През последните години много военни кораби от славното минало на Кралските военноморски сили направиха последните си пътувания напред да бъдат разглобени.
През 2012 г. британското министерство на отбраната обяви "трудното, но необходимо" решение, бившият флагман HMS Ark Royal да бъде продаден за скръб за около 3 милиона лири.
Една година по-рано HMS Invincible бе сполетян от същата съдба. Междувременно, през август 2015 г., HMS Edinburgh тръгна на последното си плаване към Турция, където да бъде разглобен.
Какво се случва с тези славни бойни кораби, след като бъдат бракувани? Някои резултати са доста изненадващи и дори впечатляващи. Например, една индийска компания прави мотоциклети от останките на бившия самолетоносач INS Vikrant.
Тази година министерството на отбраната на Великобритания публикува подробен доклад за съдбата HMS Cornwall, последната фрегата "Тип 22" в редиците на Кралските военноморски сили.
Официално кръстена от Принцеса Даяна през 1988 г., 5,300 тонната фрегата HMS Cornwall кръстосва моретата и океаните, изпълнявайки мисии в различни точни на света, до 2011 г., когато британското правителство я обявява за негодна и я изважда от редиците на Британския кралски флот. През 2013 г. корабът е обявен за продан и купен от английската компания Swansea Drydocks, която още същата година започва да го разрушава.
Той е изтеглен от Портсмут до Суонзи през октомври, където остава закотвен на ремонтен причал до най 2014 г., като в този период са били приведени всички необходими мерки за гарантиране на сигурността му, както и да се гарантира, че няма да има последици за околната среда и здравето на хората по време на неговото разглобяване.
През това време в корпуса му са пробити дупки, за да може всичко, което се намира на борда, да бъде лесно изнесено.
Електрониката и другите предмети, към които военноморски сили на други страни биха проявили интерес, са били снимани, описани и каталогизирани, за да могат по-лесно да намерят своя купувач. Над 200 тона предмети, сред които хидравлични кранове, котвата и веригата ѝ, осветителни тела и врати, са продадени за по-нататъшна употреба.
Всичко, което не е било направено от желязо също е отстранено от кораба.
Когато корабът е изпразнен, той е преместен на сух док, където започва същинската работа по неговото рециклиране. Първо е отстранена мачтата, последвана от витлото, тежащо повече от 800 кг.
Следващата отстранена част е сонарът, който е изваден цял от вътрешността на кораба. Съставен от 64 преобразувателя, той е тежал цели 15 тона, а след разглобяването му са събрани над 7,8 тона цветни метали.
В процеса по разрушаването му, работниците са отстранили 182 тона олово.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Д'Мин
07:34 03.12.2016
2 Наблюдател
14:09 03.12.2016
3 comment
14:11 03.12.2016
4 Вася
16:01 03.12.2016
5 раша
17:19 03.12.2016
6 mediator37
Кораб само напред пътува, задна скорост няма !?
"да бъде продаден за скръб за около 3 милиона лири. "
Пак нещо не се разбира, кое е скръбното, малката цена ли, що ли ?
"... остава закотвен на ремонтен причал до най 2014 г."
Коментиран от #7, #8
08:22 04.12.2016
7 мда
До коментар #6 от "mediator37":
била е снощна :D13:21 04.12.2016
8 Този коментар е премахнат от модератор.