Last news in Fakti

28 Март, 2021 13:41 19 682 64

Проблемът се задълбочава

  • суецки канал-
  • румъния-
  • гърция-
  • живи животни-
  • проблем

10 кораба със 130 000 броя живи животни са заседнали в Суецкия канал

Проблемът се задълбочава - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Десет товарни румънски кораба, на които има 130 000 броя живи животни, са сред заседналите морски плавателни съдове в Суецкия канал. Румънската санитарно-ветеринарна служба е свикала кризисна клетка и се търсят решения, за да не се стигне до измирането на животните, намиращи се на борда на блокираните кораби, от глад, жажда, горещина или претъпканост.

Властите са се свързали със собствениците на корабите, които са уверили, че имат достатъчни складови наличности за животните и че плавателните съдове разполагат с инсталации за обезсоляване, ако питейната вода свърши.

В същото време Гърция заяви, че е готова да окаже каквото е необходима помощ на Египет за решаването на проблема със заседналия в Суецкия канал контейнеровоз "Евър Гивън". „Гърция, която е страната с най-големия търговски флот в света, придава особено значение на свободното и безпрепятствено корабоплаване в цял свят и по тази причина незабавно се мобилизира за решаването на важния проблем, който възникна заради нарушаването на функционирането на Суецкия канал, след като в него заседна контейнеровозът "Евър Гивън", се посочва в съобщение гръцкото външно министерство.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 28 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дъртият ◼◼◼◼1️⃣8️⃣◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

    125 18 Отговор
    Защо не го направиха контейнеровоза дълъг 500 метра. Човешката алчност няма измерения.

    Коментиран от #4, #6, #8, #14, #19, #61

  • 2 прррц

    84 16 Отговор
    Значи животните трябва да се спасят. да стигнат живи до кланицата и там да ги заколят за да има пържоли на промоция!!? Някой да не си помисли че са за домашни любимци?

    Коментиран от #50, #52, #60

  • 3 КОТарАК

    65 16 Отговор
    от калпави араби може ли да се чака бързо свършена работа?

    Коментиран от #35, #38

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Аре сега и Гърция Forever

    109 15 Отговор
    Държавата с най-многобройният търговски флот в света,от времето на Аристотелис Онасис е така.А ние пак на опашката,дрипави и нещастни! Тикво,махай се бе,не ставаш!

    Коментиран от #27

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Фершел

    0 14 Отговор
    Изкесан
  • 8 🤑🤑🤑

    9 22 Отговор

    До коментар #1 от "Дъртият ◼◼◼◼1️⃣8️⃣◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼":

    Ти малолитражка ли караш или някоя голяма щайга?
  • 9 ПРОБЛЕМА СЕ ЗАДЪЛБОЧАВА

    20 0 Отговор
    АМА НАЛИ ТОВА Е ПРОБЛЕМА ТОЙ ДА ИДЕ В ДЪЛБОКОТО И КАНАЛА ДА СЕ ОТПУШИ😀„МАЙТАП ”ЩЕ СТАНЕ КАТО ЛОДКАТА СЕ РАЗЦЕПИ ПО СРЕДАТА И ХИЛЯДИ „МЕСИНДЖ ИН А БОТЪЛ” ЗАПЛАВАТ ПО ЦЕЛИЯ СВЯТ😬😬😬
  • 10 Кире

    19 5 Отговор
    Да се увеличи транспорта по северния морски път :)
  • 11 Владимир Владимирович

    33 6 Отговор
    Чакам ви другата Неделя в Кремъл, щото нафтата свършва бързо 😂

    Коментиран от #16

  • 12 антиглобал

    54 5 Отговор
    На дневен ред са плановете на Израел и ОАЕ за алтернативен канал-през територията на Израел.От друга страна това е удар срещу Китай...Вероятността за умишлено предизвикано блокиране е почти 100%.
  • 13 Вадил какволине

    26 33 Отговор
    Големи убитаци са арабите. Няколко булдозера Коматцу от най-мощните и достатъчно здраво стоманено въже са ми нужни и ще отворя канала за осем часа. Необходимо е да се дърпа задния край на кораба към центъра на канала. После кораба дава на заден ход и се измъква сам.

    Коментиран от #15, #29

  • 14 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    20 4 Отговор

    До коментар #1 от "Дъртият ◼◼◼◼1️⃣8️⃣◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼":

    Контейноровоза е точно половин километър,или 500метра,пак ви казвам ако дойде голяма вода ще се разцепи на 2 и тогава ще отиде половин година!Единственно трябва да спрат движението и да минават по дългия път,а това чудовище да се разтовари до степен неопасно!
  • 15 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    11 6 Отговор

    До коментар #13 от "Вадил какволине":

    Ще го разцепят ,ако го теглят!

    Коментиран от #17, #24

  • 16 Вовата

    12 0 Отговор

    До коментар #11 от "Владимир Владимирович":

    Другия път животните ще ги взема на половин цена, щот Ержо не прави санкции
  • 17 един от стадото

    28 5 Отговор

    До коментар #15 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    е що да го разцепят като го теглят. И то в спокойни води. В тях има 100/100 плавателност по цялата си дължина. Чупи се на две само в окена, и то по някога. Елементарна маневра е това със няколко буксира. Има нещо гнило в тая история

    Коментиран от #23

  • 18 Gang

    26 1 Отговор
    Всички са БАЛОНИ под налягане.Надуват се до пръсване.Най-силна икономика, най-ядрена, най-джендарска, най-мощна....и дрън дрън дрън ,а сега чакат доставки и някой да им обърше зад-.ка.
  • 19 Магелан

    37 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дъртият ◼◼◼◼1️⃣8️⃣◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼":

    Кораби със тези параметри до сега не минаваха през канала.Още повече че това е контейнер и рулевия почети няма видимост напред от контейнерите.Отговорноста е на египетския пилот който превежда кораба през Суец.

    Коментиран от #20

  • 20 един от стадото

    18 4 Отговор

    До коментар #19 от "Магелан":

    да така е. Рулевия няма думата. Два буксира на носа да дърпат на пред, и два на малък на зад да изпъват. И щеше да мине още оня ден.
  • 21 швейк

    65 6 Отговор
    успокояващо е да се знае, че и в тази област имаме експерти. озадаващо е само как имаме толкова много експерти във всяка една област на човешкото познание, в т.ч. и няколко обалсти звън него, а все не можем нищо да произведем

    Коментиран от #30, #55, #56

  • 22 Колко

    17 3 Отговор
    Колко са прости(човечни)арабите, китайците и тем подобна "сган" да произвеждат стоки и ресурси за запада.
  • 23 Шекел

    15 5 Отговор

    До коментар #17 от "един от стадото":

    Стига дава акъл едно уравнение не си съставил през живота си акъл даваш камацу комицу шимацу а бе я си е....
  • 24 Вадил какволине

    15 9 Отговор

    До коментар #15 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Няма да се дърпа целия кораб и тогава няма да се разцепи. Задният край не е забит в брега, а само се е подпрял. Затова трябва да дърпа задния край на кораба към другия бряг колкото кораба да се завърти. После е лесно. Дава на заден ход и ако необходимо ще помагат буксирите и се измъква и предния край.

    Коментиран от #28, #54

  • 25 Магелан

    21 2 Отговор
    Всичко е една голяма конспирация с голям сценарий.Създавай хаус и прави пари.Ковита беше първа серия,Суец е втора серия.Третата серия ще е решаваща.Всички танкери който бяха на котва на Корфакан сега са пред Дубай.

    Коментиран от #36

  • 26 ИМПЕРИАЛИСТ

    30 3 Отговор
    Четири дни не могат да измъкнат кораба...На това му се казва "АРАБСКА ИМ РАБОТА". Да пази Господ, от араби работа да чакаш!
  • 27 Христофор Колумб

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "Аре сега и Гърция Forever":

    Аз така открих Америка.Канака беше затапен.
  • 28 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    12 5 Отговор

    До коментар #24 от "Вадил какволине":

    Това е Неземна тежест.Трябва първо да го олекотят!

    Коментиран от #32

  • 29 ГруЮ

    24 1 Отговор

    До коментар #13 от "Вадил какволине":

    Това нещо тежи 220 000 тона и се задвижва от 53000 KW двигатели. Комацутата няма да могат и на сантиметър да го помръднат.

    Коментиран от #34

  • 30 Дедо ви

    32 3 Отговор

    До коментар #21 от "швейк":

    Така е, имаме експерти. Работили сме в мизерия и сме били принуждавани от обстоятелствата да решаваме сложни проблеми с подръчни средства. Нужна е не само техника, но и изобретателност и хитрост. В случаи когато западни инженери са казвали, че няма решение то нашите инженери са решавали въпроса с някой остроумен и хитър трик.
  • 31 Раша

    21 3 Отговор
    А за "Курск"цели свят бяха експертите!И са подиграваха!
    Сега редът на Кремъл да ви напсува!
  • 32 един от стадото

    30 4 Отговор

    До коментар #28 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    във водата няма неземна тежест. И до оня по- горе, и до другия дето псува. Да, имаме експерти, по точно имахме. Но ги разпиляхме по света. Колкото до карго флота ни добри бяха, доказани. Няма ги. Отказаха се или слугуват на други. То само във флота да е така
  • 33 Даааа

    24 0 Отговор
    Ябе я пратете от нашите "братя" където "берат" желязо и ще го измъкнат за няколко часа... 😂😂😂😂
  • 34 Мдааааа

    16 5 Отговор

    До коментар #29 от "ГруЮ":

    Ако беше на сушата да, но тия 220000 тона са на вода. Виждал съм на пристанището как сам човек дърпа с въже риболовно корабче за да го завърже за брега. Не знам колко тежат тия корабчета, но не е по-малко от 10 - 15 тона.

    Коментиран от #51

  • 35 Ами не може

    9 14 Отговор

    До коментар #3 от "КОТарАК":

    Докато турците изкопаха и стопанисваха канала, такива проблеми нямаше.
  • 36 Дъртият ◼◼◼◼1️⃣8️⃣◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

    20 0 Отговор

    До коментар #25 от "Магелан":

    Кризата ще доведе до положителен резултат доколкото поставя под въпрос състоянието на съвремения свят на невероятната лудост която конструира свръхреалност на една особено консумативна фантазма да се потребява без ограничение икономическият растеж е фетиш който изтощава природните ресурси и моралните интелектуални сили на човечеството което не знае друго освен този неукротим бяс за по добър живот от нарцистичен тип отключващ психични отклонения с просторната физиономия на невменяем с параноя и дезориентация. Човешката алчност няма измерения.
  • 37 любител

    20 0 Отговор
    помислете малко кой печели скочи петрола и с него и всичко останало загуби за малките фирми и големи печалби за краварите.
  • 38 КОТарАК

    21 3 Отговор

    До коментар #3 от "КОТарАК":

    турците са много работливи и съвестни работници и отговорници между другото , но изкопаването и въобще цялото му финансиране се извършват от Европа , контрола също е бил техен

    Коментиран от #39

  • 39 Контролът тогава, както и сега

    10 1 Отговор

    До коментар #38 от "КОТарАК":

    Е бил на тези които го стопанисват.
  • 40 Левски/ЦСКА

    10 1 Отговор
    Кражба на милярди или мафията партия със полиция и прокуратура:
    Тежко му на народа!!!
  • 41 инДженер инспектор Бойко Борисов

    14 1 Отговор
    Е 'кво, ако не друго, ще го направят корабчето на понтонен мост и ще сложат тол такси за преминаване, а животните ...ми "аз суджуци не ям"!
  • 42 МУСТАФА

    14 1 Отговор
    ....ОЩИ МАЛКО МУ ТРЕБЕ
    НА ТУЙ КОРИТО
    ДЕТО ЙЕ НАД 400 МЕТРА ДЪЛГО
    И КЪТ ГЛЕДАМ
    КАК СА МУ ТУРИЛИ
    КОНТЕЙНЕРИТЕ
    НА ПЕТНАЙСЕ ЕТАЖА
    ЕДИН ВРЪЗ ДРУГ...
    ...ОЩИ МАЛКО ДА ГО ДЪРПАТ
    И БУТАТ НАНАСАМ НАНАТАМ...
    ...И ША ДА ГО ГЪТНАТ
    И ША ДА СА РАЗЦЕПИ
    НА ДВЕ НА ТРИ
    И ХЕПТЕН ША ДА ПОТЪНИ
    И ЗАПУШИ ТОА КАНАЛ...
    ...ТА СИ ТРЕБЕ ОТ СЕГА
    ДА ПОЧНАТ ДА КОПАТ
    ОБИКОЛЕН КАНАЛ
    ЕЙ ТЪЙ ПО НАНАСТРАНА...
    ...ПА ТЕА КОРАБИ ДЕТО ЧАКАТ
    ДА МИНАТ ПРЕЗ КАНАЛА
    ШЕ ПОЧЕКАТ ОЩЕ
    ПЕТ ШЕСТ МЕСЕЦА...
    ...ПА КОЙТО МНООО БЪРЗА
    ША ДА ПОЗАОБИКОЛИ
    ОТ КЪМ ДРУГИЬО КРАЙ НА АФРИКА
    И ПА ЧЕ СИ СТИГНЕ
    ПО ЖИВО ПО ЗДРАВО У КИТАЙ...
    ...САМО МАЛКО ША СА ПОИЗНЕРВАТ
    ТЕА ТАМ ПОЛУЧАТЕЛИТЕ
    НА НЕКОЛКОТО ДЕСЕТКИ
    КОНТЕЙНЕРА С ДВОЙНО ДЪНО
    И БЕЛА СТОКА...
  • 43 Панама

    18 0 Отговор
    Ако затапят и Панама, голям майтап ще падне.

    Коментиран от #46

  • 44 Алоо,хайде

    15 0 Отговор
    Вържете две и две. Кой месец сме? Март,нали. Борсите за въглеводороди как работят? Нещо за тримесечни,шестмесечни доставки да сте прочели.Сега кое тримесечие изтича. И хоп- запушен най прекия по вода канал за почти целия свят.Че Египет със два паралелни военни понтона,и две двойки драги на тях,до момента да са изровили пясъка и дъното за две Хеопсови пирамиди, около носа. Самия натиск на водата,ще свърши останалото.Като остане още десетина дни,( влизаме в Април) и цените на петрола яко нагоре.Това разбира се,ще дръпне цените и на храните. Но петрола е водещ.Ако нещата се спекат,до Май месец 1 барел може да удари и над 83-85$.Там в този бизнес е така.Плащаш сега- стоката после!
  • 45 Гогича

    9 1 Отговор
    Някой да му фърли една ракета на контейнеровоза той потъва и животните са спасени
  • 46 Янко

    8 1 Отговор

    До коментар #43 от "Панама":

    Като каза затапил,батко се беше затапил две седмици и половина обаче кака му забрани да яде друго освен сушени плодове и се отпуши бързо,
  • 47 Влади

    18 1 Отговор
    Сега най-прекия път от Котай и Индия до Европа минава през Кремъл
  • 48 колю

    22 2 Отговор
    По тия форуми само таксиджии на стоянки ли пишат ?
  • 49 кико

    21 1 Отговор
    Набързо сформирана бригада от роми оборудвани с брадви и каруци за дватри дена могат да расфасоват кораба за скраб без да им се плаща
  • 50 Сбъркан веган

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "прррц":

    Естествено!Няма нужда от твоето предупреждение!Никой не си мисли подобно нещо!
  • 51 туй то

    19 1 Отговор

    До коментар #34 от "Мдааааа":

    Кораба е забит в грунта със силата на инерцията , равняваща се на милиони тонове . Все едно да забиеш пирон с удар от чук , и да се опиташ да го извадиш с ръка . Силата която трябва да го извади , трябва да надвишава десетократно силата която го е вкарала там , ако издържи корпуса , и се осигури такава сила . Ние от тук не можем да си го представим но става въпрос за огромно чудовище . Опорният лагер на коляновият вал плава над налягането осъществено от масленият клин , и можеш да го въртиш на ръка , дори на опознавателната картинка е сравнено с корабче което плува над подводните скали , и между тях вода (масло) , но нека този лагер да заклини , не можеш да развъртиш повече мотора ако ще турско да стане . Просто пример .

    Коментиран от #58

  • 52 Go6e

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "прррц":

    А не бе ше пасеме трева..животните са за това
  • 53 волен сидеров

    2 0 Отговор
    УСКОРЯВАТ НЕЩАТА-ТЕНДЖЕРАТА ЯКО ВРИ
  • 54 Гад

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Вадил какволине":

    Трябва да осъзнаеш че предния край не просто се е забил а и повдигнал. В момента голяма част от теглото в предната част лежи върху земя. Та успех с Komatsu-тата. Има да въртят вериги у пясъка дори да са от най-големите в света D575A-3SD Dozer
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Д-р Ох Боли

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "швейк":

    Не е вярно! Всеки един българин произвежда всеки ден поне по едно 💩,а ако до всяко 💩 застане още едно... еехх тогава стават много тонове 💩💩💩💩💩💩💩💩💩
  • 57 Бай ганю

    8 0 Отговор
    Ах та не заседна тука някаде веднага да е даден за скрап заедно с контейнерите
  • 58 Тра-ла-ла

    1 5 Отговор

    До коментар #51 от "туй то":

    Моля, моля! Не знам какво не можеш да си представиш? Аз пък всичко мога да си представя ей тъй на.. хоп и си го представих! 🤪😜🤪🥳👻 И ма заболе пикaлoто.
  • 59 желяз каменноff

    1 0 Отговор
    ма тоя гьол суецки е мноу много малък ве 205метра широк вместо 5 километра да е широк.
  • 60 ттт

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "прррц":

    Тези ако измрат, ще заколят други. Човекът е месоядно същество и да риташ срещу това, евсе едно да риташ срещу Господ.
  • 61 Жорж

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дъртият ◼◼◼◼1️⃣8️⃣◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼":

    За да ти е евтино от Али Експрес, Ганьо.
  • 62 Komapak

    0 0 Отговор
    Най накрая ще стигнат и до моето предложение. TNT.... 😁
  • 63 шжи

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: „Гърция, която е страната с най-големия търговски флот в света. И най-дългата брегова ивица в Европа.
  • 64 Ех Миленке

    0 0 Отговор
    "Евър Гивън"? Ко речи, ко?