Last news in Fakti

6 Юли, 2017 19:48 12 306 13

Революция! Франция спира продажбата на дизелови коли

  • дизел-
  • бензин-
  • франция-
  • продажба-
  • автомобили-
  • коли-
  • никола юло-
  • гориво-
  • климат

Реален план или мисия невъзможна?

Революция! Франция спира продажбата на дизелови коли - 1
Снимка: Shutterstock

Франция спира продажбата на автомобили, използващи бензин или дизелово гориво, съобщиха френските медии. Властите са амбицирани до 2040 година да бъде наложена тази „революция“, както я описа министърът на екологията Никола Юло.

Той подчерта, че мярката е част от ангажимента на страната му за борба с климатичните промени. Забраната ще позволи опазване на околната среда и по-малко вредни емисии във въздуха.

Хибридните автомобили съставляват около 3.5% от френския пазар, докато електрическите са едва 1.2%. Французите искат да променят тази статистика.

„Обявяваме край на продажбата на бензинови и дизелови автомобили до 2040 година“, заяви Никола Юло, наричайки решението „истинска революция“.

Министърът беше назначен от новия френския президент Еманюел Макрон, който открито разкритикува политиката на Доналд Тръмп спрямо климатичните промени. Американският президент обърна гръб на Парижкото споразумение, с което си навлече гнева на редица световни лидери.

Френският министър на екологията изрази надежда, че френските производители на автомобили ще отговорят на предизвикателствата. Никола Юло все пак призна, че ще е трудно.

Франция си е поставила и друга еко цел – редуциране на атомната енергия до 50%. Французите са си поставили краен срок за изпълнение на тази задача 2025 година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дон Тони

    15 11 Отговор
    Буш ни натресе смог и замърсяване, в Сащ повечето авто марки имаха готови елекрически прототипи още през 2001г, преди 16 години по негова заповед и лобиране внедряването на тези автомобили се забави 10г, инак половината световен автопарк щеше да е електрически
  • 2 Plovdiv

    18 1 Отговор
    Всяко едно ураджийско, прибързано, юрнато начинание е довеждало до проблеми. Даже и предтекстът за него да е бил толкова благороден, защото борбата с объркания климат е борба за собствения ни живот, ако някой още не го е разбрал. И защо не, освен електрически, също коли с ДВГ, само че на газ и метан?...
  • 3 onq s konq

    14 8 Отговор
    Още преди месец казах:ГОВОРЕТЕ СИ ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ,НО СЕ ОГЛАЖДАЙТЕ ЗА ДИЗЕЛ!Естествено имам предвид сериозни хора,готови да извадят ПОНЕ 15-20Хил.лв за читава дизеларка , а не тротинеткаджии споделящи тук несбъднатите си сънища.А че дизелите у нас никога няма да бъдат забранени се дължи на факта,че НИКОГА НЕ СМЕ БИЛИ НА ЗАПАДНИЯ ХАЛ,НЯМА И ДА БЪДЕМ-т.е. никога не сме били промишлена държава със бълващи отрова заводи,а АГРАРНО -ТУРИСТИЧЕСКА .
  • 4 гост

    12 8 Отговор
    И като стане, още 10 "екологични" АЕЦ, за има ток за "миксерите на колела"! Да ви е.... и екологията.
  • 5 Гост

    24 4 Отговор
    До 2040 год. колко още нови неща ще се случат.Не слушайте на това франсе глупостите.
  • 6 гост

    11 8 Отговор
    идиоти френски идиоти
  • 7 момчилов

    8 3 Отговор
    всяко нещо си има край,както парният двигател,така и двигателят с вътрешно горене
  • 8 гощо

    10 6 Отговор
    Скоро бях в Франция! Автопарка е почти като нашият! Стари измъчени коли от еФтини марки! Преминавайки в Германия все едно минах в следващ век! Говоря за автопарка,за колите по улицата,масовката!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 София

    5 5 Отговор
    Ето с това решение какъв коз дават на нашите управляващи. Могат да въведат високи данъци на притежателите на дизелови и бензинови автомобили
    Ех как ще вържат бюджета
  • 11 перо

    14 3 Отговор
    Проблема с електриките е че са много непрактични. Трябват ти 45мин. за да заредиш батериите до 80%. Самото производство и рециклиране на батерии е потенциална еко катастрофа. Продажбите им са незначителни и повечето от техните клиенти имат и втора кола с двг. Единствената причина Тесла да не фалира са държавните субсидии под формата на около $5 млрд. до момента. Не може да продаваш някакви си мизерни 80000 бройки на година и да очакваш голям пазарен дял. Токова Голф-а са продадени само за 2 месеца и то в Европа. Не случайно и акциите им падат от началото на годината. Трябват радикално нови енергоносители, с батерии няма да стане. Тесла е форма на яко субсидиран еко символизъм, но не и компания която внедрява революционни технологии. По-скоро ще се наложи някаква алтернативна форма на обществен транспорт.
  • 12 МАК

    8 8 Отговор
    Много важно!!! Тоо пък правят едни коли пази Боже ! Френски ч..ий и италянски резачки Не!!!
  • 13 инженер по транспортна техника

    4 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/premylchanata-istinata-za-elektromobilite-6070930?&nopassportcheck
    НА ПРАКТИКА БОГАТИТЕ СТРАНИ КАТО НОРВЕГИЯ, ШВЕЙЦАРИЯ, ГЕРМАНИЯ,ФРАНЦИЯ- ЩЕ МИНАТ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, С КОЕТО НЕ ЧЕ ЩЕ РЕШАТ ПРОБЛЕМА С ИЗХВЪРЛЕНИЯ ВЪГЛ.ДВУОКИС, А ПРОСТО ЩЕ ОСВОБОДЯТ ТЯХНАТА АТМОСФЕРА НАД ГРАДОВЕТЕ ОТ НЕГО, ПРЕХВЪРЛЯЙКИ ГО В СТРАНИ ОТ ТРЕТИЯ СВЯТ КАТО НАС, КЪДЕТО ЩЕ СЕ ПРАВЯТ БАТЕРИИТЕ, И ВЪОБЩЕ КЪДЕТО СЕ ДОБИВА ЕНЕРГИЯ..Ние си оставаме пак прецакани както винаги- един път от замърсяването, втори път от факта, че никой няма да може да кара 20-25 годишен автомобил вече. Карането ще стане в пъти по-скъпо и колата ще стане лукс както е било през 70-те години....
Новини по държави: