ФАКТИ.БГ
  • ахилесова пета-
  • медицина-
  • лечение-
  • хромозоми

Учени откриха ахилесовата пета на рака

Откритието може да помогне за прилагането на нови лечения на болните от рак

Публикувана: 29 Януари, 2021 13:06
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8075
Учени откриха ахилесовата пета на рака - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Израелски учени направиха пробив в борбата с рака и откриха слабото място на злокачествените клетки с висока степен на хромозомна нестабилност. Откритието може да помогне за прилагането на нови лечения на болните от рак, пише „Джерусалем поуст”, предаде агенция БГНЕС.

Екип от изследователи, ръководени от учени от университета в Тел Авив, твърдят, че са открили „ахилесовата пета“ на раковите клетки, което в бъдеще може да доведе до разработването на изцяло нов набор от медикаменти и методи на лечение на рак . На учените отдавна е известно, че злокачествените клетки имат необичаен брой хромозоми, разказва д-р Ури Бен-Давид от Медицинския факултет „Саклер” в университета в Тел Авив, който ръководи изследването. Хората имат 46 хромозоми (два комплекта по 23), но при заболяване от рак този брой се променя, тъй като по време на клетъчното делене се извършва хромозомна сегрегация, която може да доведе до феномен, наречен анеуплоидия.

Анеуплоидията или наличието на необичаен брой хромозоми в клетката, не само причинява често срещани генетични нарушения, но е и отличителен белег на раковите клетки. Този феномен се наблюдава при около 90% от туморите и 75% от раковите заболявания на кръвта. Според Бен-Давид, това откритие дава възможност за изцяло нова посока на медицински изследвания. Учените се опитват да установят как могат да се възползват от тази уникална разлика между раковите и нормалните клетки, за да убият селективно раковите клетки. Изследването, публикувано в научното списание „Nature”, е проведено в лабораторията на Бен-Давид в университета в Тел Авив в сътрудничество с шест лаборатории в четири други държави – САЩ, Германия, Нидерландия и Италия.

„Общото виждане е, че след като разберем по какво анеуплоидните клетки се различават от нормалните и открием ахилесовата им пета, това ще даде възможност за селективно унищожаване на раковите клетки“, обясни Бен-Давид. Изследването има важни последици за разработване на бъдещи лечения на рак. В момента на етап клинични проучвания са няколко препарата, които инхибират или забавят разделянето на хромозомите, но учени все още не са успели да установят кои пациенти ще реагират на тях. Изследването на Бен-Давид предполага, че анеуплоидията може да помогне на учените да определят реакцията на всеки пациент към тези лекарства. Подробното изучаване на хромозомните аномалии също може да доведе до разработването на по-ефективни лечения на рак в бъдеще, тъй като лекарите ще могат да правят тестове за анеуплоидия и в съответствие с това да разработят необходимото лечение.

Израел

РАДИО ЕЛТО
браво дано найстина открият защото много ХОРА страдат и си отидоха от тази болест

Д-р Менгеме
Ми добре бе, направете завършен продукт(лекарство), регистрирате го по реда и тогава се хвалете.... Сега били открили,,, Патоци!!!

Д-р Менгеле: Деаа дивотиите!
Много приказки, Денизчо! Много и все глупави. "Необичаен брой хромозоми" Повече или по-малко? Или днес повече, а утре по-малко? А може и обратното!

доХтора
"Общото виждане е, че след като разберем по какво анеуплоидните клетки се различават от нормалните и открием ахилесовата им пета..."?! Е значи още нищо не сте открили!

Рошко
Лекарството е в сейфа на рокфелер, ама н ее за простолюдието

Д-р Менгеле

До коментар #1 от "РАДИО ЕЛТО":

Това не е болест, това е състояние. И колкото по- рано го разберете, толкова по-добре!

Кински

дасдса
Уж били открили, ама се оказва, че само го предполагали...

поУчител

До коментар #4 от "доХтора":

прочети написаното наяколко пъти, за да разбеш кви глупости си написъл!

Пяляк

До коментар #7 от "Кински":

Страх те е от грипчето ли бе,хубава работа!

Г Динов

До коментар #1 от "РАДИО ЕЛТО":

В Израел са добри лекарите и учените! Топ специалисти имат.

Гост

До коментар #7 от "Кински":

ти случен драскач във форум, си по-умен от лекари с образование, така ли?

ВАНЯ
Значи скоро ще ги блъсне кола, получат инфаркт или ще ги самоубият.

Оказа се вярно
Баба Ванга го е предсказала за 2021

незнайко
Защо винаги ИЗРАЕЛЦИТЕ са в основата на такива открития ??? Да не би ГОСПОД да комуникира с тях ???

киро
Учените откриват,фармацефтичните компании закриват!

Шоп
Незная дали е болест или състояние на духа,но само искам да кажа: тази болест е толкова страшна,че сега разбрах къде е Ада! Тя е тук на земята и още по- страшно е когато това се случи на детето ти! Имаш тяло но то е празно,движиш се без душа и сърце.Миля се час по скоро да се появи нещо и това зло да бъде унищожено.Остана ми само вярата в Бог!

Същото
Все едно да открия , че при раково болен , има много на брой видоизменени клетки.

Аре

До коментар #15 от "незнайко":

Незнайко, незнайко ами защото са УМНИ.Сега вече разбра за друг път да не питаш.

единак
Фармафията не лекува. Тя поддържа хората вечно болни и постоянно (хронично) зависими от разни болести. Пиеш хапчета - живуркаш, спреш - мреш. Живуркането е с пари. Фармафията работи само за пари и печалба - най-гнусната - от търгашество с човешкото здраве.
Десетки учени и народни лечители лекуваха успешно рака. В мига който фармафията разбере, на лечителите им се случваха неприятни случки, доста умряха странно.
За 1 болен от рак на САЩската здравна каса, преди десетилетия, и се привеждаха 500 000 долара. Не е майтап... И за какво да лекуват рак ?? - да изпуснат далаверата?
Най-безсрамно, цинично, лицемерно се провежда "лечение" с хомиотерапия и лъчетерапия (частично радиоактивно заразяване). Тези неща сриват имунната система . Това "лечение" , което я "излекува" 1 на 100 я не, безочливо се нарича лечение...

сава гановски
ами ко става с нашият БАН само папкаме и акаме ......

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

ТОП 5