Дейв Калхун, изпълнителен директор на Boeing, призна за грешки в работата на американския производител на самолети и увери, че компанията ще предприеме всички необходими мерки, за да гарантира, че инциденти като този с откъсването на страничен панел по време на полет на Alaska Airlines "никога повече няма да се повторят", съобщава "Ройтерс" и News.bg.
След опасния инцидент във въздуха, над 170 самолета останаха приземени за четвърти ден.
Най-високопоставеният служител на компанията в областта на самолетостроенето, Стан Дийл също посочи, че Boeing признава "истинската сериозност на инцидента" и започва проверки на своите процедури и контрол по качеството.
Изявлението на Калхун е първото публично признание на Boeing за грешки, след като миналата седмица панелът на деактивиран авариен изход се откъсна с взривна декомпресия от фюзелажа на почти пълен самолет 737 MAX 9, оставяйки зейнала дупка до по чудо празна седалка.
Калхун заяви, че е бил "разтърсен до мозъка на костите" от инцидента, който поднови натиска върху Boeing заради проблемната серия самолети почти пет години след тежката криза с безопасността на MAX, предизвикана от смъртоносни катастрофи в Индонезия и Етиопия.
"Ще подходим към това, като най-напред признаем грешката си", подчерта Калхун и обеща "пълна прозрачност на всяка стъпка от пътя".
Alaska Airlines и United Airlines - двата американски превозвача, които използват временно спрените самолети, са открили разхлабени части при други подобни самолети, което поражда опасения, че подобен инцидент може да се случи отново.
Страничен панел заедно с деактивирана врата на самолет Boeing 737 MAX 9 се откъсна по време на полет на Alaska Airlines от Портланд за Онтарио, Калифорния в петък. Не е имало пътници, седнали до откъсналия се панел. Председателят на NTSB Дженифър Хоменди уточни на пресконференция късно в събота, че двете места до частта от фюзелажа, която се е откъснала, са били незаети.
Това наложи Федералната авиационна администрация (FAA) в събота да спре 171 самолета Boeing 737 MAX 9 за проверки за безопасност след аварийното кацане на самолета, който беше в експлоатация само осем седмици.
Впоследствие беше установено, че звукозаписът от пилотската кабина липсва. Причина за това е, че същият не е извлечен до два часа след инцидента, когато записващото устройство се рестартира и предишните данни се изтриват.
Самолетите Boeing 737 MAX 9 остават на земята, докато FAA не се увери в тяхната безопасност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЯСНО!
10:59 10.01.2024
2 ЕВРОНЮЗ
11:03 10.01.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 КОТарАК
ас летя само на руски самолет слава на русия и техните инженери
11:19 10.01.2024
5 Руснаците и китайците
11:19 10.01.2024
6 Чиф.тски адвокатски номерца
11:20 10.01.2024
7 КОТарАК
11:25 10.01.2024
8 Хаха!
11:39 10.01.2024
9 Ха сега да видим,
11:48 10.01.2024
10 веско
14:57 10.01.2024