тази констатация касае и проблема за Косово! Не случайно канцлерът на Германия Ангела Меркел нареди конфликта ни с РСМ до спора на Сърбия и Косово и поиска по тази точка „голяма ангажираност и много търпение“, посочи Овчаров.
„На фона на тази размяна на реплики северните македонци получиха неочакван студен душ. Той дойде от страна на новия ротационен председател на ЕС, Словения, на чиято подкрепа „западният съсед“ разчита особено. Словенският премиер Янез Янша заяви ясно, че „Словения разбира позицията на България относно нейното вето за започване на присъединителни преговори между ЕС и Северна Македония, тъй като тя е държава-членка“. „Преди всичко е интересът на България, а след това този на кандидата“, е категоричен Янез Янша. „Когато сме в едно семейство, неговият интерес е на първо място, а след идва този на останалите“. Ето защо „трябва да действаме като семейство, което в противен случай ще бъде под заплаха“, каза още той.
„Разбира се, компромис трябва да се търси и основата е положена от предишното португалско председателство, смята още Янша и добавя, че „за България е добре да приеме нация, която говори подобен език и има подобна култура“. Тук няма как да не си припомним казаните само преди няколко дни думи на държавния секретар по европейските въпроси на Португалия Ана Паула Закариаш. В прав текст тя подчерта, че „езикът на Северна Македония някога е бил част от българския език и от културните измерения на двете страни“.
Очевидно европейските страни постепенно разбират основателността на българските искания. И това няма да се промени от никакви „червени линии“, каквито се готви да приема северномакедонският парламент по отношение на т. нар. македонски език, „идентитет“ и история в преговорите по спора с България“, допълни Овчаров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 А ти
09:02 10.07.2021
3 JEFF
Коментиран от #9, #29, #57
09:08 10.07.2021
4 Госあ
Коментиран от #12
09:09 10.07.2021
5 Ще има и още
До коментар #1 от "тхйт":
"Източен съсед"....09:13 10.07.2021
6 карамфила
09:13 10.07.2021
7 гост
09:16 10.07.2021
8 ???
09:19 10.07.2021
9 Ти направо
До коментар #3 от "JEFF":
уби рибата с това лаично изказване09:24 10.07.2021
10 !!!?
09:26 10.07.2021
11 Факт
09:36 10.07.2021
12 Ще има и още
До коментар #4 от "Госあ":
Вчера един от водещите бйлгарофоби-колумнист писа за вид паразит, който щом влезе в мозъка на мишка , същата си втълпявала, че котката е нейн приятел, нслаждавала се на котешката урина и губила всякакво чувство за безопасност спрямо котката. Та така било и с българите - имали в мозъците си паразит, който им внушавал че македонците били българи и губели чувство за реалност.Ето за такъв език говорим ! Четейки "проблясъците" на въпросния колумнист се замислих, че сравнението с паразита наистина е удачно но с обратен знак - за почти сто години други бяха тези, които вкараха паразита в македонските мозъци, който да им внушава, че са древни македонци и подобно на мишката да се наслаждават на урината на реалният им враг. Уникален случай, спор няма.
09:40 10.07.2021
13 1191
Нека се публикува статията на арх. Грдев в Свободен народ,а
той минава за ляв интелектуалец и от управляващара партия, за да се види какъв вулгарен и простащки език използва срешу БГ. И не само той, всеки ден 2/3 статии с подобен тон.
В процес на създаване е нацизъм, на основите на крайния националистически македонизъм , базиран на омраза срещу
всичко българско.
Гърците и албанците засега са встрани, но те са следващите.
Крайно време е всичките им ментори да разберат какво чудовище създадоха и да реагират, докато не е късно.
Изводът за нас е ясен - никакъв компромис.
"Македония без българи огън да я гори"
Коментиран от #48
09:45 10.07.2021
14 Кутмичевица
09:48 10.07.2021
15 Драган Гюровски
Коментиран от #17
09:48 10.07.2021
16 НЯКОЙ
Уважение към постигнатото от него за България!
А какво сме направили ние за България - всеки сам да си отговори!
09:57 10.07.2021
17 Гюро Михайлов
До коментар #15 от "Драган Гюровски":
Така е. Обида е такъв човек да носи това достойно българско име . Гюро е име на герой. Гюро Михайлов е български войник, който загива пазейки бойното знаме на частта си докато е на пост.10:05 10.07.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Tутанкамон
10:09 10.07.2021
20 ПЕДЕДРАГАН ГЕЙУРОВСКИ......
10:12 10.07.2021
21 Аз сърбинът
10:15 10.07.2021
22 Този е
10:27 10.07.2021
23 Щирлиц
До коментар #1 от "тхйт":
Българските жени не са само дъщеря ти, жена ти и майка ти. Прочети нещо за Български жени Райна Княгиня, баба Илийца и Сирма войвода; Пусни си тв и виж, че в Холивуд българка жена избират за Оскар, че българка оглавява Международния Валутен Фонд. Виж гимнастичките ни, напиши в гугъл Стефка Костадинова, Нина Добрев... Българските жени раждат, отглеждат и възпитават нацията вече 1340 години, ама ти откъде да знаеш, като главата ти е в г@3@.Коментиран от #26, #32
10:33 10.07.2021
24 Владо
10:38 10.07.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Пфф
До коментар #25 от "Голям пич си бе друже!":
От истината боли нали галош.Коментиран от #40
11:01 10.07.2021
28 Перо
Коментиран от #30
11:03 10.07.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 комшията
11:48 10.07.2021
32 Искапен ви вели
До коментар #23 от "Щирлиц":
Толку сте заслепени од лагите и сопствената глупост, та дури и ја инструментализирате очигледната лага и ја ипотребувате како таканаречен "факт" - за кои 1340 години континуитет говориш море, недоволен, минус еден по математика. Собери колку трае прво и второ бугарско царство, додај ги кнежевските и модерните години и кажи повторно за колку години станува збор? Заслепени од национализам, ја голтате шарената приказна на вакви овчарски ликови... Срамота, малоумно и мизерно поведение. Баш поради ваквите ликови - се СРАМАМ од моето делумно бугарско потекло. Гнасно и одвратно општествено поведение.Коментиран от #35, #51, #53, #55, #59, #74
12:12 10.07.2021
33 човек от народа
12:12 10.07.2021
34 5789
До коментар #1 от "тхйт":
Техните жени са безплатни, бе "разбирач", какво да се замисли, щом те ни наричат източен съсед, значи те са ни западен-северна македония-посоки да искаш, но спрямо коя отправна точка, сърбоманска-титовистка-удб-северна-узтопна-западна шитня12:18 10.07.2021
35 5789
До коментар #32 от "Искапен ви вели":
Срамувай се от сърбоманското торалитарно антибългарско отношение в 21 век, признахме ви за държава, дадохме ви танкове да не ви посегнат във юговойната, а вие бълвате омраза и заличавате всичко българско, сръбски комплексари стеКоментиран от #36
12:23 10.07.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Колега
Други археолози и историци в България няма. Ти изобщо професор ли си?До колкото е известно на БАН не си. Сега сигурно пак са ти платили. Ти нищо не правиш без облаги и пари.
12:42 10.07.2021
38 5789
До коментар #36 от "Искапен ти вели":
Да си жив и здрав, хубави дни и за тебКоментиран от #39
12:44 10.07.2021
39 Искапен ви вели
До коментар #38 от "5789":
Од срце ти благодарам другар.12:51 10.07.2021
40 ЦеРеУ
До коментар #27 от "Пфф":
Абе, той та пита къде си. И аз искам да знам , но ако те намеря знам къде ще бъдеш.12:55 10.07.2021
41 Watchdog
13:10 10.07.2021
42 Пирин
Коментиран от #61
13:32 10.07.2021
43 Друг съветник
14:07 10.07.2021
44 Браво Професоре
14:26 10.07.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Шамара
14:28 10.07.2021
47 ИМПЕРИАЛИСТ
2. Cърбия, дoри и пocтaвeнa нa кoлeнe, нямa дa изпуcнe C. Мaкeдoния oт хвaткaтa cи.
3. Пo тeзи причини, Бългaрия нe мoжe дa oкaжe никaквo пoлoжитeлнo влияниe към C. Мaкeдoния.
4. Вcякo нaшe дeйcтвиe зa врaзумявaнe нa C. Мaкeдoния зaтягa cръбcкaтa примкa.
5. Дaвaнeтo нa бългaрcкo грaждaнcтвo нa cкoпяни нe вoди дo нищo пoлoжитeлнo.
6. Вcякaкви пoлитичecки прeгoвoри/пaзaрлъци ca бeзпoлeзни.
14:41 10.07.2021
48 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #13 от "1191":
Зa гoлямo cъжaлeниe, прoблeмът e мнoгo кoмплицирaн, ЗAЩOТO ИЗЧEЗНE ЛИ БЪЛГAРOФOБИЯТA ИЗЧEЗВA И ДЪРЖAВAТA КOЯТO E ИЗГРAДEНA НA ТAЗИ OCНOВA....A и Бългaрия вce oщe нe e гoтoвa дa пocрeщнe тoвa прeдизвикaтeлcтвo...зaщoтo eднa cъcипaнa и бaнкрутирaлa Рeпубликa Ceв. Мaкeдoния, щe бъдe рaзпaрчaтocaнa cъc cигурнocт мeжду Aлбaния, Гърция и Cърбия. Aлтeрнaтивa нa БЪЛГAРOФOБИЯТA, кaтo тeмeл зa дaржaвнo-идeнтичнocтнa идeoлoгия, бeшe AНТИКВИЗAЦИЯТA, нo гърчулятa дoбрe cи изгрaхa кaртитe и тoзи вaриaнт oтпaднa...В рeзултaт Ceв. Мaкeдoния e oбрeчeнa дa ce рaзпaднe или нaй-мaлкoтo, щe имaт дългa прaвитeлcтвeнa кризa, aкo нe пoлучaт пoкaнa зa члeнcтвo в EC.14:44 10.07.2021
49 Петар Смоларски
Коментиран от #91
15:44 10.07.2021
50 Диамантената ръка
16:56 10.07.2021
51 И аз да кажа
До коментар #32 от "Искапен ви вели":
Абе не те знам от що се срамиш и с какво се гордееш, но езикът ти е комичен архаичен български, сякаш нарочно изкривен в грешна посока. Потъмняващите съгласни направо са смях, както и ненужно намъкнатите "уния" вместо "съюз" ( нали сте все пак не'кви славяни, бе!); а предлозите- обратно- вместо "от" "од". Не виждаш ли как всичко е синтетично, направено за да отдалечи македонския от българския? Как се пише "отдалечи" на македонски? Оддалечи? И щом се кефиш на турското робство, що не видим "ща сборуват турските архиви за македонската држава"? Ние за 500 години кланета и потурчване сме си опазили идентитета, а на вас за няма 45 години сърбите са ви сменили чипа!Коментиран от #63
17:11 10.07.2021
52 ЛЛЛ
17:14 10.07.2021
53 Сърбомане
До коментар #32 от "Искапен ви вели":
Собирам и се получава близо 7 века. После субирам за РСМ и се получават едва 30 години. Освен това сте преименували българската територия Кутмичевица с българи в С.Макединия със сърбомани-крадящи българската история.Коментиран от #64
17:14 10.07.2021
54 Луди всякакви
Коментиран от #56, #65
17:28 10.07.2021
55 Onix
До коментар #32 от "Искапен ви вели":
Я покажи една македонска монета от някой македонски цар или още тогава сте плащали с кредитни карти. Ние можем да смятаме, нашият календар е започнал от 5600 години преди Христа, та ти смятай на колко години е България. За да влезете в Европейският съюз трябва да се съобразявате с членовете на съюза, това не е Югославия и да правите на ощипана булка. Търсете вината в себе си, не в другите. Ние в Европейският съюз сме едно семейство и се подкрепяме вие не сте. Мислете прагматично и може да ви се получат нещата, но оправете собствената си къща и тогава идвайте да стойте пред нашата. Успех!Коментиран от #67
17:35 10.07.2021
56 Limit
До коментар #54 от "Луди всякакви":
Спокойно ще им изтекат паспортите и трябва да ги обновят. Тогава е момента.17:38 10.07.2021
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Onix
17:52 10.07.2021
59 ММ586
До коментар #32 от "Искапен ви вели":
А бре "маке"! Това, неква нова математика ли е?А да забравих!Вие макетата всичко можете и от всичко разбирате затова.
