Вие сами ще се досетите кои са тези четири града. Аз няма да ги казвам от уважение към останалите български градове. Но да започнем разказа отначало.
Виждам един познат в центъра на град Хисаря, който продава сувенири. „Как е, има ли търговия тази година?“ питам аз. „Няма хора тази година, няма почиващи.“ отвръща той. „А и да има, не купуват.“ На свой ред отговарям, че няма как да купуват, при такова увеличение на всички цени. Ето, варената царевица я продават за 2.50 лева бройката! „Спокойно, на морето е 5 лева.", успокоява ме моят приятел. Егати, сигурно е така!
Преди няколко седмици питам бате Петьо, който има заведение за бързо хранене в Пловдив, как успява да поддържа такива сносни цени, при такава инфлация на хранителните продукти, през изминалата зима и пролет?
„Инфлацията ние сами си я правим“, отвръща ми той и вероятно е прав. Съвсем наскоро някой качи цени от плажно барче в Гърция: кафе - 50 евро цента, капучино – 1 евро, бира – 1 евро, сок – 50 евро цента, сандвич – 1.50 евро. Тук в заведенията около Градската градина, в Пловдив, кафето гони 5 лева. Май наистина инфлацията ние сами си я правим...
Спирам пред склада на едни други познати в Пловдив, които се занимават с търговия на обущарски материали в цялата страна. „ Как е?“, питам и тях. Отговарят, че никога не са имали толкова материали на склад. В Пловдив търсенето е намаляло. „А в другите градове как е?“ питам наивно аз. „Какви други градове, в България останаха четири града...“ получавам отговор, „Даже във Варна и Бургас е слабо търсенето“. „Нали там има много украинци, руснаци?“, продължавам аз с наивните въпроси.
„Те пазаруват само в големите хранителни вериги. Други стоки и услуги почти не ползват.“, получавам отговор.
Как я докарахме дотук? След тридесет години системна липса на държавна политика, стратегия или поне идея за регионално развитие, идея за равномерно и равнопоставено развитие на различните региони, на различните области на страната. Основно по време на избори се чуват цифри, независимо нали става въпрос за област Ловеч, Ямбол, Кърджали или Монтана – 160-170 хиляди човека население на областта, включително населението на областния център.
Потресаващо! Една пустееща провинция, една оголена периферия на страната и едни четири града! Безконтролна инфлация, безконтролна концентрация на население и изобщо едни процеси, в които липсва всякаква държавна намеса, всякаква държавническа мисъл или програма. Източване на общински и държавни средства, контролирана бедност на населението и нежелание то да бъде образовано и възпитано в гражданска активност. Това се случва от три десетилетия на свободно развитие на страната, това са основните умения, които овладяха нашите „капиталисти“ и политици.
Андрей Киряков
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #13, #185
13:02 30.06.2023
2 Слава на Евроатлантическа България
Коментиран от #46
13:03 30.06.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Историк
Разбира се, автора на статията умишлено е спестил тези "подробнсти", защтоо целта му е да ни разказва басни, че това са процеси които са се развили "в последните 30 години".
Коментиран от #16, #57, #98, #187
13:04 30.06.2023
5 един българоубиец от банкя
Коментиран от #10
13:04 30.06.2023
6 Последния Софиянец
13:05 30.06.2023
7 истина е
13:05 30.06.2023
8 Трол
Продължавайте да "гласувате за една разумна България"!
13:06 30.06.2023
9 Последния Софиянец
13:06 30.06.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Тапа Нар
Коментиран от #14
13:08 30.06.2023
13 София
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Бате Генчо вестникарчето Продава ли още Вестници на Централна Жп Гара СофияКоментиран от #17, #142
13:09 30.06.2023
14 Българин
До коментар #12 от "Тапа Нар":
Противодействайте му, другаре. Правете деца. :)Коментиран от #18
13:09 30.06.2023
15 Вярно е
13:10 30.06.2023
16 Стига бе
До коментар #4 от "Историк":
Обезлюдяването на българската провинция -да, но обезлюдяване на българската нация -не.1945 - 7 000 000 български граждани
1989 - 9 000 000
2023 - 6 500 000
Коментиран от #19, #38, #48
13:10 30.06.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Историк
До коментар #16 от "Стига бе":
Не виждам нищо необичайно в тези числа. Те следват както масовата тенденция на намаляването на населението в Европа, така и още по-изявената тенденция за същото в южната част на Европа.Като прибавим към това, че МИЛИОНИ избяаха от комунистическия "рай" при първа възможност, и това е резултата.
Коментиран от #33, #99, #106
13:12 30.06.2023
20 Българин
До коментар #18 от "ИбиСа":
Даже ти не си вярваш, а искаш другите да впечатлиш.13:13 30.06.2023
21 Затриваме се
Коментиран от #23
13:14 30.06.2023
22 Перо
13:14 30.06.2023
23 Българин
До коментар #21 от "Затриваме се":
Ако ви пукаше нямаше да подкрепяте рузнаците, които ви организират унищожаването на нацията с всички методи и са враг на държавата ни от над 140 години.За съжаление, рузофилите ИСКАТ България да я няма, а когато има достатъчно самоубийци, рано или късно нещата се случват.
Коментиран от #134, #161
13:16 30.06.2023
24 Скапана
Коментиран от #152
13:17 30.06.2023
25 Последния Софиянец
Коментиран от #26
13:19 30.06.2023
26 Историк
До коментар #25 от "Последния Софиянец":
А защо при режима "със здраво и традиционно разбиране за семейството" с всяко следващо поколение броя на децата намаляваше, за да се стигне до 1986та, когато демографския прираст стана 0?Коментиран от #27
13:22 30.06.2023
27 Дух Хач Сити
До коментар #26 от "Историк":
аха, явно сме стигнали 9 милиона не през комунизма, а докато си спал- СмешникКоментиран от #29
13:27 30.06.2023
28 123456
Коментиран от #31, #165
13:29 30.06.2023
29 Историк
До коментар #27 от "Дух Хач Сити":
Баба ми имаше 5 други братя и сестри. Баща ми има три деца. Аз имам две.Сега разбра ли как сте "стигнали": на широката демографска база съществувала преди комунизма и стесняваща се все повече през комунизма.
А защо през Комунизма достигнахме НУЛЕВ демографски прираст? Нали беше супервеликия "традиционен семеен" строй, как така хората имаха все по-малко и по-малко деца?
13:32 30.06.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Българин
До коментар #28 от "123456":
Много обичам разни празнодумци, които говорят каквото им падне, само защото знаят, че не се вижда докъде са го докарали те самите.Ето ви една зависимост: ако русофилите бяхте толкова успешни в семейството, защото много ги "разбирате" нещата и не се поддавате на "джендаризма", и бяхте толкова много, колкото твърдите, България би трябвало да се увеличава като население и то доста бързо.
Това, че намалява и то доста бързо, показва, че едно или всички тези неща, са ПЪЛНА ЛЪЖА.
Коментиран от #137
13:36 30.06.2023
32 Историк
До коментар #30 от "Ей, приятел":
Я кажи кое е това село, да видим как се е променяло населението там през комунизма.Именно защото съм живял през комунизма, знам какво се случи. На кого ще разправяш вицовете за "проспериращото" като население село?
Коментиран от #36, #41
13:38 30.06.2023
33 Араплар
До коментар #19 от "Историк":
Един историк трябва да е обективен...аз като дете израснах на село с население 350-400 човека 85г-95г. Сега селото е 100-150 предимно роми ,дори турци не останаха,като просто да отбележа ,че от турците който се изселваха всички се завърнаха след няколко месеца с изключение на две семействаКоментиран от #35, #175
13:40 30.06.2023
34 София
До коментар #17 от "Последния Софиянец":
от сдс дсб върл Костовист не го Виждам на Гарата Вече защо13:43 30.06.2023
35 Историк
До коментар #33 от "Араплар":
Аз съм обективен. Цифрите, които си написал не казват нищо за това какво се е случвало с броя на населението между , да речем 1920 и 1989та, което е и периода, който има отношение към твърденията за ефектите върху демографията на комунистическия режим.13:43 30.06.2023
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Историк
До коментар #30 от "Ей, приятел":
Област Плевен: 1985та: 362 398 1992: 346 614.Опаааа, и сега какво излезе, че в "процъфтяващата ви област" откъм население, до 92ра година, което е ЕДНА година след официализирането на "промените" населението се е СТОПИЛО с 20 хиляди. Хмммм. Абе, нещо "традиционните български виждания" не си личат по РАЖДАЕМОСТТА в района.
Коментиран от #173
13:46 30.06.2023
38 През
До коментар #16 от "Стига бе":
1945-1989 границите бяха затворени с кльон и АК-47. Сега в чужбина има не по-малко от 2,5 мил българи и с тукашните 6,5млн пак сме 9 милиона. Дали ще се върнат поне част от тях зависи от това каква ще е България. При Жан взимахме 10$ заплати, сега средната е 1000$. и ако се вдигне още може и да се върнат някои.Коментиран от #108
13:46 30.06.2023
39 бългрина
13:47 30.06.2023
40 София- град държава!
Селянджърите затова гласуват за него!
Коментиран от #184
13:47 30.06.2023
41 Ами ще ти кажа
До коментар #32 от "Историк":
Селото е Ставерци. По комунистическо, малко преди да дойде демокрацията наброяваше около 6000 човека. Както вече писах, имаше 4 ТКЗСТа, кравеферми, свинеферма, конопена фабрика, плетачен цех към Саня и т.н .... Ти сам си прави изводите...Коментиран от #55, #88
13:47 30.06.2023
42 Урюрвкос
13:48 30.06.2023
43 Историк
До коментар #36 от "Какъв историк си ти, бе":
Когато на аргументи и цифри отговаряш с безсилие, е ясно къде са нещата. Вместо да се пенявиш, вземи се замисли каква е реалността, заюото не е таквава, каквато пишеш. Друг е въпроса дали пишеш нещо различно, от това, кеото знаеш. Ако е така, значи се опитваш да ЗАБЛУЖДАВАШ! А заблуждават само хора, които не искат да се знае ИСТИНАТА.Коментиран от #66
13:48 30.06.2023
44 бългрина
13:49 30.06.2023
45 Ултра къса памет
Коментиран от #47
13:50 30.06.2023
46 тъп
До коментар #2 от "Слава на Евроатлантическа България":
По СОЦА като нямаше банани за какво пишехте?Кой колко откраднал от службицата - я апартамент си купил, я виличка построил...
Коментиран от #84
13:50 30.06.2023
47 бългрина
До коментар #45 от "Ултра къса памет":
не руснаците, а един предател руснак, точно съшия като И Костов, БМБ, КП.....13:51 30.06.2023
48 Джон
До коментар #16 от "Стига бе":
Отрицателният прираст за пръв е регистриран през 1983. През 1985 официално е обявен след преброяването. През целия комунизъм прирастът на население намалява. Комунистите заварват рекордно висок прираст през 1944 и връщат отрицателен такъва през 1989. Това е статистиката, ти си прави сам интерпретациите.Коментиран от #54
13:57 30.06.2023
49 Kирил
13:57 30.06.2023
50 Фактопроверител
Сега обвинявате евроатлантическите ценности. Ами хората искат да живеят уреден и успешен живот. Затова отидоха там, където имаше такъв. Обаче вие обвинявате и капиталистите. А как беше при соца - живуркаш по схемата училище-казарма-завод. И чакаш - за жилище, за кола, за телевизор. Сега ако си кадърен - работиш и живееш. И няма нужда след работа или в работно време да търчиш в магазина за плочки, когато са дошли такива с различен от бял цвят. Сега от пиле мляко, ти докараха пустите му капиталисти. Мани другото, ами и ти може да станеш капиталист, ако имаш акъл и топки.
Коментиран от #56
13:57 30.06.2023
51 джо
13:58 30.06.2023
52 На какво се радвахме….
Във Сталински режим живяхме, безропотно без Свобода!
Зад Желязната завеса, тайно слушахме ний Би-Би-Си.
Но в петък вечер безусловно, натрапваха ни Руски новини!
Супер Рифле!! Нина Ричи или Вранглер, бяха нашите мечти!
Но за Кецове китайски, чакахме пред “Спортния” със дни!
Бийтълс, Пърпъл, Ей/Си-Ди/Си, бяха идоли за нас.
Но със Златни струни и Щурците, изкласявахме 12-ти клас!
Долари купувахме от чужденците, плахо влизахме във Кореком.
Бяхме много предпазливи! Нарушавахме Закон!
Дънки, дъфки, някое парфюмче, или пък сапунче Фа.
Мигом Ставахме “вървежни”, будехме ний завист в цялата мах’ла.
Жителството, трудовите книжки! Безпартиен, или член на БеКаПе?
Тоз въпрос бе Много важен! Ако искаш ти да си добре!
Ставаш Член на БеКаПе-то, мигом падат всякакви стени.
В списъка на чакащи не влизаш, на опашката си първи ти!
С пот и сълзи съградихме, ний Берлинската стена.
За да трябва да прескачаме, търсейки на Запад Свобода!
За панелка с лихво точки, се записваш да ти дойде ред.
А пък в този списък и не знаеш, ти отзад ли си или отпред!
В Мототехника отиваш след като си чакал пет лета.
Вземаш Ладата и осъзнаваш, веч’ не трябва ти кола!
Ти си остарял от чакане, пътник си за онзи свят.
А за там кола не трябва, нито пък панелка брат!
Тъй минаваха годините, в чакане на Утрешния ден.
В който влизаш в магазина, и не мислиш за пари хептен!
Питам се сега след толкоз чакане, толкоз списъци и срам.
Коментиран от #93, #150
13:59 30.06.2023
53 🇧🇬🇪🇺💯
След още тридесет години, в България ще са останали само роби със Стокхолмски Синдром и внуци на ДС Олигархията, население близо до пет милиона, обезлюден Северозапад с настроения за присъединяване към Румъния?
Младите гледайки как тяхните родители едвам свързват двата края ще продължават да се изнасят поетапно посока Западна Европа?
За следващите тридесет години само за Германия ще трябват внос на Кадри, лекари, инженери и т.н. по 300 000 на година, това е ситуацията с Денмарк, Швеция, Норвегия, Италия, Испания, Франция?
Който не може да стопанисва Държава, виновни са му Стара Европа и т.н.?
14:01 30.06.2023
54 Фактопроверител
До коментар #48 от "Джон":
Много си прав. Естествения прираст бележи своя връх през 1949 г. от 15 човека на 1000 и след това кривата тръгва надолу. И следва икономическите провали при комунизма.14:01 30.06.2023
55 Историк
До коментар #41 от "Ами ще ти кажа":
Прочети статията "Когато съсипаха българското село".ТОЧНО случая на село Ставерци и последиците от колективизацията са много добре описани. "рез лятото на 1950 година, по време на колективизацията около 500 души от селото правят неуспешни опити да напуснат създаденото малко по-рано ТКЗС По същото време група комунистки влиза в спор с дошлия в селото окръжен партиен секретарИван Тодоров-Горуня във връзка с принудително събираните наряди, който прераства в масова демонстрация на над 400 жени. Две от тях са арестувани и осъдени на по една година затвор."
Другаре, трябва да се чете.
14:01 30.06.2023
56 провинциалист
До коментар #50 от "Фактопроверител":
"и ти може да станеш капиталист, ако имаш акъл и топки" - топките има ли значение дали са футболни, баскетболни или някакви други?14:01 30.06.2023
57 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #4 от "Историк":
Точно, БКП отне земята на Селяните, унищожи и обезлюди Българското Село.Коментиран от #58
14:05 30.06.2023
58 Историк
До коментар #57 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Буквално 90% от статиите публикувани в "Мнения" са на хора, които по един или друг начин пробутват комунистически лъжи и опорки, които имат за цел да ни вкарат пак в мъглата на лъжите. Тази не прави изключение.Коментиран от #77, #100
14:07 30.06.2023
59 бългрина
Коментиран от #61, #69
14:09 30.06.2023
60 Начи
14:11 30.06.2023
61 Българин
До коментар #59 от "бългрина":
Самия факт, че даваш пример една конкретна година като "пречупване" показва, че няма представа от демография, където промените се случват за ДЕСЕТИЛЕТИЯ.Коментиран от #68
14:11 30.06.2023
62 ХА ХА
Коментиран от #63
14:11 30.06.2023
63 Историк
До коментар #62 от "ХА ХА":
Законите са за другите, не за мен.Не ме гледай какво правя, гледай ме какво говоря.
:)
14:13 30.06.2023
64 Епа я
14:13 30.06.2023
65 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
14:15 30.06.2023
66 Коя истина
До коментар #43 от "Историк":
Че сме цъфнали и вързали?Коментиран от #67
14:16 30.06.2023
67 Истината
До коментар #66 от "Коя истина":
Истината за това кога е започнал демографския срив, а оттам и какви са причините за него.Коментиран от #73, #74
14:18 30.06.2023
68 Викаш
До коментар #61 от "Българин":
Веч не са -ПЕТИЛЕТКИ!Заменихме ги с -ДЕСИТЕЛЕТКИ?
14:19 30.06.2023
69 ХА ХА
До коментар #59 от "бългрина":
ЕС ЛИ ТИ Е ВИНОВЕН ЧЕ НЕ ТИ СЕ КОПАТ КАРТОФИ И ПРОДАВАШ НИВИЧКАТА ЗАДА ДОЕШ У ГРАДО ДА КУПИШ ГАРСОНИЕРКА И ДА ПРОДАВАШ АЛКОХОЛ И ТАБАКОФ У СТОПЧЕТОКоментиран от #81
14:21 30.06.2023
70 Комунисти винаги ще има
14:21 30.06.2023
71 Хурката
До коментар #30 от "Ей, приятел":
като е било така, защо вие комунистите свалихте Т. Живков от власт, изключихте го от партията и го разкарвахте като някой углавен престъпник по милиционерските участъци!Коментиран от #72
14:23 30.06.2023
72 Историк
До коментар #71 от "Хурката":
Може да е защото не са искали да ставаме чак Швейцария на Балканите. Просто са се уплашили от собствения си успех :)))14:24 30.06.2023
73 Ало неуките,
До коментар #67 от "Истината":
Има Статистически институт. Лесно може да се видят графиките, че демографският срив започва още през 60-те години при "добрия" социализъм! А после руснаците ни довършиха с тази "перестройка"!Коментиран от #76
14:25 30.06.2023
74 Причините
До коментар #67 от "Истината":
са икономически....точка по този въпро...Или ти все още вярвав в добрият старец с червената торба,как дарява щастие.След като са икономически,значи демографският срив е голям...точка...Иначе асфалта нямаше да се разпада толкова бързо и да се кърпи.14:26 30.06.2023
75 Сечко
Не я научихте елементарната математика и това си е. Цифрите са само 10 (0-9), числата са безкрайност. Боже, Боже. Като не знаете какво пишете? Археолог
14:26 30.06.2023
76 Историк
До коментар #73 от "Ало неуките,":
Не прочете ли, те "помнят". Друг е въпроса, че и малкото, което "помнят" лееекинко така го изкривяват. Не много, само колкото да се пробват да мине пред невежите и неживелите през това време.14:26 30.06.2023
77 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #58 от "Историк":
Това е причината, до днес БКП не е признала вината за времето на едно партийната държава, няма Mea culpa за отнетите земи, за разбитите съдби, за унищожаването на българското село?България винаги е била част от света, дори и под турско?
Българските Възрожденци от Епохата на Възраждане на Българският Дух и История са високо образовани на Запад в Русия, Франция и т. н.?
Статийте са такива защото тези хора знаят че настъпят ли някой от Олигархията са аут?
Коментиран от #80
14:28 30.06.2023
78 Абе ти
Коментиран от #82
14:29 30.06.2023
79 Всяко нещо има първопричина
14:29 30.06.2023
80 Историк
До коментар #77 от "🇧🇬🇪🇺💯":
"Статиите са такива защото тези хора знаят че настъпят ли някой от Олигархията са аут?" Аз не вярвам в това. Повечето от олигархията, създадена от Партийния елит, няма нужда от тези лъжи, защото успешно са овладели разни икономически реалности. Смятам, че такива писания идват под диктовката на бившите тайни служби, които гонят къде къде по-голяма риба. И точно такива "интелектуалци" са най-подходящия инструмент за тези пропагандни лъжи.Коментиран от #83
14:31 30.06.2023
81 Мухахаха-хаха
До коментар #69 от "ХА ХА":
Ни знам бе...На ина баба и заминаа козичките,щото можело да се заразят с африканска чума....и на някой дядовци....Удари си няколко бустера и поумня....Иначе ся набиваш мръвка от държавните резерви на други страни,и одиш се хвалиш че си бил на почивка у някое село в балкана.....Иначе си прав де,не го крия...Сички селяни станахте граждани и поумняхте.
14:33 30.06.2023
82 Българин
До коментар #78 от "Абе ти":
Какво се е "унищожило"? Да не би ЗЕМЯТА в плевенско да се е ИЗПАРИЛА?14:33 30.06.2023
83 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #80 от "Историк":
Съгласен.14:38 30.06.2023
84 Хохохо
До коментар #46 от "тъп":
Всички демократи живеете в апартаменти на вашите роднини придобити от службичката.Коментиран от #85
14:39 30.06.2023
85 Хммм
До коментар #84 от "Хохохо":
А какви ДРУГИ апартаменти можеха да се придобиват през "великия". комунизЪм? Освен от службичката де.Коментиран от #86, #116
14:44 30.06.2023
86 Как кви
До коментар #85 от "Хммм":
Квито и сега бе...Коментиран от #87
14:45 30.06.2023
87 Хммм
До коментар #86 от "Как кви":
Не позна, но това е защото вероятно не си живял съзнателен живот преди 89та.14:48 30.06.2023
88 Конкретно
До коментар #41 от "Ами ще ти кажа":
В речта си на 10 ноември 1989 г. Петър Младенов много добре описа обстановката в България в края на социализма – съсипана, неефективна губеща промишленост, напълно ликвидирано селско стопанство, по тази причина внос на елементарни селскостопански стоки, огромен непосилен външен дълг, масови дефицити във вътрешната търговия, чудовищна скъпотия, липса на елементарни стоки на пазара за битови нужди. Всеки може да го прочете.Коментиран от #90
14:48 30.06.2023
89 флипп
Коментиран от #91
14:50 30.06.2023
90 Шокиран
До коментар #88 от "Конкретно":
И тогава не е имало нито ЕС, нито НАТю да ни "пречи", пък такава ситуация!14:51 30.06.2023
91 Хммм
До коментар #89 от "флипп":
"И 30 години след падането на комунизма, и тотална власт на САЩ"Двама министър-председатели от тези години са БИВШИ СЪВЕТСКИ ГРАЖДАНИ, още 5-6 са директно отгледани от Кремъл, Агент Гоце е ... агент на ДС и беше президент на България, Чорапа е подбран от руЗката разведка Решетников, енергийния ни сектор е ТОТАЛНО зависим от рузнаците, рузката групировка с трите буквички е овладяла морето, Боко им направи газопровод за ЕДНА година с наши пари, Телекома ни е продаден на руЗнаците. Та, какво казваш за "тоталната власт на САЩ", че не те разбрах?
Коментиран от #111
14:53 30.06.2023
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Така е
До коментар #52 от "На какво се радвахме….":
Поздравления!15:00 30.06.2023
94 оня с коня
Коментиран от #109
15:14 30.06.2023
95 Петков
Коментиран от #97
15:23 30.06.2023
96 Защато
Коментиран от #107
15:25 30.06.2023
97 провинциалист
До коментар #95 от "Петков":
"Виновен е българина, че" - не е точно така. Проблемът е, че няма единодушие в масите. Виж например реакциите на коментари 14, 23, 31 и 61 - някои са съгласни с българина, други не са. Ако всички са на едно мнение, ще се отпушат нещата и ще тръгнат нанякъде.15:37 30.06.2023
98 Къв историк си, истерик може
До коментар #4 от "Историк":
Аз съм малко над 50 годишен и съм ходил и на бригади и знам как беше в селата. ТКЗС работеха, работеха работилниците в тях, строяха се къщи в селата. Имаше в паспорта странища "жителство" което донякъде регулираше миграцията. Айде скрий се.Коментиран от #104
16:32 30.06.2023
99 Къв историк си, истерик може
До коментар #19 от "Историк":
Добре, нали комунизма свърши 1989, що избягаха. И що не се връщат, като сега е рай....16:35 30.06.2023
100 Къв историк си, истерик май
До коментар #58 от "Историк":
И още да ти кажа като агро-специалист че напоителните системи са изградени през 60те години и бяха разграбени през 90те; през 70те нашето земеделие е било на водещо световно ниво. Били сме в десятките по износ на пипер, домати, агнешко, живи животни, да не ти изброявам. Имаше кораби за износ на живи животни. Виж статистиките, не пропагандата на Козяк.16:45 30.06.2023
101 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
Нали така беше?
Е, наскачахте се...
Коментиран от #103
17:00 30.06.2023
102 Съгласен
17:26 30.06.2023
103 Последния Софиянец
До коментар #101 от "Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.":
Клошар сега къде продаваш като намериш нещо в кофите или чакаш битака!?17:32 30.06.2023
104 Адам Хилтън
До коментар #98 от "Къв историк си, истерик може":
Само бездарните скъсаняци като вас още мечтаят да се върне оня нечовешки строй, където мизерията беше всеобща и управляваха шумкарите и бавноразвиващите им деца! На сметището сте подлоги продажни.Коментиран от #124, #131, #135, #141
17:38 30.06.2023
105 Дедо Чочко
17:39 30.06.2023
106 Ха така
До коментар #19 от "Историк":
Интересно ако живков бе отворил соц.затвора колко ли щяха да издухат от рая.Някой запитва ли се защо всички соц.страни въстанаха срещу червената болшевишка империя и само ние ръкопляскахме на руснаците17:43 30.06.2023
107 Ха ха
До коментар #96 от "Защато":
Хубав ник имаш -" за щато".Признаваш си за какво се бориш- щат.Тук или зад гьола е без значение.17:48 30.06.2023
108 Почнахте
До коментар #38 от "През":
Пак с глупостите . Какви 1000$ какви пет лева .80% са на границата на оцеляване , битови сметки , хляб , ,,кучешка наденица,, и водица.Коментиран от #186
17:50 30.06.2023
109 Ха ха
До коментар #94 от "оня с коня":
Разбира се - по- добре пръв на село,отколкото последен в града.Проблема а,че скоро ще си единствен на село( изключвам коня ти).Коментиран от #132
17:52 30.06.2023
110 Алфа херинга
17:58 30.06.2023
111 Само питам
До коментар #91 от "Хммм":
Забравяш Марици,златодобив,безплатни военни бази за окупаторите,профукана АЕЦ ,подаръци от няколко милиарда за чертежи на самолети.Или това не е на КГБ,значи че не е вярно.17:59 30.06.2023
112 бл.134 в Zап. парк
18:33 30.06.2023
113 Индиец
Коментиран от #126, #176
18:57 30.06.2023
114 бай Даньо
Няма значение какви са цените на конкретни места има значение общото ценово ниво, а за сравнение България - Гърция , статистиката казва че цените в Гърция за 30% по високи от България ( и заплатите 30 % по високи ха чудо!) , това е определящото , това е котвата за разсънения по нататък по темата , другото е талаш ... Изобщо народ който вярва че сравнение на цените в гръцко село и на витошка са меродавни за някакви изводи си заслужава лошата съдба. Той интелекта в крайна сметка е оръжие за оцеляване и като го нямаш след обезлюдяването идва заслужено изчезване.
Коментиран от #117, #118
18:58 30.06.2023
115 В Капитализма държава
Никой не го интересува страната, като цяло, хората й, демографията, парковете, природата й... Всичко се изсмуква от алчната олигархия, която изцяло е ПОДЧИНИЛА държавата на себе си! А обикновенният индианец само гледа, как да оцелее! И това се наричало демокрация на 21-ви век!
19:00 30.06.2023
116 Напротив, чичо ми
До коментар #85 от "Хммм":
правиха частна кооперация в голям, окръжен град 65-та г. Сами се събират 8 семейства, получават парцел от градската администрация, купуват я, стр. план и сами си построиха апартаментите, масивно строителство с железобетонни плочи и колини, тогава още при "гадния социализъм"! Дори 1979-1985 г имаше такива частни кооперации в града (много бяха строежите и тогава), на които работехме лятото, като общи работници - бетон с количките карахме на хаспела и горе по етажите заливахме плочите. Долу имаше голяма бетонарка, по 8 колички пясък и баластра, смесваше с цимент. Арматуристите имаха огромна маса около строежа и на нея правеха арматурата по плановете... Работата беше тежка физически, но даваха по 10 лева надница на ученици, 16-18 годишни бяхме тогава. Един хляб беше 15 ст черния и 26 ст белия. Токът 2 или 4 ст. на КВт/час. В стола обяда беше 55 ст. 3 неща имаше за ядене за един купон. Квартирата, ако не искаш да живееш с родителите, беше 20 лева месечно... Една баничка или кифла струваше 10 ст. Една топла мекица 4 ст. Беше евтино време и без страх или инфлации, войни, наркотици, стрелби, трепане по улиците...Коментиран от #123, #139
19:28 30.06.2023
117 "Авторе на Шанзелизе
До коментар #114 от "бай Даньо":
кафето гони 15 евро" ??Глупости, в най-лошия случай е около 6 евро, ама 15, няма как да е! Франция отдавна е аут, не е Европа...
За 15 евро можеш да се наядеш добре, ако си купиш шунка, салата и хляб в Лидъла!
19:34 30.06.2023
118 Има и друго сравнение!
До коментар #114 от "бай Даньо":
В някое "смачкано село" в чжда страна (Швейцария примерно) е многократно по-добре, от твоята "Витошка" в столицата ти!Защо тогава кафето на "Витошка" да е така скъпо, като в Цюрих? Единственото оправдание е, че селянията в София е проста и кълве на високи и с нищо неоправдани цени! Сиромашко невидяло, получило заплата 1000 евро и айде да ги даде за кафе в центъра на столицата!
Коментиран от #125
19:41 30.06.2023
119 Майка България
Коментиран от #120
19:43 30.06.2023
120 Имахме село в Монтанско (баба ми)
До коментар #119 от "Майка България":
над 1000 човека бяха тогава 80-те г., преди "свободата"! Лятото ваканция, пълно с младежи, диско, танци гаджета по цяла нощ... Музика, гонка с моторедки!Днес са около 150, само болни пенсионери останали там. Пустеещи къщи, пустеещти улици, пустеещи земи! Всичките ниви и ливади бяха обработвани тогава с техника, организирано и имаше голяма реколта на грозде, всякакви плодове и зеленчуци, пшеница... Животновъдството - имаше към 15 000 овце, ТКЗС с краварник, около 200 крави, кози... Краварникът беше модерен с агрегати за автоматично доене! Елекртическа линия за почистване. Всеки ден се караше с камиони тонове мляко за преработка в града. А днес? Всичко е унищожено. Пенсионерите чакат гладни да умрат. Децата и внуците им са в САЩ, Германия, Швейцария, скандинавските страни! В селото - пенсия около 350-400 лева, едно магазинче само с дребни неща и хляб!
Коментиран от #122
20:02 30.06.2023
121 Ние сме младежка🎃💰🌈
20:10 30.06.2023
122 Прав си
До коментар #120 от "Имахме село в Монтанско (баба ми)":
Проклети да са и🎃 и 🌈💰🙈🙉🙊20:12 30.06.2023
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 бай Даньо
До коментар #118 от "Има и друго сравнение!":
Сиромашко навидяло, колко навидяло живея в ЛА имам къща за над 1 млн и си ми объркал заплатата с една нула ... само че истината трябва да се уважава инак разговора става глухи със слепи ... Кафето на Шанзелизе беше 8 евро преди 15 години по лична информация слагай 60% инфлация поне ( 30% преди пандемията и 30% още последните 2 години) и смятай днес колко е.Коментиран от #128, #129, #144
20:22 30.06.2023
126 И тоя дойде акъла да дава
До коментар #113 от "Индиец":
А бе, кюмюр! Ако можеш да четеш, прочети "Панча тантра". Там ще разбереш, защо зайката ражда 12 зайчета, а лъвицата максимум 2 лъвчета!20:23 30.06.2023
127 Другият един
20:23 30.06.2023
128 Бря,бря, бряяя!
До коментар #125 от "бай Даньо":
Даньо Балкански, изръшкал Америката, как се пише "Шанзелизе"? Или това е някаква бирария във Факултето, или скара-бира на Хладилника до КАЗИНО МОНАКО?😄Коментиран от #133
20:30 30.06.2023
129 Лос Анджелис не е Европа!
