ФАКТИ.БГ

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал

Очаква се в скоро време жизненоважният канал да бъде отворен отново

Публикувана: 29 Март, 2021 07:47
44 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11341
Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал
Снимка: БГНЕС/ EPA
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 26 гласа.

Огромният контейнеровоз, който блокира Суецкия канал от близо седмица, вече е свободен, предадоха AFP и "Ройтерс".

Заседналият кораб се е раздвижил и се очаква в скоро време жизненоважният канал да бъде отворен отново. Заради заседналия огромен кораб движението бе напълно блокирано.

Корабът, дълъг 400 метра, се заби диагонално заради силен вятър и блокира корабоплаването по един от най-важните търговски маршрути в света. Суецкият канал е един от най-натоварените търговски пътища в световен мащаб. Засядането на кораба предизвика огромни икономически щети.

Около 12% от световната търговия преминава през 193-километровия канал, който свързва Средиземно с Червено море и осигурява най-късата морска връзка между Азия и Европа. Алтернативният маршрут около нос Добра надежда може да отнеме две седмици повече. За освобождаването на кораба "Евър Гивън" бяха положени интензивни усилия, включително и с влекачи.

Снимка: БГНЕС/ EPA

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал

Снимка: БГНЕС/ EPA

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал

Снимка: БГНЕС/ EPA

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал

Египет

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БАЙ Х@Й‼
1 Отговор
Само от вятъра ще да е 😉😉😉😉😉

Коментиран от #9


Оценка:
-12 +66

лили
2 Отговор
Значи скоро ще ми дойде протектора за телефона !!!!

Коментиран от #29


Оценка:
-4 +113

МИТЬО ПИЩОВА!!
3 Отговор
ДРЕМЕ МИ НА ПИЩОВА!!

Оценка:
-19 +29

бай Иван
4 Отговор
Цените на горивата тръгват на долу по света а у нас още на горе.

Коментиран от #11, #17


Оценка:
-3 +86

АНОНИМЕН
5 Отговор
Сега да видим кога ще паднат цените на бензина и нафтата, че напоследък нещо много се надигнаха!?

Коментиран от #12


Оценка:
-2 +70

6
Този коментар е премахнат от модератор.
Умен по цялата глава
7 Отговор

До коментар #6 от "оня с коня":


Кораба е заседнал в Дъното на канала.Те го копаят,за да го освободят от засядането....Така,че заглавието е правилно...Абе,мисли малко и ти като пишеш...

Коментиран от #16, #32


Оценка:
-4 +23

Trafic Marine
8 Отговор
Напълниха Червено море с кораби не можеш се размина😁

Оценка:
-1 +19

Банго Васил
9 Отговор

До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":


Бртчет пак ли си застъпил първа смяна.

Оценка:
-7 +10

10
Този коментар е премахнат от модератор.
Дддддд
11 Отговор

До коментар #4 от "бай Иван":


Ако ще и водата в канала да източат цените няма да паднат. Веднъж нещо поскъпне ли трудно поевтинява.

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +33

мимо
12 Отговор

До коментар #5 от "АНОНИМЕН":


Цените на горивата винаги падат след три месеца защото складовете са уж пълни със скъп петрол.Алкашите го играят тоя театър всеки път.

Оценка:
-5 +31

Бобо
13 Отговор
Явно не са напълнили складовете като беше евтино горивото, доста бързо удари почти 2,10 лв. Сигурно ги пълнят само когато е скъпо

Оценка:
-2 +21

big
14 Отговор
Силен вятър? Който нищо не разбира, може и да повярва! Проблема на 100% е технически: блякаут, отказ на рулевите машини или заспал - сгрешил команда рулеви! Нито вятър, нито пясък могат да предизвикат това отклонение. Факта е, че сега ще започне "война" между застрахователи, собственици на кораба, Египет и т.н. за много, ама много пари! Капитана, най-вероятно на изхода от канала, ще го чака смяна. Може и главния механик да отнесе нещо с него, зависи от реалната причина, която определено се знае от фирмата!

Коментиран от #23


Оценка:
-6 +19

Разгеле
15 Отговор
Все пак да проверят какво са пушили от екипажа на холандския кораб.

Оценка:
-0 +19

оня с коня
16 Отговор

До коментар #7 от "Умен по цялата глава":


И ПАК ПОВТАРЯМ :Битката е за Освобождаване НА КАНАЛА,а Корабът е "Бял кахър" - ако беше заседнал на не толкова Невралгично място,можеха да се мотаят и цяла Година с копаенето.

Оценка:
-1 +11

Нищо не разбиращ
17 Отговор

До коментар #4 от "бай Иван":


Бай Иване,ние "живеем"в друг свят

Оценка:
-1 +4

Тра-ла-ла
18 Отговор
Ама не го ли разцепиха? Как така? Тука сума специалисти се изказаха как арабите нищо не разбирали нямало нищо да могат да направят, щели на две, че даже и на три да го разцепят! Сигурно някой наш специалист читател на ,,факти" е отишъл да свърши работата.😂😂😂

Коментиран от #43


Оценка:
-0 +13

До факти
19 Отговор
Средиземно с Червено!? Големите географи на Факти.
Индийски океан със Средиземно море през Червено...

Оценка:
-3 +6

BigBulgarianBoss
20 Отговор
Ако питате мене на шофьора на този кораб да му вземат книжката завинаги. Комплексар цял свят му гледа сеира..

Оценка:
-1 +4

Лоцмана
21 Отговор
освободили го, ама от видеото се вижда че още е там ........

Оценка:
-0 +1

Gowko
22 Отговор

До коментар #11 от "Дддддд":


Когато Бате Бойко каже.Тогава.

Оценка:
-0 +1

big
23 Отговор

До коментар #14 от "big":


Явно хората с минусите са абсолютни глупаци! Рядко използвам такива квалификации, но е така! Според мен: когато не знаеш, не разбираш или не ти е "идвало" на главата да коментираш е абсолютна глупост!

Оценка:
-3 +3

big
24 Отговор
В практиката ми имам три такива подобни случая с хепи енд. Два от тях бяха в каналите към Чикаго - Великите езера: 1. Непочистени филтри на гориво за дизел генераторите: спира единия /работят два / и започва изключване на "неотговорни" потребители. 2. рулевия сбърка команда на пилота и късмет, че вахтения офицер е бил до него и в последния момент е коригирал грешката, иначе щеше да се случи същото. Третия случай беше в Суец канал - моряците чукат ръжда и изведнъж изчукват една кнопка за спускане на спасителната лодка и кораба остава без охлаждане, всички помпи отказват и температурите на дизел генератори и главен двигател растат на поразия и още малко защитите щяха да ги спрат и щеше да се случи същото!

Коментиран от #25, #31


Оценка:
-4 +4

ТраЛаЛа
25 Отговор

До коментар #24 от "big":


хаха свободни съчинения, май само си чул недочул .......

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +1

big
26 Отговор
За смяната на капитана, пак от опит! Поради някаква причина пилота от едно испанско пристанище закъсняваше и капитана пое отговорността да продължим докато дойде пилота, но .... , явно по-висока скорост и при поворота кърмата излезе на камъните и винта беше силно прецакан. Няколко часа след това, капитана беше сменен!

Оценка:
-1 +2

big
27 Отговор

До коментар #25 от "ТраЛаЛа":


Не приятелю, бях главно действащо лице и поради моите действия не се случиха тези случки, като тази!

Коментиран от #28


Оценка:
-1 +2

Заю Баю
28 Отговор

До коментар #27 от "big":


От кой филм са тия истории дето ги разправяш?

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +3

29
Този коментар е премахнат от модератор.
Матросов
30 Отговор

До коментар #28 от "Заю Баю":


Ти па, ''Стар гейт'' не си ли гледал?

Оценка:
-1 +1

huge
31 Отговор

До коментар #24 от "big":


Драги big, колегата ТраЛаЛа не без основание смята че разтягаш локуми! За първите два случая иди - доди, ама за третия и на мен ми се струва, че доста преувеличаваш! Я кажи каква е тая кнопка за спускане на спасителните лодки, че повреждането/счупването ѝ да доведе до почти blackout? До сега не съм виждал каквато и да е електрическа система са спускане/вдигане на лодките да няма някаква защита преди ГРТ на кораба, а съм работил на поне 30 кораба, наши и чужди, за 43 години на море. И по принцип при преход през Суецкия канал, никога не съм карал тайфата да се занимава с нещо друго освен с вахта на руля, а ти(?) си ги карал да изчукват ръжда?!?!

Коментиран от #33, #34, #36


Оценка:
-0 +5

Черен Петър
32 Отговор

До коментар #7 от "Умен по цялата глава":


Ама и ти се пишеш спецЯлист, значи? Корабът няма как да заседне на дъното на канала при 15.40 газене, щото профилът на канала е обърнат трапец, а дъното е на 24 метра! Забил се е в азиатския бряг и то доста яко, съдейки по снимките на носа и булба му. Дори при малката скорост, при която се е движил, инерцията, а от там и кинетичната енергия е огромна! Забил се е като пирон в дъска, при това букова! Даже се говореше, че може би е опрял в скала.

Оценка:
-0 +2

Педя чов лакхой
33 Отговор

До коментар #31 от "huge":


А аз никога не съм ги карал моряците да изчукват ръждата. Че то какво ще остане от кораба ако се изчука цялата ръжда? Нищо! После ще ме питат къде е кораба и аз какво ще отговоря? - Ами накарах ги да го изчукат. Някак си кофти звучи, нали?

