Новини

DTM иска състезания с коли по 1000 коня на водород

Публикувана: 8 Ноември, 2019 13:29
59 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2449
DTM иска състезания с коли по 1000 коня на водород
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.

Организаторът на култовите надпревари Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), компанията ITM, представи концепция за нов вид състезания. В тях ще се съревновават водородни суперкари, а т.нар. питстопове ще са напълно автоматизирани и ще се обслужват от промишлени роботи.

DTM иска състезания с коли по 1000 коня на водород

Отборите ще имат пълна свобода на действие по отношение на дизайн и силови трактове. Условието е само те да са или водородни или изцяло електрически. Не се посочва как е разглеждан въпросът с безопасността на водородните суперкари, защото те ще се движат със скорост от 300 км/ч. Външно водородните болиди ще приличат на серийни автомобили, подобно на стратегията, използваща се в DTM шампионата.

DTM иска състезания с коли по 1000 коня на водород

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
H2O
1 Отговор
Голям фен съм на водорода! :)

Оценка:
-2 +19

Driving pleasure
2 Отговор
А една английска компания вече преобразува камиони на Волво изцяло на водород. Може би това е бъдещето, но няма да е на електрическите кочини!

Коментиран от #3, #59


Оценка:
-4 +13

5ко
3 Отговор

До коментар #2 от "Driving pleasure":


Тея дето са на водород също са с електрически мотори.

Коментиран от #4


Оценка:
-2 +12

Driving pleasure
4 Отговор

До коментар #3 от "5ко":


Първо НЕ - говоря за нормален двигател с вътрешно горене, който вместо петрол използва водород. Технологията принципно съществува, просто трябва да се развива. Имаш ДВГ с нулеви емисии.

и Второ почти да - водородната клетка може да задвижва електромотор - но отпада батерията. а имено тя е кретенизма на електричките и слабото звено, което ги прави откровено безумни.

Коментиран от #5, #6, #7, #8


Оценка:
-4 +12

5
Този коментар е премахнат от модератор
Kubeto
6 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


Подкрепям те и в 2та ти коментара!!

Оценка:
-1 +9

Ивайло
7 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


Абсолютно си прав!!! Няма какво да се допълни!!!

Оценка:
-2 +8

Антиелектрика
8 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


Стига и ти сега, че веднага ще скочат многониковите тролове да ме обвиняват, че ти и аз сме един и същ :))) Това и аз от кога го говоря за водорода, че е без алтернатива откъм екологичност, но все отнякъде ще изникне онова многониковото нещо да каже, че било скъпо, все едно аз твърдя, че е евтино.

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +5

Driving pleasure
9 Отговор

До коментар #8 от "Антиелектрика":


Чесно казано водорада като алтернатива за говиво на ДВГ го открх едва преди няколко дни :) До сега само приложението му като водородна клетка знаех.
А аз лично продължавам да предпочитам да се развиват синтетичните горива - смятам че това е най-безболезнения начин да не се върнем в каменната епоха каквиито напъни еко-терористите имат

Коментиран от #10


Оценка:
-1 +5

Антиелектрика
10 Отговор

До коментар #9 от "Driving pleasure":


Доста пъти съм писал, че БМВ бяха пред серийно производство на ДВГ на водород, но изведнъж през 2009 г. всичко се потули.

Коментиран от #12


Оценка:
-1 +5

Илия
11 Отговор
Водорода е междинната стъпка към синтетичното гориво. И в ДТМ го знаят добре https://www.racetechmag.com/2019/10/the-next-step-audi-shows-the-way-by-proving-that-low-carbon-fuels-are-also-suitable-for-race-engines/

Оценка:
-1 +4

Driving pleasure
12 Отговор

До коментар #10 от "Антиелектрика":


Пропуснал съм го. Явно има доста предизвикателства все още, но няколко компании започват да опитват, което е хубаво. Има и поддръжници на синтетичното гориво, но незнайно защо за тези алтернативи почти не се пише - всичко живо е забляло за батерии и електрика.

Коментиран от #13, #15


Оценка:
-1 +5

Илия
13 Отговор

До коментар #12 от "Driving pleasure":


Напише в гугъла ¨e-fuels¨ и ще излезе тонове инфо. Тук обаче медиите не съобщават нищо. Даже в Мюнхен на 6 и 7ми този месец имаше европейска конференция з синтетичните горива. Отворете и вижте само кои участват https://www.wplgroup.com/aci/event/european-e-fuels/

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +6

гост
14 Отговор

До коментар #13 от "Илия":


Само едно въпросче !! С колко умрели процента "синтетичното" ти гориво ще повиши още по-умрялото КПД на любимото ти двг ?? С 2-3 ?? Хахахаххахаххаха !!! Или ще отпадне нуждата му от двайсет и повече степенни трансмисии ? Опссс , станаха два въпроса !! Затова сега няма да питам за цени , поддръжки и т.н неудобни въпроси , хахахахха !!!!

Коментиран от #17, #27


Оценка:
-8 +2

гост
15 Отговор

До коментар #12 от "Driving pleasure":


Искаш ли да хванеш бас , че повечето от отборите ще изберат именно варианта с БАТЕРИИ , а не умрялата ти "горивна клетка" , да не говорим за идиотията двг на водород , хахаххаха ???!!!!

Коментиран от #16, #26


Оценка:
-7 +0

Димов
16 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Бързо, тичай да предупредиш тия от ДТМ, да не объркат нещо без тебе! Вземи и оня, препаткалия каскет с тебе, белким видите истински коли, че после да разказвате.

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +6

Антиелектрика
17 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Кой ти говори за КПД, че пак подскачаш? Говорим за най-екологичното решение. И не забравяй, че и и КПД на електричките не е нито 100, нито 90 процента, защото има загуби и при зареждане и при батерията и при инвертора.

Коментиран от #19, #23


Оценка:
-1 +9

гост
18 Отговор

До коментар #16 от "Димов":


И какво има да предупреждавам тия от ДТМ , като черно на бяло са ти написали Публикувано във факти.бг: Отборите ще имат пълна свобода на действие по отношение на дизайн и силови трактове. Условието е само те да са или водородни ИЛИ изцяло електрически !!!!!!!!! И можеш да си 1000% сигурен , че НИКОЙ не е имал в предвид двг на водород , това е изключено по принцип , както виждаш и на снимките такъв вариант ЛИПСВА !!! И ако виждаш "водородните " също имат батерии , щото умрялата горивна клетка просто не може да отдаде такива мощности !! Така че ще бъде само излишно усложняване , ама карай . Ще си говорим като ги пуснат , щото преди тях ще има и други шампионати с електрички , включително и рали !!

Коментиран от #22


Оценка:
-2 +2

гост
19 Отговор

До коментар #17 от "Антиелектрика":


Първо даже и да е 90% , което не е вярно , пак е поне ДВА ПЪТИ повече от умрялото двг и най-доброто доказателство е , че НЯМА скорости !!! И второ тая тъпня с "най-екологичното решение" може да си я разправяш на дружките , никой човек с акъла си не само няма да ти се върже , ами ще си умре от смях !!

Коментиран от #20, #21


Оценка:
-6 +0

Антиелектрика
20 Отговор

До коментар #19 от "гост":


Извинявай, бях забравил, че ти си толкова невеж, че смяташе как като гори водорода, отделя СО2. Та хайде само не ми говори за тъпни, защото си ненадминат в това. Просто ми е чудно как така изчезна Боре каскета, "за гъби съм", "аман от хейтъри", "да да" и се появи ти с абсолютно същите глупости? Сигурно всяка прилика е напълно случайна.

Оценка:
-1 +7

Димов
21 Отговор

До коментар #19 от "гост":


А бе, ти май много ги мразиш тия скорости. Заради тях ли все те късат на изпита? Ясно що толкова се кефиш на тесляци. Да живей категория Б1, а?

Оценка:
-0 +7

Димов
22 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Голямо рали ще бъде с електрички на батерии. Пет ускорения и батерията реве за зарядно. Спират състезанието за половин час, докато дигнат тока със супер чарджърите на Тесла. Страхотно рали. На две обиколки - кафе пауза. Чакам го с нетърпение.

Оценка:
-0 +7

Димов
23 Отговор

До коментар #17 от "Антиелектрика":


Той още не е вдянал, че кпд на машината е съвкупност от кпд на всичките й звена. Мисли си, че щом Ел мотора е с кпд 95%, значи и на целият електрокар е толкова. Я да вкара в сметките и кпд на батерията, ще му увисне ченето одма.

Оценка:
-0 +6

6487
24 Отговор
Вие хубаво се надъхвате за водородното бъдеще (не чак като батерийните тесларасти, ама съизмеримо), но никой не виждам да отваря дума откъде и как ще се добива въпросния водород в Н2 форма в промишлени количиства. Електролиза? Транспортирането и съхранението му също е бая тегава история, така че и за вашето шампанско е много рано още.

Коментиран от #25, #28


Оценка:
-0 +3

Driving pleasure
25 Отговор

До коментар #24 от "6487":


ща почна от зад напред с тебе :)
Не се надъхвам за водородно бъдеще - за мен единственото правилно е синтетичното гориво. Всичко е налично, автомобилите и сега са технологично прогидни и само трябва промишлено производство - няма да добавим и грам СО2 повече в атмосферата, докато при електричките не е така... а водорода е алтернатива поради същата причина. Добива ще се реализира някак, чсе пак е разпространен.

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +3

Driving pleasure
26 Отговор

До коментар #15 от "гост":


И то останало само на гостенина да отговорим на двата комента :)

Да мога да предположа, че ще използват батерии ама има един тънък момент с приоритетите. На тях им трябва мигновенна мощност и всяка стотна от секундата за обиколка е важна...

А на "мен" на пътя не ми трябва време за обколка - трябва ми пригодност за ежедневието. Лесно достъпно гориво с което не губя половин ден и най-вече ИСТНСКА ЕКОЛОГИЯ не псевдо екологията на електричките, които цапат не само при призводството на батери, но и при зареждането

Оценка:
-0 +3

Driving pleasure
27 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Говорейки за КПД пак стигаме до там, че на мен 50тината процента КПД на съвременен мотор са ми достатъчни - дори те да паднат (при употреба на водород) просто ще надуем пак работния обем като в доброто старо време и ще наваксаме.

А е смешно да говориш за КПД на електрическия автомобил че е високо. Както и Димов е опитал да ти обясни КПД на автомобила отговаря на КПД на частта с най-малко такова.

Приемаме, че ТЕЦа ти произведе 1 кВч - ти ще загубиш минимум 5% докато го докараш до зарядната станция. Вече си на 950 вата. От зарядната ще до батерията ще загубиш още абсолютния минимум е 15% - колкото по-бързо толкова по-голяма загуба - вече си на 800 вата. От там ще трябва да да мине през инвертора - още 15% 650 вата стигнахме и това всичкото при идеални условия и идеална температура от 28 градуса - свали градусите на -8 и буташ нови 40% загуба тоест според зависи Високия КПД на електрчката е вв диапазона 40-65% зависещ от околната среда докато модерен ДВГ държи относително стабилните 48-50 при добре направен мотор и особено дизел.

Оценка:
-0 +4

Антиелектрика
28 Отговор

До коментар #24 от "6487":


Не добивът, а съхранението на водорода е проблем. А СО2 дори не смятам, че е какъвто и да било проблем, след като природата отдавна си има механизъм за редуцирането му чрез фотосинтеза. Проблем при сегашните горива са саждите.

