Last news in Fakti

4 Април, 2015 02:00 2 481 7

Hyundai Veloster превърнат в машина за дрифт с името RM15

  • hyundai-
  • veloster-
  • drift-
  • rm15

След като ни зарадваха с включването си в Световния рали шампионат с i20, от Hyundai извадиха ново забавление. Това е Veloster със средно разположен двигател и задно предаване, което да бъде използвано за забавлението наречено дрифт. Вместо очаквания 1.6-литров двигател, използван в рали версията на i20, тук е поместен двулитровия T-GDI двигател. Буквата D присъстваща в означението малко залъгва, но - да знаете - става въпрос за бензинов двигател. Мощността, с която оперира, е 300 конски сили и 383Nm въртящ момент, с който ще разполагате само на 2 000 оборота в минута.

Ускорението на това зверче от място до 100 км/ч отнема само 4,7 секунди. За задвижването отговаря, както се предполага, ръчна скоростна кутия с шест предавки. При тази конфигурация разпределението на теглото между преден и заден мост е в стила на Porsche 43% за предния мост и 57% към задния. Теглото е редуцирано с цели 195 кг и така достига 1 260 кг, като за целта всички външни панели са изработени от подсилена с въглеродни нишки пластмаса. За сцеплението отговарят 19 цолови ковани джанти с гуми 265/35 в четирите краища.

Заблудата при повечето хора е, че при дрифта не се търси сцепление, а това е точно обратното. Сцеплението спомага за по-големия контрол и за това във Formula Drift пилотите използват гуми семислик, като най-често срещаният размер е 295/19 - сами може да си представите как изглеждат тези валяци. За жалост този прототип едва ли ще достигне поточната линия. Подобни коли със средно разположен двигател обаче са го правили и най-яркият пример е от специалистите по хот хечове Renault с тяхното Clio V6, което с 255 конски сили бе най-мощният хечбек за известно време и за кратко се превърна в колекционерска гордост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шъ си я купя

    2 0 Отговор
    Предпочитам кинефа бмв, врътнеш воланчето пързулнеш се!
    Е често се пребиваш, ама си е кеф мокро, мъгливо, под нулата, и студен асвалт с галоши гуми все се пързаляш!

    Коментиран от #2

  • 2 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "шъ си я купя":

    Ами като не можеш да караш, ще се пребиеш, да. Дрифта не е за слабаци...
  • 3 Румен Янев

    0 0 Отговор
    Дрифта е изкуство бе хора!Това е висша форма на симбиоза човек-машина!!!Това че с жигулата можеш да поднесеш на чакъл или филц не е дрифт а глупост!!!Дрифта е контролирано поднасяне при което ти си този които определя траекторията на автомобила!!!А това е трудно - повярвайте ми!!!Всяко БМВ си върти дупето /при 316 трудничко/ но това не е дрифт а изпускане на контрол което е опасно!!!

    Коментиран от #4

  • 4 Никой

    0 4 Отговор

    До коментар #3 от "Румен Янев":

    Това, което явно се опитваш да кажеш, е че зависи от колата дали ще е дрифт или е. Яко грешиш комплексиран човече. Точно е36 е една от най-добрите, управляеми и предсказуеми коли при дрифт.
  • 5 БМВджия

    0 0 Отговор
    Поредната японска пластмасария с куб джаджи и без никакво усещане и дух.Ако искаш наистина нещо спортно адреса ти е БМВ М всичко останало става само за НФС или за поредната серия на Бързи и Яростни.
  • 6 ПАНО

    0 0 Отговор
    Брат'чед БМВджия знаеш ли че Hyundai не са японци бЕ!!!
    Малко са корейци, вервам ти че караш БМВ М аха...да
  • 7 БМВджия

    0 0 Отговор
    Да да корейци са.Прости нямаш си хал хабер от автомобилния свят.