Огромният контейнеровоз, който блокира Суецкия канал от близо седмица, вече е свободен, предадоха AFP и "Ройтерс".
Заседналият кораб се е раздвижил и се очаква в скоро време жизненоважният канал да бъде отворен отново. Заради заседналия огромен кораб движението бе напълно блокирано.
Корабът, дълъг 400 метра, се заби диагонално заради силен вятър и блокира корабоплаването по един от най-важните търговски маршрути в света. Суецкият канал е един от най-натоварените търговски пътища в световен мащаб. Засядането на кораба предизвика огромни икономически щети.
Около 12% от световната търговия преминава през 193-километровия канал, който свързва Средиземно с Червено море и осигурява най-късата морска връзка между Азия и Европа. Алтернативният маршрут около нос Добра надежда може да отнеме две седмици повече. За освобождаването на кораба "Евър Гивън" бяха положени интензивни усилия, включително и с влекачи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #9
07:49 29.03.2021
2 лили
Коментиран от #29
07:52 29.03.2021
3 МИТЬО ПИЩОВА!!
07:52 29.03.2021
4 бай Иван
Коментиран от #11, #17
07:55 29.03.2021
5 АНОНИМЕН
Коментиран от #12
07:55 29.03.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Умен по цялата глава
До коментар #6 от "оня с коня":
Кораба е заседнал в Дъното на канала.Те го копаят,за да го освободят от засядането....Така,че заглавието е правилно...Абе,мисли малко и ти като пишеш...Коментиран от #16, #32
08:11 29.03.2021
8 Trafic Marine
08:11 29.03.2021
9 Банго Васил
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
Бртчет пак ли си застъпил първа смяна.08:12 29.03.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Дддддд
До коментар #4 от "бай Иван":
Ако ще и водата в канала да източат цените няма да паднат. Веднъж нещо поскъпне ли трудно поевтинява.Коментиран от #22
08:13 29.03.2021
12 мимо
До коментар #5 от "АНОНИМЕН":
Цените на горивата винаги падат след три месеца защото складовете са уж пълни със скъп петрол.Алкашите го играят тоя театър всеки път.08:13 29.03.2021
13 Бобо
08:34 29.03.2021
14 big
Коментиран от #23
08:46 29.03.2021
15 Разгеле
08:49 29.03.2021
16 оня с коня
До коментар #7 от "Умен по цялата глава":
И ПАК ПОВТАРЯМ :Битката е за Освобождаване НА КАНАЛА,а Корабът е "Бял кахър" - ако беше заседнал на не толкова Невралгично място,можеха да се мотаят и цяла Година с копаенето.08:50 29.03.2021
17 Нищо не разбиращ
До коментар #4 от "бай Иван":
Бай Иване,ние "живеем"в друг свят08:52 29.03.2021
18 Тра-ла-ла
Коментиран от #43
09:00 29.03.2021
19 До факти
Индийски океан със Средиземно море през Червено...
09:13 29.03.2021
20 BigBulgarianBoss
09:25 29.03.2021
21 Лоцмана
09:26 29.03.2021
22 Gowko
До коментар #11 от "Дддддд":
Когато Бате Бойко каже.Тогава.09:36 29.03.2021
23 big
До коментар #14 от "big":
Явно хората с минусите са абсолютни глупаци! Рядко използвам такива квалификации, но е така! Според мен: когато не знаеш, не разбираш или не ти е "идвало" на главата да коментираш е абсолютна глупост!09:39 29.03.2021
24 big
Коментиран от #25, #31
09:57 29.03.2021
25 ТраЛаЛа
До коментар #24 от "big":
хаха свободни съчинения, май само си чул недочул .......Коментиран от #27
10:07 29.03.2021
26 big
10:08 29.03.2021
27 big
До коментар #25 от "ТраЛаЛа":
Не приятелю, бях главно действащо лице и поради моите действия не се случиха тези случки, като тази!Коментиран от #28
10:12 29.03.2021
28 Заю Баю
До коментар #27 от "big":
От кой филм са тия истории дето ги разправяш?Коментиран от #30
11:08 29.03.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Матросов
До коментар #28 от "Заю Баю":
Ти па, ''Стар гейт'' не си ли гледал?11:32 29.03.2021
31 huge
До коментар #24 от "big":
Драги big, колегата ТраЛаЛа не без основание смята че разтягаш локуми! За първите два случая иди - доди, ама за третия и на мен ми се струва, че доста преувеличаваш! Я кажи каква е тая кнопка за спускане на спасителните лодки, че повреждането/счупването ѝ да доведе до почти blackout? До сега не съм виждал каквато и да е електрическа система са спускане/вдигане на лодките да няма някаква защита преди ГРТ на кораба, а съм работил на поне 30 кораба, наши и чужди, за 43 години на море. И по принцип при преход през Суецкия канал, никога не съм карал тайфата да се занимава с нещо друго освен с вахта на руля, а ти(?) си ги карал да изчукват ръжда?!?!Коментиран от #33, #34, #36
11:34 29.03.2021
32 Черен Петър
До коментар #7 от "Умен по цялата глава":
Ама и ти се пишеш спецЯлист, значи? Корабът няма как да заседне на дъното на канала при 15.40 газене, щото профилът на канала е обърнат трапец, а дъното е на 24 метра! Забил се е в азиатския бряг и то доста яко, съдейки по снимките на носа и булба му. Дори при малката скорост, при която се е движил, инерцията, а от там и кинетичната енергия е огромна! Забил се е като пирон в дъска, при това букова! Даже се говореше, че може би е опрял в скала.11:49 29.03.2021
33 Педя чов лакхой
До коментар #31 от "huge":
А аз никога не съм ги карал моряците да изчукват ръждата. Че то какво ще остане от кораба ако се изчука цялата ръжда? Нищо! После ще ме питат къде е кораба и аз какво ще отговоря? - Ами накарах ги да го изчукат. Някак си кофти звучи, нали?Коментиран от #35
11:53 29.03.2021
34 big
До коментар #31 от "huge":
Явно си колега и ще ти кажа: До този момент и аз не знаех за такова техническо решение и в първия момент въобще не ми мина през главата, но започнах да търся от какво може да е станало. Единственото, което не беше наред в този момент беше тази кнопка и решението на "конструктора" на кораба при спускане на спасителната лодка да не излиза вода от задбордния отвор, който беше точно под нея. Честно, когато с голи ръце и без да знам волтажа свързах скъсаните кабели, не мислех, че това е причината, но охлаждането се възстанови т.е. помпите тръгнаха. На този кораб по съвместителство играх и ел. механик и след емоциите и излизането от канала разгледах схемите и да, нямаше грешка: една глупава кнопка можеше да направи голяма беля! Е, друг е въпроса и, че кнопките не са ръжда и се нуждаят от "очукване" - беше видна и добре маркирана!12:08 29.03.2021
35 big
До коментар #33 от "Педя чов лакхой":
Вече не се чука основно, а бластира! Прав си, за някои стари кораби е опасно да се чука ръжда, току виж се пробие! И такава случка имам, но след бластиране - проби се втори хамбар под водолинията! Да ти кажа ли, че заварчик 7 разряд не успя да завари пробойната, а аз го направих без да съм такъв!12:16 29.03.2021
36 big
До коментар #31 от "huge":
Да, имаме горе долу един и същи стаж, но различни професии. За моята практика съм видял и работил с доста капитани, някои от тях съм уважавал, с други - карал, а един босненец - нашамаросал! Всеки има свои разбирания. Случката беше на един кораб "Alfa", a компанията Zodiac Maritime Agencies в далечната 1993 г., а кораба беше 18 годишен по това време. В тази компания, един капитан, който не "чука" и "бластира" кораба, нямаше бъдеще там. Може да няма хляб, вода и храна - но винаги има пясък за бластиране! Поне така беше, сега не знам.12:38 29.03.2021
37 Елементарно
Коментиран от #39
12:59 29.03.2021
38 Павел Пенев
13:04 29.03.2021
39 big
До коментар #37 от "Елементарно":
Драгите постоянно работят и поне в това отношение не е занемарен. Дълбочината е около 18 м., а кораба гази 15-16 м., но не е широк толкова много.Коментиран от #41
13:23 29.03.2021
40 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
14:01 29.03.2021
41 Елементарно
До коментар #39 от "big":
не им вярвам много, в средата може и да е на нормална дълбочина, ама по краищата явно се е понатрупал и никой не е мислил, че ще се завърти някой и ще се забие в пясъка, но така си мисля, не съм разбирач. просто чух, че са изринали няколко хиляди тона пясък за да му освободят единия край и за реших, че не е чистено дълго време14:01 29.03.2021
42 плюс минус
Трябва да има някакво ограничение на габаритите!
Ама и собственикът се оказа голям лакомник.
Кой строи кораб с такира размери. Я вятър или буря ще го преобърнат, я ще заседне някъде си....
15:04 29.03.2021
43 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #18 от "Тра-ла-ла":
Защо видоизменяте,защо нагаждате думите както ви изнася!Ако при тегленето Контейнеровозътсе разцепи суецкия канал ще се задръсти за много повече от 2 месеца!В момента е направен проход да преминават другите кораби,чудовището е наместено така,че да не пречи!корабите ще се изнасят през канала за 6 дни...Това е положението!Това ,че не се е разцепил е Защото са нямали вашите знания да го теглят,когато е заседнал!Станете политик-мисленето не е за вас!!!П.С.Ако продължавате да настоявате и не извадите постовете от 2дни ще бъда принуден аз да ги извадя!!!15:04 29.03.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.