Last news in Fakti

18 Февруари, 2022 14:29 11 249 49

Renault сменя курса - подготвя кола на водород, която ще е без аналог в света

  • renault-
  • водород-
  • гориво-
  • електромобил
Renault сменя курса - подготвя кола на водород, която ще е без аналог в света - 1

Renault пусна първото тийзър изображение на нов концептуален автомобил. Обещаващата иновация олицетворява ключовите аспекти на стратегията на френския автомобилен производител за бъдещо развитие - опазване на околната среда, безопасност, ексклузивност.

По-любопитното обаче е, че, според пресслужбата на Renault, концептуалният автомобил ще получи водороден двигател, която няма аналог в света. С този водороден двигател концептуалният автомобил потвърждава намеренията на Групата и на марката Renault в частност за декарбонизиране (намаляване на въглеродния отпечатък).

Renault сменя курса - подготвя кола на водород, която ще е без аналог в света

В допълнение, иновацията ще отпразнува напредъка на компанията в областта на възстановените и рециклираните материали. За да се подобри безопасността на водача и пътника в бъдещата новост, ще бъдат използвани голям брой иновативни технологични решения.

Концептуалният автомобил е разработен под ръководството на дизайнерския директор на Renault Жил Видал. Концептуалният автомобил е част от наскоро обявените планове на френския автомобилен производител да превключи цялата си моделна гама към електрически превозни средства до 2030 година.

С водородния агрегат обаче, нещата могат да тръгнат в нова посока на развитие на електрификацията. Все още няма детайлна информация за силовия тракт, но най-вероятно, въпросният силов тракт ще има за цел да произвежда електроенергия и да пълни батериите, които ще задвижват електромотор в автомобила. Премиерата на новия концептуален автомобил е насрочена за май 2022 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мхм

    18 17 Отговор
    Ни станции за водород ни дявол подготвят музеен експонат

    Коментиран от #2

  • 2 пейо

    15 9 Отговор

    До коментар #1 от "Мхм":

    Тя ще се зарежда с водород от въздуха. Ние да направим колата пък после ще му мислим как да се зарежда

    Коментиран от #3

  • 3 Къде работиш?

    10 4 Отговор

    До коментар #2 от "пейо":

    В Toyota? Защото изказването ти ми е познато 🤣🤣🤣
  • 4 Гъдю Гъдев

    11 4 Отговор
    Преди десет и повече години Мазда разработваше подобен проект,но не се реши въпроса със скъпият водород.

    Коментиран от #7

  • 5 Браво...

    17 6 Отговор
    ..аз съм за Прогреса, но имам две въпросителни :

    - От къде Водород и колко ли ще струва.

    - Колко безопасна е колата с Водород при ПТП и експлоатация.

    Коментиран от #27

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Мхм

    8 10 Отговор

    До коментар #4 от "Гъдю Гъдев":

    Не знам за Мазда ама Хонда наскоро спряха модела си на водород мисля че беше единственият сериен водороден автомобил освен Мирай на Тойота.Няма търсене а няма търсене защото приложимостта е слаба.

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Nexo

    6 5 Отговор

    До коментар #7 от "Мхм":

    И Hyundai Nexo е на водород, ама не ги карат много.
  • 10 Ренде

    8 35 Отговор
    Ренде, Ситрошен и Пеша груп да направят по една подводница, да натоварят всичко що имат и да го пуснат да потъне в океана. Това ще е единственото успешно нещо, което ще извършат и то пак силно под въпрос

    Коментиран от #11

  • 11 Вальоо

    24 12 Отговор

    До коментар #10 от "Ренде":

    Личи си че някоя малолитражка те е отвяла на светофара,и все още не можеш да го преглътнеш! Продавай алдиту,и зимай едно Саксо. Предполагам и че такова те е отвяло.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Ситрошен

    8 22 Отговор

    До коментар #11 от "Вальоо":

    Такова може да ме отвее само ако съм заспал на светофара.. И къде ще отиде.. До другия светофар ще се е строшило. Баща ми имаше два дръгела френски, колко пъти съм го дърпал на важе.. Не ми се говори. Сега съм му взел Тойота Авенсис и само ми се хвали колко му е гот.

    Коментиран от #16, #39

  • 14 Ендуранс

    8 14 Отговор

    До коментар #11 от "Вальоо":

    Ходихме едно време по ендуранс състезания. Колко пъти точно тия Саксота ВТС и 106 Рали предаваха бого дух. Най-паметното ми е едно Пежо 106 Макси, което отпадна 6 минути преди финала. Беше първо и ни водеше с минута преднина и само му помахахме за сбогом. На едно Саксо се предаде кутията, на друго 106 се пръсна каре, а едно Клио Уилямс даже не можа да стартира. Нашата Опел Корса счупи реле на мигачите. Ех, хубави спомени ама шампионата после го прекратиха. Иначе още бой ги чакаше.

    Коментиран от #21

  • 15 46e5r7t89y0

    10 4 Отговор
    И тия ни изненадаха! Хюндай и Тойота също още работят по разни водородки, демек и те не знаят накъде да хванат. Накратко, побъркаха народа с тая насилствена електрификация, ей...
  • 16 гост

    17 6 Отговор

    До коментар #13 от "Ситрошен":

    Как си взел книжка ? Имаш ли 8ми клас ,поне вЪже да се беше научил да пишеш!

    Коментиран от #18

  • 17 кънчо

    18 3 Отговор
    Те и за електричките пишеха че няма къде да ги зареждат ама лека полека започнаха да правят зарядни . Така и с водорода ще стане и никой няма да пита философите от коментарите! Някой да е чел това" Дъщерната компания на „Росатом“ - „Русатом Оверсиз“ и френската група Air Liquide завършиха предпроектно проучване за строителство на комплекс за производство на водород на територията на най-големия руски остров Сахалин".

    Коментиран от #31

  • 18 Ситрошен

    5 18 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Поне не карам кола дето да е боклочава

    Коментиран от #19, #20, #40

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Вальоо

    7 11 Отговор

    До коментар #14 от "Ендуранс":

    Евтини коли, на който живота им е бил взет предварително. Няма какво да очакваш от тях.

    Коментиран от #23

  • 22 така е

    4 9 Отговор
    Пак се пишат при големите.И пак нищо няма да направят.И водородните автомобили ги произвеждат от 10г. други и хибридите от 25години ,ама не Рено.Дайте им да правят иновации на иновациите.Успех имаха при тракторните двигатели,ама се наложи да прикючат.
  • 23 Ендуранс

    8 6 Отговор

    До коментар #21 от "Вальоо":

    А на корсата какво и е оправданието ? Като беше 10 години по стара от тях ?

    Коментиран от #24, #41

  • 24 Вальоо

    7 10 Отговор

    До коментар #23 от "Ендуранс":

    Късмета. И зависи какъв живот е живяла,колко е била гледана и така. А и,зависи какви са били шофьорите по време на тези състезания. Редица фактори.

    Коментиран от #25

  • 25 Ендуранс

    11 10 Отговор

    До коментар #24 от "Вальоо":

    Сериозно ? Късмета .. не знаех, че карета и скоростни кутии житова им се дължи на късмет, но от френските инженери можеш пък да очакваш всичко, прав си.

    Коментиран от #26

  • 26 Вальоо

    13 11 Отговор

    До коментар #25 от "Ендуранс":

    Амии всяка една част си има някакъв живот. Опела ако е бил по-поддържан няма да се учудя че е изкарал повече. И все пак, френските hot hatch-ове се смятат за едни от най-коравите и безпроблемни в този сегмент. Затова са и може би най-популярни.

    Коментиран от #30

  • 27 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Браво...":

    Колко е безопасна Тесла при ПТП?
  • 28 един

    21 5 Отговор
    Последните 6-7 години , Рено много напредват и ми се издигат в очите. Преди време имах лошо мнение за френските коли , сега мисля , че Рено е най-смислената кола за купуване. Дизелите на Рено , ако и да не съм почитател на нафтата - са едни от най-добрите. Бензина също е добър - 100 пъти по-добре от TFSI на VAG , дето почват да горят масло на 70 -80 000 км. Даже и Дачия е смислена покупка. Служебната ми Дачия е на 10 години и 360 000 км - 1.5 DCI. Нищо сериозно не се е повреждало до сега. Как да не си купиш , кога ще направя 360 000 на лична кола?
  • 29 Грета Тунберг

    10 1 Отговор
    Обичам те скъпи норвежецо.Да си купиш кола на водород.Теслата ти все е закачена на контакта.
  • 30 Golf GTi

    7 16 Отговор

    До коментар #26 от "Вальоо":

    ХАХАХАХАХАХ откъде го измисли пък това .. по-популярни, GTi Polo, Golf, GSI на Opel, дори и BMW компакт са много по-продавани хечове от френските пикочи .. как ще са по-популярни като продажбите са им 10 пъти по малко ХАХАХАХ СМЯХ В ЗАЛАТА , господин Вальо РАЧКОВ

    Коментиран от #32, #42

  • 31 Така е!

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "кънчо":

    В началото наистина нямаше много зарядни станции за електромобили, но поне хората можеше да си ги зареждат вкъщи и да ги карат наблизо с голям риск да им свърши тока и да се прибират на репатрак.


    Хайде сега ми обясни ако някой ти подари един водороден автомобил и ти дава по 20 хиляди лева годишно, за да си купуваш водород можеш ли да минеш и един километър на България, като няма нито една зарядна станция?

    Тези които си купуват електромобили, определено могат да си купят гараж с ток дори и да нямат, но не могат да си купят водородна зарядна станция.

    Коментиран от #33, #34

  • 32 Вальоо

    14 3 Отговор

    До коментар #30 от "Golf GTi":

    Айдее обадиха се ядосаните голфажии. Хубаво,получило се е двусмислие,Но имах предвид че са едни от най-популярните в класа си. Пък иначе,тези който си споменал,освен Голфа друго не виждам особено често по пътищата. Компактите си ги взимат хора който съвсем са го закъсали или нямат вкус :D Много по-често виждам Megane,Clio,C3,C4,206/207 или 307 по пътищата отколкото другите бараки който си описал (освен голф). А колко са им продажбите, не мисля че трябва да ги мислиш :D Megane беше задминал голф за известно време по продажби,а пък C3 си е лидер в малкия клас :) По спомен за 2021 в първите 6 месеца имаха над 300хил. само от този модел :)
    Пък и колко да са пикочи,След като всяка модификация на Меган RS прави някви рекорди по пистите и бие коли като Rs3 или A45 AMG,където имат по над 400 коня и 4х4 а мегана само на предно и 300кс :D
  • 33 дядо

    9 1 Отговор

    До коментар #31 от "Така е!":

    Че преди около 130 години когато е създаден първия автомобил да не е имало бензиностанции ! То през комунизма като тръгнех на дълъг път си носех по две железни туби с бензин ,защото събота след обяд и неделя почти никоя извън градска бензиностанция не работеше!Така че който прави такива автомобили ще направи и станции за водород!

    Коментиран от #37

  • 34 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "Така е!":

    Ти като имаш кола на бензин да не би да имаш бензиностанция в къщи?
  • 35 Христо

    4 3 Отговор
    Малко жезсмислена концепция... водороден агрегат, захранващ батерии, а те захранващи електромотор... Тойота направо тестват двигател на водород
  • 36 H2 инвестор

    6 0 Отговор
    Повечето в коментарите не сте наясно, че водородътпщехи част от енергийния микс в близкото бъдеще. Момента се работи по десетки проекти в цял свят - за производство на водород и за станции за зареждане.
  • 37 Така е!

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "дядо":

    Само че никой автомобилен производител не прави зарядни станции на водород и няма и да прави.

    Те не правят зарядни станции за електромобили, които са сравнително евтини и ток има в изобилие, гледай да не направят за водород.
  • 38 Хаха

    0 1 Отговор
    Каква ще е? Предполагам само за изложби, без практическо приложение
  • 39 Първо

    6 3 Отговор

    До коментар #13 от "Ситрошен":

    научи правописа а после дърпай с вЪже курници от други марки.Аз от 3 френски автомобила от 67г.,2005г и 2017г. нито един път не съм оставал на пътя и някой да ме дърпа,дори обратното се е случвало последно една Шкода оставия я дърпах да запали.А на баща си като купуваш дръгели кои4то са за скрап тъй ще бъде.И дръгел става всяка кола на която шофьора и е дръгел.
  • 40 Да ясно

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "Ситрошен":

    нямаш и основно образование иди си изхвърли боклУка че твоя боклок много смърди.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 А бе голфаджия

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Golf GTi":

    я кажи колко е времето на обиколка на тоя кош немски на Ринга и въобще има ли такова което да е конкурентно на РС на Меган.Последно до колкото помня рекорда се държи от Меган РС, който разби и Хондата.С приказките до тук фактите говорят портивно на твоите писаници. Карай си винекла и не се напъвай.

    Коментиран от #43

  • 43 Golf GTi

    1 4 Отговор

    До коментар #42 от "А бе голфаджия":

    Голема работа че са се напънали за една обиколка .. Като почнеш всекидневно да го биеш се вижда кое колко е здраво и колко може. Неслучайно в моторния спорт виждаме къде са рИно и къде са немците. Видяхме и в Льо Ман какво стане Пежо срещу Ауди. Лека вечер
  • 44 Водородът вече не става

    2 5 Отговор
    Гepмaнcĸи yчeни пyблиĸyвaxa нoвa нayчнa paбoтa в cпиcaниe Nаturе, в ĸoeтo твъpдят, чe нaзeмния тpaнcпopт c вoдopoдни гopивни ĸлeтĸи нe caмo e знaчитeлнo пo-мaлĸo eфeĸтивeн oт глeднa тoчĸa нa paзxoдa нa eнepгия в цялaтa вepигa нa нeйния oбмeн, нo и paзвитиeтo нa тoзи вид тpaнcпopт e cъпpoвoдeнo c ĸoлocaлни paзxoди зa cъздaвaнe нa нeoбxoдимaтa инфpacтpyĸтypa. Cпopeд изcлeдoвaтeлитe, инвecтициитe зa cъздaвaнeтo нa пoдoбнa инфpacтpyĸтypa нямa дa ce възвъpнaт.

    Cпopeд aвтopитe нa тoвa изcлeдвaнe, мacoвoтo пpoизвoдcтвo нa тeжĸoтoвapни aвтoмoбили c вoдopoдни гopивни ĸлeтĸи нямa ĸaĸ дa зaпoчнe пo-paнo oт 2027 гoдинa, нo дoтoгaвa щe ce пoявят мoщни aĸyмyлaтopни блoĸoвe oт нoвo пoĸoлeниe, ĸoитo щe ocигypят гoлям пpoбeг нa eлeĸтpoмoбилитe c eднo зapeждaнe. Ocвeн тoвa, дoтoгaвa щe зaпoчнe изпoлзвaнeтo нa eĸcпpecни зapядни cтaнции c мoщнocт 1 мeгaвaт, ĸoeтo щe oблeĸчи изпoлзвaнeтo нa eлeĸтpичecĸият тeжĸoтoвapeн тpaнcпopт.
  • 45 Водородът вече не става

    2 5 Отговор
    Дoceгa ocнoвният apгyмeнт нa пpивъpжeницитe нa вoдopoдa в тeжĸoтoвapния тpaнcпopт бe пo-пpивлeĸaтeлнoтo cъoтнoшeниe нa пpoбeгa ĸъм вpeмeтo зa нeгoвoтo зapeждaнe, ĸaĸтo и пo-мaлĸoтo тeглo нa cилoвaтa инcтaлaция.

    Πpecмятaниятa нa гepмaнcĸитe yчeни пoĸaзaxa, чe paзxoдитe зa изгpaждaнeтo нa нeoбxoдимaтa инфpacтpyĸтypa зa дoбив, тpaнcпopтиpaнe и cъxpaнeниe нa вoдopoднoтo гopивo в ĸpaйнa cмeтĸa щe ce oĸaжaт нepeнтaбилни, дoĸaтo eлeĸтpoмoбилитe c aĸyмyлaтopни блoĸoвe дo гoлямa cтeпeн мoгaт дa paзчитaт нa вeчe cъщecтвyвaщитe eлeĸтpoпpeнocни мpeжи.

    Коментиран от #48

  • 46 Язе

    2 2 Отговор
    Изглежда това е правилната посока за развитие на автомобилите
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 pbdan

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Водородът вече не става":

    1. Eнeргиятa пoлучeнa при изгaрянeтo нa вoдoрoдa e 3 пъти пo-мaлкo oт eлeнeргиятa зa пoлучaвaнeтo му. 2. Изгaрянeтo нa вoдoрoдa c oкиcлитeл въздух e cъпрoвoдeнo c oтдeлянe нa мнoгo пo-врeднитe aзoтни oкиcи oтколкото е CO2. 3. Aкo ce изгaря c киcлoрoдa oт eлeктрoлизaтa, тoвa cтaвa при 3000 грaдуca и котелът трябвa дa e кaтo coплoтo нa кocмичecкa рaкeтa cъc cъoтвeтнитe тeхнoлoгии. 4. Вoдoрoдът e взривooпaceн cмeceн c въздухa при пoчти вcякaквo cъoтнoшeниe. 5. Прeминaвa прeз пoчти вcички мeтaли пoрaди мaлкaтa cи мoлeкулa. Съхранява се в специални композитни резервоари при налягане от 700 атмосфери. Нe cтaвa зa гoривo в ДВГ(рaзтoпявa гo и имa aзoтни oкиcи). Рaнo e зa вoдoрoдa!!!
  • 49 pbdan

    3 2 Отговор
    Нaпишeтe в гугълa - "Вoдoрoднa eнeргeтикa – мeчти и нeрeшeни прoблeми". Oгрoмни прoблeми имa при вoдoрoдa, тaм дoбрe e oпиcaнo.