Last news in Fakti

29 Март, 2021 07:47 14 989 44

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал

  • кораб-
  • контейнеровоз-
  • суецки канал-
  • търговия

Очаква се в скоро време жизненоважният канал да бъде отворен отново

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

Огромният контейнеровоз, който блокира Суецкия канал от близо седмица, вече е свободен, предадоха AFP и "Ройтерс".

Заседналият кораб се е раздвижил и се очаква в скоро време жизненоважният канал да бъде отворен отново. Заради заседналия огромен кораб движението бе напълно блокирано.

Корабът, дълъг 400 метра, се заби диагонално заради силен вятър и блокира корабоплаването по един от най-важните търговски маршрути в света. Суецкият канал е един от най-натоварените търговски пътища в световен мащаб. Засядането на кораба предизвика огромни икономически щети.

Около 12% от световната търговия преминава през 193-километровия канал, който свързва Средиземно с Червено море и осигурява най-късата морска връзка между Азия и Европа. Алтернативният маршрут около нос Добра надежда може да отнеме две седмици повече. За освобождаването на кораба "Евър Гивън" бяха положени интензивни усилия, включително и с влекачи.

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал
Снимка: БГНЕС/ EPA

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал
Снимка: БГНЕС/ EPA

Освободиха кораба, който блокира Суецкия канал
Снимка: БГНЕС/ EPA


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 26 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    66 12 Отговор
    Само от вятъра ще да е 😉😉😉😉😉

    Коментиран от #9

  • 2 лили

    113 4 Отговор
    Значи скоро ще ми дойде протектора за телефона !!!!

    Коментиран от #29

  • 3 МИТЬО ПИЩОВА!!

    29 19 Отговор
    ДРЕМЕ МИ НА ПИЩОВА!!
  • 4 бай Иван

    86 3 Отговор
    Цените на горивата тръгват на долу по света а у нас още на горе.

    Коментиран от #11, #17

  • 5 АНОНИМЕН

    70 2 Отговор
    Сега да видим кога ще паднат цените на бензина и нафтата, че напоследък нещо много се надигнаха!?

    Коментиран от #12

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Умен по цялата глава

    23 4 Отговор

    До коментар #6 от "оня с коня":

    Кораба е заседнал в Дъното на канала.Те го копаят,за да го освободят от засядането....Така,че заглавието е правилно...Абе,мисли малко и ти като пишеш...

    Коментиран от #16, #32

  • 8 Trafic Marine

    19 1 Отговор
    Напълниха Червено море с кораби не можеш се размина😁
  • 9 Банго Васил

    10 7 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":

    Бртчет пак ли си застъпил първа смяна.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Дддддд

    33 3 Отговор

    До коментар #4 от "бай Иван":

    Ако ще и водата в канала да източат цените няма да паднат. Веднъж нещо поскъпне ли трудно поевтинява.

    Коментиран от #22

  • 12 мимо

    31 5 Отговор

    До коментар #5 от "АНОНИМЕН":

    Цените на горивата винаги падат след три месеца защото складовете са уж пълни със скъп петрол.Алкашите го играят тоя театър всеки път.
  • 13 Бобо

    21 2 Отговор
    Явно не са напълнили складовете като беше евтино горивото, доста бързо удари почти 2,10 лв. Сигурно ги пълнят само когато е скъпо
  • 14 big

    19 6 Отговор
    Силен вятър? Който нищо не разбира, може и да повярва! Проблема на 100% е технически: блякаут, отказ на рулевите машини или заспал - сгрешил команда рулеви! Нито вятър, нито пясък могат да предизвикат това отклонение. Факта е, че сега ще започне "война" между застрахователи, собственици на кораба, Египет и т.н. за много, ама много пари! Капитана, най-вероятно на изхода от канала, ще го чака смяна. Може и главния механик да отнесе нещо с него, зависи от реалната причина, която определено се знае от фирмата!

    Коментиран от #23

  • 15 Разгеле

    19 0 Отговор
    Все пак да проверят какво са пушили от екипажа на холандския кораб.
  • 16 оня с коня

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "Умен по цялата глава":

    И ПАК ПОВТАРЯМ :Битката е за Освобождаване НА КАНАЛА,а Корабът е "Бял кахър" - ако беше заседнал на не толкова Невралгично място,можеха да се мотаят и цяла Година с копаенето.
  • 17 Нищо не разбиращ

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "бай Иван":

    Бай Иване,ние "живеем"в друг свят
  • 18 Тра-ла-ла

    13 0 Отговор
    Ама не го ли разцепиха? Как така? Тука сума специалисти се изказаха как арабите нищо не разбирали нямало нищо да могат да направят, щели на две, че даже и на три да го разцепят! Сигурно някой наш специалист читател на ,,факти" е отишъл да свърши работата.😂😂😂

    Коментиран от #43

  • 19 До факти

    6 3 Отговор
    Средиземно с Червено!? Големите географи на Факти.
    Индийски океан със Средиземно море през Червено...
  • 20 BigBulgarianBoss

    4 1 Отговор
    Ако питате мене на шофьора на този кораб да му вземат книжката завинаги. Комплексар цял свят му гледа сеира..
  • 21 Лоцмана

    1 0 Отговор
    освободили го, ама от видеото се вижда че още е там ........
  • 22 Gowko

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Дддддд":

    Когато Бате Бойко каже.Тогава.
  • 23 big

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "big":

    Явно хората с минусите са абсолютни глупаци! Рядко използвам такива квалификации, но е така! Според мен: когато не знаеш, не разбираш или не ти е "идвало" на главата да коментираш е абсолютна глупост!
  • 24 big

    4 4 Отговор
    В практиката ми имам три такива подобни случая с хепи енд. Два от тях бяха в каналите към Чикаго - Великите езера: 1. Непочистени филтри на гориво за дизел генераторите: спира единия /работят два / и започва изключване на "неотговорни" потребители. 2. рулевия сбърка команда на пилота и късмет, че вахтения офицер е бил до него и в последния момент е коригирал грешката, иначе щеше да се случи същото. Третия случай беше в Суец канал - моряците чукат ръжда и изведнъж изчукват една кнопка за спускане на спасителната лодка и кораба остава без охлаждане, всички помпи отказват и температурите на дизел генератори и главен двигател растат на поразия и още малко защитите щяха да ги спрат и щеше да се случи същото!

    Коментиран от #25, #31

  • 25 ТраЛаЛа

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "big":

    хаха свободни съчинения, май само си чул недочул .......

    Коментиран от #27

  • 26 big

    2 1 Отговор
    За смяната на капитана, пак от опит! Поради някаква причина пилота от едно испанско пристанище закъсняваше и капитана пое отговорността да продължим докато дойде пилота, но .... , явно по-висока скорост и при поворота кърмата излезе на камъните и винта беше силно прецакан. Няколко часа след това, капитана беше сменен!
  • 27 big

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "ТраЛаЛа":

    Не приятелю, бях главно действащо лице и поради моите действия не се случиха тези случки, като тази!

    Коментиран от #28

  • 28 Заю Баю

    3 2 Отговор

    До коментар #27 от "big":

    От кой филм са тия истории дето ги разправяш?

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Матросов

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Заю Баю":

    Ти па, ''Стар гейт'' не си ли гледал?
  • 31 huge

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "big":

    Драги big, колегата ТраЛаЛа не без основание смята че разтягаш локуми! За първите два случая иди - доди, ама за третия и на мен ми се струва, че доста преувеличаваш! Я кажи каква е тая кнопка за спускане на спасителните лодки, че повреждането/счупването ѝ да доведе до почти blackout? До сега не съм виждал каквато и да е електрическа система са спускане/вдигане на лодките да няма някаква защита преди ГРТ на кораба, а съм работил на поне 30 кораба, наши и чужди, за 43 години на море. И по принцип при преход през Суецкия канал, никога не съм карал тайфата да се занимава с нещо друго освен с вахта на руля, а ти(?) си ги карал да изчукват ръжда?!?!

    Коментиран от #33, #34, #36

  • 32 Черен Петър

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Умен по цялата глава":

    Ама и ти се пишеш спецЯлист, значи? Корабът няма как да заседне на дъното на канала при 15.40 газене, щото профилът на канала е обърнат трапец, а дъното е на 24 метра! Забил се е в азиатския бряг и то доста яко, съдейки по снимките на носа и булба му. Дори при малката скорост, при която се е движил, инерцията, а от там и кинетичната енергия е огромна! Забил се е като пирон в дъска, при това букова! Даже се говореше, че може би е опрял в скала.
  • 33 Педя чов лакхой

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "huge":

    А аз никога не съм ги карал моряците да изчукват ръждата. Че то какво ще остане от кораба ако се изчука цялата ръжда? Нищо! После ще ме питат къде е кораба и аз какво ще отговоря? - Ами накарах ги да го изчукат. Някак си кофти звучи, нали?