Коментиран от #35


Оценка:
-1 +3

big
34 Отговор

До коментар #31 от "huge":


Явно си колега и ще ти кажа: До този момент и аз не знаех за такова техническо решение и в първия момент въобще не ми мина през главата, но започнах да търся от какво може да е станало. Единственото, което не беше наред в този момент беше тази кнопка и решението на "конструктора" на кораба при спускане на спасителната лодка да не излиза вода от задбордния отвор, който беше точно под нея. Честно, когато с голи ръце и без да знам волтажа свързах скъсаните кабели, не мислех, че това е причината, но охлаждането се възстанови т.е. помпите тръгнаха. На този кораб по съвместителство играх и ел. механик и след емоциите и излизането от канала разгледах схемите и да, нямаше грешка: една глупава кнопка можеше да направи голяма беля! Е, друг е въпроса и, че кнопките не са ръжда и се нуждаят от "очукване" - беше видна и добре маркирана!

Оценка:
-1 +1

big
35 Отговор

До коментар #33 от "Педя чов лакхой":


Вече не се чука основно, а бластира! Прав си, за някои стари кораби е опасно да се чука ръжда, току виж се пробие! И такава случка имам, но след бластиране - проби се втори хамбар под водолинията! Да ти кажа ли, че заварчик 7 разряд не успя да завари пробойната, а аз го направих без да съм такъв!

Оценка:
-1 +1

big
36 Отговор

До коментар #31 от "huge":


Да, имаме горе долу един и същи стаж, но различни професии. За моята практика съм видял и работил с доста капитани, някои от тях съм уважавал, с други - карал, а един босненец - нашамаросал! Всеки има свои разбирания. Случката беше на един кораб "Alfa", a компанията Zodiac Maritime Agencies в далечната 1993 г., а кораба беше 18 годишен по това време. В тази компания, един капитан, който не "чука" и "бластира" кораба, нямаше бъдеще там. Може да няма хляб, вода и храна - но винаги има пясък за бластиране! Поне така беше, сега не знам.

Оценка:
-1 +2

Елементарно
37 Отговор
Всъщност, вината изцяло е на тия там муслимски мозъци, защото откакто е направен канала, се е трупал пясък ли трупал, а няма кой да се сети, че трябва да се махне оттам, дълбочината трябва да се регулира, но това е мое мнение

Коментиран от #39


Оценка:
-2 +2

Павел Пенев
38 Отговор
Внимавайте да не спре тока в Саудитска арабия,защото цената на бензина у нас веднага ще скочи.

Оценка:
-0 +2

big
39 Отговор

До коментар #37 от "Елементарно":


Драгите постоянно работят и поне в това отношение не е занемарен. Дълбочината е около 18 м., а кораба гази 15-16 м., но не е широк толкова много.

Коментиран от #41


Оценка:
-0 +3

ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
40 Отговор
Един от вариантите на разиграващата се световна война е на път да приключи,но войната тепърва ще се развихря....

Оценка:
-0 +0

Елементарно
41 Отговор

До коментар #39 от "big":


не им вярвам много, в средата може и да е на нормална дълбочина, ама по краищата явно се е понатрупал и никой не е мислил, че ще се завърти някой и ще се забие в пясъка, но така си мисля, не съм разбирач. просто чух, че са изринали няколко хиляди тона пясък за да му освободят единия край и за реших, че не е чистено дълго време

Оценка:
-2 +0

плюс минус
42 Отговор
Защо допускат контейнеровоз с такива огромни размери да преминава през Суецкия канал?
Трябва да има някакво ограничение на габаритите!
Ама и собственикът се оказа голям лакомник.
Кой строи кораб с такира размери. Я вятър или буря ще го преобърнат, я ще заседне някъде си....

Оценка:
-1 +0

ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
43 Отговор

До коментар #18 от "Тра-ла-ла":


Защо видоизменяте,защо нагаждате думите както ви изнася!Ако при тегленето Контейнеровозътсе разцепи суецкия канал ще се задръсти за много повече от 2 месеца!В момента е направен проход да преминават другите кораби,чудовището е наместено така,че да не пречи!корабите ще се изнасят през канала за 6 дни...Това е положението!Това ,че не се е разцепил е Защото са нямали вашите знания да го теглят,когато е заседнал!Станете политик-мисленето не е за вас!!!П.С.Ако продължавате да настоявате и не извадите постовете от 2дни ще бъда принуден аз да ги извадя!!!

Оценка:
-0 +0

44
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Тио Уолкот
Нападателят на Арсенал плаши българския шампион Лудогорец преди мача им в Шампионската лига
Не мисля, че изгарят от желание да играят с нас. Даже съм сигурен в това. Ние вкарваме много голове от началото на сезона и те го знаят"

Още бисери
ТОП 5