Руската икономика вероятно ще има възход през следващите години. Това показва проучване на експерти от Центъра за макроикономически анализи и краткосрочни прогнози, съобщи РИА Новости.
Руската икономика може да печели от своята ориентация към суровините. Изготвени са три сценария за нея.
Първият е известен като нова индустриализация. Той е възможен при изпълнение на очакваният за световната икономика.
Предлага се стимулиране на инвестициите в страната, ръст в производителността на труда и обновяване на производството. Това ще доведе до увеличение на заплатите и потреблението. Основна роля ще има частният бизнес, докато държавата ще създаде рамка около която ще се завърти новата, способна на интензивен напредък руска икономика.
Вторият сценарий е известен като социален обрат. Тук икономическият растеж на Русия ще се случи заради нарастване на заплатите и пенсиите, което ще окаже известен натиск върху печалбите на компаниите. Това може да служи за възпиращ фактор на модернизацията на производството и ще повлия на търговския баланс.
Третият сценарий предвижда стабилизация. Той се предвижда при криза в световната икономика. Това ще доведе до липса на стимулиране на растежа и заместване на вноса.
Тези сценарии ще зависят и от нивата на безработица и наличието на стабилност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
Коментиран от #32
17:14 10.05.2021
2 Абе Русия пое нагоре
Коментиран от #11, #44
17:17 10.05.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 GnG
"националния дълг на САЩ брояч" - в интернет
Коментиран от #7, #24, #28, #45
17:20 10.05.2021
5 ТаУмВзе
До коментар #3 от "Не вова":
Бандеровец, доизкопа ли си 400 километра антитанков ров срещу Русия? Или не знаеш какво е линията Мажино.Коментиран от #27
17:22 10.05.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 ManofTomorrow
До коментар #4 от "GnG":
По-голямата част от този дълг се държи от американци. Най-големия им чужд кредитор е Япония. А този брояч е създаден още 90те и е майтап.Коментиран от #8, #10
17:25 10.05.2021
8 ТаУмВзе
До коментар #7 от "ManofTomorrow":
Тоя брояч пич е създаден след убийството на JFK. А защо, политиката на сайта не позволява такъв разказ.Коментиран от #9
17:31 10.05.2021
9 ManofTomorrow
До коментар #8 от "ТаУмВзе":
Какъв разказ не ти позволява? Давай, разказвай... Брояча по официални данни е създаден 89та в Ню Йорк. За него говорим.. този дето тика в реално време.Коментиран от #16
17:35 10.05.2021
10 GnG
До коментар #7 от "ManofTomorrow":
Всички ЗНАЧИМИ държави ДЪЛЖАТ ПАРИ !Но, не на други ДЪРЖАВИ, а на ЧАСТНИ БАНКИ !
Какво значение има дали дългът е ВЪТРЕШЕН или ВЪНШЕН !
Разликата е тази, че с вътрешен дълг не се ЗАВЛАДЯВАТ ЧУЖДИ ТЕРИТОРИИ !
17:38 10.05.2021
11 Империалист
До коментар #2 от "Абе Русия пое нагоре":
Нали помниш - "Роди ме мамо грък в криза, вместо Ганю в нова риза!" ВидЕ ли ГанЮ, видЕ ли? Мада Раша е още по-зле! Никой не бяга в России а в Италия се чудят как да ги настанят...17:42 10.05.2021
12 JEB
вариант а/ от болшторгкомитета ще накарат олигарсите си да инвестират в работни места за да плащат повече заплати
вариант б/най ми харесва ще напечатат пари и ще ги раздадат на пенсионерите
вариант в/е неясен..солидно планиране с много неизвестни
Коментиран от #15
17:47 10.05.2021
13 Академик
17:52 10.05.2021
14 Бах
Коментиран от #17, #23, #37
17:52 10.05.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ТаУмВзе
До коментар #9 от "ManofTomorrow":
JFC е искал да върне Златното покритие на долара. И да обяви, че вече Контакт е направен. Това е накратко.Коментиран от #18
18:10 10.05.2021
17 6588
До коментар #14 от "Бах":
Основното и НАЙ-ВАЖНОТО е, че Русия (и Китай) има РЕАЛНА ИКОНОМИКА. Тоест икономиката им произвежда неща които продаваш на другите- тоест на балъците като нас.Ние имаме ли земеделие- НЕ, имаме ли промишленост- НЕ, имаме ли тежка индустрия- НЕ, добиваме ли природни ресурси- ние НЕ, но едни канадци ни измъкват златото. Ние нямаме нищо и сме на дъното- за разлика от нас в Русия ИМА всичко изброено и стабилно вървят нагоре.
Тоест ние сме "икономика на услугите" и всяко сътресение може да ни убие. Кой реве сега, че е гладен, безработен и бизнеса му е фалирал- туризъм, заведения, фитнеси, транспорт и т.н. които НЕ СЪЗДАВАТ НИЩО, а само прехвърлят едни пари от левия в десния джоб. А кой не се обажда- тези които са в РЕАЛНАТА икономика и създават РЕАЛНИ стоки и продукти.
Аз ПРОИЗВЕЖДАМ нещо си, налял съм МИЛИОНИ за машини и оборудване и работата ми не се е повлияла изобщо от фалшивата пандемия- дори има доста приличен ръст в продажбите. Не само не се оплаквам ами НАПРЕДВАМ, назначавам нови работници и вдигам заплати в тая "криза"- щом моите работници не се оплакват, че са гладни и без пари значи може. Но производството е ТРУДЕН бизнес, а вие искате да ви е лесно- е сега ще ревете...
Коментиран от #26, #34
18:14 10.05.2021
18 ManofTomorrow
До коментар #16 от "ТаУмВзе":
Това не е тайна, съгласен съм. Явно имахме предвид различни броячи просто.18:17 10.05.2021
19 Рико
Коментиран от #21
18:19 10.05.2021
20 JEB
До коментар #15 от "pakсмърдиш":
поредният задоволен болшевик..другариуу ти кажи за план 4 че сте го пропуснали..за отваряне на руската икономика за китайски инвестиции напримерКоментиран от #33, #35, #47
18:26 10.05.2021
21 хихихихихи
До коментар #19 от "Рико":
Теб като те гледам как търчиш пред технологичното, икономическо и социално развитие на Европата направо умрем от смех!18:26 10.05.2021
22 JEB
която икономика освен заплати на практика не произвежда нищо..ако сащ спрат да печатат пари процентно виртуалната икономика ще прибере кеша и ще предизвика дефлация/поскъпване на парите/..така че всякакво златно покритие на долара е невъзможно и ненужно
18:30 10.05.2021
23 ххх
До коментар #14 от "Бах":
Толкова си прост ,че дори няма смисъл да те оборва човек.Нито една валута няма нужда да бъде обезпечена със злато и не съществува такава икономика в света кухар ! Тази нужда е премахната още през далечната 1971г.Няма толкова злато което може да обезпечи икономиките и не е нужно ! Освен това руската икономика е една от най-рисковите и САЩ решат ли руския краварски обор да остане без икономика ,то руснаците остават без икономика ,независимо дали са си обезпечили 5-те си рубли със злато,разбираш ли сопол ? И точно там е проблема ,че руския обор е изцяло суровинна икономика ,която не прозивежда абсолютно нищо.С ресурси или без ,руснаците стават все по-бедни и все по-големи мизерници които са с 100 години назад и с 50 в страни от света.Най-богатите и развити държави са стигнали развитието си и без пустите ресурси.Хвалбата с ресурси е за подобни кочини като русия ,които нямат технологиите и капацитета да произвеждат нещо ,а само дупчат и продават.Абсолютни бушмени !Коментиран от #36, #40, #41
18:37 10.05.2021
24 ххх
До коментар #4 от "GnG":
Американският дълг няма никакво значение и не е никаква заплаха за американската икономика.САЩ е в топ 5 на най-стабилните икономики в света,а русия без да има дълг е една от най-рисковите икономики в света.Как стават тея неща ,я кажи ?! Тоя дълг служи само за приказка между вас разните коми шумкари да си топлите мокрите сънища.18:40 10.05.2021
25 Макробиолог
18:41 10.05.2021
26 Сандо
До коментар #17 от "6588":
Съгласен съм напълно с теб.Но трябва да се разбере едно нещо:На нас не просто ни унищожиха земеделието и промишлеността,на нас ни забраниха да ги развиваме.Естествено дребни нещица ще има,но само толкова.И докато не махнем оковите,наречени ЕС и НАТО,нищо добро не ни чака.18:42 10.05.2021
27 Бре бре
До коментар #5 от "ТаУмВзе":
Мажино немците са го минали на ураКоментиран от #30, #51
18:49 10.05.2021
28 И при
До коментар #4 от "GnG":
останалите не е по - весело. Англ -8,5 , Герм. -4.5 , Ита и Исп по- 2,5 трлн. и т.н.18:55 10.05.2021
29 гост
Коментиран от #31
19:02 10.05.2021
30 ТаУмВзе
До коментар #27 от "Бре бре":
Заобиколи ли де. Виц е, че са го взели на Ура! Както и, говорят си 2 французойки. Идват германците. Отивам да се измия. Идват руснаците, е пак ли да се мия.19:11 10.05.2021
31 гост
До коментар #29 от "гост":
Само за сведения на "оптимистите" русопитеци дето толкова обичат да плещят за "дългове" !!! Раша през 2013 г има БВП 2,3 трилиона , а през 2020 г 1,65 трилиона !! И "расте" с 1,5-2 % , ама според руски "експерти" , хахаха !! В същото време "закъсалия" в дългове САЩ през 2013 г е имал БВП 16,5 трилиона , а през 2020 22,4 трилиона !!!! Само ПРИРАСТА на БВП на САЩ за 2020 г е ПО-ГОЛЯМ от ЦЯЛАТА икономика на РАША !!!! Та кой бил закъсал , хахахах !!!19:13 10.05.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 koisiiskam
До коментар #20 от "JEB":
вчера ти писах колко е млякото в САЩ искаш ли днес данти приложа бележката от уолмарт или кухарката ти не топли, че има хорабдето комсомолската опорка за великият запад могат да я разобличат ярко с конкретни примери, а турчето модераторче не знае какво да трие вече айпита от сащ ли от турция ли, навсякъде хората знаят вече за какво иде реч.а ти си пей опорките, на никого не пречиш. смо, че си жалък и никой не ти вярва.
20:23 10.05.2021
34 Бах
До коментар #17 от "6588":
Един голям + по въпроса . Не може да се обясни всичко накратко . В ония технологични времена бяхме много напред , благодарение ресурсите на Русия . Но уви , боклуците които ни управляват от 32 г. постоянно реват , колко лошо е било всичко , но и дума за разграбената ни до шушка Държава . А тази Държава е създадена от поколения Българи , за да има сега едни изроди . Съдбата на тези гадове е смърт !Коментиран от #43
20:27 10.05.2021
35 всъщност
До коментар #20 от "JEB":
противопоставяне сащ русия няма, помаци като теб раздухват темата платено, да не се замисля популацията колко всъщност е зле. темата е от полза и за путя и за некадърите на запад.20:27 10.05.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #14 от "Бах":
След масовите чистки по времето на Сталин е утопия, че Русия ще се развие към добро....Генетичният код на мужиците вече е сменен.Коментиран от #38, #54
20:34 10.05.2021
38 Бах
До коментар #37 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
И все пак не пренебрегвайте Мужиците , щото винаги могат да Ви дойдат на гости !20:43 10.05.2021
39 ФСБ
Коментиран от #42, #46
20:44 10.05.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Бсх
До коментар #23 от "ххх":
А ти червей си подал сигнал до ФАКТИ да ме анулират . Лош материал...20:54 10.05.2021
42 Бах
До коментар #39 от "ФСБ":
Това е решението !21:07 10.05.2021
43 Пешо
До коментар #34 от "Бах":
Крайно време е да се случи.06:46 11.05.2021
44 Роко
До коментар #2 от "Абе Русия пое нагоре":
Рассия върви уверено към дъното. Както винаги. Дълговата въртележка в която влезе единствено ще се засилва. Основен кредитор Китай (това не са ти милозливи западняци които дори опрощават дългове от време на време и при тях може да забавяш вноските) това е Китай братче забавиш ли вноската реже парчета от тебе (засега само няколко островчета по границата но има време дълговете растат). Още повече че Рассия взе високо лихвени бързи кредити. Освен кредитите се забелязва устойчива тенденция на прогресивен спад в икономиката заради увеличените в пъти данъци и такси (кво да се прави трябват кинти да се плащат кредитите) което води до спад на доходите на населението. През 2015-та руснака е с доходи колкото чехът или полякът 2020-та година е далеч зад българинът, а през 2021-ва изостава вече дори от украинеца и молдовеца. А това води до намаляване на потреблението и ново свиване на икономиката съответно ново намаляване на доходите което с поредното увеличение на данъците и таксите води до поредната криза, а Китай си иска кредитите и така до безкрай.... Схвана ли за кво иде реч? Или трябва да ти го обясня с по прости думи?07:42 11.05.2021
45 Роко
До коментар #4 от "GnG":
Приятелю не важно колко дългове имаш, а дали можеш да си ги плащаш и срещу каква лихва си ги взел и от кого. Пример с дълга на САЩ над 20 трилиона от дълга на САЩ е към САЩ лихвите са нищожни. Но пък САЩ си плащат всеки цент който дължат. Точно затова Китай налива в САЩ всеки свободен юан който има без никакви условия. Докато примерно в Рассия инвестира само в обекти по добив на полезни изкопаеми и дърводобив и то само ако бъдат отдадени под аренда на Китай за не по - малко от 50 години с право на продължаване ако китайската страна сметне за необходимо като за периода на арендата там не важи руското законодателство (с други думи Рассия губи суверенитет на тези територии). А и най - сладкото Китай не плаща нищо защото арендата е всъщност част от лихвата която трябва да плаща Рассия по бързите кредити които взе Путин за да финансира авантюрите си в Украйна и Сирия.07:56 11.05.2021
46 Роко
До коментар #39 от "ФСБ":
Да не би Путин да е решил да завърши двореца на народите? Ще е интересно да се види ако не беше австрийския художник това щеше да е осмото чудо на земята.08:01 11.05.2021
47 Буба лази
До коментар #20 от "JEB":
Абе JEB,ти наистина си бил много задръстен! С коментара за китайските инвестиции,изби рибата у барата бре. :)08:18 11.05.2021
48 Един
Коментиран от #50, #52
14:09 11.05.2021
49 stan4o
Коментиран от #53
14:31 11.05.2021
50 stan4o
До коментар #48 от "Един":
Обичам България, но уважавам Русия и държавите от ЕС! А Вие?14:36 11.05.2021
51 Че те
До коментар #27 от "Бре бре":
"ура" викат ли, бе? Те имат 5-6 вида "р". С кое от тях е тяхното "ура"? С това дето звучи като" а"?15:14 11.05.2021
52 Роко
До коментар #48 от "Един":
Големината на един пазар в икономически план зависи не от размера на територията на която е разположен, а от броя на платежоспособните потребители на него. Когато на един пазар преобладават бедни потребители (както е в Русия) той е безинтересен за търговците. Точно за това не е голяма драма за западните производители ако Русия им наложи санкции (на богатите руснаци те продължават да продават защото тези санкции за тях не важат, просто за населението става невъзможно да си купи нормална храна). Така за оръжията Русия не е направила НИТО една оръжейна система откакто съществува. Всичко което ползват е от времето на съветския съюз (с леки модернизации но и те не винаги са успешни). Най - боеспособната армия? За 140 години тази армия е победила в ЕДНА война (в нея участва в коалиция с над сто армии) всички останали ги губи повечето от тях позорно. Китай наистина има най - голямата армия но голяма не значи силна както не веднъж в историята е показвала точно китайската армия. Били се как го написа сконбиниха 🤣😭🤣 може би си имал предвид съюзиха но отново си в грешка Китай е съюзник единствено и само на Китай (и до момента Китай не признал окупацията на Крим). Китай изиска от Русия и получи спорните острови по границата (преди 50-60 години двете страни водят пълномащабна война за тези острови, а сега другаря Си просто каза че ги иска и Путин каза да господине веднага ще ги получите). А и още нещо ресурсите не се ядат ако няма кой да ти ги купи е без значение колко20:50 11.05.2021
53 Роко
До коментар #49 от "stan4o":
Никой не е спрял българските производители да продават на руския пазар освен Русия. А да приятелю за да изнасяш продукция първо трябва да я произведеш, след това тя трябва да се конкурира с продукциите на другите производители като цена и качество (дори в Русия няма кой да купи ниско качество на висока цена не знам защо си мислите че руснаците ядат доматите с колците). А да далеч по доходно е да продаваш продукцията си за евро отколкото за рубли. Е вярно за да продаваш в евро се иска да произвеждаш много качествена продукция.21:02 11.05.2021
54 Роко
До коментар #37 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Нещо си в грешка чистките на Сталин засягат предимно отпадъците на обществото червената банда а прочистването им може само да подобри генофонда. Вярно много други руснаци загиват по строежите на индустриализацията но тях не е имал идея да ги убива просто така се е получило. Повечето умират от тежките условия на труд. Виж удара по генофонда е войната в нея по последни данни загива всеки пети руснак при това предимно качествени хора (тарикатите са намирали начин да не ходят на фронта)21:13 11.05.2021
55 ДОКО
09:11 12.05.2021