Отидете към основна версия

23 058 23

Новият VW Tiguan няма да дразни клиентите

  • volkswagen-
  • tiguan-
  • франкфурт 2015

Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Основната премиера на Volkswagen във Франкфурт беше второто поколение Tiguan. Компактният кросоувър не направи революция, но в същото време зададе критерии, които трябва да бъдат следвани от всички конкуренти. Особено интересно е, че преди проектирането и създаването на новия Tiguan немците педантично са изучили всички претенции на клиентите.

Така, според хората от VW, новата генерация няма с какво да подразни феновете на марката и в частност тези на компактните SUV-та. Основните недостатъци от първото поколение бяха тесен втори ред и малък багажник. Сега е поработено основно върху тях. Така дължината на кросоувъра нараства с 60 мм до 4 486 мм, ширината с 30 мм (1 839 мм), а междуосието достига 2 681 мм срещу 2 604 преди.

Резултатът от това "разтягане" е, че пасажер с ръст 185 см се чувства напълно комфортно на задната седалка. Що се отнася до задния пасажерски отсек, един от минусите е в липсата на равен под, но той се компенсира от много други екстри като достатъчно пространство, пълноценна климатична инсталация, ергономични кресла и много други. Багажното пространство вече е достатъчно вместително.

То е увеличено с 50 литра спрямо първото поколение и вече е 520 литра. При сгънат втори ред седалки товарният отсек може да се увеличи до впечатляващите 1 655 литра. Отвън новият Tiguan изглежда доста олекотен, една от причините за което е намалената височина - минус 33 мм. Клиренсът обаче е отличен за SUV от този клас - 200 мм, като е нараснал спрямо този на предшественика с 11 мм.

Всичко това става възможно заради новата MQB платформа на концерна, върху която е изграден новият Tiguan. Във Франкфурт немците показа цели четири версии на Tiguan - спортния Tiguan R-Line, класическият шосеен модел и офроуд изпълнение. Tiguan GTE пък е концептуален автомобил с plug-in хибридно задвижване (218 к.с.), който предлага поглед към бъдещото развитие на най-продаваното SUV.

Двигателите също се характеризират с повишаване на ефективността. На разположение е широка гама от осем мотора с мощност от 115 к.с. до 240 к.с. Задвижването е по-мощно и с до 24% по-ефективно от това на предходния модел. Новият 4MOTION Active Control позволява на водача да настройва системата за задвижване на четирите колела индивидуално и по-лесно спрямо всички пътни условия.

Tiguan е проектиран за теглене на ремарке с маса до 2500 кг, а асистиращите системи увеличават комфорта, динамиката и безопасността. Във Франкфурт се спекулираше и с това, че Tiguan II ще се предлага и в модификация със скосен таван Coupe, която ще има версия с индекс R с 2.0-литров турбодвигател с мощност 300 к.с. От компанията обаче на този етап не казаха нищо по темата.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини