Представен за първи път в Париж през септември 2004, Peugeot 1007 бе лансиран официално у нас по време на Автомобилния салон в София. Малко след това екипът ни имаше възможността да се запознае обстойно с това “дамско бижу”. Всъщност 1007 е ново решение в компактния клас, без пряк аналог от моделната гама на компанията. 1007 не е заместник на никой модел и няма предшественик. Дори и името от четири цифри е новост. Що се касае до неговите алтернативи, те по-скоро липсват. Сравняват го с Renault Modus и Mitsubishi Colt, но сегментните разлики са доста, така че ние решихме засега да го оставим без пряк конкурент. Впечатленията са предимно позитивни, но като всяка друга кола и 1007 си има недостатъци. Ето и нашите виждания по въпроса.
Екстериор
Първото, което прави впечатление във външния вид на мъника, са заоблените форми. Ръбове в предната част на колата почти липсват. Фаровете са с неправилна овална форма, като са "заострени" в горната и долната си част. Те са доста издължени, а преходът от калниците към бронята е незабележим. Инженерите залагат на формулата с плъзгащи врати най-вече заради увеличената функционалност на малкия автомобил. Въпреки това пасивната безопасност е на много високо ниво. На краш тестовете Euro Ncap 1007 e удостоен с пет звезди и набира 36 от 37 възможни точки. Още нещо интересно по външния вид на модела е необичайното решение на задната част на каросерията. Тя като че ли е заимствана от А-класата на Mercedes-Benz, но френското “лъвче” определено има свой собствен облик. И няма как да е иначе, като се има предвид, че основната заслуга за този впечатляващ вид е италианската студия Pininfarina. Най-новите фирмени черти ясно личат в дизайна на 1007. Елементи от фаровете са взети от модела 407, ел. вратите пък идват от големия ван 807.
Като цяло и въпреки сравнително високия таван, купето се характеризира с отлична обтекаема форма и много нисък коефициент на челно съпротивление. Основна роля за това играят силно скосеният капак на моторния отсек и доста полегатото ветроупорно стъкло, което от своя страна се явява логично продължение на цялостната линия. Външният вид е миловиден и симпатичен, но агресия не липсва - решение, което определено ще допадне на нежните половинки.
Интериор
Вместо приказното “Сезам, отвори се” е необходимо да натиснете един бутон на дистанционното и вратата плавно и същевременно доста бързо се плъзга назад. Тя се отваря докрай, за да могат пътниците да слязат и да се качат лесно дори и на тясно място, при което конвенционалната врата не може да се отвори. Този ефектен трик е функционален, но значително оскъпява автомобила, като от друга страна му придава несравнимо очарование.
Седалките не са големи, притежават умерена странична поддръжка и всички нужни регулировки. Заради височината на тавана простор в купето не липсва, въпреки че мястото за краката пред шофьорската седалка не е напълно достатъчно за ръстов водач. Отзад е сравнително широко, като хубавото е, че и двете отделни кресла могат да се регулират в посока напред-назад, което, разбира се, е за сметка на багажния обем. Уредите на арматурата са стандартни, в по-голямата си част аналогови. Таблото не изобилства от тях - нещо характерно и удобно за типично женски автомобил. Подобно на външния вид, и интериорът е стилно издържан. Благодарение на системата за персонализиране Cameleo, 1007 лесно се “преоблича”, като могат да се сменят общо 18 детайла по тапицерията на седалките и на корите на вратите и декорацията на арматурното табло. На разположение са 12 комплекта с различни цветове за промяна на интериора. Недостатък се явява силно скосеният моторен отсек, заради който усещането за габарити е доста размито и би могло да се окаже сериозен проблем при маневриране в тесни пространства. Освен това още един, не толкова съществен, минус прикова вниманието ни. Заради прекалено дългите врати позиционирането на предпазните колани е твърде много изнесено назад и причинява неудобство при закопчаването им. Като изключим тези недъзи, комфортът е на ниво. Функционалността също е без забележки. Трансформациите в купето са много - факт, който благоприятства товаренето на обемисти багажи или пък комфорта на тримата пасажери и водача.
Двигател и ходови характеристики
Автомобилът, който ни бе предоставен за тест, разполагаше с 1.4-литров бензинов мотор и механична петстепенна скоростна кутия. Двигателчето е пъргаво и динамично, като това не се отразява на икономичността му. С други думи, оптимален вариант за бензинова версия. Доускорението на пета е малко слабо, но това все пак не е спортен автомобил, а типично градско возило. Заради по-високия център на тежестта, крен в завоите се усеща, но като цяло стабилността е налице.
Спирачките са много добри, което е още един фактор за сигурността при шофиране. Всъщност именно пасивната и активна безопасност са един от силните козове, с които 1007 излиза на пазара. Возията е умерено твърда, като дори и на дълъг път не е причина за дискомфорт.
Цена
Тъй като няма преки конкуренти, няма как да бъде точно сравнена. Определено тя не е ниска, но за сметка на това получавате уникален автомобил, разполагащ с богато базово оборудване, нестандартни екстри, и не на последно място, отлично качество на изработка. Дали обаче 1007 ще допадне на модерната жена? Отговорът е само въпрос на време.
Peugeot 1007 1.4E Urban
|
Плюсове
|
1. Трансформациите в купето са много - факт, който благоприятства товаренето на обемисти багажи или пък комфорта на тримата пасажери и водача. 2. Отзад е сравнително широко, като хубавото е, че и двете отделни кресла могат да се регулират в предно-задна посока. 3. Купето се характеризира с отлична обтекаема форма, много нисък коефициент на челно съпротивление и екстравагантен дизайн. 4. Пасивната и активна безопасност са на изключително високо ниво. |
Минуси
|
1. Недостатък се явява силно скосеният моторен отсек, заради който усещането за габарити е доста размито и би могло да се окаже сериозен проблем при маневриране в тесни пространства. 2. Заради прекалено дългите врати позиционирането на предпазните колани е твърде далеч изнесено назад и причинява неудобство при закопчаването им. 3. Цената не е никак ниска. |
Peugeot 1007 1.4E Urban
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров, редови
два клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 361 куб. см.
|
Максимална мощност
|
54 Kw/73 к.с. при 5 400 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
118 Нм при 3 300 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.5 : 1
|
Маса на единица мощност
|
15.6 кг/к.с. (21.1 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 731 1 686 1 620 |
Междуосие
|
2 315
|
Маса, кг
|
1 140
|
Допустимо натоварване, кг
|
414
|
Обем на багажника,л.
|
178 - 663 - 1 084
|
Вместимост на резервоара, л
|
40
|
Разход на гориво: |
8.5 л/100км
5.2 л/100км 6.4 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
15.9
|
Максимална скорост
|
165 км/ч.
|
Гуми
|
185/60 R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 29 406 |
Базово оборудване
|
ABS, борд компютър, климатик, отопляеми седалки, устройство за миене на фаровете, седем въздушни възглавници, кит “Cameleo” - различни тапицерии, аудио система + CD-чейнджър, предни ел. стъкла, централно заключване с многофункционално дистанционно управление, ел. странични огледала за обратно виждане, две странични ел. плъзгащи се врати със система против прищипване, тонирани и задни свръхтонирани стъкла, звукова сигнализация за забравен ключ и светлини, многопластови стъкла, регулиране на седалката на водача и по височина, модулност на седалките, имобилайзер, индикация за незатворени врати, осветление в багажника, регулируем в две направления волан, оборотомер, поставки за чаши, трета стоп светлина и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg