25 Март, 2021 17:59 2 981 28

Над 6000 зарядни станции на Tesla в Европа

  • tesla-
  • supercharger-
  • зарядни станции

Компанията разширява обхвата си с всяка изминала година

Над 6000 зарядни станции на Tesla в Европа - 1
Снимка: Tesla

От Tesla вече могат да се похвалят с 6039 инсталирани станции за бързо зареждане или така наречените “Supercharger” в Европа. След като преди осем години компанията откри първата такава в Норвегия със стъпването на Tesla Model S на Стария континент, то броят им се увеличава с всяка следваща година.

През 2016 година те вече наброяват над 1200, а през 2019 малко над 3700 зарядни станции са влезли в употреба. Оттогава досега са инсталирани още над 2000, като от американската компания не планират да спират до тук. Над 600 различни локации в 27 държави в Европа, могат да се възползват от бързото зареждане, като в това число влиза и България.

Засега това може да се случи единствено в Пловдив, но съвсем скоро трябва да се открие и подобно място в София, където са съсредоточени повечето от автомобилите на марката. Засега с най-много съоражения могат да се похвалят в Норвегия, където е и най-големият паркинг с общо 44 места за допълване на батерията.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вместо да направят

    11 9 Отговор
    Във всеки град по 2 безплатни бензиностанции, те ни занимават с енергото!
  • 2 русенец

    11 1 Отговор
    На зарядните на Тесла можеш да зареждаш САМО Тесла.:)
  • 3 Нищо не са 6000

    7 2 Отговор
    Конкуренцията вече е напред с 200 хиляди броя зарядни станции Йонити, ако се информираме от съседната статия във факти. Тоест тук заглавието трябваше да бъде поне в милиони, ако се бяха "объркали" в същия порядък!
  • 4 Ето отговора на въпроса

    8 2 Отговор
    "където е и най-големият паркинг с общо 44 места за допълване на батерията."

    А най-честият въпрос е, колко трябва да чакам, ако преди мен има да зареждат още два автомобила? Ами ще идеш на някоя от останалите 40 бройки свободни зарядни станции. Дори в Пловдив са четири броя, където вероятността да има повече от две тесли по едно и също време е нищожна.
  • 5 сектант

    8 7 Отговор
    и после 500 лева ток зимата ще стане норматив

    Коментиран от #6

  • 6 Прав си

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    Толкова ще е още около 2025 година. Само че сметката ще ти е 500 лв но електромобилите ще си си пак толкова колкото сега, максимум още 1000 бройки отгоре, което няма да има никаква връзка с цената на тока. Пригответе се психически отсега, че през зимата и през големите жеги, заради повишеното търсене цените на тока ще са високи, докато не позволят на хората да се инсталират фотоволтаици по покривите, за да свалят потреблението поне през лятото и дори през зимните слънчеви дни.

    Коментиран от #7, #13

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Не съм пророк

    3 3 Отговор
    Просто реалист. Какво мислиш ще се случи през 2025, когато се либерализира пазара и започнем да плащаме тока по пазарни цени, които зависят от търсенето и предлагането, а още днес въглеродните емисии на въглищните централи са 8ст на квч и само ще поскъпват за в бъдеще? Колко ще струва тока през зимата, като разчитаме само на въглища?

    Коментиран от #10

  • 9 елша

    2 0 Отговор
    страшна работа
  • 10 Щракайте още минуси.

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Не съм пророк":

    Ето накъде духа вятъра в новина от вчера.


    Coal India Limited (CIL), най-голямата компания за добив на въглища в света, ще инвестира в изграждането на соларен парк с мощност 3000 MW. Проектът на CIL, който ще бъде разработен в сътрудничество с държавната индийска компания NCL, е на стойност 1,26 млрд. долара, като двете компании имат равно участие в него - по 50%. Проектът трябва да бъде реализиран до края на 2024 г. CIL планира да участва и в търгове за изграждане на други проекти за възобновяеми енергийни източници, което би било значителна промяна на посоката, в която се движи компанията, произвеждаща над 50% от въглищата на Индия.

    "Наясно сме, че ще изгубим бизнеса си с въглища в следващите 2 или 3 години, затова слънчевата енергия ще ни донесе по-голяма сигурност и ще добира все по-голяма популярност в следващите години", заяви Прамод Агарвал, председател на компанията. В последните 3 години CIL е затворила 82 мини и е уволнила над 18 хил. служители. В момента Индия използва около 1 млрд. тона въглища годишно, което я прави най-големия потребител в света след Китай. CIL произвежда над 700 млн. тона годишно, което е повече от цялото производство на въглища в САЩ.

    Коментиран от #11

  • 11 Проста сметка

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "Щракайте още минуси.":

    Значи глупаците за 1, 26 милиарда изграждат 3 гигавата мощности, а ние сме готови да платим 20 милиарда за два гигавата в Белене.

    И по-лошото е, че вече сме дали 3 милиарда, срещу които имаме един гьол и два чайника които ръждясват на площадката покрай гьола, вместо да бяхме изградили 7 гигавата със същите тези пари, които да произвеждат годишно по малко повече от 9 тераватчаса електрическа енергия, които да носят на държавата почти милиард лева годишно, ако се продават по пазарни цени и да ни превърнат отново в енергиен център на балканите.

    Коментиран от #12, #17

  • 12 И още една проста сметка - ток откъде?

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Проста сметка":

    Ако за изминаване на 100 километра са необходими 20 киловатчаса(при Тесла модел 3 са 16 киловатчаса), за 15 000 км годишно (13 000 е средния пробег за Европа) са необходими 3 мегаватчаса годишно. Значи тези тераватчаса, произведени от фотоволтаични централи на стойност 3 милиарда долара, ще осигурят пробегът на над три милиона електромобила. Тоест целия автопарк на България.

    Ако приемем твърде оптимистично и с розови очила, че тези автомобили горят по пет литра на 100, всеки автомобил годишно ще дава по 1500 лв за гориво. Тоест годишно 4 милиарда и половина.

    Проста сметка за тези, които обясняват, че тока от фотоволтаици е скъп и много държат най-евтин ток от атомна централа.

    Ако тези фотоволтаици са разпределени из цялата страна, а не са струпани на две площадки, дори няма да има нужда от разширяване на електропреносната мрежа. Няма нужда и да се изграждат едновременно и от един инвеститор, но крайната инвестиция ще е толкова. Горе-долу горивото което харчим за година и половина.
  • 13 Сатаната

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    Инсталирал съм си 40 квадрата, не знам на теб кой ти е забранил.

    Коментиран от #14

  • 14 Не е забранено

    6 3 Отговор

    До коментар #13 от "Сатаната":

    Просто е прекалено бюрократично утежнено, ако искаш да връщаш ток в мрежата, дори да ти го плащат на пазарни цени или въобще да не ти го плащат, без да търсиш субсидии. В момента с моя електромер, ако изключа лимитера на инвертора и му позволя да връща в мрежата, електромера не отчита посоката на киловатите и ако върна 100 киловата за месеца, ще трябва да.... ги платя и тях, защото ще са ми натрупани към сметката, вместо извадени. Пробвал съм. Затова имам монтирани само три панела и дори с тях не ползвам всичката произведена енергия, а отива на вятъра, защото лимитера ограничава производството до това какво потребявам.

    Ти връщаш ли в мрежата? Заслужава ли си разправията с бюрократите? Последно като правих сметката, въобще не излизаше. Не съм чул оттогава нещо да се е променило.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Хейтър сър.

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "бравос":

    Ще ми обясниш ли откъде се явява омразата ти към Тесла? Какво ти пречат тези 6000 зарядни станции за да кълнеш толкова лошо?

    Нали знаеш, че кармата е к*чака и всичко лошо което пожелаеш на някого, се връща обратно към тебе и наследниците ти? Моля се от твое име, това което пожелаваш на останалите да не ти се връща, а ти си помисли, преди отново да пожелаеш на някого такива гадости!
  • 17 Наистина проста сметка

    2 5 Отговор

    До коментар #11 от "Проста сметка":

    Тези обявени 3000 мегавата са инсталираната мощност не отдаваната . Реалната цифра е някъде между 10-20 % от тези 3000 мегавата . Отделно предполагам сте забелязали че на тази планета има интересно явление наречено нощ когато фотоволтаиците имат нулево производство . Какво предлагате да правим тогава - да вадим свещите ли ? Така наречените възобновяеми енергийни източници са неспособни да захранват модерно индустриално общество . Тяхната цел всъщност е точно обратната - да унищожат това общество лишавайки го от жизненоважна енергийна сигурност .

    Коментиран от #19

  • 18 Така е!

    2 2 Отговор
    Това е максималната мощност, в ясен слънчев ден когато слънчевата светлина попада под 90 градуса срещу панела с мощност 1000w на квадратен метър.


    Ако сте забелязали, тези 20% КПД за които говорите, се компенсират с по-голяма площ - върху пет квадрата падат 5000 вата слънчева мощност която при 20% КПД става точно 1000 вата!

    Само че на никой не му трябват 7 гигавата точно по обяд, затова половината се обръщат на изток, а другата половина на запад, за да може още от Изгрев да има три гигавата мощност, която по обяд да стане около пет шест, а към Изгрев отново да падне до три гигавата.

    Точно по тази причина, никой не дава дневен добив, а годишен, който е абсолютно точен за съответната област, където са монтирани фотоволтаиците. Има разлика от година до година, но това е средната стойност за 11-годишния цикъл на слънцето, в който северния и южния му полюс разменят местата си и се променя слънчевата активност. Енергията която пада върху земята за този 11-годишен цикъл не се е променила от векове и надали ще се промени в рамките на нашия живот и този на внуците ни. Както виждаш се говори за глобално затопляне, ако средната температура на Земята се повиши с 1,5 градуса през 2100 ната година спрямо тази от 1990. Тоест разлика от 0,01 градуса на година е голям проблем!

    Затова не ти говоря за мощност, а за енергия, която на всичкото отгоре не е разпределен равномерно в годината, а е повече през лятото и по-малко през зимата.
  • 19 Енергийна сигурност?

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Наистина проста сметка":

    Ето това е голямата измама! Чрез понятието енергийна сигурност, се опитват да те държат роб да плащаш високи сметки за ток през цялата година, при положение че през лятото и през по-голямата част от годината може да плащаш по-ниска цена, включително да си произвеждаш сам енергията, а излишъкът да споделяш със съседите?

    "Тяхната цел всъщност е точно обратната - да унищожат това общество лишавайки го от жизненоважна енергийна сигурност ."

    Фотоволтаичните панели монтирани по покривите на домакинствата и фирмите плюс батерии по-късно, могат да унищожат само монополите и олигополите, които контролират производството на ток, а на обществото могат само да помогнат, като намалят сметките за ток!

    За монополистите ще останат вятърните генератори и батериите, които да доставят токът през нощта и зимата. Също така ще притежават и газови централи, с които да товарят сметките ни за ток. Само след 5-10 години, ще си викаш прав беше онзи!

    Сега вероятно си от онези заблудените, които си мислят, че слънчевата и върната енергия са много скъпи.
  • 20 А тази новина ще публикувате ли

    3 2 Отговор
    Най-продаваната нова електрифицирана (100% електрическа или plug-in хибрид) кола през февруари в Европа е Tesla Model 3 с 5506 реализирани единици. Останалите в ТОП 5 са на изключително малки разлики- Volkswagen ID.3 (3808), Renault ZOE (3602), Volvo XC40 PHEV (3602) и Peugeot e-208 (3062).


    А дано ама надали. Тесла няма да ви плати като Фолксваген за рекламни статии колко хиляди електромобила са продали сами на себе си. Нали интереса към Тесла в Европа беше приключил? а дори не са започнали евтиното и качествено производство в Германия, което със сигурност ще повиши продажбите на Tesla в Европа.
  • 21 pbdan

    3 2 Отговор
    Тoвa дa ce прaвят oгрoмни фoтocoлaрни цeнтрaли нa Гинки и Минки зa дa cмучaт eврocубcидии и дa дoплaщaмe кaтo пoтрeбитeли щe oтпaднe. Eдин кВтп зaeмa 6кв. м и прoизвeждa 1300кВтч зa eднa гoдинa зa Бългaрия. 5кВтп cтрувaт 4000лв. и oщe 6000лв. зa кoнтрoлeр, инвeртoр, жици и мoнтaж. Плoщтa e 30кв. м. - нa пoкрив, нaд гaрaж или cушинa в грaдинaтa. Имaш нaпримeр eлкoлa и при 20кВтч/100км ти трябвaт 3000кВтч зa 15000км гoдишнo. C 5кВтп щe прoизвeдeш 6500кВтч. Ocтaнaлия тoк щe oтидe зa личнo пoтрeблeниe. В cлeдвaщия пocт щe кaжa кaк e в CAЩ.

    Коментиран от #27

  • 22 pbdan

    3 1 Отговор
    Чувaл cъм в CAЩ кaквo прaвят. Cключвaш дoгoвoр c тяхнoтo eнeргo и ти дaвaт 10 000 дoлaрa бeзлихвeн зaeм зa зaкупувaнe нa 5кВтп фoтoвoлтaици и cъoтвeтнaтa eлeктрoникa. Твoeтo зaдължeниe e кaтo ce върнeш oт рaбoтa дa cи включиш eлкoлaтa в кoнтaктa. Прeз дeня фoтoвoлтaикa рaбoти и eнeргиятa oтивa в ниcкoтo нaпрeжeниe. Вeчeртa кoлaтa ти примeрнo e c 50% бaтeрия, кoятo ce изтoчвa дo 20% прeз чac-пикa. Cлeд 22:00 дo cутринтa ce зaрeждa дo 100% и тaкa вceки дeн. Нaкрaя пoлучaвaш фактура кoлкo ти e прoизвeл фoтoвoлтaикa, кoлкo ca ти изтoчили oт кoлaтa, кoлкo e зaрeдeнo в нeя и битoвaтa cмeткa. Пресметнато е пo oтдeлни тaрифи и твърдят, чe вcички ca дoвoлни.
  • 23 Откога са тези цени?

    1 1 Отговор
    Не са актуални!

    Колко струва според тебе един панел около 400 w? А 5 киловата мрежов инвертор? Мрежови инвертор HUAWEI SUN2000-33KTL-A 30 киловата струва 4900 лв.

    Коментиран от #24

  • 24 pbdan

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Откога са тези цени?":

    Постът съм си го записал преди време, а за САЩ знам от 2-3г. Да, цените падат и още ще падат. Има един минерал "перовскит" от който ще се правят панели 5-6 пъти по-евтини от силициевите. Другият бум ще са натриево-йонните батерии, в които няма литий, а натрият е широко разпространен. Ще са 2 пъти по-тежки, но по-евтини от литиевите. Стават за домашно съхранение на еленергия. А ти не ме питай така, а кажи нещо ново и аз да науча нещо.
  • 25 Тираджия

    2 0 Отговор
    Не знам колко са тия зарядни в Европа, но знам че много рядко виждам коли да зареждат на тях. Почти всеки уйкенд почивам на крайпътни паркинги с такива зарядни. Понякога виждам по 1-2 коли за двата дни , а миналата седмица например в Италия изобщо не съм виждал да дойде кола

    Коментиран от #26

  • 26 Това го обясни на антиелектриците

    3 3 Отговор

    До коментар #25 от "Тираджия":

    Те постоянно питат какво ще стане ако някой преди тебе е заел зарядната колонка, сякаш е само една, а наплива е огромен.
  • 27 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "pbdan":

    Нищо не казваш за батерии.Скоро гледах оферта за инсталация със среден "добив" около 10кв за 24часа.Цената беше жестока да това което предлагат.Инвестицията се възвръща "само"след около 20год.Повече от10кв за 24 часа,ми харчи само климатика.За кое по-напред.

    Коментиран от #28

  • 28 pbdan

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Язе":

    Прочети пост 24, а и другите ми също.