    Коментиран от #35

  • 34 big

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "huge":

    Явно си колега и ще ти кажа: До този момент и аз не знаех за такова техническо решение и в първия момент въобще не ми мина през главата, но започнах да търся от какво може да е станало. Единственото, което не беше наред в този момент беше тази кнопка и решението на "конструктора" на кораба при спускане на спасителната лодка да не излиза вода от задбордния отвор, който беше точно под нея. Честно, когато с голи ръце и без да знам волтажа свързах скъсаните кабели, не мислех, че това е причината, но охлаждането се възстанови т.е. помпите тръгнаха. На този кораб по съвместителство играх и ел. механик и след емоциите и излизането от канала разгледах схемите и да, нямаше грешка: една глупава кнопка можеше да направи голяма беля! Е, друг е въпроса и, че кнопките не са ръжда и се нуждаят от "очукване" - беше видна и добре маркирана!
  • 35 big

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "Педя чов лакхой":

    Вече не се чука основно, а бластира! Прав си, за някои стари кораби е опасно да се чука ръжда, току виж се пробие! И такава случка имам, но след бластиране - проби се втори хамбар под водолинията! Да ти кажа ли, че заварчик 7 разряд не успя да завари пробойната, а аз го направих без да съм такъв!
  • 36 big

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "huge":

    Да, имаме горе долу един и същи стаж, но различни професии. За моята практика съм видял и работил с доста капитани, някои от тях съм уважавал, с други - карал, а един босненец - нашамаросал! Всеки има свои разбирания. Случката беше на един кораб "Alfa", a компанията Zodiac Maritime Agencies в далечната 1993 г., а кораба беше 18 годишен по това време. В тази компания, един капитан, който не "чука" и "бластира" кораба, нямаше бъдеще там. Може да няма хляб, вода и храна - но винаги има пясък за бластиране! Поне така беше, сега не знам.
  • 37 Елементарно

    2 2 Отговор
    Всъщност, вината изцяло е на тия там муслимски мозъци, защото откакто е направен канала, се е трупал пясък ли трупал, а няма кой да се сети, че трябва да се махне оттам, дълбочината трябва да се регулира, но това е мое мнение

    Коментиран от #39

  • 38 Павел Пенев

    2 0 Отговор
    Внимавайте да не спре тока в Саудитска арабия,защото цената на бензина у нас веднага ще скочи.
  • 39 big

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Елементарно":

    Драгите постоянно работят и поне в това отношение не е занемарен. Дълбочината е около 18 м., а кораба гази 15-16 м., но не е широк толкова много.

    Коментиран от #41

  • 40 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    0 0 Отговор
    Един от вариантите на разиграващата се световна война е на път да приключи,но войната тепърва ще се развихря....
  • 41 Елементарно

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "big":

    не им вярвам много, в средата може и да е на нормална дълбочина, ама по краищата явно се е понатрупал и никой не е мислил, че ще се завърти някой и ще се забие в пясъка, но така си мисля, не съм разбирач. просто чух, че са изринали няколко хиляди тона пясък за да му освободят единия край и за реших, че не е чистено дълго време
  • 42 плюс минус

    0 1 Отговор
    Защо допускат контейнеровоз с такива огромни размери да преминава през Суецкия канал?
    Трябва да има някакво ограничение на габаритите!
    Ама и собственикът се оказа голям лакомник.
    Кой строи кораб с такира размери. Я вятър или буря ще го преобърнат, я ще заседне някъде си....
  • 43 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Тра-ла-ла":

    Защо видоизменяте,защо нагаждате думите както ви изнася!Ако при тегленето Контейнеровозътсе разцепи суецкия канал ще се задръсти за много повече от 2 месеца!В момента е направен проход да преминават другите кораби,чудовището е наместено така,че да не пречи!корабите ще се изнасят през канала за 6 дни...Това е положението!Това ,че не се е разцепил е Защото са нямали вашите знания да го теглят,когато е заседнал!Станете политик-мисленето не е за вас!!!П.С.Ако продължавате да настоявате и не извадите постовете от 2дни ще бъда принуден аз да ги извадя!!!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.