Отидете към основна версия

18 Март, 2015 10:05, обновена 18 Март, 2015 10:05 85 254 123

Продава се дизелова "пура" на 2500 км

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • w126-
  • обява-
  • продажба

През 70-те и 80-те години на миналия век няма по-изчерпателен синоним на понятия като "надеждност", "издръжливост" и "здравина" от дизелов Mercedes-Benz. Тогавашните нафтови модели от Щутгарт изумяват с рекордни пробези без ремонт, а много от тези автомобили все още се намират в добро здраве и продължават да радват притежателите си, навъртайки милиони километри.



В онази епоха германските инженери следват малко по-различен подход при проектирането на коли. Автомобилите се правят така, че да служат на няколко поколения собственици. Във всеки възел и агрегат се влага много по-сериозен ресурс от необходимото. Това, разбира се, важи в най-голяма степен за флагманските модели като W116 и W126.



За щастие на днешните колекционери по онова време далеч не всички купуват Mercedes-Benz, за да изпробват колко пъти може да се превърти километражът, без да се налага ремонт. Някои заможни почитатели на марката инвестират просто в гаражна играчка, на която да се любуват, обгрижват и изкарват за кратки разходки в слънчеви дни. Ветеранът на тези снимки е случил точно на такъв стопанин.



Канадецът Сам Мавани си поръчва този 300SD в цвят Champagne Metallic на 15 октомври 1981 г. от местния дилър Auto Sales Mercedes-Benz в провинция Албърта. Лимузината се изработва в съответствие с индивидуалните изисквания на клиента и по тази причина е доставена чак на 22 юни 1982-ра. От тогава насетне дизеловата S-Klasse се наслаждава на комфорта на топлия гараж, изминавайки едва 1 969 км за 32 години.



Като нов Benz-ът струва 45 755 канадски долара - цяло състояние в онези години. Оборудването включва кожена тапицерия в цвят Brasil Brown, подгряване на седалките и заводска система за предстартово подгряване на двигателя, тъй като зимите в Албърта са доста сурови.



Под предния капак на 300SD трака редови петцилиндров турбодизел OM617 с мощност 125 к.с. С него тежкият Mercedes вдига 175 км/ч, а ускорението от място до 100 км/ч отнема цяла вечност - 15.2 секунди.



Тогавашните дизели се отличават с всичко друго, но не и с тиха работа. Това обяснява защо немците са отделили толкова внимание на шумоизолацията на моторния отсек.



За непретенциозния и невероятно здрав OM617 се носят легенди.



Състоянието на шасито не се отличава особено от момента, в който автомобилът е напуснал завода. Някои компоненти от ходовата част все още са покрити с фабричната защита против корозия.



Съдбата на колата е проследена в специален дневник, в който първият собственик отбелязвал и най-незначителните подробности покрай обслужването на новичкия W126. Записани са всички смени на масло, зареждане на акумулатора и степента на износване на гумите.



Интериорът на "пурата" е образец на немския стил. След 33 години кожата изглежда непокътната.



Новият собственик на дизеловия Benz от слънчева Калифорния е решил да се раздели със скъпоценната си придобивка. Година след като сменя притежателя си, лимузината вече е навъртяла 2 510 км, а цената е $53 500.



Миналата година олдтаймерът е преминал успешно основна инспекция. Резервоарът е демонтиран и почистен, сменени са гумите, всички работни течности и филтри. Направена е ревизия на горивните и спирачни магистрали, а акумулаторът и термостатът са подменени с нови. Автомобилът е преминал технически преглед без никакви проблеми и въпреки 33-те си години е напълно готов да измине стотици хиляди километри.



Всички декоративни панели на арматурното табло, централната конзола и корите на вратите са изработени от истинско дърво.



Автомобилът се предлага с пълна документация. Запазени са оригиналният формуляр за поръчка, първата застрахователна полица от 22 юни 1982 г., първият регистрационен талон, заводската инструкция за експлоатация, сервизната книжка с всички прегледи и ръкописният дневник на първия собственик.



Касетофонът Becker Grand Prix има цифров дисплей. През 1982-ра това е върхът на озвучителните технологии. Оригиналното упътване, естествено, е запазено.



През 80-те всеки купувач на W126 в Канада получава с новата си кола видеокасета с филмче за Mercedes-Benz S-Klasse. То демонстрира преимуществата на немската лимузина и техническите особености на конструкцията.

Технически характеристики и разход на гориво за Mercedes-Benz S-klasse (W126 ) , всички модификации , ще намерите ТУК

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини