От Tesla вече могат да се похвалят с 6039 инсталирани станции за бързо зареждане или така наречените “Supercharger” в Европа. След като преди осем години компанията откри първата такава в Норвегия със стъпването на Tesla Model S на Стария континент, то броят им се увеличава с всяка следваща година.
През 2016 година те вече наброяват над 1200, а през 2019 малко над 3700 зарядни станции са влезли в употреба. Оттогава досега са инсталирани още над 2000, като от американската компания не планират да спират до тук. Над 600 различни локации в 27 държави в Европа, могат да се възползват от бързото зареждане, като в това число влиза и България.
Засега това може да се случи единствено в Пловдив, но съвсем скоро трябва да се открие и подобно място в София, където са съсредоточени повечето от автомобилите на марката. Засега с най-много съоражения могат да се похвалят в Норвегия, където е и най-големият паркинг с общо 44 места за допълване на батерията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вместо да направят
18:04 25.03.2021
2 русенец
18:09 25.03.2021
3 Нищо не са 6000
18:31 25.03.2021
4 Ето отговора на въпроса
А най-честият въпрос е, колко трябва да чакам, ако преди мен има да зареждат още два автомобила? Ами ще идеш на някоя от останалите 40 бройки свободни зарядни станции. Дори в Пловдив са четири броя, където вероятността да има повече от две тесли по едно и също време е нищожна.
18:34 25.03.2021
5 сектант
Коментиран от #6
18:56 25.03.2021
6 Прав си
До коментар #5 от "сектант":
Толкова ще е още около 2025 година. Само че сметката ще ти е 500 лв но електромобилите ще си си пак толкова колкото сега, максимум още 1000 бройки отгоре, което няма да има никаква връзка с цената на тока. Пригответе се психически отсега, че през зимата и през големите жеги, заради повишеното търсене цените на тока ще са високи, докато не позволят на хората да се инсталират фотоволтаици по покривите, за да свалят потреблението поне през лятото и дори през зимните слънчеви дни.Коментиран от #7, #13
19:10 25.03.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Не съм пророк
Коментиран от #10
20:37 25.03.2021
9 елша
22:37 25.03.2021
10 Щракайте още минуси.
До коментар #8 от "Не съм пророк":
Ето накъде духа вятъра в новина от вчера.Coal India Limited (CIL), най-голямата компания за добив на въглища в света, ще инвестира в изграждането на соларен парк с мощност 3000 MW. Проектът на CIL, който ще бъде разработен в сътрудничество с държавната индийска компания NCL, е на стойност 1,26 млрд. долара, като двете компании имат равно участие в него - по 50%. Проектът трябва да бъде реализиран до края на 2024 г. CIL планира да участва и в търгове за изграждане на други проекти за възобновяеми енергийни източници, което би било значителна промяна на посоката, в която се движи компанията, произвеждаща над 50% от въглищата на Индия.
"Наясно сме, че ще изгубим бизнеса си с въглища в следващите 2 или 3 години, затова слънчевата енергия ще ни донесе по-голяма сигурност и ще добира все по-голяма популярност в следващите години", заяви Прамод Агарвал, председател на компанията. В последните 3 години CIL е затворила 82 мини и е уволнила над 18 хил. служители. В момента Индия използва около 1 млрд. тона въглища годишно, което я прави най-големия потребител в света след Китай. CIL произвежда над 700 млн. тона годишно, което е повече от цялото производство на въглища в САЩ.
Коментиран от #11
08:59 26.03.2021
11 Проста сметка
До коментар #10 от "Щракайте още минуси.":
Значи глупаците за 1, 26 милиарда изграждат 3 гигавата мощности, а ние сме готови да платим 20 милиарда за два гигавата в Белене.И по-лошото е, че вече сме дали 3 милиарда, срещу които имаме един гьол и два чайника които ръждясват на площадката покрай гьола, вместо да бяхме изградили 7 гигавата със същите тези пари, които да произвеждат годишно по малко повече от 9 тераватчаса електрическа енергия, които да носят на държавата почти милиард лева годишно, ако се продават по пазарни цени и да ни превърнат отново в енергиен център на балканите.
Коментиран от #12, #17
09:08 26.03.2021
12 И още една проста сметка - ток откъде?
До коментар #11 от "Проста сметка":
Ако за изминаване на 100 километра са необходими 20 киловатчаса(при Тесла модел 3 са 16 киловатчаса), за 15 000 км годишно (13 000 е средния пробег за Европа) са необходими 3 мегаватчаса годишно. Значи тези тераватчаса, произведени от фотоволтаични централи на стойност 3 милиарда долара, ще осигурят пробегът на над три милиона електромобила. Тоест целия автопарк на България.Ако приемем твърде оптимистично и с розови очила, че тези автомобили горят по пет литра на 100, всеки автомобил годишно ще дава по 1500 лв за гориво. Тоест годишно 4 милиарда и половина.
Проста сметка за тези, които обясняват, че тока от фотоволтаици е скъп и много държат най-евтин ток от атомна централа.
Ако тези фотоволтаици са разпределени из цялата страна, а не са струпани на две площадки, дори няма да има нужда от разширяване на електропреносната мрежа. Няма нужда и да се изграждат едновременно и от един инвеститор, но крайната инвестиция ще е толкова. Горе-долу горивото което харчим за година и половина.
09:25 26.03.2021
13 Сатаната
До коментар #6 от "Прав си":
Инсталирал съм си 40 квадрата, не знам на теб кой ти е забранил.Коментиран от #14
09:29 26.03.2021
14 Не е забранено
До коментар #13 от "Сатаната":
Просто е прекалено бюрократично утежнено, ако искаш да връщаш ток в мрежата, дори да ти го плащат на пазарни цени или въобще да не ти го плащат, без да търсиш субсидии. В момента с моя електромер, ако изключа лимитера на инвертора и му позволя да връща в мрежата, електромера не отчита посоката на киловатите и ако върна 100 киловата за месеца, ще трябва да.... ги платя и тях, защото ще са ми натрупани към сметката, вместо извадени. Пробвал съм. Затова имам монтирани само три панела и дори с тях не ползвам всичката произведена енергия, а отива на вятъра, защото лимитера ограничава производството до това какво потребявам.Ти връщаш ли в мрежата? Заслужава ли си разправията с бюрократите? Последно като правих сметката, въобще не излизаше. Не съм чул оттогава нещо да се е променило.
09:39 26.03.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Хейтър сър.
До коментар #15 от "бравос":
Ще ми обясниш ли откъде се явява омразата ти към Тесла? Какво ти пречат тези 6000 зарядни станции за да кълнеш толкова лошо?Нали знаеш, че кармата е к*чака и всичко лошо което пожелаеш на някого, се връща обратно към тебе и наследниците ти? Моля се от твое име, това което пожелаваш на останалите да не ти се връща, а ти си помисли, преди отново да пожелаеш на някого такива гадости!
11:34 26.03.2021
17 Наистина проста сметка
До коментар #11 от "Проста сметка":
Тези обявени 3000 мегавата са инсталираната мощност не отдаваната . Реалната цифра е някъде между 10-20 % от тези 3000 мегавата . Отделно предполагам сте забелязали че на тази планета има интересно явление наречено нощ когато фотоволтаиците имат нулево производство . Какво предлагате да правим тогава - да вадим свещите ли ? Така наречените възобновяеми енергийни източници са неспособни да захранват модерно индустриално общество . Тяхната цел всъщност е точно обратната - да унищожат това общество лишавайки го от жизненоважна енергийна сигурност .Коментиран от #19
11:41 26.03.2021
18 Така е!
Ако сте забелязали, тези 20% КПД за които говорите, се компенсират с по-голяма площ - върху пет квадрата падат 5000 вата слънчева мощност която при 20% КПД става точно 1000 вата!
Само че на никой не му трябват 7 гигавата точно по обяд, затова половината се обръщат на изток, а другата половина на запад, за да може още от Изгрев да има три гигавата мощност, която по обяд да стане около пет шест, а към Изгрев отново да падне до три гигавата.
Точно по тази причина, никой не дава дневен добив, а годишен, който е абсолютно точен за съответната област, където са монтирани фотоволтаиците. Има разлика от година до година, но това е средната стойност за 11-годишния цикъл на слънцето, в който северния и южния му полюс разменят местата си и се променя слънчевата активност. Енергията която пада върху земята за този 11-годишен цикъл не се е променила от векове и надали ще се промени в рамките на нашия живот и този на внуците ни. Както виждаш се говори за глобално затопляне, ако средната температура на Земята се повиши с 1,5 градуса през 2100 ната година спрямо тази от 1990. Тоест разлика от 0,01 градуса на година е голям проблем!
Затова не ти говоря за мощност, а за енергия, която на всичкото отгоре не е разпределен равномерно в годината, а е повече през лятото и по-малко през зимата.
12:18 26.03.2021
19 Енергийна сигурност?
До коментар #17 от "Наистина проста сметка":
Ето това е голямата измама! Чрез понятието енергийна сигурност, се опитват да те държат роб да плащаш високи сметки за ток през цялата година, при положение че през лятото и през по-голямата част от годината може да плащаш по-ниска цена, включително да си произвеждаш сам енергията, а излишъкът да споделяш със съседите?"Тяхната цел всъщност е точно обратната - да унищожат това общество лишавайки го от жизненоважна енергийна сигурност ."
Фотоволтаичните панели монтирани по покривите на домакинствата и фирмите плюс батерии по-късно, могат да унищожат само монополите и олигополите, които контролират производството на ток, а на обществото могат само да помогнат, като намалят сметките за ток!
За монополистите ще останат вятърните генератори и батериите, които да доставят токът през нощта и зимата. Също така ще притежават и газови централи, с които да товарят сметките ни за ток. Само след 5-10 години, ще си викаш прав беше онзи!
Сега вероятно си от онези заблудените, които си мислят, че слънчевата и върната енергия са много скъпи.
12:32 26.03.2021
20 А тази новина ще публикувате ли
А дано ама надали. Тесла няма да ви плати като Фолксваген за рекламни статии колко хиляди електромобила са продали сами на себе си. Нали интереса към Тесла в Европа беше приключил? а дори не са започнали евтиното и качествено производство в Германия, което със сигурност ще повиши продажбите на Tesla в Европа.
13:21 26.03.2021
21 pbdan
Коментиран от #27
13:40 26.03.2021
22 pbdan
13:41 26.03.2021
23 Откога са тези цени?
Колко струва според тебе един панел около 400 w? А 5 киловата мрежов инвертор? Мрежови инвертор HUAWEI SUN2000-33KTL-A 30 киловата струва 4900 лв.
Коментиран от #24
16:28 26.03.2021
24 pbdan
До коментар #23 от "Откога са тези цени?":
Постът съм си го записал преди време, а за САЩ знам от 2-3г. Да, цените падат и още ще падат. Има един минерал "перовскит" от който ще се правят панели 5-6 пъти по-евтини от силициевите. Другият бум ще са натриево-йонните батерии, в които няма литий, а натрият е широко разпространен. Ще са 2 пъти по-тежки, но по-евтини от литиевите. Стават за домашно съхранение на еленергия. А ти не ме питай така, а кажи нещо ново и аз да науча нещо.16:47 26.03.2021
25 Тираджия
Коментиран от #26
16:52 26.03.2021
26 Това го обясни на антиелектриците
До коментар #25 от "Тираджия":
Те постоянно питат какво ще стане ако някой преди тебе е заел зарядната колонка, сякаш е само една, а наплива е огромен.17:23 26.03.2021
27 Язе
До коментар #21 от "pbdan":
Нищо не казваш за батерии.Скоро гледах оферта за инсталация със среден "добив" около 10кв за 24часа.Цената беше жестока да това което предлагат.Инвестицията се възвръща "само"след около 20год.Повече от10кв за 24 часа,ми харчи само климатика.За кое по-напред.Коментиран от #28
16:00 27.03.2021
28 pbdan
До коментар #27 от "Язе":
Прочети пост 24, а и другите ми също.18:47 27.03.2021