От всички страни, които разполагат със самолетоносачи, само две са конструирали кораби, захранвани от ядрена енергия. Едната е САЩ, а другата е Франция, пише The National Interest.
Първия такъв самолетоносач Франция започна да строи през 1987 ., като се очакваше да влезе в употреба през 1994 г. През 1989 г. беше обявено закъснение от 2 години.
Все пак самолетоносачът „Шарл Де Гол“ има дължина от 261.5 метра и ширина от 64.5 метра. Разполага с 13 парни стартови катапулти. Пистата за кацане позволява действията на 14 самолета.
Стандартно той превозва екипаж от 1350 души. Задвижва се от ядрени двигатели К15. Такива се ползват и за френските ядрени подводници. Развива максимална скорост от 27 възела.
Корабът е зареден с 32 ракети Aster 15 и разполага с 26 мм. оръдия F2.
Строителството на самолетоносача беше трудно, като след края на Студената война френските разходи за отбрана бяха намалени с 15%. Той отчита няколко закъснения и започва да действа през 1999 г. Това са 12 години след започването на конструкцията. Приспособяването му за самолети E-2C Hawkeye костваше допълнителни $ 1 млн., а кормилата показваха силни вибрации. През 2000 г. едно от неговите витла се разпадна при пътуване до Норфолк. Оборудването с нови витла намалява скоростта на кораба до 23 възела.
Самолетоносачът е участвал в акции срещу Ал Кайда и Ислямска държава. Въпреки, че дълго време го планираше, Франция така и не се сдоби с втори самолетоносач. На този етап изглежда, че страната не може да си позволи финансирането на подобен проект. Явно „Шарл де Гол“ ще си остане големият фактор във френския флот. Бъдещето ще покаже как ще продължи да се развива.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Макариченко
Коментиран от #2, #3, #11, #14
16:04 21.01.2017
2 Трол
До коментар #1 от "Макариченко":
На мазут е не е на въглища. Руснаците слагат ядрени двигатели на ледоразбивачите си, ако не се лъжа около 45. Тази година ще пуснат и още един:"Ледоразбивачът "Арктика" ще бъде задвижван на основата на пара, произвеждана от два ядрени реактора от ново поколение РИТМ-200 с мощност 175 МВт, специално разработени за този плавателен съд. Основни характеристики на съда са: - мощност - 60 МВт, скорост - 22 възела, дължина - 173,3 м, ширина - 34 м, височина - 15,2 м, максимална ледопроходимост - 2,8 м, пълно водоизместване - 33 540 т, предвиден срок на работа - 40 години, численост на екипажа - 75 човека."
16:14 21.01.2017
3 Трол
До коментар #1 от "Макариченко":
Всъщност шест са,другите са дизелови, извинявам се за грешката."Ние не играем с Русия в една и съща категория. Ние изобщо не участваме в играта."- каза командирът на бреговата охрана на САЩ вицеадмирал Пол Цукунфт. Според думите на вицеадмирала, САЩ имат само два големи изследователски кораба за Северния полюс, а в Русия те са близо 30.
Руските се озъбиха на американците. Усвояването на Арктика е невъзможно без тежки атомни ледоразбивачи. А САЩ изобщо няма атомни кораби. Вместо това – имат два дизелови ледоразбивача, от които само един е на ход – Polar Star. Вторият – Polar Sea се е повредил преди няколко години.
16:18 21.01.2017
4 дайкири с лед
Коментиран от #5, #6, #12
17:13 21.01.2017
5 кроко
До коментар #4 от "дайкири с лед":
Щото в статията неправилно пише „кораби”.17:46 21.01.2017
6 Трол
До коментар #4 от "дайкири с лед":
Защото колегата ти Макариченко пише глупости! Сравнеге тогава характеристиките на френския и руския и ще видите кой "1000" пъти по-...,по-...,най-! Освен по автономност на плаване французина е мно по-зле от пушещия Кузнецов. Вижте скорост, брой самолети, щурмови хеликоптери, дори размер-а дори жените казват, че размера има значение! Като тролим нека да е професионално.17:46 21.01.2017
7 Брат ми
18:50 21.01.2017
8 венера
21:12 21.01.2017
9 внн
00:11 22.01.2017
10 Бореца
00:55 22.01.2017
11 Лъчо
До коментар #1 от "Макариченко":
На Кузнецов, ще му направят пак основен ремонт, ще го помодернизират и ще плава. Той е преправен крайцер, а не само по себе си проектиран самолетоносач. Затова не е съвсем професионално да сравняваш един от начало до края проектиран самолетоносач като френският и преправен ракетен крайцер на самолетоносач. Има огромно значение, както проектирането на корпуса, така и такелажа, самата линия, водоизместимост, допустима маса на водоизместимост при удар...каквото не веднъж се получава при сблъсъцс обекти или сриване на самолет над палубата и всякакви характеристики. Кузнецов е по-евтин от френският, освен това може самостоятелно да води борба с редица линейни крайцери разпиолага със защита на борда над френският и не е никак за подценяване. А че пушел в повече, ами така са го захранили? Е, ако направят някой атомен може да сравняваме тогава... А французите сглупиха, че си продадоха двата самолетоносача, които проектираха за руснаците, но не им продадоха. Ако си ги бяха оставили за себе си, сега щяха да имат два три годни...13:09 22.01.2017
12 Груьодръжгоза
До коментар #4 от "дайкири с лед":
Руснаците правят първия кораб с ядрен двигател ,някъде през 60-те- на ледоразбивач.Очевидно не са имали проблем да сложат и на самолетоносача си такъв,при положение ,че е излязъл на вода доста по-късно.защо не го правят -само те си знаят -някои казват защото е преустроен в последствие на самолетоносач!В момента строят ядрен такъв -имат пари за това -да заекват козяшките троловеПравят и десетки подводници с ядрени двигатели,но в последно време на равно с тях правят и дизел-електроходи.Очевидно имат някакви предимства от който искат да се възползват в определени условия.И Въпреки ,че са много ,ама много изостанали във всяко отношение ,нашите атлантикоибрикчии ,завчера пойскаха апаратура за обдишване от руснаците ,а не от американците-аман заман -помагайте братушки.Довчера им раздаваха шамари ,щяха да свалят руски самолети над Черно море,-днес хленчат като мастии.Нямате достойнство и на магистрални проститутки,енати!19:51 15.03.2020
13 Морски
09:52 16.03.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.