До коментар #125 от "бай Даньо":
Такова кафе тука за сега няма! (Сиромашко невидяло беше за София). При вас "печатят пари" от въздуха, за това и имаш заплата от 10 000! Финансови деривати, фючърсни борси (CME, NYMEX...), балони от "пари" и балъци на килограми! Но, живееш опасно, мой човек! С тая война, ФАЩ са на прицел и скоро Йелоустоун ще се активира "случайно"! (Има такова оръжие, подчинено не на армията, а на Федералите!) Имам приятели в Русия, дигнали са ви мерника на цялата Кравария!Купи си яхта, ако нямаш и се готви за бърза евакуация! Все пак си българин, "наш човек", да знаеш! Покрай сухото, гори и суровото!
Коментиран от #136
20:50 30.06.2023
130 Генчо,Пенчо,Атанас и АЗ
21:01 30.06.2023
131 Абе тия може да ги
До коментар #104 от "Адам Хилтън":
разправяш на тези под 40 г.Оня строй беше ЗА хората. Този е за мафията и за "ала-бала"!
Сега е някаква тъпа джунгла, която се самоизяжда. Нищо ново не се прави, само се краде и използва още това, което нашите родители и дядовци са създали по време на "диктатурата" 1945-1989 г.! Било "справедлив строй"? Я кажи, ти като си толкова умен, колко кюлчета имаш в нощното си шкафче? Демокрацията е лъжа и измама за балъци! Даже доказани национални предатели са на власт и ДАНС и всички го намират за "нормално"!
21:01 30.06.2023
132 От село
До коментар #109 от "Ха ха":
Като казваш " на село " , искаш да обидиш някой ли? В града е пренаселено , " препаркирано" , презастроено, прекалено шумно, прекалено опушено...Като сте граждани си мислите че сте от елита ли?...Ми разходете се из западна Европа да видите белия европейски човек как разбира живота...Коментиран от #143
21:34 30.06.2023
133 бай Даньо
До коментар #128 от "Бря,бря, бряяя!":
Да ти кажа как се пише Шанзелизе на френски ма няма да разбереш , на български е така. като гледам на коя страна на "дебата" си вероятно не знаеш и немски и английски, а копейките е ясно не знаете и руски ...21:36 30.06.2023
134 По въпроса
До коментар #23 от "Българин":
Унищожаването на нацията е в плана на англосаксонците, да ти обясня...Или се правиш на абитюрент...21:37 30.06.2023
135 Управляват "бавноразвиващите им деца"?
До коментар #104 от "Адам Хилтън":
Май за днес говориш? Хора, уж завършили Харвард, но сричат и нито английски добре владеят, нито родният им Български! Да не говорим за специалностите, които уж там са учили? С такива езикови познания, няма как да си научил добре, каквото и да е! И ние сме следвали "навън" и имаме поглед, върху тези неща!Ама едно са научили: Да се перчат и рекламират, като умни и можещи! Но си остава само, като лъжа-реклама, на гнил продукт! Нищо не става от тях!
21:37 30.06.2023
136 бай Даньо
До коментар #129 от "Лос Анджелис не е Европа!":
На къде да бягам с яхтата , Мексико, или направо Владивосток !? Не сте истина копейките!Коментиран от #146
21:38 30.06.2023
137 Също българин
До коментар #31 от "Българин":
Не става въпрос за русофилия или западопоклонничество. Става въпрос за кинти, стандарт на живот. Фамилията иска ресурси. Бизнеса дава 50-70 % от необходимото за да живее нормално човек.21:43 30.06.2023
138 Хехе
22:02 30.06.2023
139 Напротив ами
До коментар #116 от "Напротив, чичо ми":
Чичо ти е бил яка номенклатура комунистическа!Коментиран от #149
22:16 30.06.2023
140 Искахте демокрация
Коментиран от #154
22:20 30.06.2023
141 Да ти отговоря и аз
До коментар #104 от "Адам Хилтън":
Да, мечтая да се върнат онези времена, може би живота не е бил толкова лек но е бил спокоен и без стрес. Всичките ми баби и дядовци живяха до над 85 годишна възраст, такава смъртност от рак нямаше. Живееше се честно и спокойно, дори вечер жилищата не сме заключвали. Децата не се хвалеха с телефони а с успехи в училище и в спорта.А това кой колко е бездарен се замисли сам, в момента пиша от чужбина а заплатата ми в лв е пет-цифрена на месец, можеш само да сънуваш. Вижда се и по стила ти на писане, човек с до средно образование или купена диплома за висше който е бесен от гняв но няма аргументи а само злоба. За жаласт и аз съм се продал, стомаха пълен но душата празна. Мечтая да си изкарам старините там в спокойствие, кой знае дали ще стане, а децата ни които са отрасли в чужбина никога няма да се върнат защото нищо не ги свързва с България. Всичко това беше победа на западния строй над източния и им осигури оцеляването, първо че предната си голяма рецесия я преодоляха благодарение на пазарите на изток и евтината работна ръка което беше моментно и трая тридесетина години или казано иначе едно поколение, вижда се по кризата в момента.22:42 30.06.2023
142 от ротондата
До коментар #13 от "София":
той не знае дека е ЖП гара София22:45 30.06.2023
143 Пак аз, 141
До коментар #132 от "От село":
Не се хаби, няма как да знае или да го разбере. Това са хора с друга ценностна система, ако изобщо това значи нещо за тях. Може би човек еволюира психически и в един момент разбира кои са истински важните неща но е късно, живота е минал в печелене на пари за едно изкуствено и фалшиво благоденствие.22:49 30.06.2023
144 Пак аз, критика на историка
До коментар #125 от "бай Даньо":
Не ми ги хвали вашите къщи, за 1 млн в ЛА е гипсокартон и фасада, моли се да не я издуха а имате и големи пожари. Можеш да впечатлиш някой продавач в супермаркет. Имам приятели и братовчед и там, и в Санфран, за 700 бона къщата е тип бунгало, един етаж, вярно голяма квадратура и лъскаво но от дървени панели и гипсокартон. Така е там, маспродакшън. И като дойдете в Рим си мислите че всички трябва да говорят английски. А англосаксонците нито един чужд език не могат да научат, толкова им е "багажа".23:10 30.06.2023
145 Йордан Йорданов
23:13 30.06.2023
146 Копейки?
До коментар #136 от "бай Даньо":
Еми защо се заяждаш на копейки, като нищо не знаеш?Това, че работя с руснаци, не ме прави "копейка", както и ти не си мексиканец или индианец, предполагам? А като живея в Швейцария, това сигурно ме прави истинска "копейка" :)? Ако щеш бягай, мислех, че ти помагам, ама се оказа, че ти е все едно! О.К. и на мене!
23:33 30.06.2023
147 Сънчо
23:33 30.06.2023
148 Мдааа...
София се напълни с пришълци, и от 12 хил. жители, колкото са били преди 140 години, сега са над 1,5 млн.
Това доведе до тежки несъответствия във всички посоки, най-вече обезлюдаване на провинцията. Огромен проблем е и сериозната разлика в месечното заплащане на работещите, защото няма никаква логика т.н. столичани да имат 2 до 3 пъти по-високи заплати, при положение, че в София нищо не се произвежда, освен материал за канализацията, където я има...
Програмисти, компютърджии, чиновническа армия, нищоправци, разнасят папки, невероятно раздут щат по министерства, ведомства, институти, асоциации, дружества и какви ли не измислени организации. Защо те получават 2-3 пъти повече от истинските труженици в останалата част от държавата???
Това изкриваване в стандартите няма как да продължава, защото хлябът не расте на бюро, нито в луксозен офис, нито в скъпа кола...
Над 850 хил. чиновници у нас, при едва 1.2 млн реални труженици на полето, фабриката, строежите, транспорта, охрана и полиция (тук също свръхраздут щат)...
България се задъхва, а софиянци и тунеядци се множат...
Докога...
Коментиран от #151
23:36 30.06.2023
149 Много знаеш!
До коментар #139 от "Напротив ами":
Чичо ми не беше в БКП. Беше много умен човек, но не искаше да се занимава с глупостите на политиката.Беше фотограф и то от добрите за онова време! А другите от блока? Нормални хора от соц системата тогава, нямаше от тях директори или партийни секретари!
Абе в града имаше много такива частни кооперации тогава! Много си построиха сами апартаментите, защо да чакаме, някой да ни "дава апартамент"? Пълни глупости! От заводите даваха, ама имаше дълго чакане и ред за "панелка". А кой иска да чака? Организирахме се и си строехме сами и то железобетонни сгради! Не знам ти в кой град си живял?
23:44 30.06.2023
150 Статистик
До коментар #52 от "На какво се радвахме….":
Добре. А сега на какво се радваш? Бедност, безработица, работещи бедни, цига низация, инфлация, простотия до шия, мутри, наркотици и наркомани, скъпоплатено здравеопазване, полицията е повече от армията, политици айдуци, чужди военни бази, проституция, корумпета на всякакво ниво, мръсотия, презастрояване, безнаказаност, по всички въпроси - на колене пред Брюксел и Вашингтон, издържаме над 100 хиляди навлеци от къде ли не (мигранти и бандери), за българите пари за помощ няма, но за Бандерия - досега над два милиарда, тотална цензура по медиите, от 9 милиона останахме 5, държавната граница все едно я няма...да продължавам ли?23:59 30.06.2023
151 "столичани да имат 2 до 3 пъти
До коментар #148 от "Мдааа...":
по-високи заплати"Това по цял свят е така! Големи градове, дето има много хора, офиси, чиновници, банки, застраховки, много фирми, всичко е по-скъпо и заплатите естествено по-високи, иначе как да живеят в скъп град? Вземаш голям кредит да купиш скъп апартамент или къща, но понеже и заплатите в такъв град са високи и има работа, успяваш след 30 години да го изплатиш. Това е "балона" на капитализма. Всички искат постоянно все повече и повече и инфлацията постоянно расте. В някое село до рекичка е спокойно, няма никакви хора, но нямаш нито магазини, фирми, нямаш никаква инфраструктура, даже да ти се повреди мишката на компа, няма от къде да си купиш. Трябва кола и да отидеш в града. Все пак имаш избор. Може да се живее и много добре извън големите 4 града, ако имаш някаква такава работа или доходи от друго място. Или си много скромен и живееш от това, което си произведеш сам там?
НО децата? Къде ще учат и следват? И така се започва... Жената иска прическа, иска да ходи в салон на маникюр, на фитнес и опера... НО в гората няма такива "екстри". Всеки сам си избира!
Коментиран от #177
00:03 01.07.2023
152 Яяяяя
До коментар #24 от "Скапана":
Територия00:09 01.07.2023
153 Свищовско
00:21 01.07.2023
154 Знаещ
До коментар #140 от "Искахте демокрация":
Пълни глупости. Идвали да се учат в БГ. На какво, на морално остарели технологии ли? Ако нямаше СИВ, нямаше и едно винтче да можем да изнесе, защото качеството на нашето производство беше.... То и затова си отиде СоциализЪма, просто фалира неспасяемо. Ако можеше да издържи икономически, още щяхме да сме "Винаги верни на партията"... Имаше един лаф по онова време, че докато тук говорим под път и над път за Научно-техническа революция(любим лозунг на комунягите), на Запад я направиха... И само между другото- износът на България за 2022г е 51 млрд ДОЛАРА(И то без военната продукция). Това за липсата на икономика в днешни дни...Коментиран от #155
00:22 01.07.2023
155 "Пълни глупости?"
До коментар #154 от "Знаещ":
На техника също се учехме добре. Работех в България в завод по електроника. След падане на Берлинската стена отидох в Западна Германия и то малко със закъснение, чак към 92 г. Попаднах пак в предприятие по мехатроника и нищо особено, немците се чудеха, че ние в България сме правели електронно управление на двигатели и то някои наши модели бяха даже по-напреднали от техните там! В София до 89-та година следваха много чужденци и медицина, а след това отиваха или в техните страни (арабски и африкански) или на Запад. Образованието тогава беше наистина на ниво! На Запад никой не го интересува, какво си учил, ами те гледат, какво можеш и как го можеш. Къде и какво си следвал е само входен билет във фирмите им! Относно качеството: Може да не беше от най-високите, понеже пазара ни беше некапризен - бившите соц страни! СССР вземаше всичко, каквото произвеждахме. Те не бяха много взискателни и това не ни караше да се напрягаме да става "по-лъскаво" и "готино" на вид. Ако пазарите ни бяха западните още от самото начало, то да сме свикнали и с тях. НО, от 1945-та г. до 1989-та ние не се бяхме напрягали много за маркетинг и качество. И изведнъж след 89-та г. трябваше да "се бием" на западните (техните) пазари с малко по-други изисквания. СССР пазарите за една нощ изчезнаха. Е, кое предприятие би могло да издържи на такъв удар? Не ни подценявай. Много от нас са навън и много добре знаем вече всичко и за "великия запад"!01:21 01.07.2023
156 Неразбрал
03:46 01.07.2023
157 иис
04:10 01.07.2023
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 ей тъпак
До коментар #23 от "Българин":
виж си минусите скопеняк07:24 01.07.2023
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Националист
Коментиран от #166
08:38 01.07.2023
165 Инж. Химик
До коментар #28 от "123456":
Не е лесно да си прозд комунист! Като не ти харесва , бегай в масква.08:48 01.07.2023
166 Иванов
До коментар #164 от "Националист":
Точно индианеца Костов , разпродаде всичко и неговите хора си купиха заводи с бонови книжки. Костов е най-големия престъпник в историята на България.Коментиран от #169
08:51 01.07.2023
167 Кънчо Качамаков
08:59 01.07.2023
168 Този,
09:17 01.07.2023
169 До Иванов 166
До коментар #166 от "Иванов":
Не знам на колко години сте, но написаното от вас е абсолютно невярно, но точно повтаря пропагандата на бТВ и т.н. масовата приватизация и боновите книжки бяха по времето на Жан Виденов. Тогава доларът стана 3200 лева. Иван Костов дойде на власт в една абсолютно фалирала държава. "Разпродажбата" на всичко не беше само по негово време. И при Беров и при Виденов и при царя тя продължи, защото същността на налаганата у нас неолиберална идеология беше всичко да е частно. Не пишете за неща, които не познаватеКоментиран от #174
09:34 01.07.2023
170 Хайде стига
09:43 01.07.2023
171 за съжаление
Формално, "свободното развитие на страната" се превърна в "свободното разграбване на страната". Обаче, нашите „капиталисти“ и политици запазиха правилото - властта е, за да се обогатяват приближените, не е за прокарване на законност или развитие. Всички са на принципа - след нас и потоп
09:47 01.07.2023
172 Това с малките
09:48 01.07.2023
173 Шоги 6
До коментар #37 от "Историк":
Нещо "стъкмистиката" ти куца....Село от Плевенски окръг.....от 850 души през1989 г....80 души през2023г
Друго село от същия окръг ....през 1989 г. 2500 души.....сега около 500 души . Малък град от около 6500 сега около и под 3000....
