17 Август, 2020 11:14 23 384 64

Чия е селитрата, която взриви Бейрут?

  • бейрут-
  • експлозия-
  • взрив-
  • ливан-
  • селитра-
  • амониев нитрат-
  • кораб-
  • пристанище-
  • игор гречушкин

Нима амониевият нитрат, съхраняван с години на пристанището в Бейрут, няма собственик?

Чия е селитрата, която взриви Бейрут?  - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

На 4 август 2020 година 2750 тона амониев нитрат, използван като тор в селското стопанство, но и като взривно вещество, разтърсиха ливанската столица Бейрут. Експлозията бе със сила, равна на 3.5 по Рихтер, и създаде огромен кратер на пристанището в града. Близо 200 души загубиха живота си, хиляди бяха ранени, много сгради бяха разрушени, а икономическите последици се оценяват на минимум 15 милиарда щатски долара.

След тази огромна трагедия бе потърсен отговорът на най-важния въпрос: чия е амониевата селитра, която взриви Бейрут? Въпросът е елементарен, но отговорът не. Агенция „Ройтерс” потърси отговор на тази мътна история, но се оказа, че никой не знае кой трябва да поеме отговорност за събитията. За капак, корупцията в Бейрут и нехайството, продължило години, разкриват истинските размери на катастрофата. Само две седмици преди експлозията властите са били предупредени, че нещо подобно може да се случи, но реакция не е последвала.

Има много въпроси без отговор след взрива, но кой е собственик на фаталния товар не би трябвало да е сред тях. Поне на хартия. Основен принцип в корабоплаването е прозрачното идентифициране на собствеността, особено на опасни товари като амониевата селитра. В търсене на отговора кой е собственик на товара на плаващия под молдовски флаг кораб „Росус” (Rhosus), разследващите от „Ройтерс” се натъкват на липсваща документация, секретност и мрежа от малки и загадъчни компании, пръснати по цялото земно кълбо. „Стоките се транспортират от една страна в друга, и се озовават в трета страна, като накрая никой не ги притежава. Защо са се озовали тук?”, пита бившият ливански вицепремиер и лидер на опозицията Хасан Хасбани.

Чия е селитрата, която взриви Бейрут?
Снимка: БГНЕС/ EPA

Попитаните лица твърдят, че нямат представа кой е първоначалният собственик на товара, или просто отказват да кажат. Ясен отговор не може да се получи и от капитана на кораба, грузинският производител на амониевия нитрат, както и от африканската фирма, която е поръчала стоката. Последната твърди, че е поръчала товара, но не е платила за него, защото не е бил доставен. Корабът е бил натоварен със селитрата в Грузия през септември 2013 година с крайна дестинация Мозамбик. Капитанът и двама членове на екипажа обаче твърдят, че са получили нареждане от руския бизнесмен Игор Гречушкин, смятан от тях за фактически собственик на кораба, да направят непланирана спирка в Бейрут за получаване на допълнително карго. Корабът Rhosus акостира в ливанската столица през ноември същата година, но така и не отплава повече. Корабът е оплетен в правни спорове за неплатени пристанищни такси, както и за дефекти по плавателния съд. Кредиторите обвиняват законния собственик (посочена е фирма със седалище в Панама), че е изоставил кораба и товара му, който по-късно е бил свален и поставен в склад на пристанището. Бейрутската кантора Baroudi & Associates, представляваща кредиторите, не отговори на запитването кой е истинският собственик на селитрата. Гречушкин не бе открит за коментар. Друг важен въпрос без отговор е кой е платил за амониевия нитрат и дали след конфискуването на кораба си го е поискал. И ако не – защо? През 2013 година стойността на товара се е оценявала на $700 000.

Съгласно международните морски конвенции и някои вътрешни закони търговските кораби трябва да имат застраховка за покриване на инциденти като екологични щети, смъртни случаи, сблъсъци или разлив. Според два източника, запознати със случая, корабът Rhosus не е бил застрахован. Руският капитан на кораба Борис Прокошев заяви по телефона, че е виждал застраховка, но не може да потвърди дали е истинска. Фирмата от Мозамбик, която е поръчала амониевия нитрат, не е била собственик на товара, защото се е договорила да плати за него при доставката. Това твърди говорител на фирмата Fábrica de Explosivos Moçambique (FEM). Фирмата-производител на селитрата – грузинската Rustavi Azot LLC – е закрита. Тогавашният собственик Роман Пипия казва, че е изгубил контрол върху завода за амониев нитрат през 2016 г. Документацията в британски съд показва, че фирмата е била принудена от кредиторите да пусне на търг своите активи през същата година. Фабриката сега се управлява от друг собственик - JSC Rustavi Azot, който също не може да осветли кой е притежавал каргото тогава. FEM твърди, че е поръчала пратката чрез търговската фирма Savaro Ltd, която има регистрирани компании в Лондон и Украйна, но чийто уебсайт вече е неактивен. Източник, запознат с дейността на Savaro Ltd, твърди, че компанията е продавала тор от страни от бившия съветски блок на клиенти в Африка.

След страшния взрив, който се усети дори в Кипър, в Ливан се надигнаха масови протести с искане на ясни отговори защо се случи тази трагедия. Има знаци, че обещаното разследване от ливанското правителство вече се е насочило отново към кораба Rhosus и Гречушкин – човекът, който според екипажа е собственик. Източник от службите разкри, че Гречушкин е бил разпитан в дома си в Кипър за каргото. Говорител на кипърската полиция разкри само, че лице е било разпитано по искане на Интерпол в Бейрут. По думите на капитан Прокошев корабът е акостирал в Бейрут през ноември 2013 година с теч и лошо състояние. Четири месеца преди това корабът е бил задържан в Севиля за 13 дни от пристанищните власти, след като са били открити множество проблеми – неработещи врати, корозия на палубата и проблем с помощните двигатели. Корабът отново е отплавал след инспекция на фирмата Maritime Lloyd. Базираната в Грузия компания е издала сертификат, че корабът отново може да плава. Грузинската фирма обаче не се слави като най-надеждната в бранша. Инспектор в компанията заяви, че не може да потвърди дали документите от инспекцията са били предоставени на властите в Севиля. Той каза, че от 2013 година ръководството на фирмата е било сменено. Пристанищните власти в Севиля не бяха достъпни за коментар. Според молдовските регистри, където е вписан Rhosus, собственик на кораба е панамската Briarwood Corp. Панамските морски власти не коментираха случая. Наемателят на кораба - Teto Shipping Ltd, е базиран на Маршаловите острови и не е активен от 2014 година, сочат данните на международните регистри. Игор Захария, директор на Молдовската морска агенция, каза, че Гречушкин е собственик на Teto Shipping. Капитанът на кораба, който е предоставил на „Ройтерс” имейл адрес, използван от него и екипажа за Teto Shipping, каза, че за него Гречушкин и Teto са едно.

Чия е селитрата, която взриви Бейрут?
Снимка: БГНЕС/ EPA

NBC News съобщи, че американското Федерално бюро за разследване ще се включи в разследването на експлозията в Бейрут. Агенцията цитира топ дипломат, според когото ФБР се включва в разследването, за да се изяснят обстоятелствата около инцидента. Справка на ФАКТИ потвърди, че компанията Briarwood Corp. е регистрирана в Панама. Защо обаче мнозина избират именно малката централноамериканска държава за такива операции? Причината е прозаична. Т.нар „удобен флаг” на страни като Панама предоставя легални вратички на компания от друга страна да намали своите разходи, включително по-ниски данъци и по-изгодни финансови условия за труд. По-този начин всички печелят – страни като Панама печелят пари, докато собствениците могат да скрият своята идентичност и трудно да бъдат открити, включително когато става въпрос за опасни товари като този в Бейрут.