Коментиран от #30, #37


Оценка:
-0 +5

9558
29 Отговор

До коментар #25 от "Driving pleasure":


Бе, не се надъхвате, ама тази реплика "Добива ще се реализира някак, все пак е разпространен." не е много по-различна от тесларското "само да изобретят твърдотелната батерия и всичко ще е на ток". С две думи всички вярват в някакъв мистичен "технологичен пробив", който ще реши всички проблеми с транспорта. С други думи чисто и просто говорим за религии, които се различават само по божествата, които възхваляват. А и Анти-то има много да казва по темата за седенето и чакането някой да изобрети нещо :)

Коментиран от #32, #33


Оценка:
-0 +2

5495
30 Отговор

До коментар #28 от "Антиелектрика":


И кой е най-практичния метод за промишлен добив на водород към днешна дата?

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +1

Антиелектрика
31 Отговор

До коментар #30 от "5495":


Електролизата разбира се.

Оценка:
-0 +1

Антиелектрика
32 Отговор

До коментар #29 от "9558":


В смисъл?

Коментиран от #34


Оценка:
-0 +1

Driving pleasure
33 Отговор

До коментар #29 от "9558":


Аз не се надъхвам за водорода - аз съм за синтетиката а там нещата са доста ясни, липсва само промишления добив, който да реализира икономиите от мащаба и ако решим тогава да махнем акцизите, защото то си е екологично по дефиниция цената става конкурентна.

И една вметка за Антиелектрика - саждите са проблем в големите градове, а там като цяло трафика е проблем и нещата там няма да се решат независимо какво ще е задвижването - нещата в големите и задръстени градове ще се решат с градски транспорт и евентуално споменаваните вече мини електрички, които имат едно 80-100 км пробег

Коментиран от #35, #36


Оценка:
-1 +3

4836
34 Отговор

До коментар #32 от "Антиелектрика":


В смисъл, че се възмущаваш как всички седят мързеливо и чакат някой да им измисли нещото на готово, но пък са твърдо убедени, че това ще стане. А иначе дори и ти знаеш, че електролизата е енергийно неефективен метод, т.е. още първата стъпка от водородното задвижване е калпава.

Коментиран от #38


Оценка:
-1 +2

8892
35 Отговор

До коментар #33 от "Driving pleasure":


Синтетиката означава да използваш слънчева енергия за изграждането на въглеводородни вериги. Милиарди години еволюция са отсяли фотозинтезата като най-ефективен метод за такова синтезиране. А както знаем, въпросната фотозинтеза не е от най-бързите и производителни методи, така че и тук не съм завладян от оптимизъм (но аз съм си черна станция по принцип...).

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +3

Илия
36 Отговор

До коментар #33 от "Driving pleasure":


ФПЧ при синтетичното гориво са почти сведени до 0, защото в състава им липсват така нар. long chain ароматни въглеводороди, които са основната причина за образуването на ФПЧ. Освен това, синтетичния дизел има високо цетаново число, което обуславя ниски термодинамични загуби и по-ниска температура на горене и оттам до 20% по-ниски нива на азотни окиси още преди катализиране. Те и сега съвременните SCR системи успяват да елиминират над 95% от азотните окиси, и при синтетиката този процент спокойно може да достигне 100%. И не на последно място, за производството на всеки литър синтетика се използва толкова СО2 колкото се изхвърля след изгарянето му. Останалото ще го свърши фотосинтезата. Ама трябва да се залесява а не да се обикаля с яхта за милиони. Всички еко протестиращи трябва да хванат по една лопата и да засадят по едно дърво.

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +3

Илия
37 Отговор

До коментар #28 от "Антиелектрика":


Сбърках. Последният ми пост трябваше да е до теб, ама мисля че е станало ясно.

Оценка:
-0 +0

Антиелектрика
38 Отговор

До коментар #34 от "4836":


Защо електролизата да е енергийно неефективен метод? Нали всячески искат да минаваме на ВЕИ-та? Точно те са с непредсказуем характер и вместо да се съхранява в батерии всичката произведена от тях енергия, не виждам проблем да се впряга в електролиза да добив на водород от вода и освобождаване на кислород. За това казвам, че съхранението, не добивът са проблем според мен.

Оценка:
-0 +1

Антиелектрика
39 Отговор

До коментар #36 от "Илия":


Не съм запознат, за да изразя мнение, но така написано звучи по-практично от водорода. Иначе за залесяването отдавна го повтарям, че това е истинската загриженост за планетата, а не някакви лобистки лъжи и демагогия.

Коментиран от #41, #42


Оценка:
-0 +2

Driving pleasure
40 Отговор

До коментар #35 от "8892":


Вероятно си прав, изглежа си доста по-добре запознат от мен с процеса... но какво от това, че не е най-ефективния метод? Важно е да има екологичния ефект, който търсим (а очевидно той е по-голм отколкото си мислех, след като дори и ФПЧ е пренебрежимо малко).

При всички случаи е по-ефективно от складирането на енергия в батерии. И по-безопасно и лесно от съхранение на водород. И при всички случаи е най-безболезнено, инфраструктурата за зареждане я има.

Нещо като 4 евро за литър беше настоящата цена от изследователските инсталации и за промишлен мащаб ще падне до около 1 евро. Със зелената енергия производството ще е абсолютно чисто и на всичко отгоре това е мисля единствения метод, при който не се освобождават допълнително СО2 тоест съчетано със залесяване решаваме проблема окончателно.

Оценка:
-0 +2

Driving pleasure
41 Отговор

До коментар #39 от "Антиелектрика":


100 дървета абсорбират годишните емисии СО2 на един автомобил. Залесяването струва 10 долара. А допълнителния ефект е, че охлаждат земната повърхност и регулират микроклимата... ама псевдо еколозите това не ги интересува, те просто реват против индустрията като цяло и автомобилната в частност, ама и те не знаят що...

Коментиран от #44


Оценка:
-0 +2

Илия
42 Отговор

До коментар #39 от "Антиелектрика":


Относно практичност, в сравнение с другите алтернативи, синтетиката няма конкуренция. Защото отиваш на обичайната бензиностанция, ако щеш и със старото си Рено Рапид 1.6Д, и си сипваш гориво и на всичкото отгоре установяваш, че стария предкамерен "тракалник" и "пушилник" както ще се изразят някои, нито трака нито пуши толкова колкото преди със старото гориво а и върви по добре. А бензините с директно впръскване могат направо да изхвърлят ДПФ-а. ДВГ се усложни изключително много за да компенсира недостатъците на мръсното гориво. По отношение на водорода - да, доста по непрактично е, без значение горивна клетка или ДВГ, най малкото по отнояение на новите навици, които водачите трябва да имат. Разнасянето на водород не е шега работа и автомобилите с него трябва да имат доста сложни и скъпи системи за предотвратяване на инциденти, както по време на зареждане така и по шрема на движение. А и инфраструктура трябва тепърва да се изгражда. Нека по добре водорода да се използва някъде в рафинериите за производство на синт. горива където работят квалифицирани хора и има постоянен контрол. Абе хубава тема захапахме, ама дано има повечко статии на български по въпроса. Цялата информация засега я намирам само в чужди сайтове. Гледам тук двама трима души са склонни да разсъждават положително по въпроса и виждат потенциал. А за осталите казвам - Не! Не съм против електромобилите. Бъдещето е в разнообразието от технологии. И казвал съм го и преди - Няма лоша технология.

Оценка:
-1 +2

Илия
43 Отговор
Няма лоша технология. Има грешки при нейното използване.

Оценка:
-0 +3

Антиелектрика
44 Отговор

До коментар #41 от "Driving pleasure":


Играл съм си да го смятам, като приемем средно, че едно дърво абсорбира годишно около 20 кг СО2. По официални данни, човек отделя само при дишане около 500 грама СО2 на денонощие, което прави около 200 кг годишно. Моята кола например за година и около 10 000 км отделя 2500 кг СО2. Та за да залича напълно въглеродния си отпечатък, трябва да засадя 150 дървета. Е, аз отдавна съм го направил това, защото навремето имаше бригади за залесяване и съм засадил стотици букови дръвчета. Сега отново бих участвал в масово залесяване, стига някой да го оцени, а не да дават моите пари за субсидии за електрички и те да не плащат данъци и зони.