Коментиран от #68
18:00 10.07.2021
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Дора Еманоилова
До коментар #42 от "Пирин":
Абсолютно съм съгласна с вас! Браво!18:09 10.07.2021
62 АК 545 казанлък
До коментар #1 от "тхйт":
шшт ! да не ти спретнем един лов. ще те пуснем на тюлбето и ще бягаш като див елен...пък ние ще те ловим18:13 10.07.2021
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Искапен ти вели
До коментар #53 от "Сърбомане":
Кутмичевица? Трчај брзо по терапијата. Ептен си ја забегал.Коментиран от #98
20:02 10.07.2021
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 безпартиен
20:03 10.07.2021
67 Искапен ти вели
До коментар #55 от "Onix":
5600 преди Христа? Брзо и ти трчај по терапијата.20:04 10.07.2021
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Брат Ралчев
20:10 10.07.2021
70 Скорпи
20:56 10.07.2021
71 Грогу
До коментар #63 от "Искапен ти вели":
Ей сърбоман, това тук не са ти “македонските“ чатове за да обсняваш историята . Иди на някой митинг , там психозата е всеобща и всички ще те слушат за “истинската история на Македония"като овце ...и от Марс да им кажете , че произхождат , пак ще ви вярват .Ясно е , че няма да влезете в ЕС в близките векове , така , че по живо по здраво да приключваме.Коментиран от #73
21:08 10.07.2021
72 Янка
21:22 10.07.2021
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Яне
До коментар #32 от "Искапен ви вели":
А ти защо пишеш и говориш татарски,защо не си измислихте поне език...като окраинците...Коментиран от #76
21:31 10.07.2021
75 Скорпи
До коментар #73 от "Искапен ти вели":
За какъв диалог говориш,когато не искате да признаете Историческата истина...Домашна култура за хора които си знаят езика и историята...а за Вас...културата в чекмеджетоКоментиран от #78
21:39 10.07.2021
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Хе хе хе
22:11 10.07.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Йо Несбьо
22:53 10.07.2021
84 АлМак от Мелмак
До коментар #73 от "Искапен ти вели":
Какво е това домашна култура, т.е. култура на поколенията? Как баба ти (която е българка), предава на дъщеря си (която се пише македонка) семейната култура? Непонятно! Или баба ти е вдигнала ръце от майка ти, или майка си е вдигнала краката на баща ти, който пък не знае, че е измекяри в тази страна и за авторитет пред децата се мъчи да се представи за античен герой. У нас в БГ за такива " македонци" е показателен класическия образ: Дребен селски тарикат! Както и да е, полза няма от обяснения! Да се затвори границата и всички коридори да минават през европейския протекторат КосовоКоментиран от #94
23:03 10.07.2021
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Кубрат 632
23:11 10.07.2021
87 Спас безделника
До коментар #63 от "Искапен ти вели":
ТАТКО ТИ Е ТРЯБВАЛО ДА ТИ ИЗВЪРТИ ЕДИН ЗАД ВРАТА И ДА ТЕ СВЕТНЕ, ЧЕ ГОВОРИ НА ЕЗИК, КОЙТО ИМА 1300 ГОДИШНА ИСТОРИЯ И КУЛТУРА, С КАКВАТО МАЛКО СТРАНИ МОГАТ ДА СЕ ПОХВАЛЯТ!Коментиран от #95
23:14 10.07.2021
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 И аз да кажа
До коментар #63 от "Искапен ти вели":
Веднага ще ти помогна да схванеш: думата "аБсолютно" и производните й са от латински корен " absolute", както е във всички романски и саксонски езици. Ама създателите на македонския, в заслепението си да изчанчат българското, са ви измислили "аПсолютно"! Можеш ли да ми посочиш лингвистично основание? Хващам се за тази дума, защото я видях в текста ти. Можеш ли да ми обясниш защо използвате "штудирам", след като на всички славянски езици е "уча"? Нали сте много древни, що е потрябвало да ползвате немски названия? Не съм лингвист, но това боде очите. И защо крихте Битолската плоча? Иди я виж и виж какво пише там. В историческия ( пардон историчарския) музей в Скопие е, отскоро я извадиха от немай къде, но учените които съобщават за нея през 1956 , са лежали в затвора. Никой не ви пречи да се броите за македонци, но не хвърляйте кал по другите! То ясно, че просръбската пропаганда ви е просмукала с българомразие, но умният човек търси истината в безпристрастните документи, а не в партийните доктрини. Пак ти казвам, потърси какво пишат турските архиви и споменават ли Македония като друго, освен географска област.Коментиран от #92, #96, #110, #111
00:16 11.07.2021
90 Човека Коза
До коментар #63 от "Искапен ти вели":
Ох Маке, и в други платформи съм казвал на други македонци, и на българите също говоря. Срамота е тази вражда между българи и македонци! ХОРА ! Един народ сме в две държави. Защо турците и азерите могат, а ние само се ядем помежду си?! Вместо да си помагаме, се предъвкваме взаимно, което е в угода на Великите Сили ( Divide et impera ) , и много вредно за народи/те ни ;) Стига вече омраза!Коментиран от #97
00:28 11.07.2021
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Спас безделника
До коментар #89 от "И аз да кажа":
Каквото и да кажеш, всичко опира до минали престъпления. Днешните "македонци" са потомци на престъпници, които са прогонвали и избивали хиляди семейства българи, за да присвоят земите им. Това е основната причина за тяхната омраза - омраза на страха от идващия Видов ден, а той неумолимо идва както изгряващото слънце.00:51 11.07.2021
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Спас безделника
До коментар #64 от "Искапен ти вели":
Кутмичевица - точно така пише в древните книги, ама ти първо няма откъде да ги прочетеш и второ: съмнявам се че можеш да четеш КИРИЛИЦА, защото в Македоницата (1946год) един дявол знае какво са съчинили правите македонци. Ако си любознателен, хвани автобуса за София, иди в народната библиотека, и помоли да ти дадат да прочетеш нещо по въпроса. Ако си платиш, можеш да получиш фотокопие на архивните ОРИГИНАЛНИ писания.Коментиран от #99
01:58 11.07.2021
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Спас безделника
До коментар #96 от "Искапен ти вели":
Извинявай, че се намесвам, ама ти наистина си много смешен. Дори само това, дето го питаш дали знае името на дядото на неговия прадядо, показва че си дете на безродници... Момче младо и глупаво, трябва да знаеш ( получаваш информацията безплатно!), че името на даден далечен прадядо можеш да научиш моментално, като броиш поколенията назад. Ако сбъркаш, можеш да провериш или в църковната книга, или в данъчните регистри на турската администрация, дори столетия назад. Като става въпрос за пари от данъци, турците са много точни, почти като евреите - нищо не пропускат!Коментиран от #102
02:18 11.07.2021
101 Спас безделника
До коментар #99 от "Искапен ти вели":
Неправилно се изразих - автентични, с ПЕЧАТ НА ВСЯКА ТРАНИЦА, че преписът отговаря на оригинала, който разбира се, струва доста парици. Говорим за писания на византийски историци, а и не само византийски.02:28 11.07.2021
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Послепис
До коментар #99 от "Искапен ти вели":
А пък, ако мислиш, че ти пробутвам татарско - фашистки лъжи, хвани автобуса за Атина. Е, ще се изръсиш с доста повече евро, ама си заслужава.02:38 11.07.2021
104 Спас безделника
До коментар #102 от "Искапен ти вели":
В ИСТОРИЯТА НЯМА ВАРИАНТИ, ТАМ ВСИЧКО Е ЕДНОЗНАЧНО - КАКТО И АРХИВИТЕ. ЗАСТИНАЛА СНИМКА НА ВРЕМЕТО! А за "момче младо и глупаво "- извинявай!Коментиран от #106
02:45 11.07.2021
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Спас безделника
До коментар #94 от "Искапен ти вели":
Не можеш да ме убедиш, че армията е заклала селяните. Просто армията тогава е била в пъти по - дисциплинирана и да заколиш цивилен е било уставно престъпление. Това, че дядо ти е бил партизанин и се е бил срещу "армията" показва следното: ако българската армия е била съставена от български партизани, щял е да си пие ракията с тях т.е. войната и убийствата са били на идеологическа основа. Но като се прибави и наследството от етническите конфликти между българи, сърби и гърци, всичко си идва на мястото. Впрочем, това не е била армия а жандармерията. Тя и в БГ е убивала партизани, и то не малко. Затова след 09.09.1944 имало народен съд и виновните са били наказвани по военновременен закон. Та на въпроса: ако дядо ти се е бил с "македонска" армия ( жандармерия), щеше ли да има македонски народен съд? Вероятно -да! Щеше ли да има "македонски фашисти" ? Вероятно - да! Тогава, коя част от Македония щеше да влезе в ЕС при хитлеристите - германци и фашистите - българи? Схващаш ли за какво става въпрос? И понеже в историята няма "ако", този факт остава, но вече в 21 век трябва да се преглътне! Хайде, лека ти нощ!
Коментиран от #112, #116
03:49 11.07.2021
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Мдаааа!
До коментар #108 от "ПатриотM@нгo":
Забрави да упоменеш Иван Костов - драгалевския ариец!05:08 11.07.2021
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Историк
До коментар #89 от "И аз да кажа":
Наскоро почина учителят Панде Евтимов от Македония откривателят на Битолската плоча.По спомени през 2018г.Добре че я заснел и снимките чрез бълг. посланник от Белград са стигнали и до историци в София.Какво се занимавате с тези скапани сърби и спорите по безспорни въпроси06:54 11.07.2021
112 Историк
До коментар #107 от "Спас безделника":
След превземането на град Одрин от българската армия турците са очаквали, че града е щял да бъде унищожен.Унищожени са 32 000 войници от 60 000 души турски войници в бой.Българските загуби 1200 души и 6500 ранени.Турците са очаквали, че българите ще унищожат Селим джамия по спомени.Нищо такова не се случва.В продължение на 20 дни по улиците патрулират български войници и е въведен строг ред срещу извършване на мародерства.А какво остава за Македония и хората там, които са смятани за поробени братя българи07:00 11.07.2021
113 Историк
Коментиран от #115, #117
07:05 11.07.2021
114 Рико
08:47 11.07.2021
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Историк
Коментиран от #119
09:52 11.07.2021
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Watchdog
11:35 11.07.2021
122 Турист
18:52 11.07.2021
123 Бг Фалитът
21:05 11.07.2021
124 Иван Михайлов
"Има наслоено доста нещо след войната в България, от което МАКЕДОНЦИТЕ, наистина, докрай требва да се делят и да го отбегват - това е измената, хванала дълбоки корени там [в България]. Тя се е прикрила под разни маски, като почнете от вулгарното [ДС-]шпионство и стигнете до велемъдрото "държавничество" ... Въобще, подушиха се през девет баира и ревнаха в хор всички, които от 1893г. до днес са извършили всевъзможни посегателства върху КАУЗАТА на МАКЕДОНИЯ. Оправдание се опитаха да търсят в обстоятелството, че много било изтъквано наименованието "МАКЕДОНСКО", "МАКЕДОНСКИ". Но това наименование ВСЕКОГА се е употребявало, тъй както и ИМЕТО МАКЕДОНИЯ. Ако речем да го заличим, требва да унищожим повече от половината страници на българската история, наука и изкуство; требвало би да престанем светите Кирил и Методия да наричаме "МАКЕДОНСКИ РАВНОАПОСТОЛИ" и т.н. Защо не е обявен за сепаратист проф. Йорд. Иванов, който изтъква, че от векове насам Самоковско, Дупнишко и Кюстендилско са считани за ЧАСТ от СЕВЕРНА МАКЕДОНИЯ? С истинското й име наричат тая страна всички народи в течение на пре-дългата й история, така са я означавли и монасите от Рилския манастир, в отправените до руския цар писма, с които са молили да им изпращат помощи - при датата на писмото ВСЕКОГА стои написано: "РИЛСКА СВЕТА ОБИТЕЛ - МАКЕДОНИЯ". Името на МАКЕДОНИЯ [и МАКЕДОНЦИ] е споменато на 24 места в Светото Писание."
21:11 11.07.2021