Отдавна чакана премиера вече е факт прототипът на най-мощната версия на първото Subaru със задно предаване, наречено BRZ. Двувратото купе бе разработено заедно с Toyota и бързо се превърна в платформа за рали, пистови и дрифт автомобили със сравнително нормалната си цена.
За двигател на купето бе избран атмосферен двулитров боксер с 200 конски сили поради формата си, с което позволява центърът на тежестта да бъде снижен максимално. За съжаление обаче боксерите не се славят с добро количество въртящ момент и много от фирмите, занимаващи се с подобрения, пуснаха на пазара турбо и компресорни китове за тях.
Едно розово трибуквие от своя страна с времето почна да предизвиква много добри чувства, а именно STI - съкращение на Subaru Tecnica International или подразделението, което отговаря за най-мощните версии на японския производител. Още с излизането си на пазара от BRZ се очакваше, че ще има STI версия поради спортната си ориентация, но явно създателите са имали нещо друго предвид.
Е това вече е факт и появата му като прототип със сигурност ще събере овациите и в най-скоро време може да очакваме да се появи в шоурумите по света. Промените в сравнение със стандартната версия са доста видими.
Предните и задните светлини са преминали към LED такива и също грабват внимание, а една от най-стилните части са вградените метални дръжки на вратите. Вътре промените са наложителните дълбоки спортни седалки, новата централна конзола с вграден дисплей с телеметрия и времеизмерване и уникалният волан вдъхновен от Формула 1 с вграден оборотомер.
Агрегатът, който ще задвижва тази спортна машина, остава загадка. Очаква се мощността да е около 300 конски сили, но дали ще бъде атмосферен високооборотен, или такъв с принудително пълнене, с който са известни Subaru?
Подробни технически характеристики за настоящото Subaru BRZ , вижте ТУК