7 20624

Най-новите „мерцедеси“ вече могат да шофират сами в Германия срещу 5 хиляди евро

  • mercedes-
  • автономност-
  • ниво 3-
  • s-klasse-
  • автономен автомобил-
  • eqs

Това е първата страна, която допуска ниво 3 на автономност при определени условия

Най-новите „мерцедеси“ вече могат да шофират сами в Германия срещу 5 хиляди евро - 1

Mercedes официално е първият автомобилен производител, който предлага сертифицирано ниво 3 на автономност. Системата Drive Pilot ще бъде налична за поръчки от 17 май тази година в Германия на цена от 5 хиляди евро за всички модификации от моделите S-Klasse и EQS. Екстрата върви в комплект с пакета Driver Assistance Plus, който струва допълнителни 2430 евро.

Най-новите „мерцедеси“ вече могат да шофират сами в Германия срещу 5 хиляди евро

Според информацията от германската марка, „системата поема всеки вид задачи по време на шофиране, докато вие, като водач, трябва да сте готови да поемете контрол, ако това е нужно.“ Въпреки това, водачът не е задължен да наблюдава автомобила при някои специални условия.

Най-новите „мерцедеси“ вече могат да шофират сами в Германия срещу 5 хиляди евро

Такива условия са тежък трафик или обособени участъци от магистралите в Германия при скорост до 60км/ч. „Това обикновено са някои от най-стресовите ситуации при шофиране, но собствениците на Mercedes ще могат да си почиват, да играят игри или дори да работят, докато колата се кара сама.“, заявяват от компанията.

За да се постигне това ниво 3 на автономност, колите са оборудвани с лидар, камери, радари и ултразвукови сензори, които се грижат за точното позициониране до сантиметри по картата. По този начин колата знае къде точно се намира и какви препядствия има около нея.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 21 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Срещу 5 хиляди евро

    28 7 Отговор
    Ще си карам сам колата с кеф!!!
  • 2 Делю Хайдутин

    21 5 Отговор
    Може ли да иде сам да ми купи бира и да ми я донесе?
  • 3 Дрън-дрън

    21 12 Отговор
    Срещу 5000 евро плюс още 2500 евро, които задължително трябва да платите, не знам защо не обявяват направо цената като 7500 евро. И това ви позволява да ползвате този автопилот единствено в Германия, единствено на магистрала и то не на всяка магистрала, а единствено на одобрените магистрали.

    Но това не е всичко. Там също не можете да ползвате автопилота при нормално магистрално шофиране, защото автопилотът не може да се справи с такива скорости, а може да го ползвате само при задръствания по магистралите при градски скорости от 60 км в час.

    Автопилота на Тесла може да го ползвате навсякъде, където има свястна маркировка, включително и в някое Българско село, като за разлика от автопилота на Mercedes, може да го ползвате при всякакви скорости и да му зададете адрес на който да ви закара, като ще премине през всякакви регулирани и нерегулирани кръстовища. Автопилота на Mercedes не може да вземе дори отбивка към друга магистрала, а да не говорим за градско шофиране. Пари хвърлени на вятъра за обикновен круиз контрол, който следва предния автомобил и спазва подходяща дистанция да не го блъсне в задръстването.

    Коментиран от #4, #10, #11, #21

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 бмв

    7 4 Отговор
    чичкарски коли ...
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Любопитно

    17 2 Отговор
    При ПТП с жертви,кой ще лежи в затвора?
    Собственика?Автомобила? Или Мъск?

    Коментиран от #8

  • 8 Нито един

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Любопитно":

    Mercedes ще лежи в затвора, защото те са единствените, които имат автономно шофиране без участие на водача. При Тесла шофьорът носи пълната отговорност и следи за грешките на автопилота.
  • 9 SCH JVLIVS II

    7 0 Отговор
    5 хиляди евро е хубава сума сравнена със
    citroën ami 🥴 която е по скъпа .Дано да е истина и да съм разбрала правилно за такива като мен имам фобия ,стрес и не съм шофьор което ми вързва ръцете дори и с тази Екстра върви в комплект с пакета Driver Assistance Plus, който струва допълнителни 2430 евро.Мисля че ще има много клиенти ако може човек да има доверие на технологията не знам много е готина
  • 10 чук

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    Много си заблуден ако си мислиш че автопилота на тесла може да стигне донякъде без човешка намеса.
  • 11 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    Автопилота на Теслъ не струваше ли 10 000 $ допълнително?

    Коментиран от #12

  • 12 Не, безплатен е

    2 5 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Автопилота на Тесла е безплатен. FSD (full self-driving) - напълно автономното управление струва над 10 000 долара, но се плаща само софтуера. Хардуера си е оборудван дори на базовите модели и могат да си ползват автопилота безплатно.


    Дори той има много повече възможности и може да се движи с магистрална скорост по магистралата, а не като платения 7500 евро автопилот на Mercedes, който може да се ползва по магистралата със скорости до 60 км в час, но не може да се включи при по-високи скорости.

    Извинявай, ама да платиш 15000 лв за да може S класата да те вози с 60 км/ч по магистралата, не знам колко трябва да ти е ума или джоба в случая.

    Коментиран от #13, #14, #16

  • 13 Turbo

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "Не, безплатен е":

    Безплатни са само мечтите,тесльо.Автопилота бил безплатен,НО софтуера бил 10000 $ хахахаха.

    Коментиран от #18

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 оня с коня

    6 1 Отговор
    Пределно ясно е че тоя Автопилот НИКОГА няма да наруши Правилника и да направи ТРОЙНО Изпреварване,или пък да Изфучи по Аварийната лента на Магистралата с "колкото пише на Километража".И да ги пита човек такива Индивиди дето ще си играят на Игрички по компа докато Колата ги вози като Чували с картофи - Що си купуват изобщо коли,а не ползват Автобуса?
  • 16 Тесла

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Не, безплатен е":

    FSD Beta не е наличен нито в България,нито в Европа.Така че не си много прав като казваш че може да се ползва навсякъде.Друг е въпроса че обикновенния Autopilot също е достатъчно добър за да те придвижва по магистрали и пътища с добра маркировка.

    Коментиран от #17

  • 17 Дрън-дрън

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Тесла":

    FSD можеш да си купиш навсякъде и по всяко време и в момента струва 12 000$.

    Но дори да си го платил, за да станеш Бета тестер, трябва да си одобрен от собствения си автомобил, който те следи как шофираш и ти прави рейтинг.

    Само шофьорите с най-добър рейтинг имат достъп до FSD на този етап, независимо в коя държава се намират. За разлика от всички останали, FSD на Тесла не използва подробни карти и няма определени маршрути на които да работи. Който има право да го ползва, може да го ползва навсякъде, включително и в най-затънтеното Българско село, стига да има маркировка и знаци.

    Коментиран от #24

  • 18 Пак функционална неграмотност?

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Turbo":

    "Автопилота бил безплатен,НО софтуера бил 10000 $ хахахаха."

    Какво пак не разбра? Автопилота е безплатен и може повече от платения автопилот на Mercedes, а FSD струва 12 000$. Правиш ли разлика между автопилот и FSD или ще ти трябват още две години за да схванеш разликата?

    Коментиран от #19

  • 19 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Пак функционална неграмотност?":

    Нещо което било безплатно в Теслъта, струвало 12000 $.

    Коментиран от #20

  • 20 Ха-ха-ха

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Ами като не правиш разлика между автопилот и FSD може и така да ти изглежда, ама то е същото като да твърдиш, че окачване и активно окачване е едно и също.

    За същия този Mercedes окачването е безплатно и не се налага да доплащаш за него понеже е включено в цената на базовата версия, ама активното окачване ти струва допълнителни 15000 лв.


    При Тесла е същото. Автопилотът е включен в цената на базовата версия и не можеш да си купиш автомобил без автопилот. Ако искаш FSD, доплащаш 12 хиляди долара.

    При Мерцедес базовата версия няма автопилот, автопилота струва 7500 евро, а за FSD не можеш и да мечтаеш, защото и за концепция или прототип на такава система не са говорили.
  • 21 Да-да

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    Екстра са мерджаните, не се отпускай!
  • 22 Спешно

    3 1 Отговор
    Да забранят на руснаци да купуват западни автомобили Да си карат Ладите и Москвичите
  • 23 От село

    1 2 Отговор
    Преди 20 години мерцедес беше голяма марка
    Сега само глупаците дават пари за мерцедеси и аифони
  • 24 Тесла

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Дрън-дрън":

    Не си прав,Европейското законодателство не позволява използването на FSD Beta.Мъск планира да го пусне това лято за европа,но към момента не е налично и няма как да те одобрят.