4х4 системата на кросоувъра Honda CR-V се води за една от добрите при т.нар. "паркетни всъдеходи". Принципът и се заключава в това, че когато пътните условия са нормални, въртящият момент се предава само на предните колела. При загуба на сцепление в предния мост, електрониката прехвърля чрез муфа въртящ момент на задния мост и в действие влизат и четирите колела. Оказва се обаче, че при новото CR-V нещата не стоят точно по този начин.
До този извод достигнаха журналисти от шведското издание Teknikens Värld, които разпространиха видео, в което е заснета работата на 4х4 системата на Honda CR-V. По думите на журналистите предходната модификация е имала същия проблем, но от Honda са взели мерки, като са препрограмирали електрониката. Сега обаче се появява същият проблем. Японците се оправдават с факта, че при теста разликата в сцеплението между предния и задния мост е много голяма и считат експеримента за нереален.
Електрониката не подава въртящ момент към задните колела заради възможност от прегряване на муфата в 4х4 системата. От Honda заявяват още, че в реална пътна обстановка е невъзможна ситуация, при която предните колела да нямат почти никакво сцепление с пътя, а задните да имат 100-процентово такова. Поради тази причина японците считат теста на Teknikens Värld за неотразяващ точно работата на CR-V. Те добавят още, че до този момент нямат нито едно оплакване от клиенти.
От шведското издание контрират думите на представителите на Honda със същия тест, само че с автомобил Ford Kuga и показват, че Kuga-та се справя безпроблемно. Ще припомним, че през 2012 година същото издание направи т.нар. лосов тест на Jeep Grand Cherokee и всъдеходът за малко не се преобърна. От Chrysler обаче казаха, че колата е била претоварена и помолиха Teknikens Värld да повторят изпитанието, но да не превишават максимално разрешената маса.
Изданието проведе още 11 опита, но в нито един от тях не успя да повтори ситуацията, при която Grand Cherokee за малко щеше да се преобърне. Сега ви представяме и въпросното видео, в което ясно се вижда, че въртящ момент към задните колела на Honda CR-V въобще не се подава. Както вече споменахме, в края на клипа може да се види същия стенд, но с Ford Kuga върху него, който не изпитва никакви затруднения.
Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.