91,3% от починалите от коронавирус за денонощието в България са неваксинирани. Това стана ясно от разпространената информация на Единния информационен портал.
България е начело по смъртност на глава от населението от COVID-19, но въпреки това продължава да гледа с недоверие към ваксините. Именно ваксините са инструментът един пациент да сведе до абсолютния минимум шанса да се озове в интензивно отделение. Статистиката в държави като Италия и Германия го доказва.
До момента едва 20% от българското население е със завършен ваксинационен курс. В западните държави този процент е около 70%. Само за последното денонощие 417 души в България са постъпили за лечение в болница. 46 души са починали, а новозаразените са 2836. Общо 7740 са поставените дози в България за последното денонощие. Ситуацията в COVID-леглата в болниците вече е критична.
„При сегашните обстоятелства с коронавируса планът предвижда пълно затваряне на държавата. Ние дадохме възможност да не се стига до там при условията на зелен сертификат - на осигурена безопасна среда.“ Това каза здравният министър Стойчо Кацаров пред bTV и добави че със сигурност обмислят и пълно блокиране на държавата, ако мерките не дадат резултат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #17, #30, #46, #62, #151
09:53 31.10.2021
2 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #43
09:55 31.10.2021
3 Активист на БКП
09:55 31.10.2021
4 дявола
09:55 31.10.2021
5 На кратко
09:56 31.10.2021
6 Аз от БЕХ
Коментиран от #116
09:56 31.10.2021
7 БАЙ Х@Й‼
09:58 31.10.2021
8 Хахаха...
10:00 31.10.2021
9 Само питам
10:00 31.10.2021
10 Аз от БЕХ
10:00 31.10.2021
11 Грульо
10:00 31.10.2021
12 Не се коментира
10:01 31.10.2021
13 Шопо
10:01 31.10.2021
14 тарикату
Коментиран от #23, #26, #29
10:04 31.10.2021
15 Шприца
10:05 31.10.2021
16 Аз да ви
10:05 31.10.2021
17 БРЦК
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
Починали от отровата10:07 31.10.2021
18 Студопор
България ще продължава да е на дъното, докато линейките са като тази от снимката - ръждаци, дето се разпадат.
10:10 31.10.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Мислещ
Коментиран от #66
10:15 31.10.2021
21 карамфила
10:18 31.10.2021
22 Well
10:23 31.10.2021
23 Каква връзка
До коментар #14 от "тарикату":
точно правиш с изказването "9% ваксъри, че те общо са 20%"?10:26 31.10.2021
24 666
10:29 31.10.2021
25 Display
Коментиран от #51, #80
10:34 31.10.2021
26 Анонимен
До коментар #14 от "тарикату":
Моля те, върни се в началните класове, може и да понаучиш как се смятат проценти. Само и само да напишете нещо, се излагате. Недопустимо е такова невежество!Сигурно дори няма да схванеш, къде ти е грешката.
Коментиран от #33
10:37 31.10.2021
27 XXL
10:37 31.10.2021
28 То се знае
10:38 31.10.2021
29 Ми дай да направим
До коментар #14 от "тарикату":
една проста сметка, че нещо логика в коментара ти няма. 46 починали за денонощието, 9% от тях са били ваксинирани, т.е. 4 души ваксинирани са починали. Към 17.10. (т.е. преди 2 седмици) общият брой на напълно ваксинираните е бил 1 384 919 (според Google-графиката), т.е. тези 4 души, които са били ваксинирани и са починали, се равняват на 0,0003% (не е печатна грешка, нулите след десетичната запетайка са 3 броя) от общия брой на ваксинираните в България. Та, отново питам, какво искаш да кажеш с "9% ваксъри, че те общо са 20%"?Коментиран от #35, #55
10:40 31.10.2021
30 Опа
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
Абе, като четеш нещо мислиш ли?10:41 31.10.2021
31 ХАХАХАХАХААХ
Коментиран от #48
10:42 31.10.2021
32 Dimitrin Rusev
10:42 31.10.2021
33 Това са последствията
До коментар #26 от "Анонимен":
от писанията на един лирически герой, който се подвизава под сутрешната статия за COVID-статистиката - шахматиста, който все повтаря, че важен бил процентът, а не абсолютната стойност. Криворазбрана цивилизация.10:47 31.10.2021
34 Гоуст
10:47 31.10.2021
35 Порно
До коментар #29 от "Ми дай да направим":
Сметката е доста по-проста. При 9 % от починалите , при 20 % от всички хора са ваксинирани , значи ваксините намаляват наполовина риска от Ковид смърт. Ако е вярна статистиката.Коментиран от #38
10:51 31.10.2021
36 Пропагандистите на сороснята
10:51 31.10.2021
37 Горния ви чака😅
ЕС.Вьртят сучат не могот да го ваксинират този Бьлгарски народ ей😅
10:55 31.10.2021
38 Ами не е чак
До коментар #35 от "Порно":
толкова проста сметката. Правиш същата логическа грешка като "тарикату" (от коментар 14). Сравняваш процентни стойности, изчислявани върху КОРЕННО различни абсолютни числа. 9% в случая са смятани върху 46 починали, а 20% ваксинирани са смятани върху число от порядъка на 6-7 МИЛИОНА?!Коментиран от #117
10:55 31.10.2021
39 Аферим
11:09 31.10.2021
40 H3b
А някои изобщо ясно ли му е какво точно му слагат в тялото с ваксините защото всички ваксинирани са се държат като опитни мишки в очакване на ефекта дали ще е фатален или ще се разминат по чудо?
11:11 31.10.2021
41 кютук
90% от неваксинираните умират
Следва, че половината от ваксинираните умират
Коментиран от #42, #44
11:18 31.10.2021
42 Хайде, следващият подведен
До коментар #41 от "кютук":
Прочети коментарите преди твоя.11:23 31.10.2021
43 Ами със сигурност повечето получили
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼":
инфарк или инсулт вчера не са били ваксинирани. А много са го получили след като са преболедували и "оздравели". Защото ковид причинява и тромбози и е предпоставка за обостряне на сърдечносъдовите заболявания. Даже и за такива, които не предполагаме, че сме имали, защото не са били напреднали и не са давали симптоми. Но се разболяваш от ковид и нещата стават други. Дори да не е в много тежка форма може да нанесе такива щети на организма, че хора с генетична предразположеност към инфаркти или инсулти да ги получат много по-рано. Вместо на 70 на 60,вместо на 60 на 50 и т. н. За съжаление понякога са толкова тежки, че изходът е летален. Възможно е дори да не предполагаш, че си бил с ковид, а да си мислиш, че си карал проста настинка, а всъщност да не е било така. Съобщиха за дете даже, което е изкарало съвсем безсимптомно ковид, докато братчето му е било с доста по-тежки симптоми. Но след месец и половина това безсимптомното започва да няма сили и бързо да се изморява. Майката го води на лекар и изследванията показват, че е със сериозно възпаление на миокарда. За щастие обратимо, защото е потърсена навременна помощ.Коментиран от #45, #101
11:23 31.10.2021
44 Прочети
До коментар #41 от "кютук":
коментар 29, че вече се излагате.11:24 31.10.2021
45 Инфаркт, а не инфарк
До коментар #43 от "Ами със сигурност повечето получили":
естествено. Поправям се сам.11:24 31.10.2021
46 mi6osp
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
Защото голяма част от ваксинираните са възрастни хора, а и ти си забелязал, че възрастните умират повече от младите. Ваксините ненапразно се прилагат в най-млада възраст - при възрастните е трудно , понякога невъзможно, да се изгради необходимата имунна защита.11:26 31.10.2021
47 Иво.
Коментиран от #92
11:28 31.10.2021
48 mi6osp
До коментар #31 от "ХАХАХАХАХААХ":
Междувременно такава статистика има само на Женския пазар.11:29 31.10.2021
49 Въпрос
Коментиран от #52
11:33 31.10.2021
50 АБЕ ОНЯ РУСЕНСКИЯ
11:40 31.10.2021
51 Ама починалите нямаше да са 46
До коментар #25 от "Display":
тогава, а 5 - 6 най-много. Ако имаше 80%"ваксинирани нещата щяха да са коренно различни. Ако един ваксиниран работи постоянно сред няколко неваксинирани и някой от тях е с ковид има вероятност да се зарази също, но при всички случаи ще кара вируса по-леко. Ако ваксината му е сложена сравнително скоро има доста голяма вероятност и да не се зарази. Наша позната на 60 години беше единствената ваксинирана сред 10 жени в сладкарски цех. В един момент всички без нея бяха с ковид, а 2 стигнаха до болница. Другите се лекуваха в къщи. Само тя беше с отрицателен PCR и нямаше никакви симптоми. А беше най-възрастната. Не спря да хвали личната си лекарка, която я убедила да се ваксинира в началото на лятото. Случаят е от края на август. Естествено, че не всеки ваксиниран е защитен. Никой не го твърди това. Винаги ще има хора, при които ваксината не създава имунитет.11:40 31.10.2021
52 Уточнение към въпроса
До коментар #49 от "Въпрос":
Кое е повече: а) 9% от 1000 или 20% от 1000000, б) 9% от 1000000 или 20% от 1000? Как може да съпоставяте проценти помежду им, отделяйки ги от абсолютните им стойности?!Коментиран от #56, #61
11:41 31.10.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Лекарите не се ваксинират
11:57 31.10.2021
55 БАЙ Х@Й‼
До коментар #29 от "Ми дай да направим":
Ами като ги смяташ така 4 на 1,5 млн - тогава смятай и 42 на 5 млн ‼️ Ще останеш ли изненанадан, че разликата е в хилядни от процента ❓Коментиран от #58
12:07 31.10.2021
56 БАЙ Х@Й‼
До коментар #52 от "Уточнение към въпроса":
Ами точно за това са съ,дадени процентите ‼️ Да сравняваш части от различни неща ‼️Нали така сравняват ( на 100 000 човека) за Китай и Малта ‼️Коментиран от #60, #63
12:11 31.10.2021
57 ivan
12:11 31.10.2021
58 Не, няма да остана изненадан
До коментар #55 от "БАЙ Х@Й‼":