След фаталния инцидент в Бейрут акцентът падна, и с право, върху корумпираната ливанска власт, която в продължение на години е подценявала проблема и е нехаела за живота на своите граждани. Мътната история на Rhosus обаче изведе наяве още един проблем. Международните правила за плаване трябва да се променят по начин, по който собствеността да е прозрачна и при подобни инциденти да се потърси отговорност от конкретно лице. Международната федерация на транспортните работници от десетилетия води кампания да се прекрати дейността на „удобните флагове”. Тази стъпка може да предотврати инциденти с плаващи ковчези по световните морета.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бате Бойко

    67 9 Отговор
    ... с поставени лица и офшорки е собственик.
  • 2 Грейс

    98 23 Отговор
    Ама Вие не знаете ли? Русия и лично Путин са виновни. От 9 кладенеца вода ще донесат, за да ги обвинят. ХА, ХА, ХА.

    Коментиран от #8, #35

  • 3 Пенчо питанката

    58 7 Отговор
    Питай в краварника.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 не може да бъде

    95 3 Отговор
    М-д-а-а ,на кривата ракета космосът е виновен...и сега в Ливан ще тъсят под вола теле...Ами съвсем ясно е кой е виновен -властите в Ливан -безотговорност,неграмотност,нехайство в ужасяващи размери
  • 6 4иъ58365382

    39 3 Отговор
    И къде е българската следа?
  • 7 Jack Bauer

    79 3 Отговор
    За взрива виновни са изцяло властите в Бейрут. След като даден товар в определен разумен срок срок ( 3-6 месеца ) не е "освободен" от собственика си би трябвало да се национализира, продаде и с парите да се покрият задълженията на собственика му. Явно проблема на "държавните власти" в много точки по света е че не считат държавата в която живеят за собствена и отношението им е абсолютно безхаберно.
  • 8 Емил

    12 50 Отговор

    До коментар #2 от "Грейс":

    Фактът, че всички тролове-русофилистици сте вече на "амбразурата", явно показва кой е виновен - КГБ е снабдил Хизбула с взривни материали, ама станала грешка!

    Коментиран от #10, #24

  • 9 историчка

    21 1 Отговор
    Виновен ще трябва да е някой съдия, който е запорирал имуществото в продължение на шест години - все пак съдебното решение е задължително за всички власти. Но и това е престъпление, защото над този съдия има и други съдии, дали е обжалвано от някой .....Но резултатът е налице!
  • 10 Грейс

    24 3 Отговор

    До коментар #8 от "Емил":

    А бъркаш или си забравил бивш външен министър подвизаващ се сега в ООН покани хизбула преди 5,6 год на среща в Правец или тогава бяха не терористи а?

    Коментиран от #13

  • 11 Иван

    52 0 Отговор
    Преписвате това старо идиотско разследване с поне седмица закъснение.
    Каргото и кораба са различни интереси!!!!!!! Затова е идиотско, защото се фокусира твърде много върху кораба. Но дори и да се открие кой е собственика на каргото, а то не е никак сложно, когато международен съд задължи грузинсския производител-да не се прави, че не знае - има банкови преводи и счетоводни записи. Този посредник, който е бил фактическия събственик до доставката в крайната дестинация при такава класическа триъгълна сделка, обаче и той не е виновен. Каргото е било арестувано най-вероятно след като са поискали огромен подкуп от корабособственика, най-вероятно и той е отказал да плати и е изоставил кораба. съотнветно пританищните власти арестуват каргото, за да си защитят вземанията за престоя на кораба в Бейрут. Виновни са пристанищните власти и нещата са от ясни по ясни- такъв товар, след като няма вече собственик се утилизира или продава. Има си норми за съхранение на опасни товари. Всичко останало-руснаци грузинци кипърци СССР Мозамбик са глупости за да се пълнят статиите за обикновенния читател, който нищо не разбира.

    Коментиран от #19, #31

  • 12 Киро

    37 1 Отговор
    В момента в който е конфискуван товара става собственост на Ливан. Отговорност носят властите за товара и неговото съхраняване. Имаше информации че пристанището се държи от Хизбула. Ако е така то е ясно че ще има и много хора които ще се радват от взрив в Бейрут.

    Коментиран от #33

  • 13 Емил

    10 12 Отговор

    До коментар #10 от "Грейс":

    По стечение на обстоятелствата познавам лично един от лидерите на Хизбула и съм наясно с връзките им в България (преди и след 10-ти). Реално Б.Б. ги изхвърли от тук!

    Коментиран от #23

  • 14 ха ха ха

    13 1 Отговор
    Не знаем чия е селитрата, ама знаем чия е ракетата направила дупката под селитрата ;)
  • 15 Бесен Язовец

    10 1 Отговор
    По - добре питай кой заръча селитра та да бъде подпалене, а не на кой са я кофискували! Проблема си е на ливанските власти, че са я съхранявали на едно място цялата.
  • 16 Рошко

    21 1 Отговор
    Отишъл някакъв от мосад преди няколко месеца, и без да иска забравил някаква си там пиратка свързана с телефон, и някой случайно набтал номера та да вземе да гръмне и разруши цял град, ама ми е интересно що си лозите за зърно не се сгромолясаха, пък самолетно гориво събори двете кули на 11,09
  • 17 Иван

    4 1 Отговор
    Чий са дроновете?
  • 18 КОНТРАТА

    10 0 Отговор
    Е как чия е? Виж първо грозната соросоидни главичка после питай чия е селитрата!!!
  • 19 Иван

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Иван":

    Груэия е съюэник на САЩ,недей така.
  • 20 Наблюдател

    18 2 Отговор
    Изцяло вината е на Ливанските власти защото са задържали цял кораб "бомба" - амониева селитра, а не са го пуснали да отплава!!
    Няма начин същите да не са знаели какво е амониева селитра и какво може да се случи с нея! Освен това не е прецедент защото има подобен инцидент миналия век в Халифакс Канада , където кораб с такава се взривява и отнася половината град!!
  • 21 Бесен Язовец

    9 3 Отговор
    Не е забранено да се произвежда амониева селитра, а кой я е произвел, кой я е доставил/превозил и кой я поръчал - купил са съвсем отделни един от др. въпроси! В НПОто само слабоумни ли ви наемат?
  • 22 оня

    17 0 Отговор
    не ви знам от къде ги превеждате тия статии ама експертите вече обсъждат че за подобна експлозуя е било необходимо 3 пъти повече селитра! а сеизмичните датчици в региона са засекли 5 експозии през точно 11сек. всяка точно преди големия взрив! данните са общо достъпни от международната система за предизвестяване на земетресения!

    Коментиран от #25

  • 23 Грейс

    13 5 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Явно държавната Хранилка добре те храни, е аз не искам такива като теб да се хранят от моите данъци. Нямам спомен Боко да ги изхвърли, приятели ги писа. А за онзи отричащият се от баща си, сигурно и той се отрече от тях.? За него не е проблем.

    Коментиран от #29

  • 24 Бачо Киро

    15 2 Отговор

    До коментар #8 от "Емил":

    И.д.и.о.т... Какво значение има на кого е бил? Нали е конфискуван товарът? Значи принадлежи на държавата. Кой да ти е виновен за каквото и да е станало 7 години по-късно? Първоначалният собственик? Знаем, че на герберастите все са ви виновни други, от преди 10, 20, 30, 40 години....
  • 25 Бачо Киро

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "оня":

    Въобще не им обяснявай... Едно просто сравнение между Оппау 1921 и Бейрут е достатъчно за да породи много въпроси, но при тях това е трудна работа... Заварчикът е виновен... Пълен смях... Заварчик подпалил фойерверки на другия край на склада и те гръмнали в перфектна експлозия 2750 тона амониева селитра... В Оппау със заредени множество взривове динамит в пробити дупки в селитрата и нарочна детонация са детонирали 450 тона реално от 4500 и не става с една експлозия, а с две - по-малка и голяма.... Тук с фойерверки гръмнаха целите 2750 наведнъж.... Малоумни дрънканици....
  • 26 ОООО

    5 1 Отговор
    Другари изключително подкупни журналя, обяснете на изключително простия български народ тънката нишка между взрива в Бейрут с амониевия нитрат на "Хизбула", неотдавнашните гърмежи в Иран и .... средната и бедната класа ШИИТИ и неотдавнашния "мирен договор" между ОАЕ и Израел и богатата класа наречена СУНИТИ.
  • 27 ОООО

    5 1 Отговор
    Другари прости, нещо май се задава началото на края на светлата демокрация а някъде се говори че двадесет и първата корона до двадесет и третата са доста по опасни от настоящата. Така че си пийте кафето докато все още има.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Емил

    6 20 Отговор

    До коментар #23 от "Грейс":

    Явно си просто зла! От 89-та се занимава с дребен бизнес и се мъча да си решавам проблемите, които ми създават завистливи бивши и настоящи ченгета! Не харесвам Б.Б., но разгонването на руските подлоги, което прави в последните години е впечатляващо!

    Коментиран от #32

  • 30 Fate

    5 1 Отговор
    Ливан ще се окаже ...велика демокрация
  • 31 Точно така

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "Иван":

    Не бих могъл да го формулирам по-точно! Пристанищните власти са си виновни! Стига глупости за русофили и русофоби и кви ли ни простотии коспиративни!
    Ливанците се изложиха пред целия свят - корупция, некадърност, безхаберие...именно заради този манталитет Ливан винаги ще бъде какъвто е!
  • 32 Грейс

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "Емил":

    О, наборе ами така кажи бе, ама не виждам какво пък толкова зло си видял, или си някой реститут? Лучников добре ги уреди, че и паметник му вдигнаха.
  • 33 ААА

    11 0 Отговор

    До коментар #12 от "Киро":

    Точно ,кратко ,и ясно . В моята здрава и огнеупорна каса , има взривни материали , ловен барут до 1 кг. И 100 броя ловни патрони , съгласно закона по чл.152. ал.1 от ЗОБВВПИ. И аз нося съответната отговорност . Ако нещо се случи с тези опасни материали , то отговорност НЕ носи търговеца, доставчика , вносителя , а личната , и персонална отговорност нося аз за неправилно , използване и съхранение . Тоест ливанските власти , в лицето. пристанищните служби са в пълната си степен отговорни , за 6-те години безхаберно отношение на много опасен материал , с двойно предназначение. Знаем още ,че правителството на Ливан е контролирано от Хизбула , и от там нататък може да се размишлява в много посоки относно причините за взрива.

    Коментиран от #46

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Да бе да

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Грейс":

    Това пък кой го е казал?
  • 36 ****

    10 1 Отговор
    Тук работата е като,глухия Е..Л немия,и писали слепия за свидетел,нещо такова е.
  • 37 ТИМ Супер

    3 2 Отговор
    Ще се окаже, че е на Маджо и "досиетата Панама" пак ще станат актуални
  • 38 бай Мирчо

    15 1 Отговор
    Как всички щяха да знаят ако селитрата беше гръмнала в телавив. Щяха да ги издирват до десето коляно. Иначе в мусад са на ясно с врътката в Ливан.Чифутдемокрастията е така скъпа на юдейзма,защото всичко попаднало в лапите и загнива в корупция и се разлага в жестока смрад.
  • 39 Яверт

    6 1 Отговор
    Със взривяването на пристанището са пресечини иранските товари през Бейрут. "бомбата" е заложена отдавна и е взривена в подходящият момент. Логистиката за иранските паравоенни формирования в сирия е пресечена.
  • 40 Проблясък

    22 1 Отговор
    Боклукът,който внасяме,горим,зариваме,трупаме под мостовете и го наричаме,,суровина"ще убие повече от200 души.Но ще го направи безшумно,с финес,няма да се чуе в Гърция и Турция.Честито на печелившите!Но нека си говорим за нехайството на ливанските власти.Това къде,къде е по важно...
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Кико

    5 4 Отговор
    Подарък на Хейзбула от "братска" Русия, да си играят вместо пясък!
  • 43 ИЯО

    1 4 Отговор
    На снимката жената сигурно плаче,понеже й е счупен дисплея на телефона. Жалко.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 ТОЧКАТА

    5 0 Отговор
    Много точно е описан ,,,PAX AMERIKANA,,...Пълнта свобода за бизнеса и пълната липса на държавата.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Там е заровено кучето

    3 1 Отговор
    Само СеРеУ-то, МИ-6 и Цоин(МОСАТ) са способни и имат интереси да изсеат такива вайна.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Попитко

    8 1 Отговор
    Що ми се струва, че амониевата селитра гори като я запалиш, но не гърми? За да грмне трябва детонатор.

    Коментиран от #54, #64

  • 50 Бай Шиле

    4 1 Отговор
    Ми как чия? На тези които искаха да взривят Бейрут! Внасяш селитра няколко години по рано, не я търсиш и в точния момент взривяват. Намирисва на еврейска работа, е платили са на някой за това. И спряха мелодия на годината! В Русия съм в Русия съм!
  • 51 чекмедже 2

    3 2 Отговор
    корупция в БГ нещо непреходно..особено последните 10години..и сега баш мутро-шайка иска рестарт ,за да продължава да граби....
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Марто

    4 1 Отговор
    Попитайте ония "богоизбраните" от Израел на кой е силитрата!!!
  • 54 Яверт

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Попитко":

    Освен капсул детонатор трябва и междинен взрив, например тротилова пресовка. А бе и ракета върши работа.
  • 55 Docenta

    2 3 Отговор
    Русия,терорист номер едно на планетата
  • 56 животновъд

    3 0 Отговор
    Този каза,онзи предположи,че една жена на мегданя е видяла,че корабът е марсиански. Всичко се знае,но никой няма да каже истината. А според парцалът БЛИЦ корабът е български!
  • 57 Абориген

    3 0 Отговор
    Не мога да повярвам ,че няма някаква българска следа! Я разровете по обстойно! Най-малкото готвача на кораба е бил българин - убеден съм.
  • 58 Готин

    2 1 Отговор
    За шест години в склад при условията на повишена атмосферна влажност (това е пристанище) , амониевата селитра се е уплътнила и премахвайки въздушните кухини между зърната се е превърнала в амонит. В този случай детонатор със мощност от 4 к.с. или електро искра може да взриви цялото количество. Представям си какво е било в момента на взрива при положение, че през 1984 г. само 12 кг. Амонит можаха да изпочупят стъклата на къщите от 4 км. разстояние, без сериозна запечатка.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Алексей Сергеев

    1 1 Отговор
    Пак в дъното на всичко лошо Русия, Империя на злото

    Коментиран от #61

  • 61 Яверт

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Алексей Сергеев":

    Трябва да си зададем въпроса кой има полза? Е, Русия няма никаква полза защото алтернативните пристанища са израелски.
  • 62 Гринго

    1 1 Отговор
    Ако се приложи старата римска съдебна практика от римският закон , върху чиято основа се гради съвременното правосъдие -Кой би имал полза? То тава без съмнение е Израел. Преди основният взрив , се наблюдават през дима серия от по малки експлозии, които наподобяват взривяващи се боеприпаси , или "артилерийски гръмове" така се наричат тротиловите пресовки , от 400грама , понякога те са заедно по 6 и съставят 2400грама подривен пакет с който се взривяват стари боеприпаси, мини и др. такива . Аз лично съм на мнение ,че в склада е имало и нещо друго , за което сега всички удобно мълчат. Мълчи ливанското правителство , мълчи Хизбула , мълчи Израел. Никой няма полза да каже каква е истината.
  • 63 разума

    0 1 Отговор
    Тая държавица Панама май е изгодна на капиталистите , а не на комунистите.Така ,че къде да търсим виновните , като са ги обвили в мъгла и секретност. Точно секретността е закрилата на крадците , мошениците и др.
  • 64 BMW5

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Попитко":

    Е те нали и пиратки намериха вътре. Случайно складирани - малко селитра и едни пиратки от друга пратка. Не разбирам защо търсят собствеността на стоката след като е била задържана. Да търсят, кой я е задържал, складирал и държал толкова време.