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +2

Илия
45 Отговор

До коментар #44 от "Антиелектрика":


Лошото е, че само докато си пишем вече са изсекли 150 живи дървета само в БГ. Абе трагедия.

Коментиран от #46, #47


Оценка:
-0 +3

Антиелектрика
46 Отговор

До коментар #45 от "Илия":


Ами като няма държавна политика, така ще бъде. За мен безконтролната сеч е много по-голям бич за планетата от това, че работещите хора ходят с ДВГ на работа, все едно умират от желание да плащат горива и данъци и им много приятно да висят по задръстванията.

Оценка:
-0 +1

Driving pleasure
47 Отговор

До коментар #45 от "Илия":


Кажи 1500. Живея в района на централна стара планина всеки божи ден излизат по 20 прицепа с дървесина нищо че сме на границите на 2 национални парка. Рила и Пирин чувам е още по-страшно.

И съм на 100% с антиелектрика, че това е големият проблем. Според някои по-читави еколози от началото на индустриалната революция сме изсекли 50% от горите в световен мащаб. Заедно с увеличеното население - и те ти проблем.

Въпреки че проблемите трябва да се разделят на 2 - глобалното затопляне, което съм склонен да се съглася, че е факт, но не и че човешкия фактор води до него и можем да го контролираме, като само 4% от СО2 е от човешка дейност, а транспорта е един от малките приносители.
И замърсяването в големите градове, което е резултат просто от безумната урбанизация и концентрация на много говеда на едно място.

Коментиран от #48


Оценка:
-0 +1

Антиелектрика
48 Отговор

До коментар #47 от "Driving pleasure":


Въпросът с СО2 е много преекспониран. Както се вижда, сегашното му съдържание е някакви смешни 0,039% в земната атмосфера. Имало е периоди с пъти по-високи нива и пак не е било по-топло. Да не говорим, че атмосферното налягане не се е повишило, т.е. СО2 е в пряка връзка с кислорода в атмосферата. Процесите в земната атмосфера са толкова сложни, че малко хора например знаят, че най-много кислород от фотосинтеза се отделя не от горите, а от .... водораслите. Изобщо цялата истерия и пропаганда, в един момент ще се върне като бумеранг по главите на сегашните фалшиви проповедници и глашетаи като Тюнберг, Ал Гор (самото Ал говори красноречиво какъв е), Обама, Макрон и Меркел.

Коментиран от #49


Оценка:
-0 +1

Driving pleasure
49 Отговор

До коментар #48 от "Антиелектрика":


Извинявай, ама ако не знаят че фитопланктона допринася за около 70% от кислорода на планетата те аджеба кво са правили в училище :)

Виж склонен съм да вярвам, че не знаят, че всъщност увеличението на % кислород в атмосферата е опасно докато СО2 допринася за растежа на растенията и в някои модерни парници на запад изкуствено се поддържат 3-4 пъти по-високи нива на СО2 отколкото е в заобикалящата среда.

Като цяло върви една яка медийна пропаганда и облъчените вярват на всяка глупост казана по ТВ. Личното ми мнение е, че хората по дефиниция са идиоти и им трябва съвсем малко побутване за да забравят всякакъв вид критично мислене и подлагане на фактите на съмнение. А такива овце е лесно да ги доиш и стрижеш :)

Оценка:
-0 +1

Илия
50 Отговор
На другите вече не им е интересно. Само тримата си говорим.

Коментиран от #51, #57


Оценка:
-0 +1

Driving pleasure
51 Отговор

До коментар #50 от "Илия":


Нормално, като не мерим пишки кое е по-велико тока или бензина, а си говорим за потенциални решения губят интерес :)

Може да се обиждат, но електричарите са абсолютни радикалисти и не признават нищо друго освен електричеството (бог знае защо) и то преди всичко произведено от Тесла - други за тях не съществуват (пак бог знае защо).

П.С. Едно витртуално черпене от мен, с новипридобитите знания от коментари 36 и 42 вече скочих в битка с електричарите в популярна западна медия :D
Все пак от нас зависи да не оставяме масовата заблуда, че електричеството е единствения избор да се разпротранява толкова безпрепятствено.

Оценка:
-0 +1

6286
52 Отговор
И аз ви чета и съм съгласен, че истерията срещу автомобилите в ДВГ няма нищо общо с екологията. Ако наистина въпросът беше да се намали "въглеродния им отпечатък" като междинна стъпка преди преминаването към електричество, водород или каквото е там, отдавна вече да караме на метан и спирт. Самият факт, че дори и при днешните задушаващи изисквания (уж!) производителите се хврълят да правят хибриди, а не да сглагат метанови резервоари е доста... да речем, странен. И това при положение, че ФВ например кичат редките си метанови модели с табелки "eco fuel". Пълна порнография, която обаче явно е ефективна - за справка Електрика, Борето, пловдивския гост и припадането им по батериите.

Коментиран от #53


Оценка:
-0 +0

Антиелектрика
53 Отговор

До коментар #52 от "6286":


Това за спирта и метана сме го дискутирали още като пишеше с ник Зорлем и съм напълно съгласен с теб. Но все си мисля, че ако караме на спирт ли газ, резултатите ще се видят веднага и няма да има как да ни пробутваш електричките.

Коментиран от #54


Оценка:
-0 +1

Антиелектрика
54 Отговор

До коментар #53 от "Антиелектрика":


*ПробутваТ

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +1

Driving pleasure
55 Отговор

До коментар #54 от "Антиелектрика":


И като стана дума за пробутване на електричките... абе някак си всички бързо скочиха натам, дали пък няма далавера? Щели да им направят супер надеждна и направо вечна кола... дали? Икономиката не работи така, че да повярвам как изведнъж ще стане чудо.
Дали пък първо не ти продават една кола двойно по-скъпо от еквивалента си, след което правиш една смяна на батерията и накрая купуваш нова кола щото старата струва в пъти по-малко от замяната на батерия? И изведнъж вместо 20 годишен цикъл на живота на по-голяма част от автомобилите той става 10тина-12 и продажбите почват рязко да нарасттват :)
Знам ли и аз що ме терзае тазз мисъл вредна :)

Коментиран от #56


Оценка:
-0 +1

Антиелектрика
56 Отговор

До коментар #55 от "Driving pleasure":


Прекалено сложно е, защото са намесени много пари, фирми и политика.

Оценка:
-0 +0

Чакахме със затаен дъх
57 Отговор

До коментар #50 от "Илия":


Чакахме да свършите, да не ви разваляме идилията.
Решихте климатичните промени и тези с чистотата на въздуха с един замах. Просто ще посадите 65х65м гора за всеки автомобил и готово, може да си караме по старому. Колко са 12 милиарда кв.м. гора?

Другия пък предлага, да садим няколко пъти по толкова някакви растения всяка година, а от тях да произвеждаме синтетични горива. После да ни пълнят един резервоар за 480 лв, а ние ще сме щастливи, защото не сме се набутали със скъпи електрички. Никой няма да има против да дава по поне 5000лв годишно за автомобила си струващ 2000лв в името на екологията. Говорете си, мечтайте си, дайте ми сега и минусите и бъдете щастливи!

Коментиран от #58


Оценка:
-1 +2

за гъби съм
58 Отговор

До коментар #57 от "Чакахме със затаен дъх":


+++++++++++
До едно време мислех че си вярват, ама няма как да са чаааааак толкова малоумни!

Оценка:
-0 +0

Водород ток
59 Отговор

До коментар #2 от "Driving pleasure":


Водорода се използва за производството на ток от горивни клетки, а после ел. моторите движат колата! Пак е електричка. Същото е и с хибрида на TREV, метанова реактивна турбина произвеждаща ток.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Михаил Миков
Лидерът на БСП в парламентарен спор с лидера на Атака Волен Сидеров:
Българските граждани вече ги болят коремите от смях, като слушат това кресливо русофилство и приповдигнат тон."

Още бисери