За 34 години демокрация....това
Разруха, грабежи, унищожение и обезлюдяване.....
Коментиран от #183
09:50 01.07.2023
174 но костов
До коментар #169 от "До Иванов 166":
беше този, който въведе като норма в политиката търпимостта към философията за 10%.Правеше се на ущипана мома към кражбите на съпартийците си, а и да не коментираме фондацията на жена му. Всъщност, след него всички разбраха, че кражбата на властимащите е нещо повече от нормално. На хората, толкова им се искаше "демократите" да демократизират обществото, но ... получиха от същото. След това, историята я знаем - всички търсеха килепира, но по лесния начин. Затова, и днес хората не уважават заможните и богати българи, а ги подозират в шашми, далавери и нечистоплътни игри.
Моралната щета от управлението на Костов ще я плащаме още дълги години.
Коментиран от #179, #180
09:59 01.07.2023
175 Същото това
До коментар #33 от "Араплар":
село 25 години преди "твоето време" е било с население 1000+. Аз съм от подобно село и много добре си спомням такива времена. Просто никой от подрастващите въобще не си предствяше да остане на село. Или да се върне след завършване на образованието си.10:02 01.07.2023
176 отговора
До коментар #113 от "Индиец":
се съдържа във въпроса ти!10:17 01.07.2023
177 "Всеки сам си избира!"
До коментар #151 от ""столичани да имат 2 до 3 пъти":
Ето това е най-важното. И множество хора и то от младите не го оценяват защото не са живели в такива времена, когато искаха насила да ни заържат по родните места. Това е да имаш право на избор и САМ да решиш!!! А не някой друг да решава вместо теб.10:22 01.07.2023
178 ник
10:27 01.07.2023
179 До коментар 174
До коментар #174 от "но костов":
Знам, че .няма смисъл да спорим, обаче много добре сте описал управленията на Бойко Борисов. Иван Костов няма нищо общо.10:30 01.07.2023
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Б.Б
10:45 01.07.2023
182 Да!
До коментар #3 от "Псевдоним":
В тези 4 града има НЕ управленци, а феодали!!! Ф Е О Д А Л И!!! Това сме ние, България. Мизерия, грабене от публичните средства, шуробаджанащина, корупция абсолютно във всички сфери на живота и абсолютно на всички нива на властта и управлението, липса на адекватни медицински грижи (щото пътеките е!аха майката на грижата за болния), умишлено поддържане на ниско ниво на образование (даскалите не заслужават големи заплати, защото произвеждат невежи деца, щом аз инженерът МОГА да обясня математика и физика на деца без особени знания по предметите и изкарват поне 4-ка, КОЕ пречи на даскалите да вършат това, още повече, че получават заплата за това???), неадекеатните доходи прокудиха българите в чужбина, раждаемостта не може да "навакса" изтеклото навън население, увеличава се дела на пенсионерите спрямо активно работещите, подправяне на изборни резултати, прокуратура и съд - БЕЗ коментар, безнаказаност за престъпниците (особено модерно е да ги осъдят "условно")... КАК можем да променим и излекуваме изгнилата ябълка България??? Можем ли изобщо? Лично мен ме е обзело отчаяние и липса на всякаква надежда...10:47 01.07.2023
183 Историк
До коментар #173 от "Шоги 6":
Нищо не ми куца. Плевенска област - за една година след окончателната (и бутафорна) смяна на системата намалява с 20 хиляди. Това не се дължи на демографски срив, това се дължи на свободата на хората да решават къде да живеят и какво да правят, която им беше отказвана 45 години.Коментиран от #196
11:04 01.07.2023
184 Никси
До коментар #40 от "София- град държава!":
първо се започна от Другаря Иван Костов Конспирация Ран-ът , изпълняваше поръчки на едно посолство за да униожи 17 000 Заводи и предприятия , Селското стопанство , Армията и Пендйонната реформа я съсипа и ограби всички спестявания на наще родители като измисли изкуствена хипер инфлация , която хвърли вината на Жан Виденов , за да завземе власта на сила !!!!.13:14 01.07.2023
185 Легионер
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Ми да обезлюдява бе. Съвсем да изчезне. Провинцията как я затрихте.13:52 01.07.2023
186 вятър между ушите
До коментар #108 от "Почнахте":
няма смисъл да се мъчиш да им обясняваш все едно да спориш с телевизора, в софията им дават толкова, а те са забравили вече родните си места и ни обесняват на нас "селяните" колко сме добре и колко зле сме били преди. числата няма как да ги излъжете бройлерчета "градски"- всеки може да проверим какво сме били тогава и какво сега - няма показател по който да сме по добре сривът е тоталенКоментиран от #190
14:16 01.07.2023
187 Няма
До коментар #4 от "Историк":
Преди във всяко българско село имаше работещо читалище и минимум едно училище.14:38 01.07.2023
188 Хахахах
Коментиран от #192
14:48 01.07.2023
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 Охотник
22:43 01.07.2023
192 Дядо поп
До коментар #188 от "Хахахах":
Дори Варна я замени с Бургас. Само до там пускат нови влакове, има магистрала, и полети на летището. Има и що годе някаква промишленост. Във варна само корабна и Денвя. Нищо друго.07:59 02.07.2023
193 Чифутина
10:28 02.07.2023
194 Лан
19:52 02.07.2023
195 6666
12:52 03.07.2023
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 Някоя там
09:17 04.07.2023