Mercedes официално е първият автомобилен производител, който предлага сертифицирано ниво 3 на автономност. Системата Drive Pilot ще бъде налична за поръчки от 17 май тази година в Германия на цена от 5 хиляди евро за всички модификации от моделите S-Klasse и EQS. Екстрата върви в комплект с пакета Driver Assistance Plus, който струва допълнителни 2430 евро.
Според информацията от германската марка, „системата поема всеки вид задачи по време на шофиране, докато вие, като водач, трябва да сте готови да поемете контрол, ако това е нужно.“ Въпреки това, водачът не е задължен да наблюдава автомобила при някои специални условия.
Такива условия са тежък трафик или обособени участъци от магистралите в Германия при скорост до 60км/ч. „Това обикновено са някои от най-стресовите ситуации при шофиране, но собствениците на Mercedes ще могат да си почиват, да играят игри или дори да работят, докато колата се кара сама.“, заявяват от компанията.
За да се постигне това ниво 3 на автономност, колите са оборудвани с лидар, камери, радари и ултразвукови сензори, които се грижат за точното позициониране до сантиметри по картата. По този начин колата знае къде точно се намира и какви препядствия има около нея.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Срещу 5 хиляди евро
11:01 07.05.2022
2 Делю Хайдутин
11:02 07.05.2022
3 Дрън-дрън
Но това не е всичко. Там също не можете да ползвате автопилота при нормално магистрално шофиране, защото автопилотът не може да се справи с такива скорости, а може да го ползвате само при задръствания по магистралите при градски скорости от 60 км в час.
Автопилота на Тесла може да го ползвате навсякъде, където има свястна маркировка, включително и в някое Българско село, като за разлика от автопилота на Mercedes, може да го ползвате при всякакви скорости и да му зададете адрес на който да ви закара, като ще премине през всякакви регулирани и нерегулирани кръстовища. Автопилота на Mercedes не може да вземе дори отбивка към друга магистрала, а да не говорим за градско шофиране. Пари хвърлени на вятъра за обикновен круиз контрол, който следва предния автомобил и спазва подходяща дистанция да не го блъсне в задръстването.
Коментиран от #4, #10, #11, #21
11:15 07.05.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 бмв
11:25 07.05.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Любопитно
Собственика?Автомобила? Или Мъск?
Коментиран от #8
11:55 07.05.2022
8 Нито един
До коментар #7 от "Любопитно":
Mercedes ще лежи в затвора, защото те са единствените, които имат автономно шофиране без участие на водача. При Тесла шофьорът носи пълната отговорност и следи за грешките на автопилота.12:07 07.05.2022
9 SCH JVLIVS II
citroën ami 🥴 която е по скъпа .Дано да е истина и да съм разбрала правилно за такива като мен имам фобия ,стрес и не съм шофьор което ми вързва ръцете дори и с тази Екстра върви в комплект с пакета Driver Assistance Plus, който струва допълнителни 2430 евро.Мисля че ще има много клиенти ако може човек да има доверие на технологията не знам много е готина
12:50 07.05.2022
10 чук
До коментар #3 от "Дрън-дрън":
Много си заблуден ако си мислиш че автопилота на тесла може да стигне донякъде без човешка намеса.13:10 07.05.2022
11 Гост
До коментар #3 от "Дрън-дрън":
Автопилота на Теслъ не струваше ли 10 000 $ допълнително?Коментиран от #12
20:15 07.05.2022
12 Не, безплатен е
До коментар #11 от "Гост":
Автопилота на Тесла е безплатен. FSD (full self-driving) - напълно автономното управление струва над 10 000 долара, но се плаща само софтуера. Хардуера си е оборудван дори на базовите модели и могат да си ползват автопилота безплатно.Дори той има много повече възможности и може да се движи с магистрална скорост по магистралата, а не като платения 7500 евро автопилот на Mercedes, който може да се ползва по магистралата със скорости до 60 км в час, но не може да се включи при по-високи скорости.
Извинявай, ама да платиш 15000 лв за да може S класата да те вози с 60 км/ч по магистралата, не знам колко трябва да ти е ума или джоба в случая.
Коментиран от #13, #14, #16
22:08 07.05.2022
13 Turbo
До коментар #12 от "Не, безплатен е":
Безплатни са само мечтите,тесльо.Автопилота бил безплатен,НО софтуера бил 10000 $ хахахаха.Коментиран от #18
22:21 07.05.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 оня с коня
08:13 08.05.2022
16 Тесла
До коментар #12 от "Не, безплатен е":
FSD Beta не е наличен нито в България,нито в Европа.Така че не си много прав като казваш че може да се ползва навсякъде.Друг е въпроса че обикновенния Autopilot също е достатъчно добър за да те придвижва по магистрали и пътища с добра маркировка.Коментиран от #17
13:05 08.05.2022
17 Дрън-дрън
До коментар #16 от "Тесла":
FSD можеш да си купиш навсякъде и по всяко време и в момента струва 12 000$.Но дори да си го платил, за да станеш Бета тестер, трябва да си одобрен от собствения си автомобил, който те следи как шофираш и ти прави рейтинг.
Само шофьорите с най-добър рейтинг имат достъп до FSD на този етап, независимо в коя държава се намират. За разлика от всички останали, FSD на Тесла не използва подробни карти и няма определени маршрути на които да работи. Който има право да го ползва, може да го ползва навсякъде, включително и в най-затънтеното Българско село, стига да има маркировка и знаци.
Коментиран от #24
15:28 08.05.2022
18 Пак функционална неграмотност?
До коментар #13 от "Turbo":
"Автопилота бил безплатен,НО софтуера бил 10000 $ хахахаха."Какво пак не разбра? Автопилота е безплатен и може повече от платения автопилот на Mercedes, а FSD струва 12 000$. Правиш ли разлика между автопилот и FSD или ще ти трябват още две години за да схванеш разликата?
Коментиран от #19
15:31 08.05.2022
19 Гост
До коментар #18 от "Пак функционална неграмотност?":
Нещо което било безплатно в Теслъта, струвало 12000 $.Коментиран от #20
16:31 08.05.2022
20 Ха-ха-ха
До коментар #19 от "Гост":
Ами като не правиш разлика между автопилот и FSD може и така да ти изглежда, ама то е същото като да твърдиш, че окачване и активно окачване е едно и също.За същия този Mercedes окачването е безплатно и не се налага да доплащаш за него понеже е включено в цената на базовата версия, ама активното окачване ти струва допълнителни 15000 лв.
При Тесла е същото. Автопилотът е включен в цената на базовата версия и не можеш да си купиш автомобил без автопилот. Ако искаш FSD, доплащаш 12 хиляди долара.
При Мерцедес базовата версия няма автопилот, автопилота струва 7500 евро, а за FSD не можеш и да мечтаеш, защото и за концепция или прототип на такава система не са говорили.
20:11 08.05.2022
21 Да-да
До коментар #3 от "Дрън-дрън":
Екстра са мерджаните, не се отпускай!21:18 08.05.2022
22 Спешно
12:58 09.05.2022
23 От село
Сега само глупаците дават пари за мерцедеси и аифони
17:04 09.05.2022
24 Тесла
До коментар #17 от "Дрън-дрън":
Не си прав,Европейското законодателство не позволява използването на FSD Beta.Мъск планира да го пусне това лято за европа,но към момента не е налично и няма как да те одобрят.13:20 10.05.2022