Отидете към основна версия

14 555 0

Презареждане

  • hyundai-
  • matrix-
  • hyundai matrix 1.5 crdi

Напоследък в Европа, а и у нас автомобилите обозначени като миниванове са изключително популярни, особено що се касае до пазарът на нови возила. Всеки автомобилен производител се стреми да завземе колкото се може по-големи позиции в този сегмент. Четириколесните, наричани още MPV, вече са най-различни, като концепция и функционалност. След като франсетата напарвиха бум със своя Scenic, корейците реагираха незабавно и бяха едни от първите им последователи. Миниванът Matrix, дело на гиганта Hyundai отдавна е познат на нашия пазар. Сега обаче многофункционалното возило е "презаредено" и с дизелов двигател, което автоматично го превръща в още по-изгодна алтернатива в този сегмент. Екипът ни направи тест на версията 1.5 CRDI.

Екстериор

Няма как да не започнем с факта, че Matrix е дело на дизайнерския корифей Pininfarina. Ванът е конструиран на базата на Elantra. Въпреки немалките габарити автомобилът изглежда компактен и стегнат. Дължината на Matrix надхвърля четирите метра, което от своя страна е предпоставка за комфорт и простор във вътрешното пространство. Иначе ванът е стилен, без кичозни детайли и съвпада с вкуса на европееца. Ветроупорното стъкло е голямо, като линията продължава през предния капак до модерните фарове. Задната част е ефектно скосена почти под прав ъгъл - факт, който значително увеличава обема на багажния отсек.

Интериор

Като следствие от външните форми, вътрешните размери са прилично големи. Мястото е напълно достатъчно за петиима пасажери. Концепцията на този вид возила предполага свобода над главите, което е така и тук. Единствените притеснения биха могли да възникнат около коленете на задноседящите пътници, но и за това е помислено. Седалките са доста удобни и са с истински европейски размери. Позицията на пасажерите е висока и дава добра видимост. Задните три места не могат да бъдат демонтирани, но са с възможност за плъзгане на цялата задна седалка в хоризонтална посока - ход 20 сантиметра.

Според нуждите си можете да изберете повече свобода за пасажерите отзад или по-голяма вместимост на багажното отделение. Както може да се очаква, количеството на "жабките" за дребни вещи е огромно. Сравнително по-нова е идеята за поставяне на такива и под задните седалки. Според едно от модните течения в автомобилостроенето, арматурното табло е поставено в средата, гарантирайки максимална видимост, както от мястото на водача, така и от останалите. Качеството на сглобките по автомобила е на доста високо ниво, което всъщност се очертава като тенденция в последните модели на Hyundai. Като цяло Matrix е изключително функционален семеен автомобил, който би задоволил всички нужди на едно петчленно семейство. Не на последно място трябва да се отбележи и богатото базово оборудване. Екстри като климатик, ел. пакет и т.н. са стандарт за корейския миниван. Друга черта, характерна за всички модели на Hyundai е евтиното (сравнено с конкурентите) допълнително оборудване. Вносителят у нас е склонен да задоволи всичките ви капризи. Matrix може да се оборудва като товарен ван с 1 + 1 места, като в този случай ДДС може да се ползва като данъчен кредит.

Двигател и ходови характеристики

Возията на Matrix може да се определи по-скоро като спортна. Окачването е сравнително твърдо, но това по никакъв начин не се отразява на комфорта на водача и пасажерите. Това дава по-добра стабилност и ефективност при движение в завои с висока скорост. Спирачките не блестят с иновации, но си вършат работата перфектно, като дисковете отпред са вентилирани.

Сравнително ниските децибели на мотора са следствие от съвременната концепция Common rail. Турбокомпресорът пък увеличава динамиката на автомобила и тя не отстъпва на много от бензиновите алтернативи. Икономичността на двигателя е отлична. Трите цилиндъра просто "миришат" дизеловото гориво. Агрегатът е еластичен във всяка ситуация.

Ускорението и доускорението са много добри.

Цена

И в този случай Hyundai е с едни гърди пред конкуренцията. Цената е една от най-ниските в този сегмент. Ако все пак и тя ви се струва висока, компанията предлага симпатичния микрован Atos Prime, който в ценово отношение няма равен (АВТО пазар, бр. 327). Но да се върнем на темата. За малко повече от 30 000 лева получавате икономичен, функционален и практичен миниван, презареден с дизелов двигател от ново поколение.

Hyundai Matrix 1.5 CRDI
Плюсове
1. Дизеловият вариант на Hyundai Matrix е изключително функционален семеен автомобил, който би задоволил всички нужди на едно петчленно семейство.
2. Багажното пространство на Hyundai Matrix е практично и функционално, а обемът му може да варира в доста голям диапазон.
3. Консумацията на гориво от 5 литра на 100 километра причислява дизеловият двигател към най-икономичните.
4. Екстериорът на Matrix е стилен, но същевременно екстравагантен. Комфортът също е на много високо ниво.
5. Качеството на материалите и сглобките при Matrix е на много високо ниво, което всъщност се отнася за всички нови модели на корейския концерн.
6. Цената е основният плюс на Hyundai Matrix. Освен това базовото оборудване е доста богато, а опциите са евтини.
Минуси
1. Централното огледало за обратно виждане не е достатъчно информативно.
2. Возията е минимално по-твърда от стандартното.
3. Средноразположените уреди при Matrix са модерни, но според някои специалисти отвличат леко вниманието на водача от пътната обстановка.

 

Технически характеристики
Двигател
триицилиндров, редови четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 493 куб. см.
Максимална мощност
60 Kw/82 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
184 Нм при 1 900 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
17.7: 1
Маса на единица мощност
16.1 кг/к.с. (22.0 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 025
1 740
1 685
Междуосие
2 600
Маса, кг
1 320
Допустимо натоварване, кг
520
Обем на багажника,л.
350 - 1 285
Вместимост на резервоара, л
55

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран


7.6 л/100км
6.0 л/100км
5.0 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
17.9
Максимална скорост
160 км/ч.
Гуми
185/65R14
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 30 298

 

Базово оборудване
Серво усилител на волан, регулируем на височина и дълбочина волан, две въздушни възглавници, ABS, климатик, релсов багажник на тавана, предни светлини за мъгла, тонирани стъкла, централно заключване, ел. стъкла, боя металик, поставки за чаши, кора на багажника и др.
Допълнително оборудване
Автоматична трансмисия... 1 938
Лети джанти... 645
Кожен салон... 1 292
Гаранция
Три години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС


Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини