Китай е разположил противокорабни крилати ракети и ракети земя-въздух на три от островните си предни постове в Южнокитайско море. Това съобщиха източници на американския телевизионен канал CNBC, цитирани от Reuters.
Медията се позовава на добре осведомени за американските разузнавателни доклади неназовани източници, според които по оценки на разузнаването на САЩ ракетите са били преместени през последните 30 дни на три рифа от островната група Спратли.
Американското министерство на отбраната, което по принцип е против Китай да разполага военни обекти по аванпостовете си в Южнокитайско море, отказа да коментира. "Не коментираме въпроси, свързани с разузнаването", заяви говорител на ведомството.
Китай не е споменавал нищо за разполагания на ракети, но отстоява виждането, че военната му инфраструктура на Спратли е чисто отбранителна.
Според CNBC противокорабните крилати ракети (YJ-12В) позволяват на Китай да поразява плавателни съдове на разстояние до 295 морски мили. Телевизионният канал допълва, че ракетите земя-въздух (HQ-9B), които са с голям обсег, могат да атакуват самолети, безпилотни летателни апарати и крилати ракети на разстояние до 160 морски мили.
Миналия месец номинираният за началник на Тихоокеанското командване на САЩ адмирал Филип Дейвидсън заяви, че "предните бази" на Китай в Южнокитайско море изглеждат завършени.
"Единственото, което им липсва, са разгърнати сили", каза той. "Щом те бъдат добавени, Китай ще може да разшири влиянието си на хиляди морски мили на юг и да упражнява мощта си дълбоко в Океания."
Дейвидсън допълни, че Китай може да използва базите като предизвикателство към регионалното присъствие на САЩ и "лесно ще преодолее военните сили на която и да било от другите (страни) с териториални претенции в Южнокитайско море".
По думите му Китай вече е способен да контролира Южнокитайско море при всички възможни сценарии, с изключение на война със САЩ.
Ако новината за разполагането се потвърди, това ще бъде първото разгръщане на ракетни сили от Китай на островите Спратли, към които претенции за суверенитет имат няколко азиатски страни, включително Виетнам и Тайван.
Китайски представители засега не са се отзовали на запитванията за коментар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А стига бе
07:54 03.05.2018
2 Ристе
Коментиран от #3, #17
08:36 03.05.2018
3 Kcaniba
До коментар #2 от "Ристе":
Голям , стратегически съюзник!!!А империята на злото е фащ!!!
08:41 03.05.2018
4 НКВД
Коментиран от #5, #6
08:44 03.05.2018
5 Kcaniba
До коментар #4 от "НКВД":
амии, коритата им , на краварите само срещу тарамбуки стават!!От 50 години са много уязвими срещу братушките!!
по малко от 2000 мили, до морските граници на Русия не припарват дори!!
Много памперси там по тях самолетоносачи
Коментиран от #21, #31
08:51 03.05.2018
6 арджентата
До коментар #4 от "НКВД":
Ще ни я продадат на нас...за милиарди.08:56 03.05.2018
7 НКВД
Коментиран от #9, #19
09:09 03.05.2018
8 Kcaniba
09:15 03.05.2018
9 ДРОГАри намалете количеството
До коментар #7 от "НКВД":
-------???,09:16 03.05.2018
10 Мърша
Коментиран от #12
09:19 03.05.2018
11 CL500
Нека да се надяваме да продължават в същия дух и все повече държави да се разграничават от тях. Хвала на чичо Тръмпи :-), нека продължи делото си до .... финала!
09:44 03.05.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Бгбгбг
09:46 03.05.2018
14 Мършо
До коментар #12 от "Рубладжийче":
От мн.плямпане се олисваш и почваш точно за себе си да говориш обаче не се усешташ!Коментиран от #15
09:50 03.05.2018
15 Рубладжийче
До коментар #14 от "Мършо":
Няма лек за злобата, която те е обхванала. А и ника напълно отговаря на същността ти.09:52 03.05.2018
16 Баба Ванга
09:54 03.05.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Валери
10:42 03.05.2018
19 Ник
До коментар #7 от "НКВД":
Явно скоро си научил за думичката лигнин и са ти обяснявали как навремето жените са го ползвали като дамски превръзки. - Това издава един път липсата ти на опит и второ крехката ти възраст.Тоест искам да кажа, че си в ситуацията на "Барабар Петко с мъжете"
Лигнинът не е само това за което си мислиш и има доста промишлени приложения. Тук се произвежда в предприятието на небезизвестният Краси Данчев - "Свилоза", която го продава доста скъпо, ако въобще ти го продаде. Та лигнинът се използва повече в индустрията отколкото за това, с което ти е пълна празната глава.
- Не си интересен! -Тъкмо обратното!
По добре си вземи кофичката и лопатката и бягай на детската площадка при връстниците си.
10:52 03.05.2018
20 jfoxfk
Що за нахалство?! регионално присъствие на САЩ?! Ами територията на САЩ е на няколко ... хиляди км. И САЩ ще бъде "предизвикан" на поне 4000 км. от собствената си територия от ЧИСТО ОТБРАНИТЕЛНИ ракети?!
Най-се дразня от двойните аршини ... когато Китай разположи отбранителни средства НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕД собствената си територия, той притеснява САЩ. Когато същите САЩ разположат своята ПРО /Ю. Корея, Япония, Полша и Румъния/ ... на хиляди км. от собствената си територия, ами може те никой не притесняват.
11:26 03.05.2018
21 123
До коментар #5 от "Kcaniba":
За война срещу Русия на САЩ самолетоносачите не им трябват особено много. Много по-удобно е да ползват съюзните страни и базите си около Русия. Самолетоносащите ще имат най-много спомагателна роля и някаква роля при охрана на транспорта през Атлантика и Тихия океан. Отделно няма подходящо ТВД срещу Русия, където да се ползват авионосците. Русия няма толкова силен флот, за да може да представлява някаква голяма заплаха за САЩ и НАТО в отктито море, нито има отвътморски територии, големи икономически интереси или съюзници. Силата и интересите й са в Евразия, което значи, че при една хипотетична война сухопътните операции ще са много по-важни от морските.Коментиран от #22, #24, #26
12:34 03.05.2018
22 jfoxfk
До коментар #21 от "123":
Поздравления! Рядко тук се четат коментари на мислещи хора. Даже и ролята, която Вие сте определил на самолетонасачите е, по моето скромно мнение, пресилена. Никой не би рискувал кораб и самолети струващи 20 млрд да го потопят. Затова независимо от войната най-вероятното място на самолетоносача ще е в ... базата, за краен резерв. То това не е нищо ново. Самолетоносачите на САЩ се включиха на 11 ден във войната в Югословия. Или дори срещу мижавата армия на Югославия ... не ги рискуваха.Коментиран от #28
13:11 03.05.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 CL500
До коментар #21 от "123":
Има все пак едно 'НО' и то е, че Русия не веднъж е заявявала, че при заплаха за националната и сигурност ще използва ядрено оръжие. И докато наземните пускови площадки са малко или повече известни и набелязани като цели, то тук идват ракетите с морско базиране. Ясно е, че Русия няма толкова силен флот като цяло, но кой би рискувал каквото и да е с/у тях, след като във всеки един момент имат ядрени подводници на бойно дежурство, чието местонахождение знаят само капитаните им. И след като така покриват целия свят с обсега си, мисля че всеки сериозно би се замислил дали да атакува Русия - САЩ, а и всеки, предоставил територията си за тяхна атакуваща база.Коментиран от #27
13:39 03.05.2018
25 kjl
13:55 03.05.2018
26 Kcaniba
До коментар #21 от "123":
т.е. нението ви подтвърждва, че империята на злото фащ, се готви да нападне Русия, защото фащ е вечният агресор!!!А скъпите таралясници, само за плашене на тарамбуките и гаргите!!!!
Ахахахахахахах
Толкова сте мъдри, че ме налегна жал
Коментиран от #29
14:53 03.05.2018
27 123
До коментар #24 от "CL500":
Да, ядреното оръжие е сдържащ фактор, поне между т. нар. велики сили. Те гарантират на страната, която ги притежава, че никой няма да посмее да ги нападне.14:53 03.05.2018
28 123
До коментар #22 от "jfoxfk":
Да, при война срещу Русия, самолетоносачите биха могли да си останат и в базите. Иначе в Черно и Балтийско море е безсмислено да ги ползват, предвид, че имат бази в тези два региона, а и моретата са малки и е рисковано да ги вкарват там. На север има повече пространство, но и там имат бази и съюзници - в Норвегия и др. страни. В Северния ледовит океан няма какво да коментираме... Остава само Тихия океан и прилежащите му морета около Русия, може там да има някакво пряко използване на самолетоносачи срещу русия, но ми се струва много малко вероятно, тъй като могат да ползват базите в Япония. Та в общи линии наистина авионосците почти не са им нужни срещу Русия.15:01 03.05.2018
29 123
До коментар #26 от "Kcaniba":
САЩ има бази около Русия, защото има съюзници около Русия. Самите съюзни държави желаят да има бази на САЩ там, защото се чувстват застрашени... и не само Русия се възприема като заплаха, а и Северна Корея, Иран и др. Отделно, както беше казано, двете страни имат голямо количество ядрено оръжие, което означава, че е почти невъзможно да има директен и пълномащабен сблъсък между тях. Може би само ако в някоя от страните дойдат на власт някакъв тип идиоти, на които не им пука дали ще загине човечеството. Та базите са само сдържащ фактор, даже не и основния, който гарантира сигурност на съюзниците. Русия също има мераци да притежава бази около САЩ, но за това трябва голям ресурс, с който Русия още не разполага.Коментиран от #30
15:46 03.05.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Да да
До коментар #5 от "Kcaniba":
Ще ни обясниш ли, на колко мили са Япония,Ю.Корея ,Великобритания,Литва, Аляска! и др.от морските граници на Русия? Викаш 2000 мили! Какво пиете бе хора? Течно ли е,на таблетки ли е!07:58 04.05.2018
32 Средна възраст
09:02 05.05.2018
33 Средна възраст
09:04 05.05.2018