Отидете към основна версия

122 978 53

Историята на четирите кръга на Audi

  • audi-
  • емблема

Марката се появява на бял свят в резултат на дълга и трудна борба, главен герой в която е Аугуст Хорх. Началото започва с появата на моделите Audi 225 и Audi Front. За своето съществуване емблемата на компанията се мени многократно, но все се връща към старите мотиви. Първият популярен герб се появява през 1909 година и представлява знаменитата “единичка” - никелирана цифра 1 и точно под нея триъгълник с надпис Audi.

Именно с тази “единичка” Audi влиза в състава на Auto Union. Точно там се появява и знаменитата емблема с четири кръга. Тя символизира усилията на четирите компании, подписали и обединили се в едно. Audi, DKW, Horch и Wanderer. Усилията бързо дават резултат и работата на обединението потръгва по възходяща линия. Впоследствие партньорите от Auto Union се сдобиват с нова, както се казва в днешно време, корпоративна емблема. Това са четирите кръга, свързани с надпис Auto Union.

След края на Войната заводите на Horch остават на територията на ГДР и набързо едното колелце от емблемата се превръща в ромб с надпис IFA. Другата компания от обединението DKW също попада в ръцете на източна Германия и с лека ръка е превърната на Trabant и Wartburg. Останалите две фирми не могат да изправят отново на крака гиганта и концернът Auto Union престава да съществува.

През 1964-та година основната част от акциите на Auto Union стават собственост на Volkswagen, който възобновява производството на единствената оцеляла марка Audi. Като първоприемник на обединението автомобилите с марка Audi запазват емблемата на Auto Union – четирите кръга, които са символ на престиж и до ден-днешен.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 4 гласа.

Свързани новини