Само че аз не съм от тези, които казват, че 91% от неваксинираните ще починат, което би било логическа грешка от рода на тази, която критикувам. Там е разликата.12:13 31.10.2021
59 Тра-ла-ла
12:14 31.10.2021
60 На 100 000 ЧОВЕКА
До коментар #56 от "БАЙ Х@Й‼":
Т.е. правят процентите съпоставими. А не смятат, че 9% от 46 били половината на 20% от 6000000.Коментиран от #64
12:14 31.10.2021
61 БАЙ Х@Й‼
До коментар #52 от "Уточнение към въпроса":
Явно в час по математика си бягал ! Условно взимам Китай и България - В Китай има повече руси жени , но процентът на русите жени в България е по-голям - т.е. тук по-често можеш да срещаш руса жена , а не в Китай ‼️/ урока днес е безплатен /Коментиран от #65
12:16 31.10.2021
62 Тра-ла-ла
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
На някои не е подействала добавката за безсмъртие, но те са много малко. Другите са преминали във вечен живот в благодарение на вълшебната смес! 😂😂😂12:18 31.10.2021
63 Не са създадени,
До коментар #56 от "БАЙ Х@Й‼":
за да сравняваш части от РАЗЛИЧНИ неща. Създадени са да отразяват част от ЕДНО цяло. Преди да сравняваш проценти, отразяващи части от различни неща, трябва да ги направиш съпоставими помежду им. Не си ли учил как се сравняват дроби? Най-елементарният начин да ги направиш съпоставими, е да намериш НОК (т.е. най-малкото им общо кратно), т.е. да им приравниш знаменателите.Коментиран от #68
12:19 31.10.2021
64 БАЙ Х@Й‼
До коментар #60 от "На 100 000 ЧОВЕКА":
Не бе човек ‼️ ПРО ЦЕНТ означава НА СТО, ПРО МИЛИ означава НА ХИЛЯДА .... Понеже става дума за малки части от големи групи се смята ПРОЦЕНТ от ПРОМИЛИТЕ = 1/100 от 1/1000 = 1 на 100 000Коментиран от #67, #71
12:21 31.10.2021
65 Ами да кажем,
До коментар #61 от "БАЙ Х@Й‼":
че 50% от населението на Китай са мъже и 50% от населението на България са жени. И решат да ги чифтосат. За всеки китаец ли ще има българска жена? Сети се, какво да си направиш с безплатния урок.Коментиран от #70, #72
12:22 31.10.2021
66 А неоваксаните
До коментар #20 от "Мислещ":
23 000 от какво са починали?12:22 31.10.2021
67 Ехо,
До коментар #64 от "БАЙ Х@Й‼":
принципът е същият. Разликата между "процент" и "промил" е в нулите (и може би в това, кога нещо се смята в процент и кога в промил).Коментиран от #74
12:23 31.10.2021
68 БАЙ Х@Й‼
До коментар #63 от "Не са създадени,":
Ами какво е процент , че явно ти е убягнало ‼️ 1 про цент ОЗНАЧАВА 1/100, а десет процента означава 10/100 ‼️ Именно всички проценти от всички сметки са за части приравнени към една стотна от нещо ‼️12:24 31.10.2021
69 РазСтревожен
12:25 31.10.2021
70 БАЙ Х@Й‼
До коментар #65 от "Ами да кажем,":
Ти явно си ФУНКЦИОНАЛНО НЕГРАМОТЕН ходил на допълнителен курс ‼️‼️‼️ 50% в случая означава че са по равно частите в цялото ‼️Твоята глупост означава , че ако събереш половин круша и половин слива ще получиш един цял .... ( дявол знае какво ‼️‼️‼️Коментиран от #73, #75
12:28 31.10.2021
71 Как 1/1000
До коментар #64 от "БАЙ Х@Й‼":
е равно на 1 от 100 000?! Я помисли, как се записва 1 от 100 000? Като "1/100000", нали? Т.е. твърдиш, че "1/1000 = 1/100000"?!Коментиран от #78, #84, #85
12:31 31.10.2021
72 Всички проценти
До коментар #65 от "Ами да кажем,":
са вид нормализация. И няма значение към колко.Актуален пример - броят починали на 1 млн. - също подобна мормализация - е сравнение на държави с население от няколко човека до повече от милиард.
12:32 31.10.2021
73 Не, това
До коментар #70 от "БАЙ Х@Й‼":
е твоята глупост. И като говориш за функционално неграмотни, се виж, какво си измъдрил в коментар 64.12:32 31.10.2021
74 БАЙ Х@Й‼
До коментар #67 от "Ехо,":
Именно ! Когато разтваряш един грам концентрат от нещо в 100гр ракия , в литър вода или в един тон вода ЗА ДА БЪДЕ ВСИЧКО В ГРАМОВЕ се записва процент, промил или на 100 000 ...👍👍👍Коментиран от #76, #77
12:33 31.10.2021
75 Именно,
До коментар #70 от "БАЙ Х@Й‼":
Равни са частите в ЦЯЛОТО. В едно цяло. Но това не означава, че 50 % от едно цяло са непременно равни на 50% от друго цяло, което се опитах да ти демонстрирам в примера с мъжете в Китай и жените в България. 50% от мъжете в Китай като бройка равнява ли се на 50% от жените в България?Коментиран от #93, #127
12:35 31.10.2021
76 Как на 100000?
До коментар #74 от "БАЙ Х@Й‼":
1 промил е 1 част от 1000, а не от 100000.Коментиран от #81
12:36 31.10.2021
77 Отговори ми
До коментар #74 от "БАЙ Х@Й‼":
на коментар 71. Може би от него ще разбереш, каква грешка правиш.12:38 31.10.2021
78 БАЙ Х@Й‼
До коментар #71 от "Как 1/1000":
Не ! Казвам че се ползва като една сотна от една хилядна което е една хилядна делено на сто ! Това е 1/100 000 ! ‼️ не разбираш или се чудиш как да се заяждаш?Коментиран от #79, #82, #83
12:39 31.10.2021
79 БАЙ Х@Й‼
До коментар #78 от "БАЙ Х@Й‼":
ЕДНО НА СТОХИЛЯДИ ‼️12:41 31.10.2021
80 Ако се бяха
До коментар #25 от "Display":
ваксали всички, статистиката щеше да е 100% от починалите.12:42 31.10.2021
81 БАЙ Х@Й‼
До коментар #76 от "Как на 100000?":
Е да 2+2=412:44 31.10.2021
82 Може би грешно
До коментар #78 от "БАЙ Х@Й‼":
прочетох коментара ти, извинявай. Но да се върнем на конкретната статистика тук: 9% от 46 и 20% от 1300000. Кое е общото НЕЩО, въз основа на което да се съпоставят 9% и 20%?Коментиран от #89
12:45 31.10.2021
83 Може би грешно...
До коментар #78 от "БАЙ Х@Й‼":
...и да се твърди, че щом 9% починали ваксинирани, означавало половината от 20% общо ваксинирани?Коментиран от #90
12:46 31.10.2021
84 БАЙ Х@Й‼
До коментар #71 от "Как 1/1000":
Това къде го прочете❓ Твърдя, че един процен е едно от сто ! Един промил е едно от хиляда ! Когато нещо е голямо(повече) се дели на хиляда, полученото се дели още на сто И СЕ ПОЛУЧАВА - ЕДНО НА СТО ХИЛЯДИ ‼️Коментиран от #86, #88
12:49 31.10.2021
85 БАЙ Х@Й‼
До коментар #71 от "Как 1/1000":
Това къде го прочете❓ Твърдя, че един процен е едно от сто ! Един промил е едно от хиляда ! Когато нещо е голямо(повече) се дели на хиляда, полученото се дели още на сто И СЕ ПОЛУЧАВА - ЕДНО НА СТО ХИЛЯДИ ‼️ тук наистина ли останахте само с факултативно и заядливи по рождение 🤔🤔🤔🤔🤔Коментиран от #87
12:50 31.10.2021
86 Виж
До коментар #84 от "БАЙ Х@Й‼":
коментари 82 и 8312:52 31.10.2021
87 P.S.
До коментар #85 от "БАЙ Х@Й‼":
Аз не се заяждам с теб. Ти ме заговаряш в отговор на мой коментар, който не беше отправен към теб. Така че, въпрос на гледна точка е кой с кого се заяжда.🤨12:55 31.10.2021
88 В киментари
До коментар #84 от "БАЙ Х@Й‼":
75, 82 и 83 ти зададох въпроси. Надявам се да получа отговор.13:01 31.10.2021
89 БАЙ Х@Й‼
До коментар #82 от "Може би грешно":
Нека да с 10% и 20% за по-лесно ! Ако бяха 20% общо боц и 20% от починалите- значи са 1:1 т. е няма значение дали си боц. ! Сравняваш 20 със 10 т.е. боц предпазва другите 10 или 50% ефикасност ( неефективност , ако искаш) ! Но ако разглеждаш другата част т.е. 90% починали небоц при 80% общо небоц - практически са равни ! Това е СТАТИСТИКА ‼️ зависи кой, кое, как гледа ‼️Коментиран от #91
13:06 31.10.2021
90 БАЙ Х@Й‼
До коментар #83 от "Може би грешно...":
И да и не ‼️ Не половината от ваксинираните са починали , но да при 20% ваксинирани да имаш 10% от починалите си е само 50% ефективност ‼️ Статистиката е разтегливо понятие 😒Коментиран от #94
13:13 31.10.2021
91 Не мога да се съглася
До коментар #89 от "БАЙ Х@Й‼":
1:1 ще са, когато абсолютните числа са 1:1. В случая абсолютните числа са 4 и над 1,3 млн. Мисля, че за ефективност може да се говори конкретно, когато всички ваксинирани са се заразили, види се колко да оздравели и колко са починали, и тогава се каже че при еди-колко си процента не се е стигнало до летален край. Това е невъзможен сценарий, поне за момента. При статистиката обаче се работи с репрезентативни извадки. Сега, в статистиката има някои слабости - основно че няма как да се предвидят и обхванат всички фактори. Например: казват ти от 30000 тествани, 3000 са положителни, като от тези 3000 например 500 са ваксинирани. Това, което обаче не ти казват е - колко от тези 30000 тествани са били ваксинирани, и колко не. Днес може да е имало 1000 тетсвалинсе ваксинирани и 29000 неваксинирани. Утре може да са 20000 ваксинирани и 10000 неваксинирани. А може и да са по 15000 от едните и от другите. Според мен това е пречка в правенето на изводи за каквато и да било (не) ефективност на ваксините. Няма конкретни данни за ваксинираните - колко са се заразили общо и колко от тях са починали. Ако не се лъжа, като цяло започнаха да изкарват някакви данни за броя на ваксинираните заразени и починали доста време след началото на ваксинацията.Коментиран от #95
13:18 31.10.2021
92 Миналият ноемвери нямаше
До коментар #47 от "Иво.":
нито един ваксиниран, а болниците бяха пълни по същия начин както сега.Това, което пишеш е пълна глупост. Ако имахме 70 %ваксинирани със сигурност смъртността щеше да е в пъти по-малка сега.13:18 31.10.2021
93 БАЙ Х@Й‼
До коментар #75 от "Именно,":
Естествено , че НЕ‼️ Няма как да сравниш несравними неща . 50% от товара на един ТИР и 50% от щафета салам са си различни неща ! В твоя случай изводът е , че и в Китай и в България има равенство( по бройки) между мъжете и жените .Коментиран от #96
13:20 31.10.2021
94 Не е 10% ефективност
До коментар #90 от "БАЙ Х@Й‼":
Неслучайно писах в коментар 29, че тези 9% починали днес/вчера, т.е. 4-имата починали ваксинирани, представляват 0,0003% от общия брой ваксинирани. И сега, ключовият момент е, че не казвам, че въз основа на тези данни може да се твърди, че ваксините имат 99,9997% ефективност. Това би било грешно, защото се съпоставят само данните за един ден, а не кумулативни те стойности (днес са били 4, вчера например 6, онзи ден 20), които ще повишат процента на пробив във ваксината и съответно намалят процента на ефективността. Може би го гледам доста детайлно, но нима точността и детайлите не са важни именно в точните изчисления, респ. в точните науки?!Коментиран от #98
13:25 31.10.2021
95 БАЙ Х@Й‼
До коментар #91 от "Не мога да се съглася":
Твое право ! Питаш, отговарям ти ! Това , че отговорът не ти харесва , вината не е в мен ! Да когато съпоставяш абсолютни числа - тогава имаш факти, в случая става дума за сравнение . Все едно да си съгласен , че в България има по-малко починали отколкото в Русия , но да не приемаш, че в Русия са починали по-малък процент от населението отколкото у нас ‼️Коментиран от #97, #99
13:27 31.10.2021
96 Не, тук ти си
До коментар #93 от "БАЙ Х@Й‼":
ми разбрал грешно коментара. Направих съпоставката с Китай и България, именно, за да ти покажа, че няма равенство. 50% не винаги отговарят на 50%, когато става въпрос за абсолютните стойности, които са отразени в проценти.Коментиран от #102
13:27 31.10.2021
97 Добре, дай малко
До коментар #95 от "БАЙ Х@Й‼":
да ограничим факторите. Оставаме в рамките на България. Колко са 10% от ваксинираните в абсолютни стойности?13:32 31.10.2021
98 БАЙ Х@Й‼
До коментар #94 от "Не е 10% ефективност":
Виж, не съм писал 10% ефективност, а 50% ! А това 0,0003% можеш да си го закачиш на нощното шкафче. За да се осъзнаеш - кажи какво е 99,9997%‼️ Нали винаги сбора трябва да е 100%Коментиран от #100
13:32 31.10.2021
99 Ей го на,
До коментар #95 от "БАЙ Х@Й‼":
казват 10% от починалите са ваксинирани, а ваксинираните са общо 20% (виж коме тар 14 за пример). Какво е първосигналното заключение? Че днес 10% ваксинирани и утре, не дай си Боже, още 10%, и то всички всички ваксинирани ще са починали. Така ли е действително? Към това е отправена критиката ми срещу подобен тип изказвания.13:35 31.10.2021
100 Колко е
До коментар #98 от "БАЙ Х@Й‼":
99,9997+0,0003? Не е ли 100?Коментиран от #104
13:36 31.10.2021
101 Гост
До коментар #43 от "Ами със сигурност повечето получили":
Убеден съм, че починалите от инфаркт, инсулт, дори други причини, дори и година след заразяване с Ковид, ги пишат в стъкмистиката "Ковид" и са към стотиците бройки покойници на ден в отчетите им! Интересно как "ваксините" са успели да "опазят" от тежко протичане на Ковид близо 9-те процента починали през последното денонощие... И починалите всеки ден боцнати между 5 и 10 човека, само от Ковид, защото стъкмистиката не дава инфо за тези с тромби, инсулти, инфаркти и т.н.13:37 31.10.2021
102 БАЙ Х@Й‼
До коментар #96 от "Не, тук ти си":
Това го знам от втори клас . Мисля, че това е първото нещо което някой трябва да научи когато иска да работи с проценти. Идеята е именно да се СРАВНЯВАТ несравними неща - например Иван изкопал 5 метра от 10 метра канал , а Петър сварил 40 литра ракия от обещаните 80 - и двамата са свършили по 50% от работата си ‼️Коментиран от #103, #105
13:38 31.10.2021
103 Така е
До коментар #102 от "БАЙ Х@Й‼":
Само че в този пример "от работата си" е общото нещо. Строго погледнато обаче в твоя пример Иван не е свършил 50% от работата на Петър, нито пък Петър е свършил някаква част от работата на Иван.Коментиран от #107
13:41 31.10.2021
104 БАЙ Х@Й‼
До коментар #100 от "Колко е":
Да! Но какво са 99,9997% - това са НЕпочиналите ДНЕС от всички ваксинирани🤔🤔🤔 схващаш ли абсурда? за какво ти е тази статистика ! Днес 99,9997% от ваксинираните в БГ НЕ умряха 😒😒😒Коментиран от #106, #108
13:43 31.10.2021
105 А в случая
До коментар #102 от "БАЙ Х@Й‼":
с ваксинирани и неваксинирани от една група починали, в която е имало представители и на ваксинираните, и на неваксинираните, се прехвърлят/съпоставят АВТОМАТИЧНО процентите на починали с процент на общо ваксинирани. Отново питам, колко са 10% от общия брой на ваксинираните в България в абсолютни стойности? На 4 ли е равно? Защото, когато някой ти каже, че 10% починали ваксинирани е половината от ваксинираните общо, то излиза, че ваксинираните общо са 8 човека?!Коментиран от #109, #126
13:45 31.10.2021
106 Именно това
До коментар #104 от "БАЙ Х@Й‼":
ти казвам. А още по-голям абсурд е да се каже 10% ваксинирани починаха днес, а те са общо 20%?!?!13:46 31.10.2021
107 БАЙ Х@Й‼
До коментар #103 от "Така е":
😀😀😀 ти ваксинира ли се 🤔🤔🤔 Иван НЕ свършил нито ЕДИН процент от работата на Петър и Петър е свършил 0% от работата на Иван ‼️Коментиран от #110, #123
13:47 31.10.2021
108 Не, сериозно,
До коментар #104 от "БАЙ Х@Й‼":
погледни коментар 14! Това не е първият от този род в коментарите на факти.Коментиран от #112
13:49 31.10.2021
109 БАЙ Х@Й‼
До коментар #105 от "А в случая":
Сори пич, отвори си учебника и си научи урока ‼️Коментиран от #111, #113
13:51 31.10.2021
110 Не ти влиза
До коментар #107 от "БАЙ Х@Й‼":
в работата. Против такъв тип показност съм. Принципно. Нито те питам, нито ме интересува, дали си ваксиниран. Темата, която обсъждаме, я гледам чисто и просто от гледна точка на математика и логика.Коментиран от #115
13:52 31.10.2021
111 Бай Х@й,
До коментар #109 от "БАЙ Х@Й‼":
това, че ти не разбираш, или не искаш да разбереш, за какво говоря, не означава, че проблемът е в мен. 😉13:54 31.10.2021
112 БАЙ Х@Й‼
До коментар #108 от "Не, сериозно,":
Ами това е резултата от две години обучение ОФфф лайн ‼️ И после се сърдят на професора като каза за 80-те процента ‼️А той дори го занижи‼️Коментиран от #114
13:56 31.10.2021
113 Отговори на
До коментар #109 от "БАЙ Х@Й‼":
въпроса, който ти поставих (за втори или трети път вече) в коментар 105. Отбягваш го, а сега започваш и с обиди - да не ти се изчерпиха доводите? Или просто отговорът очевидно е неудобен за теб? 😉😄13:57 31.10.2021
114 Ами, добре
До коментар #112 от "БАЙ Х@Й‼":
Значи, както аз, така и ти не си съгласен с коментар 14, ако разбирам правилно. Или греша?! За какво спорим тогава въобще?13:58 31.10.2021
115 БАЙ Х@Й‼
До коментар #110 от "Не ти влиза":
Ама през цялото време се опитвах да ти обясня колко ти куцат и логиката, и математиката ‼️Коментиран от #120, #121, #122
13:59 31.10.2021
116 Ами ...
До коментар #6 от "Аз от БЕХ":
Ами не се се харчат ваксините. 😀14:00 31.10.2021
117 Ами ...
До коментар #38 от "Ами не е чак":
И така не е. Ако приемем, че ваксиншраните са просто контролна група, съставляваща 20% от популацията, при защита 0, би следвало да съставляват 20% от умрелите. При 100% защита - 0% от умрелите. Е, те са 9%. Което означава, че имат защита, но далеч не са неуязвими.Коментиран от #118, #119, #132
14:13 31.10.2021
118 Контролната
До коментар #117 от "Ами ...":
група би трябвало да е що-годе еднакво голяма с изследваната. Никой няма да "приеме", че ваксинираните са контролна група. Контролната група per definitionem е тази, на която не се "тества" нищо. Може да е евентуално тази, която приема плацебо.😉14:20 31.10.2021
119 Но да,
До коментар #117 от "Ами ...":
за другото си прав/а. Не са неуязвими.14:22 31.10.2021
120 Аз пък
До коментар #115 от "БАЙ Х@Й‼":
ти обяснявам, че твоите куцат. И какво правим? Моите коментари през цялото време са в светлината на казаното в 14. Може би затова не схващаш за какво говоря. Както казах, проблемът си е твой.14:26 31.10.2021
121 Отговор
До коментар #115 от "БАЙ Х@Й‼":
на въпроса в 105 ще дойде ли?Коментиран от #137
14:28 31.10.2021
122 Но...
До коментар #115 от "БАЙ Х@Й‼":
Логиката винаги е субективен фактор - ти гледаш нещата от една гледна точка, аз ги гледам под друг ъгъл. Нормално е да виждаме различни части от цялостната картина. Различна перспектива, с две думи.14:31 31.10.2021
123 Ами 0 си е 0
До коментар #107 от "БАЙ Х@Й‼":
Да слагаш % след кръгла 0 си е направо излишно. 😆😄14:43 31.10.2021
124 ivan
15:08 31.10.2021
125 ИМПЕРИАЛИСТ
15:39 31.10.2021
126 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #105 от "А в случая":
Истината е МОНОПОЛ НА ВЛАСТТА.Коментиран от #128
15:47 31.10.2021
127 Означава
До коментар #75 от "Именно,":
Означава, че ако на произволен принцип "изтеглиш" 100 жители на съответната страна - например, теглиш произволни ЕГН-та или какъвто там е китайският еквивалент, се очаква да откриеш, че 50 от тях /+- определена грешка/ са жени.Също така, означава, че, ако факторът "пол" не влияе върху Кромида, е нормално да откриеш, че 50% от жертвите, хоспитализираните и заразените са мъже, независимо от общата бройка, която гледаш - дали само за ден, дали сборове за месец, или за цяла година. И ще е валидно и за двете страни.
Ако откриеш сериозна девиация в съотношението обаче, и то такава, която се повтаря в няколко извадки, например, 30% вместо 50%, спокойно можеш да говориш за закономерност.
Коментиран от #129, #130, #131, #133
15:56 31.10.2021
128 Съжалявам за загубата ти
До коментар #126 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Лека им пръст на приятелите ти! Това с "ИСТИНАТА" е разтегливо понятие. Няма ЕДНА единствена истина. То няма дори и единна дефиниция за това понятие в науката. Истината зависи и от вижданията на наблюдателя. Едно и също нещо може да е едновременно истина в единия случай, и неистина в другия. Най-близкото, което ми е попадало като дефиниция е "Истината е единствена по рода си. Всеки неин вариант е неистина". Но и това пак не дава конкретно определение на това абстрактно понятие.15:58 31.10.2021
129 Така ли
До коментар #127 от "Означава":
И кое точно изключва възможността при този опит да не изтеглиш 50 жени от общо стоте жители, а да се окаже, че си карък/щастливец и при 50 изтегляния си изтеглил 1% жени и 49% мъже? Сигурно е малко вероятно, но нищо в случая не го прави невъзможно.16:01 31.10.2021
130 Или да кажем
До коментар #127 от "Означава":
98% мъже и 2% жени. Нямаш никаква гаранция. Ще изтеглиш със сигурност 50% жени, само ако изтеглиш всички възможни 100 имена.Коментиран от #134
16:04 31.10.2021
131 И това
До коментар #127 от "Означава":
е освен това са о в случай, че не са ти сложили (на майтап) само мъжки ЕГН-тав кюпа, защото ще се опитваш да изтеглиш женско, ама Ъ...трудно ще да е 😄16:10 31.10.2021
132 Точно
До коментар #117 от "Ами ...":
Никой и не е твърдял, че ваксинираните са неуязвими.Но, са уязвими няколко пъти по-малко от неваксинираните.
Коментиран от #147
16:16 31.10.2021
133 Все едно
До коментар #127 от "Означава":
да твърдиш, че ако хвърляш ези-тура, то от 10 хвърляния задължително ще ти се паднат 5х език и 5 тура? Ами ако са 9 ези и 1 тура, или 8 ези и 2 тура - достатъчно малка ли е статистическата грашиа /отклонение, за да бъде пренебрегнато?16:17 31.10.2021
134 Теория
До коментар #130 от "Или да кажем":
Точно това казвам - че е "нормално" да изтеглиш около 50 /+- грешката/.Колкото повече пъти теглиш:
А./ Ще имаш повече "извадки" в които са между 40 и 60 и
Б./ В сбора от изтеглените ще се доближаваш до равен брой мъже/жени.
Когато изтеглиш всички възможни извадки, ще имаш точно равенство.
Виждам че се интересуваш от материята, ето една подла задачка от "Увод в Теория на Вероятностите" - ако в годината имаш 365 възможни дати, колко произволно избрани души трябва да събереш на едно място, та поне двама от тях да имат един и същи рожден ден? ;)
Коментиран от #135, #136
16:19 31.10.2021
135 На прима виста
До коментар #134 от "Теория":
казвам 366. При условие, че 365 от тях са родени на различни дати. Иначе са ти достатъчни и само двама, ако имаш късмета да са родени на една дата.Коментиран от #146
16:24 31.10.2021
136 А и зависи
До коментар #134 от "Теория":
дали са раждани във високосна година 😉😄 Кой отговор е най-близо до "верния"?16:27 31.10.2021
137 БАЙ Х@Й‼
До коментар #121 от "Отговор":
Няма как да дойде защото питаш нещо което явно не разбираш сам ‼️ 10% са 4 човека са процента от починалите 42, а 20% са ваксинираните от 6 млн ❗Колегата в коментар 117 го е обяснил , като за ученици в трети клас ❗ Прочети го и се опитай да разбереш за какво става дума ❗Коментиран от #138, #139
16:31 31.10.2021
138 А, сега,
До коментар #137 от "БАЙ Х@Й‼":
без да искаш ми дойде на моята логика. Е крайно време беше. Сега препрочети коментарите, и помисли, не ти ли обяснявам именно това през цялото време? И можеш да започнеш да четеш още от това, което написах в коментар 29. 😉😆16:40 31.10.2021
139 И с това
До коментар #137 от "БАЙ Х@Й‼":
приключвам с коментарите за днес, че много време отне да ти се отворят очите и да стигнеш до заключението в коментар 29. Лек ден!16:47 31.10.2021
140 Инетерсно
Коментиран от #141
16:49 31.10.2021
141 Интервсно
До коментар #140 от "Инетерсно":
Кои са последните коментари. Писани са от минимум двама души, мен и Бах Х@й. Тъй като предполагам, че той не пише без да си сложи Ника, то значи са писани от поне трима души. 😄😉 Ако искаш да разбереш , какво е трол, погледни се в огледалото. 😉16:55 31.10.2021
142 ДокторХаус
Коментиран от #143
17:05 31.10.2021
143 Щот
До коментар #142 от "ДокторХаус":
ваксините имат макс 90% ефективност.17:19 31.10.2021
144 Ха ха ха
Коментиран от #145
17:56 31.10.2021
145 Пише го бре
До коментар #144 от "Ха ха ха":
Виж най-горе:" 91,3% от починалите от коронавирус за денонощието в България са неваксинирани."
Значи, 8.3% са ваксинирани.
18:28 31.10.2021
146 Всъщност
До коментар #135 от "На прима виста":
Всъщност... Ако събереш 23-ма, имаш >50% вероятност двама от тях да са родени на същата дата. При 40 - 89.1%. При 50 човека, вече имаш 97%. 70 са нужни за 99.9% При 100 имаш 99.99997%.В нашият случай - над 40 души на въпросната лекция, вероятността беше над 90% и закономерно, около 25-ия си намерихме съвпадаща дата.
Това е т.нар. "парадокс на рождения ден", или birthday paradox.
Можеш да го изпробваш, и ако в групата, на която го прилагаш, не са запознати, спокойно можеш и пари да заложиш ;)
19:04 31.10.2021
147 Ами ...
До коментар #132 от "Точно":
Горе долу 2 пъти.Коментиран от #148
19:40 31.10.2021
148 Ако приемем
До коментар #147 от "Ами ...":
че критерий за уязвимостта е смъртта, то 2 пъти означава че 12 000 сухи съчки можеше още да са живи. Разбира се, повечето са били в пенсионна вързаст и така или иначе не им оставал твърде много живот - сухи съчки, както е модерно да се наричат.А дали е 2 пъти или повече, дали за различни възрастови групи и за различни периоди е различно, трябва да правя справки. Но и така е достатъчно. Нали затова хората сега си слагат зимни гуми, а те дори и 2 пъти не понижават рисковете.
Коментиран от #149, #150
19:59 31.10.2021
149 А защо
До коментар #148 от "Ако приемем":
А защо приемаме... ПРИЕМАМЕ, един вид, се ПРИМИРЯВАМЕ, че критерият е смъртността?!Тия препарати ги вкараха с обещания, и фанфари, че са над 90% ефикасни срещу ЗАРАЗЯВАНЕ изобщо, а не срещу смърт. Не можеш да се гътнеш, ако не го прихванеш, нали така?
20:13 31.10.2021
150 Откъде
До коментар #148 от "Ако приемем":
И откъде ги извади тия 12 000? Вапцата дойде в края на Декември. С буса за кренвирши и прочее екстри.Кромид имаше и миналата година, нали помниш? А вапца нямаше. И десетина хиляди от общия брой жертви не са сред нас от тогава.
Всички да се бяхме наболи, барабар с двудневните бебета за ЧНГ... откъде време между първа и втора доза, че и да мине месец, та да благоволи да е ефективна?
Смятай ги от Март насам, по- ще хване дикиш.
20:23 31.10.2021
151 Защото
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":
ваксините имат макс 90% ефективност.А и всички починали са починали след НЕЩО - инфарктче, катастрофичка, разбито сърчице, бурно сексче, дълъг животец и т.н.
Коментиран от #153
20:38 31.10.2021
152 ivan
Коментиран от #154
20:42 31.10.2021
153 Уточнение
До коментар #151 от "Защото":
90% срещу ЗАРАЗЯВАНЕ. За смърт изобщо не може да става дума!По старата терминология, де. А, и според рекламните им брошур... Първоначалните им изследвания.
Колко от тези, които сме ваксинирани срещу туберкулоза или детски паралич... Сме ги прихванали, камо ли да се гътнем от тях?!
Колко от тези, на които им е бит, ъх, по НОВГОВОР, "буустер" срещу тетанус, ами, са им ампутирали съответния крайник?!
20:43 31.10.2021
154 А тия
До коментар #152 от "ivan":
фал6ивите ваксинирани ли са били или не?Коментиран от #155
20:44 31.10.2021
155 ivan
До коментар #154 от "А тия":
то 6те излезе,4е половината ваксинирани са фал6иви,ако 9% от смъртните ваксинирани ти се струват фал6иво ваксинирани,зна4и ваксинираните са една 6епа хора,излага6 се ве4е20:54 31.10.2021
156 незнайко
14:26 01.11.2021
157 Шегаджията
Коментиран от #159
16:21 01.11.2021
158 Конаре
Та хайде да сме честни. Това са "неваксинира" или "неинжектирани"? Едното не е равно на другото.
18:03 01.11.2021
159 Геноцид
До коментар #157 от "Шегаджията":
На неваксинирани, върху ваксинирани и преболедували21:09 08.11.2021
160 лъжа
00:54 18.11.2021