Отидете към основна версия

2 484 7

Hyundai Veloster превърнат в машина за дрифт с името RM15

  • hyundai-
  • veloster-
  • drift-
  • rm15

След като ни зарадваха с включването си в Световния рали шампионат с i20, от Hyundai извадиха ново забавление. Това е Veloster със средно разположен двигател и задно предаване, което да бъде използвано за забавлението наречено дрифт. Вместо очаквания 1.6-литров двигател, използван в рали версията на i20, тук е поместен двулитровия T-GDI двигател. Буквата D присъстваща в означението малко залъгва, но - да знаете - става въпрос за бензинов двигател. Мощността, с която оперира, е 300 конски сили и 383Nm въртящ момент, с който ще разполагате само на 2 000 оборота в минута.

Ускорението на това зверче от място до 100 км/ч отнема само 4,7 секунди. За задвижването отговаря, както се предполага, ръчна скоростна кутия с шест предавки. При тази конфигурация разпределението на теглото между преден и заден мост е в стила на Porsche 43% за предния мост и 57% към задния. Теглото е редуцирано с цели 195 кг и така достига 1 260 кг, като за целта всички външни панели са изработени от подсилена с въглеродни нишки пластмаса. За сцеплението отговарят 19 цолови ковани джанти с гуми 265/35 в четирите краища.

Заблудата при повечето хора е, че при дрифта не се търси сцепление, а това е точно обратното. Сцеплението спомага за по-големия контрол и за това във Formula Drift пилотите използват гуми семислик, като най-често срещаният размер е 295/19 - сами може да си представите как изглеждат тези валяци. За жалост този прототип едва ли ще достигне поточната линия. Подобни коли със средно разположен двигател обаче са го правили и най-яркият пример е от специалистите по хот хечове Renault с тяхното Clio V6, което с 255 конски сили бе най-мощният хечбек за известно време и за кратко се превърна в колекционерска гордост.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини